Scudo Sports

Sram, Axs'yi tanıttı

Scudo
Sram seti biraz fantezi olsun diye çıkarmış. Ya da, konsept olarak tasarlamışlar da, hadi satalım madem demişler gibi.
Seti kullanmak için yeni bir jant seti gerekiyor ve geçmişe yönelik destek yok (destek olmamasını gerektirecek bir sebep de yok aslında, firmware update gerecek sadece. Kullanılan iletişim protokolü aynı çünkü). Rublenin genişlemediğini söylemişler, bu da eski aktarıcının çalışmaması için bir neden olmadığı anlamına da geliyor, ama izin vermiyorlar. Upgrade şansı yok yani, her şekilde sıfırdan grupset almak gerekiyor, ek olarak jant seti de buna ekleniyor.

Bunun dışında birkaç negatif nokta daha var.
Set fiyatı çok yüksek. Eski 11'li setlere göre çok ama çok daha ağır (+300 küsür gramlardan bahsediyoruz)
Aynakol yaprakları değiştirilirken powermetre de değişiyor. Maliyeti artıran bir nokta daha.
Anladığım kadarıyla Campagnolo'nun başlattığı 12'li standardından dışarı çıktılar. Bu da yarışlarda nötral servis için sorun olacak demek.

Neyse, setin avantajları da yok değil.
Fiyatın çok yüksek olduğunun Sram da farkında ki Force set geliyor. Muhtemelen eski Red fiyatına satacaklar onu ama, yine de bi ümit, belki Ultegra Di2 seviyesinde çıkar.
İkinci güzel olan ise, eski eTap'in ucuzlayacak olması.
 
o nasıl çirkin bir dişli yaprağı öyle ???
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@Gökhan Toros

  • Büyük ihtimal 10t ile 33t ye bacak uzunluğu yetmiyor. öncekilerde kısa bacak 28t, wifli 32t destekliyordu.
  • kendilerinin daha önceden dağ bisikletleri için kullandıkları 12 hızlı xd göbeklerle uyumlu olacak şekilde yapmışlar. mevcut eagle 1x12 dağ bisikleti olan sadece aktarıcı ve vites kolunu değiştirerek eagle etapa çevirebilir. red etap axs, eagle etap axs ile uyumlu. etap axs vites kolları ile eagle etap axs arka aktarıcı kullanılabilir.
  • bike24 te eski etaplar 200€ kadar ucuzlamış şimdiden.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
@alisirin

Frenleme enerji olmadığında yapılacak şekilde olabilir. Asansör freni gibi mesela. Ya da regeneratif frenleme yapılabilir. Yani siz frene bastığınızda generatör çalışarak bisikletin hızını belli bir dengede tutabilir. Bununla ilgili bir model yapmıştım. Tabi orada kullandığım DC generatör pratikte imkansız. Boyutları farklı bir makine kullanmak gerekli.

10 derece iniş açısı. Toplam ağırlık 80 kg. Hava direnci ihmal. Basit olsun istedim.

188033

Sonuç olarak bisikletin hızı 7 m/s yani 25 km/h civarında sabit kalıyor. Kazanılan enerjiyle de aktarıcıyı şarj edebiliriz :)

188034
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada ve H.T
Sram shimanodan üstün. her ikisinin de birçok setini kullandım. sram shimanoyu döver. campagnolo kullanma şansım olmadı onu bilemiyorum. kablosuz olayı bana ters kullanmam ama yenilikçi olmak her zaman iyidir. kablosuz seçeneğimiz de olsun.
 
Ne kadar çok elektronik o kadar çok arıza, Sramı oldum olası sevmem, Shimano kraldır :)
 
@Ruhullah.Grbz

Neye göre "ne kadar çok elektronik o kadar çok arıza" diyorsunuz? Mekanik sisteminizin ayarları bozulup kabloları uzadığında elektronik sistem yıllarca çalışacak. Ben şahsen bisiklette elektroniği sevmiyorum ama genelleme yapmamak lazım. Elektronik sistemler düzgün tasarlandığında mekanik sistemlerden daha kararlıdır.
 
kablosuz vites, kablosuz fren iyi de, tam yokuş aşağı son sürat giderken pil bitse ne olacak. Ayrıca her vitesin telefon bataryası gibi bataryaları var, şarja tak, yok şarj azaldı, doldur, falan, veya pilliyse, pil bitti mi, bitmedi mi onu kontrol et falan. asıl işkence bu. Gereksiz bir icat, tutmayacağına garanti veririm...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ruhullah.Grbz
@alicangul29
Ne kadarda düzgün tasarlansada sonuçta '' elektronik '' . Mekanik sistem sizin kontrolünüzdedir,güven verir. Ahsen2 arkadaşında dediği gibi tutmayacak bir sistem heleki dağ bisikletlerinde. Bir yedek şarja kim 50$ verir ki ? Akıllıca olmaz sanırsam :)
 
@gezgin gezer

Forumlarda da ikinci el satanları görmeye başladım.

Neyse,
Tutmayacak kısmına katılmıyorum. Tutacaktır. Bundan önceki kablosuz Red eTap de çok güzel tutmuştu, bu da tutacaktır.
Üst seviye bir ürün ve sınırlı bir kullanıcı kitlesine hitap ediyor. Shimano'nun 12'li sisteminin 2020'de çıkacağını düşünecek olursak, üst seviye bisiklet toplamak isteyen kullanıcının iki seçeneği var. Campagnolo ya da Sram.
 
@Ruhullah.Grbz

Tutmama kısmına ben de katılmıyorum. Sadece şu var, sistemin sorunsuz ve güvenilir hale gelmesi belki biraz zaman alabilir, sonuçta yeni çıkmış bir şeye hemen herkes atlamaz, sorunların ortaya çıkmasını ve o sorunların giderilmesini bekler. Tabii ki ne olursa olsun herkesin kullanacağı bir sistem değil, ilk başta fiyatından dolayı bir filtreleme oluyor zaten. Ama ilerde ne olur bilinmez.
Shimano - SRAM gibi firmalar ortaya ciddi bir ürün çıkartıyorsa ve arkasında duruyorsa kolay kolay geri adım atmazlar. Piyasaya bu adamlar yön veriyor. Bundan sonra dağ bisikletlerinde tek yaprak yaygınlaştıracaz diyorlar ve yaygınlaşıyor, 29" tekerleği popüler yapıcaz ve yaygınlaştıracaz diyorlar ve oluyor. Şu an dağ bisikleti modellerine bakın, bulabilecek misiniz 26" tekerlek.
Tabii ki tutmayan bir takım işler de oluyordur arada ama bence bu onlardan değil.
Bir yedek bataryaya 50$ kim verir ? Elektronik sisteme binlerce dolar veren adam pile 50$ havada karada verir, hatta iki tane alır , öyle söyleyeyim. Ben bu sistemi alacak olsam bir sn düşünmeden yanında 1 tane de yedek batarya alırdım zaten.
 
@Ruhullah.Grbz
Arka aktarıcı mekaniğe göre çok daha güvenilir bence. Mekaniği taşa vursan yamultursun ama elektronik versiyon ilk sayfada yazdığım gibi darbe aldığında kendini içeri alıyor. Vites kolunun darbeden kaynaklı hasar alması zaten zor. Yazılımsal sorun çıkması da bence pek olası değil. Çıksa da garantisi var zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ruhullah.Grbz
@Ruhullah.Grbz
Valla çok iyi tutar merak etmeyin.Ayrıca 50 $ bizde çok para , onlarda değil .Zaten konumuz tutar tutmaz değil sistemin incelenmesi.Doğruları , yanlışları.
 
Türkiye şartlarında hayal olduğu için bişey demeyeyim :)
 
eski sete yazılımsal upgrade etmemeleri çok ayıp olmuş:) Fakat yapsalardı bu seferde bir çok etap kullanıcısı yeni seti satın almazdı.
Etap'i 3 sene oldu kullanalı aşırı memnunum.
 
Sram vites çekme oranları 1:1 Shimano 1:2 dir. Sram pürüzsüz ,net , kararlı bir geçiş sunar. Mtb gurubunda netlik kararlılık sertlik önemliyken yol setlerinde vites geçişlerinde yumuşakşık ön plandadır. Shimona severler ne yazık ki 12 li vites için 2020 yi beklemek zorunda kalacak .
 
@ippon

Şimano'nun vites çekme oranları yol serilerinde 1:1,1, MTB'de 1:1,4 gibi bir şey olmalı. Campagnolo'da ise daha yüksek ama gene de 1:2 değil.
 
Geri