Scudo Sports

Stı Fren-vites kolu ile V-brake fren çalıştırılır mı ?

Ali AKTAŞ

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Mayıs 2007
Mesaj
825
Tepki
969
Şehir
Denizli
Merhaba arkadaşlar,

Aklımda bir süredir tasarladığım tur bisikleti için bir kaç sorum olacak.

STI diye tabi tabir edilen yol bisikleti fren-vites kolu ile V-fren kullanılır mı?(örnek: tiagra-105) artısı yada eksisi olur mu ? :cool:

Şunu da belirteyim bahsettiğim fren-vites kolunu düz gidonda kullanmayı düşünüyorum. Bununda artısı-eksisi sizce ne olabilir ?

Değerli yorumlarınızı ve görüşlerinizi bekliyorum.
 
Scudo
Kullanılmasına kullanılır ama dozajlamada ciddi problem yaşayabilirsiniz. STI kollarda V-Fren kollarında olan ve servo dediğimiz yapı yok. Bu sebeple frenleme sırasında istenmeyen kilitlenmeler yaşayabilirsiniz.
 
@Aytaç Biber

Yani fren sıkılı haldeyken kilitlenebilir mi ?
 
Servo olmadığı için freni sıkarken istemeden ve farkında olmadan freni kitleyebilirsin. Servo mekanizması hissiyatı arttırmak için konuluyor V-Fren lere, çünki V frenler cantileverlerden çok daha güçlüler. Normal kollar bu yüzden dozajlamayı hissetmemizde zorluk çıkarıyor. Ben bu V-Frenler ilk çıktığı yıllarda (1998) XT frenleri bi süre normal servosuz kollar ile kullanmıştım ve bikaç kez sıkıntı yaşamıştı. Özellikle arazide bu sorun çok daha fazla ön plana çıkıyor. Tabi bunu servo kolları kullandığınız zaman aradaki farkı daha net ayırt ediyorsunuz. Kısacası ben STI kollar ile V-Fren kullanmayı tavsiye etmiyorum, zira yol bisikleti fren kolları yapısı gereği kolu sıkarken normal düz gidon kollarına göre zaten çok daha fazla gücü tele iletiyorlar bu sebeple servosuz normal bir fren kolundan daha fazla sorun çıkartabilirler diye düşünüyorum. Ya iyi bir cantilever set kullanın ki zaten Cylocross bisikletlerde bu kollar cantileverler ile kullanılıyor, yada STI kollardan vazgeçin. Asılda belkide denemek lazım, tahmin ettiğim kadar kötü olmaz belki ama yinede fren kolunun uzunluğu, bu yüzden ürettiği yüksek çekme gücü ve servonun olmayışı sebebi ile mantığım bana bunu söylüyor.
 
Öncelikle benim bi kaç sorum olacak. Sanırım STI diye tabilr edilen kollar yol bisikletlerinde hem fren hem de vitesi bir arada sunan kollar.(Bir çeşit mtblerdeki dual control kol olanlar)

Şimdi bu STI kollarını tam olarak hangi tarz bisiklette kullanacaksınız? Tam manasıyla bir tur bisikletindemi? Mtb bisikletindemi yoksa yol bisikletindemi?

Bunu yanıtlarsanız sevinirim. Çünkü vereceğim cevap kol ile v-frenin uyumuyla alakalı olmasada vereceğim cevapla çok ilintili.
 
@bisikletcanavari


28'' Bir tur bisikletinde kullanmak istiyorum ve muhtemelen deore fren bacakları ile kullanacağım.
 
Hmm. Düz gidonda kulllanmanız mantıklı gelmedi. Eğer amacınız fren kolunu yukarı-aşağı bastırarak atmak ise shimano dualcontrol vites-fren kollarını öneririm.Ki bunlar v fren uyumlu. Ayrıca bahsettiğiniz Stı kolların duruş açısına göre üst kısmında eli dahamak için yerler var. Bu kolu düz gidona taktığınızda kaba bir görüntü oluşturacaktır. Bunlar dışında kablonun geçeceği yer de orjinal olmayacaktır. Yapılamaz değil ama yapılması mantıklı alacağını sanmıyorum.

Madem uzun tura çıkacaksınız, benim tavsiyem yol bisikletlerindeki gidonlardan takmanız. Hem elinizi koymanız için daha çok alternatif olacak, hemde yeri geldiğinde daha sprtif bir duruşa geçip rüzgardan daha az etkilenebilirsiniz. Ben yol gidonunu sadece turlarda kullanmak kaydı ile mtb bisikletime uygulamayı düşünmüştüm. Sonra kullanacağım vites-fren kolu o gidona uymayacağından vazgeçmiştim.

Google'da ''Touring bike'' diye görselleri arattığımda neredeyse tamamında yol gidonu uygulandığını görebilmek mümkün. Bunun yanında yol gidonu ve Stı kollar uygulanmış bu bisikletlerde mekanik disk fren (çok üst modellerde kullanılmış avid bb7), genelinde askılı fren ve inatla aramamla beraber v fren uygulaması görebildim :)

http://www.landrys.com/content/products/seven%20vacanzaL.jpg

http://shop.devercycles.co.uk/images/prod_3411.jpg

Stı kollara v fren uygulanmış iki model.

http://www.truenorthcycles.com/wp-content/gallery/touring/ti_touring.jpg

Stı kollara mekanik disk fren uygulanmış bir model. Kadronun ayrıntılarına bakılacak olursa titanyum olması olası (H)

http://www.truenorthcycles.com/wp-content/gallery/touring/cl_tour_bike.jpg

Stı kollara askılı tip uygulanmış bir model. Bundan bolca bulabilmek mümkün :)

Son olarak tavsiyem. Tur bisikleti için yol tipi gidon üzerine Stı kol almanı öneririm.

Yok ben düz gidon +barendle idare ederim diyorsan (ki edilir ;) ) o zaman Stı kolla uğraşman yerine shimano Deore Lx dualcontrol vites-fren kolu almanı tavsiye ederim. Deore'de alabilirsin fakat alttaki vites telinin boşalmasına yarayan yedek levye opsiyonel olarak çıkmıyorBu levyede özellikle uzun inişlerde baş parmağın istenilen pozisyonda tutulamamasından hafif ağrıya sebep oluyordu ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali AKTAŞ
Şöyle bi durum var, ruble ve vites artırıcıyı da yol komponenlerinden seçeceğim için böyle bi seçim yapmak istiyorum, mesela aklımdaki jantların göbekleri duraAce (şu anda hali hazırda var) shimano Dual kol hoşuma gitmiyor ancak yol bisikletimdeki kollarla deneme şansım olabilir.
 
Eğer arka rubleyi yol olsa dahi 9'lu kullanırsanız dual kol kullanabilrisiniz. Dirtjump disilininde süren arkadaşlar 9'lu yol rublesi ile beraber mtb vites kolu kullanıyorlardı çünkü.

Eğer illaki Stı kollarda ısrarcıysanız yol gidonu kullanın derim. Düz gidonda Stı kolların ergonomik duruşu çok garip olacaktır. fren performansından ziyade vites atmanız biraz garip olacaktır. Ama fren kolu üzerinden vites atılan sistemlerde ısrarcı değilseniz shimano rapidfire tarzı vites kolu ile servo mekanizmalı v fren kolunu öneririm. Vites kolu olarak bir başka alternatif ise gripshift. Kullandığınız shimano arka attırıcıya uyumlu sram gripshift vites kolları var. Sram attack. Şu an ben kullanıyorum ve oldukça memnunum. Tavsiyemdir ;)
 
Geri