Scudo Sports

Sram Vs Shİmano

Fırat Ayanyan

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2008
Mesaj
616
Tepki
250
Şehir
Bakırköy/İstanbul
HERKESE MRB
Yeni bi konu ile karşınızdayım
bir kaç sorum olcak

fiyat/performans açısından SRAM MI SHİMANO MU

shimano her konuda sramı ezecek kalitede mi ( sram komponetlerini elimi bile sürmedim daha)

Shimano Sram - + ları nelerdir

model belirtmeden kıyaslama yapmanızı istemem doğru mu ? (siz kıyaslarken denk modeller farz edininz bi zahmet)

Sram'ın Shimano gibi setleri varmı
hangisi daha uzun ömürlü
hangisi daha esnemez
dünyadaki sporcuların tercihleri en çok ne yönde (türkiyede nerdeyse hep shimano)
hangisi daha çok aldığı parayı hak ediyo
hangisi daha ucuz ucuz olmasıdan dolayı kaliteden ödün veriyorlarmı ?
Ve son eklemek istediğim bu tür konularda tartışmaya bayılıyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Elman TEMEL
Scudo
evet forumda defalarca konuşulmuş konu ama genede bi yorum yazalım saygımızdan

tam 1 saat önce deore vites kolları lx ön aktarıcı ve xtr arka aktarıcıyı söküp komple sram x9 vites kolları x9 arka aktarıcı ve x-gen ön aktarıcı taktım,kısa bi denemden sonra en azından benim söktüklerime göre daha performanlı olduğunu farkettim vites geçişleri daha rahat ve daha kararlı.(bu benim görüşüm) tavsiyem sram.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Ayanyan
ürol Abi daha eskilerde vardı ama bende bulamadım...
Ama Shimano ve Sramın en alttan en üste kadar nerdeyse bütün 9 lu sistemlerini arazide yarış ve antreman ortamında kullanmış biri olarak biri şu yorumları yapmak istiyorum...

İlk olarak kendimce performanslarını karşılaştırmak istiyorum daha sonrada fiyatları karşılatırarak fiyat performans oranını çıkarmaya çalışacağım...

Performans...

Shimano çok uzun süreden beri piyasada olan bir firma ve kullanıcı taleplerine oldukça kaliteli cevaplar vererek boşlukları doldurarak cevap veriyor... Malzeme kalitesi ve işçilik özellikle son yenilenen serilerle birlikte oldukça yukarılarda... Hiç bir seride cadde kullanımında sorunsuz bir şekilde kullanımı engelleyecek sorun oluşmuyor...

Fakat iş arazi kullanımına gelindikçe Shimano'nun biraz daha XC sınıfına hitap ettiği piyasadaki satılan All Mountain ve Agresif XC bisikletlerinde hemen hemen sadece Sram kullanılmasından da belli olabiliyor... Shimano ne yaparsa yapsın ağır arazi şartlarında (AM, FR, DH, 4X vs ) Sram kadar performanslı olamıyor malesef...

Shimano bu performansı her ne kadar yenilikler yaparak yakalamaya çalışsada Halen piyasada 2 sene civarında kullanılmakta olan X.9 ve X.0 seviyesine taşıyabildi.

Ama ülkemizde halen en yaygın olan sürüş tarzı XC olduğu için aramızdaki bir çok kişiyi etkileyecek performans farkları ancak yarış koşullarında yada yağmur çamur gibi durumlarda ortaya çıkıyor...

Buradaki performans farkı ise viteslerdeki sorunsuz geçişlerden çok vites geçiş hızlarından kaynaklanıyor... Özellikle yarışan kesimdeki arkadaşlarımızın ve benimde tercih ettiğimiz GripShift değiştiricilerin ve 1:1 tel çekme sisteminin hızı tek hamlede 9 vitesi birden değiştirebilme kabiliyeti ( nerde kullanıcam demeyin yarış koşullarında çok faydalı olabiliyor) Sramı her zaman bir adım öne geçiriyor...

Ama İki sistemide benzer sistemler olan Rapidfire ve TriggerShifter ile karşılaştırırsak bu sefer Shimano'nun Yeni serilerinde kullanmaya başladığı çift yönlü kullanılabilen Rapidfire Plus sistemi, Shimanoyu kullanım rahatlığı olarak öne geçirdiğinive çok rahat ve sorunsuz sürüşler elde edildiğini söylemeliyim... Zaten şuanda Rapidfire Plus sistemini kullanmamın sebeplerinden biride bu.

Arka viteslerin performansına gelince şöyle bir karşılaştırma yapabiliriz.. Fakat ilk önce izlediğiniz şu vites karşılaştırma videosunu unutmanızı isteyeceğim...



Sram sert yayları ve düz çalışan sistemleri ile her zaman sert ama tereddütsüz geçişler sağlıyor zaten ağır koşullarda Sram tercih edilmesinin (sadece üreticiler değil kendisi bisiklet toplayan kullanıcılar tarafındanda) sebebide bu... Shimano geçişlerde sessizlik ve yumuşaklığı ile ,belkide srama daha çok alışkın olduğumdan olsa gerek, zaman zaman insanı tereddütte bırakabiliyor arazi şartlarında. Ama sonuçta vites %99.99 geçiyor...

Sağlamlık olarak ise vitesler ve vites kolları gibi ekipmanlar kolay kolay ömürlerini bitirmemekteler... Arka viteslerde ise genelde makaralar aşınmakta bunu ise ikisi arasında hiç bir farklılık bulunmamakta...

Ama ruble, zincir ve aynakol için ise ;
Açıkçası Sram zincir hiç kullanmadım her zaman XTR ve son zamanlarda hep KMC X9 kullandım o sebeple karşılaştırmalı yorum yapmayacağım...

Ruble için ise Shimano rublelerin ömürleri her zaman Sram rublelere göre daha fazla... Bunda her ne kadar kullanıcı faktörü çok olsada benim gibi bir çok titiz kullanıcınında Sram rubleleri daha hızlı tükettiğini biliyorum...

Aynakol için ise Sramın bir aynakol yok fakat bu grubun Truvativ aynakolları var ve ülkemizde yeni yeni kullanılmaya başlandı ve ben her zaman Shimano aynakol kullandım bu sebeple gene karşılaştırmalı yorum yapmayacağım...

---------------------------------------------

Fiyat olarak ise genel anlamda üstmodellerde her iki markada pahalı olsada Sram herzaman braz daha pahalı özellikle TriggerShifter ve arka viteslerde... Ama bu fiyat farkı bence kendisini her türlü kullanım koşuluna uygunluğu ile yeterince teleafi edebiliyor ve hakkını veriyor diyebilirim... Shimano ise nispeten biraz daha ucuz...

Ama iki firmada kesinlikle kaliteden hiç bir zaman ödün vermiyorlar çünkü marka imajı herşeyde olduğu gibi bu sektördede oldukça önemli bir konu bana göre...

Sporcuların kullanımına gelince ise dünyadaki sporcuların bu giderleri genelde sponsorlar tarafından karşılanıyor ve onlar için çok fark ettiğini düşünmüyorum... fakat ülkemizde bu durumun yarı yarıya olduğunu açıkça söyleyebilirim hatta son zamanlarda sram kullanıcılarının biraz daha arttığı söylenebilir...


@fırat ayanyan

bundan eminim...

Ayrıca şöyle eski bir yazımdanda alıntı yapayım dedim ;

@Hasan Çağrı
 
sram'in sram şeklinde komple seti yok, fakat markalar grubuna dahil olarak, avid ve truvativ var(maşa için ise rock shox da bu gruba ait ama amaç çekiş sistemleri olduğundan bunu dahil etmiyelim).

sram çekiş sistemini aynakol dışında üretiyor, truvativ aynakol üretiyor avid ise fren üretiyor. shimano hepsini ayni seri ile çikartabiliyorken sram daha yeni bu firmalari almiş olduğu için sanirim henüz tam ayni seri şeklinde üretime geçmedi. yakında geçer diye düşünüyorum. yani kısacasi shimano'nun ilgili parçalarini sram ile karşilaştirken muadili yoksa truvativ ve avid bakabilirsiniz, onlar da sram çünkü bir yerde artik.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Ayanyan
@Mithrelios


Zaten rockshox, sram, avid yada truvativ in sitesine girerseniz hepnin aynı site olduğu ve siteninde sram gruba ait olduğu ortadadır... aslında hepsi sramdır sadece markalar farklıdır... Nerdeyse hepsinde powered by sram yazar...
 
@Hasan Çağrı

Döktürmüşsün yine....
 
GripShift hangi modellerde var
http://www.bikeandoutdoor.com/urun/resimgor.php?resimid=4457 bu gripshift mi
Trigger shift Nasıl bi sistem
birde şunu ekliyim shimano ve sram komponentleri bir arada kulanılabiliyomu bundan kastım rublesi zinciri aynakolu kolları sormuyorum
cevaplarnız için hepnize tek tek teşekür ederim.
 
Selamlar,

Sert arazi koşulları konusunda eklemek istediğim ayrıntılar var.Tam kaç senesinde çıktı bilmiyorum ama saint ve hone kompenentleri ile shimano artık xc sınıfından daha ayrı sert koşullara yönelik (fr,dh gibi ) kompenentler çıkarmaya başladı.Özeliikle arka attırıcıdaki shimanonun sram arka attırıcılarına nazaran en büyük eksi yanı olan fazla sarsıntı ve akabinde gelen sonları bu iki kompenentte arka attırıcının arka göbek miline bağlanan kendine özgü sistemiyle bu sorunu ilk çıktıkları yıldan itibaren çözmüş ve sert kullanım şartlarına uygun yeni özelliklerde eklemişti.

Bakın 2008 kataloğunda saint arka attırıcı için neler yazıyor:
Ayarlanabilir sarsıntı durdurucu: Sesi azaltır, kadro ve arka değiştiricinin zarar görmesini engeller.
Kablo gergi koruyucu: Vites değiştirme sisteminde potansiyel bozukluk yaratıcı bir gerilim yaratmadan arka vites değiştiricinin istem dışı darbeleri emmesine izin verir.
Entegre takoz plaka tasarımı: Düzgün çalışan, güçlendirilmiş arka değiştiricide kablo bağlantısı üst tarafa yerleştirilerek darbelere karşı muhafaza altına alınmıştır.

Hazne mili montaj sistemi:
Yüksek dayanıklılık, darbe sonucu mil yuvasında meydana gelen eğilmeden kaynaklanan vites değişim verimindeki düşüşü engeller.

Diyeceğim şu ki zaten hali hazırda sert sürüş için shimanonun kompenentleri bulunuyor.Sram x9 ile shimano xt'yi sert koşul kategorisinde karşılaştırmak pek mantıklı olmayacak kanımca.

Ama şimdi soracak olursanız ''Neden extrem bisiklet disiplinlerinde neen shimano saintten çok sram sistemler kullanılıyor? ' diye.Bu konuda ne yazıkki hiç bilgim yok ama kendi fikrim pazarlama stratejisinden kaynaklandığına inanıyorum.Ama yakın zamanda çıkan saintin tanıtım videosundan anlaşılacağına göre shimano bu disiplinde de kendine sağlam bir taht kurmak için reklam,organizasyon ve sponsorluk gibi markayı tanıtmak için elinden geleni yapacak gibi görünüyor.

Videoyu seyretmek isteyenler için: (link)

Bu arada belirtmek isterim shimanonun hone aynakolu haricinde bu saint ve hone kompenentlerinden başka hiç bir parçayı canlı canlı görüp inceleme fırsatım veya bisiklet üzerinde deneme şansım olmadı sadece kağıt üzerinde yazılanlardan yola çıkarak bir sonuca varmaya çalıştım...



 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Ayanyan
@bisikletcanavari


Burda benimde belirmet istediğim şu zaten X.9 piyasada Xt nin rakibi gibi görülsede Hone ve hatta Saint gibi daha ağır şartlar için üretilmiş sınıflarla kafa tutabilecek özelliklere sahip sağlam ve kaliteli...

Her ne kadar Shimano bu sınıfa göz diksede sürekli tahtını birilerine kaptırıyor ve istediği verimi yakalayamıyor...

Shimano Saintin demo versyonlarını kullanıcılara sunduğu zaman dünya hız rekoru 2008XT 203mm lik rotorlarla kırıldı bunuda hatırlatmak isterim... Yani O kadar cazibeli setler oluşturmadılar bu şartlar için...
 
  • Beğen
Tepkiler: hsrv_khy
Evet durum aynen böyleydi.x9 öyle bir aktarıcı olmuştu ki hem xc hemde agresif tarzlarda kullanılırken iyi verim veriyordu.Ve halen 2008 model Fr bisikletlerin neredeyse tamamında sram kullanılmış.Acaba şu anki shadow Xt'ler X9 da zor şartlarda kafa tutabilecek seviyedelermi?

@Hasan Çağrı

Demo versiyonunda durum böyleydi demek.Peki yakın zamandaki konumu nasıl acaba saintin?2008 Ağustosta çıkacak olan yeni saint grubunda 4 pistonlu mevcutmuş.Yeni çıkacak grupta bu seneki modele göre %50 fren performansının artacağı belirtilmiş.Extra olarak fren kollarına eklenen servo wave tasarımı da extra bir rahatlık sağlayacak gibi görünüyor. Vites kollarına bakınca daha iyi frenleme sağlayabilmek ve ergonomoyi artırabilmek için rapidfire vites kolu fren kolunun dış kısımına takılabiliyor.Bu arada özür dilerim arka attırıcıda 2008 kataloğunda arka göbek miline bağlantılı model yer alıyordu.Ağustos 2008 de çıkacak ollan yeni saint grubunda da saint arka attırıcılara shadow teknolojisi geliyor.Anlaşılan dediğin gibi eski sistemden pek verim alamamışlar.

Ben yine yeni shimanonun ağustosta çıkacak olan saint grubundan ve yeni Xt grubundan ümitliyim.Fakat sramın bu atağa kayıtsız kalacağını da sanmıyorum.Bakalım sramın cevabı nasıl olacak.Umarım bu rekabet kullnıcılara yarar....
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Ayanyan
Geri