Scudo Sports

Sram, Axs'yi tanıttı

TeamO2.cc

TeamO2.cc
Kayıt
1 Kasım 2018
Mesaj
2.749
Tepki
12.608
Şehir
Samsun
İsim
TeamO2.cc----Strava----
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar cepten yazdığım icin detaylara giremedim ama sram hem yol hem dağ bisikleti için kablosuz vites Sistemlerini tanıttı.

187862
 
Scudo
Daha da önemlisi force axs de çıkaracaklarmış.
 
Mtb incelemesini yeni okudum. Kaset, zincir ve aynakol mekanik olanla aynı ama rengi farklı. 2 seçenek var. Biri karbon ve titantum yoğunluklu ve 2000$. Mekanikten 5 gram hafif. Diğer versiyon 100$ daha ucuz ve alüminyum ile çelik ağırlıklı. İki versiyonda da vites sayısı 12 ve Xd hub uyumlu.

Arka aktarıcıda çok güzel bir özellik var. Mesela aktarıcıya taş çarparsa aktarıcı kendini otomatik olarak içeri alıyor. Adamlar aktarıcıyı yumruklayarak test etmiş :D Vites kolunda 3 tuş var ve bu tuşların ne yapacağını uygulama ile ayarlayabiliyorsun. 3. Tuşla vitesi daha fazla sertleştirebiliyorsun (ya da dropper post yönetebilirsin). Vites kutusu matchmaker uyumlu ve mekanik versiyona göre biraz daha ufak. Sram bataryalar için 20 saat şarj süresi biçmiş ve dropper ile aktarıcı bataryası değiştirebiliyormuş. Harici batarya 50$ imiş.
 
GCN inceleme yayınlamış bile onu izledim. Pratikte en önemli farklardan birisi kasette 10 dişliye düşmüşler, on tarafı da max 50 de tutmuşlar.

ee4c8c187c1daa99b7cec530a4ddc.jpg

Canyon modellerini açıklamış

(link)
 
@Yalnız Pedal
Evet, vitesler kablosuz elektronik.
 
Hem çirkin hem de saçma derecede pahalı. Üstelik 3000€ falan verip grupset almak yetmiyor, 10T ruble başka janta takılmadığı için bir çift de zipp almanız gerek.

3 farklı aynakol çıkartmışlar; büyük dişliler 50, 48 ve 46. 50T bile yol bisikletinde güzel gözükmüyor, 48 ve 46 cyclocross hatta MTB oranları. Bir de "dişli oranları birbirine çok yakın, en geniş kasette bile 5 tane 1 diş farklı geçiş var" gibi bir şey söylemişler. Kasetin diğer tarafında 24'ten 28'e geçildiğinin farkında değiller sanırım...

Zevksiz zenginler alsınlar, garajda Cayenne Turbo'nun yanında iyi durur.
 
yol bisikleti vites kolları(red axs) dağ bisikleti aktarıcısıyla(eagle axs) da uyumluymuş.
1x12 gravel yapmak isteyen olursa arkaya 10-50t kaset takabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Gün gelicek frenler de kablosuz olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
@Murat B.

Jant konusunda emin misiniz? GCN incelemesinde dislilerin ve zincirin inceltildigi gibi birsey soyleniyordu. Yani 11’li gibi kullanabilecekmis gibi anladim ben. Ayrica yukaridaki linkteki Canyon bisikletlerde DT Swissler var.

48 ve 46 cross oranlari demissiniz ama bunlar oran degil, disli sayisi. 11 ve 10 lu dislinin farkini goz onune alinca 48 ve 46 sirasiyla 52 ve 50 oranina geliyor.

Ama estetik konusunda katiliyorum, baya cirkin. :D
 
@vetohan

Standart göbeklere 10T dişlisi olan kaset takamazsınız, çünkü dişli göbekten daha küçük oluyor. Detaylarını bilmiyorum ama muhtemelen MTB'lerdeki XD benzeri bir göbek kullanılıyor. DTSwiss, böyle göbeği olan jant üretiyor olabilir, ama her markanın üreteceğini hiç sanmıyorum. Mevcut jantları 12'li sram'a çevirecek göbeği üretecek jant markası çok daha kısıtlı olacaktır; hatta benim tahminim, SRAM'ın jant markası olan Zipp dışında hiç biri üretmeyecektir.

48'li ve 46'lı aynakollar ile benim sorunum gereken vites oranlarını vermeyecek olmaları değil, yol bisikletinin görüntüsünü bozacak kadar küçük olmaları. 46T aynakol; tur bisikletinde, cyclocross bisikletinde falan olur. Yol bisikletinde olmaması gerekir, olursa komik olur.
 
Kablosuz sistemlerin soğukta ve sıcakta çalışmadığını duymuştum. Ayrıca bir tek bisikletin şarja yakılmadığı kalmıştı zaten.
 
@Murat B.

(link)

Su yazidan anladigim kadariyla XD'nin yol versiyonu olan XDR ile kullanilabilecekmis.

Diger yandan geri yonelik uyumlulugu da yok. Varsayalim elinizde etap var, XDR alayim, kaseti ve arka degistiriciyi yenileyeyim deseniz o da yetmeyecek. Firmware destegi de cikmayacakmis.
 
Geri