Scudo Sports

STI Kol Bakım

Sti kollarla ilgili bir sorum var; (konu kirliliği olmaması açısından buraya yazıyorum).
Geçen haftalarda uygun fiyata bulduğum Claris ST2400 (2x8) kol aldım. Sağ kolda 8 li index doğru çalışıyor ama sol kol ikili olmasına rağmen (kontrol ettim 2400. 2403 değil) sanki üçlü aynakol için yapılmış gibi. Yani tek harekette küçük dişliden biyik dişliye geçmiyor. Benzer bir kolla kıyaslama şansım da olmadığından arızalı mı bilemedim. Bu kollardan kullanan var mı, ekstra ayar filan var mı? Yardımcı olabilecek varsa sevinirim. Teşekkürler.

İlk hareket hissi trim fonksiyonu için, şurada konuyla ilgili birkaç video paylaşmıştım: Gravel bisiklet sayfası

Kolu çekerken yarıya yakın yerdeki hafif tık attırıcıyı biraz ileri ittiriyor, hem ayar yaparken, hem çapraz durumlarda yardımcı olmak amacıyla. Kol tam ittirildiğinde de asıl vites atma işlemi tamamlanıyor.

Edit: Ürünün kullanıcı kılavuzu: (link)
Bu aşamalı kullanıma dair PDF dosyasındaki notlar:
Ekran görüntüsü 2021-11-26 105854.jpg
Ekran görüntüsü 2021-11-26 110021.jpg
Ekran görüntüsü 2021-11-26 110136.jpg
 
Son düzenleme:
Scudo
İlk hareket hissi trim fonksiyonu için, şurada konuyla ilgili birkaç video paylaşmıştım: Gravel bisiklet sayfası

Kolu çekerken yarıya yakın yerdeki hafif tık attırıcıyı biraz ileri ittiriyor, hem ayar yaparken, hem çapraz durumlarda yardımcı olmak amacıyla. Kol tam ittirildiğinde de asıl vites atma işlemi tamamlanıyor.

Edit: Ürünün kullanıcı kılavuzu: (link)
Bu aşamalı kullanıma dair PDF dosyasındaki notlar:
Çok çok teşekkür ederim, büyük bir aydınlanma yaşadım şu anda. Yol bisikletlerinde yeni olunca bir anda herşeyi çözemiyoruz. Tekrar teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Merhaba, bisikletimde Shimano Claris r2000 sti kolları takılı. Aldığım kişi başına ne getirdi hiç bilmiyorum. Çizik mi kir mi onu da bilmiyorum. Değişik bir doku tabakası var üzerinde. 2 kolu değiştirmeyi düşündüm, toplam maliyet bisiklete verdiğim paranın yarısından biraz fazla. Çalışmasında problem yok ama görüntü olarak kötü gözüküyor. Bu kiri, tabakayı nasıl alırım?

PXL_20230719_232902303.jpgPXL_20230719_233617947.MP~2.jpgPXL_20230719_233540042.MP~2.jpg
 
Merhaba, bisikletimde Shimano Claris r2000 sti kolları takılı. Aldığım kişi başına ne getirdi hiç bilmiyorum. Çizik mi kir mi onu da bilmiyorum. Değişik bir doku tabakası var üzerinde. 2 kolu değiştirmeyi düşündüm, toplam maliyet bisiklete verdiğim paranın yarısından biraz fazla. Çalışmasında problem yok ama görüntü olarak kötü gözüküyor. Bu kiri, tabakayı nasıl alırım?

307267 dosyayı görüntüle307268 dosyayı görüntüle307269 dosyayı görüntüle
Bunlar 2400 serisi kollar. Yapabilecek çok birşey yok bence. Bu seride garip plastik bir malzeme kullanılmış o da zamanla solma yapıyor. Bir sonraki nesilde daha dayanıklı o bölge. Çalışmasında problem yoksa kullanın gitsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: exsheal
Bunlar 2400 serisi kollar. Yapabilecek çok birşey yok bence. Bu seride garip plastik bir malzeme kullanılmış o da zamanla solma yapıyor. Bir sonraki nesilde daha dayanıklı o bölge. Çalışmasında problem yoksa kullanın gitsin.

Kolları söktüm. İçlerindeki mekanizma karışık ve minimal olduğu için ellemedim. Cam kısmı kolayca çıktı, bir tane vida tutuyormuş. Şimdi camları beyazlatmanın yolunu arıyorum. Kolun dış kısmında plastik sararması/solması var. Zımpara ve 1-2 kimyasal ile işi çözmeyi planlıyorum. Bu arada hazır açmışken arka aktarıcıya bakan kolun telini değiştireyim dedim, Shimano e-ring isimli zımbırtı yüzünden yüzünden teli çıkaramadım. Ön aktarıcıya bakan kolda böyle birşey yok kolayca çıktı.
IMG_20230727_124644.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Theo3232
@exsheal Camları sıfır gibi yapmanın en iyi yolu bir saatçiye gidip polisaj yaptırmak. Kol saatlerindeki çizikleri gidermeyle aynı işlem.
Sağolun güzel bir fikir. Ankara'da böyle bir yer buldum. Birazdan camları alıp evden çıkacağım.
(link)
 
Can beyin fikri denemeye değer. Şu kısımla ilgilide ısı tabancası iş gorurmu acaba denemek lazım. Araç tamponları da benzer bir uygulama yapılıyor.IMG_20230727_222259.jpg
 
Güzel zımpara sonrası siyah sprey boya da tercih edilebilir
 
  • Beğen
Tepkiler: exsheal
Vites camları için saat servisleri olumsuz. Bende kloroform ile araba farı camlarını temizleyen bir dükkana gittim. Eğer çin malı bir ise sararmalar kalıcı oluyormuş. Dükkandaki abi makineyle denedi ama olumsuz. Şuan parıl parıl parıldayan 2 tane sarı vites camım var. Abiye plastik kısımlar için ne yapabiliriz diye sordum. 400-600-1200-1500 zımpara ile çizikleri temizle üzerine de bir boya atarsan iyi olur dedi. Dediğini yapacağım. Şuan sonuç bu.
 
800lük ve 1200lük zımpara kullandım. Sadece üst kapağı zımparaladım alt tarafa ellemedim. Bence güzel oldu.

PXL_20230728_220958655.MP.jpgPXL_20230728_221024630.MP.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan ve MakRo
  • Beğen
Tepkiler: exsheal
  • Beğen
Tepkiler: exsheal
Herkese selam
Bende sti kol ile yeni tanıştım. Bisikleti aldığım kişi uzun süredir kullanmamış. Genel bakımlarını yaptım ama vites sisteminde sorun yaşıyorum.Arka vites büyük vitese doğru çalışıyor. Aksi tarafa küçük vitese çalışmıyor.Sorunlu olduğu için içteki küçük kol ile dıştaki büyük kolun çalışmasını tam çözemedim. Hangisinin görevi nedir?
 
Herkese selam
Bende sti kol ile yeni tanıştım. Bisikleti aldığım kişi uzun süredir kullanmamış. Genel bakımlarını yaptım ama vites sisteminde sorun yaşıyorum.Arka vites büyük vitese doğru çalışıyor. Aksi tarafa küçük vitese çalışmıyor.Sorunlu olduğu için içteki küçük kol ile dıştaki büyük kolun çalışmasını tam çözemedim. Hangisinin görevi nedir?
Merhaba, arka aktarıcı kablo gerginliği kontrol ettikten sonra aynakol dişlisini en büyük dişliye getirip arka aktarıcıda H-L vidalarından H olanı zincir en küçük dişliye gelinceye kadar 2-3 tur çevirerek sorunu çözebilirsiniz. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Herkese selam
Bende sti kol ile yeni tanıştım. Bisikleti aldığım kişi uzun süredir kullanmamış. Genel bakımlarını yaptım ama vites sisteminde sorun yaşıyorum.Arka vites büyük vitese doğru çalışıyor. Aksi tarafa küçük vitese çalışmıyor.Sorunlu olduğu için içteki küçük kol ile dıştaki büyük kolun çalışmasını tam çözemedim. Hangisinin görevi nedir?
Sağ kol için İçteki küçük kol aktarıcıyı bisikletin dışına doğru iter. Yani vitesi büyültmek dediğimiz daha küçük dişlere geçme işlemini yapar. Bunu yaparken vites telini salarak yapar. Dıştaki büyük kol ise tam tersi yani daha büyük dişlilere geçmenizi sağlar. Bunu yaparken de vites telini çekerek yapar.

Sol kolda ise aksi yönde büyük kol ön aktarıcıyı üst(büyük) dişliye-vitese geçirirken, küçük kol da küçük dişliye geçişini yapar. Bunda da yine büyük kol vites telini çekerken, küçük kol vites telini salar.

Eğer kolda bu hamleler düzgün yapılamıyorsa öncelikli vites telini kontrol etmekte fayda var. Şayet vites telinde kırılma, deforme gibi bi durum varsa düzgün çalışmayabiliyor.
 
Sol taraftaki STI kolu vitesi aşağı düşürmüyor. Hareket ediyor ancak vites kıpırdamıyor. Tel kopmuş olsa vites en alta inerdi ama vites en üst dişlide takılı. Ne gibi bir problem var acaba? Vites kolu tiagra 4700. Teşekkür ederim.
 
  • Üzgün
Tepkiler: Cemal Ç.
Sol taraftaki STI kolu vitesi aşağı düşürmüyor. Hareket ediyor ancak vites kıpırdamıyor. Tel kopmuş olsa vites en alta inerdi ama vites en üst dişlide takılı. Ne gibi bir problem var acaba? Vites kolu tiagra 4700. Teşekkür ederim.
Muhtemelen sizde ben gibi tırnak kırdınız. Benim de Türkiye'de ki bisikletin büyük aynaya geçmiyor.🫤
 
  • Üzgün
Tepkiler: can^
Muhtemelen sizde ben gibi tırnak kırdınız. Benim de Türkiye'de ki bisikletin büyük aynaya geçmiyor.🫤
Yapacak pek bir sey bulamadim. Galiba degistirmem gerekecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Sorun cozuldu gibi. Anladigim kadariyla kolun ic kismindaki bir parca kullanimdan oturu yamulmus. Vites teli mavi bir malzemeyle kapli oldugundan icerisinde bulundugu plastik kisma zarar vermis, mavi kismi(teflon dedi) hattin icini tikamis. Teli degismis. Kol cok hor kullanildigindan (kardesimin bisikleti) ic kisminda hasar var dedi. 600TL iscilik 100TL tel icin aldi. Iscilik ve aciklamalarindan memnun kaldim. Ayriyeten sikinti olursa cekinmeden gelin demesi de (kayseride pek boyle olmuyor, yaptim bitti diye dusunuyorlar) icime sindi. Su anlik kol calisiyor. Eskisi gibi olmasa da vites atma isini goruyor.

Onun haricinde sinir bozan sey ise shimano servis adi altinda acilmis bir dukkan. Kola bakmadan bu kol kirilmis dediler. 4100 TL parça parasi istediler. (Gitmeden kontrol etmistim erdoganlarda 2.600TL sol kol) Onun haricinde vites,fren telini degismek zorundayim diye(kontrol dahi etmeden) bin TLye yakinda ordan masraf cikararak 5 TLyi asan bir hesap cikardilar. Insan kime gidip danisacagini sasiriyor.

*Klavye ing. karakter oldugundan yazim hatalari mevcuttur affola.

Herkese iyi forumlar...
 
Geri