Scudo Sports

Specialized vakası hakkında yardım

Siz hangisini tavsiye edersiniz ?

  • mevcut kadroyu tamir ettir degisim ve satis dusunmeden kullan

    Katılım: 19 16,8%
  • oldugu gibi omru bitene kadar kullan ve baska bir garanti sartinin olusmasini bekle

    Katılım: 7 6,2%
  • esdeger 2016 kadroyu 1400$ a satin al

    Katılım: 9 8,0%
  • son model s works 2016 kadroyu 2200$ a al

    Katılım: 45 39,8%
  • karbonu birak paranida unut yeni bir aluminyum al !

    Katılım: 27 23,9%
  • Yeter artık bıktık senin şu specialized konundan. -.-''

    Katılım: 13 11,5%

  • Toplam katılım
    113
@Selami53

Bende @Anonim bey'in söylediklerine katılıyorum açıkçası. Konuyu başından beri takip eden biri olarak suçlu ben değilsem ve markanın kusurlu olduğuna adım gibi eminsem (burada sizin emin olmadığınızdan bahsetmiyorum lütfen yanlış anlamayın, sadece üstüne basarak vurguluyorum), böyle bir şeyi tekrar yaşamamak adına -milyonda bir bile olsa yeniden başıma gelme ihtimali- kar elde etmek için değil de mağduriyetimi gidermek adına borç harç eder sworks'u alır satardım açıkçası, hatta bu konuda bir an bile tereddüt etmezdim, elimdeki donanımı da ayrı ayrı satar markaya da teşekkür edip uzak dururdum o markadan bir daha. Çünkü bu kadar borca girdikten sonra ikinci kez aynı şeyi yaşama ihtimalinizi düşünemiyorum bile, sizi bisikletten soğutur gerçekten. (Tahtaya falan vurasım geldi bunu yazarken bile, biliyorum böyle bir şeyin olma ihtimali milyonda bir bile olmayabilir.)
 
Scudo
S-Works'u alıp satmak en mantıklısı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selami53
@Selami53 maddi olarak karşılayabilicekseniz S-Work alın, kullanın, aynı zaman da kadroyu satılığa çıkarın. Teklifleri değerlendirin. Daha sonra satmak veya satmamak sizin elinizde. Günümüz dünyasın da ne kadar para kazanırsan kazan illa harcıyacak bir yer çıkıyor fakat borcun olduğun da daha tasarruflu ve daha emin adımlar atıyorsun. Yani demem o ki borçtan korkma mal sahibi ol, ben ki kredi çekip bisiklet alan bir insanım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selami53
@Selami53 Bence olaya bilinen gerçeklerle yaklaşmak en doğrusu ama bazı ihtimalleri de göz ardı etmemek gerek. Öncelikle EsBike kesinlike çatlak var bilgisini vermiş, açıkcası fotoğraflara bakınca benim görüşüm de kadroda boya dışında ciddi hasar olabileceği yönünde. Ancak, sizin bahsettiğiniz tarz bir düşme ile bu kadroda çatlak ya da kırık oluşma ihtimali yok, %0.

Yani bu hasarın sadece o düşme ile olduğundan eminseniz bence hiç çekinmeden basit bir boya tamiri yaptırarak kadroyu kullanmaya devam edin. Ancak o düşme haricinde bir hasar olma ihtimali varsa (mesela sizin gözünüzden kaçacak şekilde düştükten sonra üstüne basılması, ya da belki bir aracın ya da başka bir bisikletin darbesi sonucu sizin farketmediğiniz bir hasar oluşması gibi) bence bu durumda S-Works kadro ile değişim yapın. Bu durumda belki Aktif Pedal size indirimli olarak seramik rulman, sele borusu, vs. de sağlayabilir - karşı teklif olarak bunu sunabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selami53
Merhaba önceki konuyu da okumuştum. Benim tavsiyem kusurunuz olmadığına yüzde yüz eminseniz ve profesyonel bir inceleme ile sizin kusurunuzdan ziyade üretim kaynaklı bir problem olduğu anlaşılacak ise bence hukuki yollardan hakkınızı arayın. Bunu yaparken de yalnızca kadro için değil bisikleti komple iade etmek istediğinizi belirtin. Maddi gücünüz var ise bu süreç sonuçlanana kadar beklememek için alüminyum bir bisiklet alın. Hukuki süreç sonuçlanınca da paranızı iade alır istediğiniz gibi kullanırsınız. Haksız çıkarsanız da en azından sadece markanın dayatması ile hareket etmemiş olursunuz.
 
@Selami53 Sorun markada değil karbonun yapısında türevinde bir cümle kurmuşsunuz. Bence kilit cümle budur ki eğer şehir efsanesi değilse karbon kadroların ağır kazalardan yara almadan çıkması ihtimal dahilindeyken, hassas bir noktaya gelen ufak bir darbeyle çatladığına dair yorumların olduğunu da hatırlıyorum. Bu noktada karbon kullanan arkadaşların yorumları çok önemli. Ancak bu mantıkla hareket edersek, zaten aynı ayarda bir başka markanın kadrosunu kullansaydınız, aynı darbe ile aynı sonuç doğacaktı diyebiliyorsak, sizin seçiminiz karbon mu yoksa en üst seviye alu kadro mu arasında olmalı. Bunun dışında specialized'ın yarı fiyata kadro sunma politikası bence takdir edilesi bir davranış ki gerçekten kullanıcı hatası olmasa ben samimiyetle değiştireceklerini düşünüyordum. Eğer maddi imkanınız varsa s-worksu almanız sizi en mutlu eden seçenek olacaktır. Bu durumda diğer kadroyu da tamir ettirip bir miktar zararla satabilirsiniz.
 
Hocam bence şu şekilde de incelemek gerek;

3600$ Listesi var bu fiyattan aldığınızı varsayıyorum.

3600$+2200$'a s-works tarmac sahibi olabilirsiniz. Ama adamlar size yeniden böyle bir durum olamaz garantisini veremiyorlar, aksine bir dahaki kullanıcı hatası dahilinde çatlama, kırılma durumunda indirimli kadro imkanınız bile kalmıyor yanlış anlamadıysam.

Ben olsam şöyle yapardım. @Yağız Gökmen in Göstermiş olduğu gibi üst düzey bir kadroyu (nasılsa 2200$ı gözden çıkardığınızı varsayarak aynı fiyat düzeyinde bir kadro)alırdım. Ve elimdeki hatalı kadroyu yarı parasına satardım. Ne kadar reklam olmuş olursa olsun sıfır fiyatı istemeyeceksiniz nasılsa. Mutlaka bir alıcısı çıkar diye düşünüyorum. S-Works güzel ama ya yine aynı sorun olursa? Kendinize kızmazmısınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: Yağız Gökmen
Konuyu baştan okudum.
Mağdur olan sizsiniz 2200 dolar az para değil ama sizin yerinizde olsam yine de s-works kadroyu alırdım.

Diğer yandan sizi mağdur eden bisiklet de dahil olmak üzere pahalı modellerle ilgili dayanım sorunu specialized kullanım kılavuzunda da yazmakta.
Yani maliyet, arttıkça ve ağırlık azaldıkça bisikletin dayanımı ve kişinin bisiklet üzerindeki özgürlüğü azalıyor.
Ben bu sebepten ötürü aluminyumu tercih edip önerenlerdenim.

Geçen ay arkadaşıma bisiklet aldık (focus culebro 2.0) 3400 civarında fiyatı vardı arkadaşım ordaki carbon bir bisiklete fena tutuldu 10.000 civarında bir şeydi fulcrum zero jantlı(bisikletin markasını net hatırlayamıyorum). Arkadaşım bisikleti rahatlıkla alabilecek güçteydi.
Turları beraber yapacağımız için bisikletin bize bindiği değil bizim bisiklete bindiğimiz modellere baksak daha iyi olur dedim ve culebroda karar kıldık.

Tekrar söylüyorum 6600 TL S-works için ucuz olabilir ama en az bu kadar parayı tarmac'a da verdiğinizi unutmayın toplam bedel üzücü miktarları buluyor ve S-works'ü korkarak kullanmanıza sebep olabilir.

S-works'ü almanız yönünde oy kullandım ama yine de aluminyum iyi bir bisikleti de tepe tepe kullanmayı düşünün derim.
 
@Selami53 Bey,

S-works kadroyu seçip, alabiliyorsanız 2200$' ı Aktif Pedal'dan almanız tavsiye ederim. Kadroyu 4250$'dan sitelerinden satabilirler. Win-win meselesi.

(link) şunu sipariş edebilirsiniz. S-works Tarmac'ın Canyon'daki muadilidir.
 
Crash replacementin kalkmasına üzüldüm açıkçası bir specialized sahibi olarak güven duygum biraz azaldı. Genel aynı fikirde sanırım s works alıp satmak çok mantıklı görünüyor.
 
@cagdas81 yaptırıp satarsam bana 2-3 bin liradan fazla kazandırabileceğini sanmıyorum ki 58 kadro hasarlı görülen bir kadroya alıcı bulmak gerçekten çok zor. Ama crash replacement kapsamında bana 5-6 bin lira kazandıracak S - WORKS indirimi yoluyla.
@ÖmerMurat Hocam karbon tamiri yapan arkadaş yan düşmeyle de olabilir kadronun en narin yeri arka bacaklar falan deyince açıkçası markayı suçlamayı bıraktım diyebilirim. Tekrar başıma gelme ihtimali milyonda bir kadar düşük bir ihtimal de değil fakat her karbon kadro da karşılaşabileceğim bir durum. Olaydan sonra test amaçlı tura çıktım ıslak yerde kayıp düştüm spd pedallarım kilitli iken 10 metre kadar da yerde sürüklendim kadroyu iyice inceledim bir şey yok.Yani gerçekten piyango misali birazda.S works'ü alırsam eğer kesinlikle bir yere dayama devri bitecek direk yere kendim koyacağım,arka bacaklar alt üst boru maşa falan çizilmez folyo kaplatacağım.
@Tolga Çelebi Neden alıp satmak ? Alıp kullanmak mantıksız mı hocam ?

@Fatih EZEN şuana kadar düşünce tarzıma en yakın düşünce sizinki sanırım,he al satılığa çıkart satılana kadar da tadını çıkart.Borç yiğidin kamçısıdır hesabı (tabi hayati ihtiyaçları gideremeyecek kadar değil) ödenir de birşekilde.
 
@Selami53

Tabii ki değil :) Ben maddi açıdan sıkıntıya girmemeniz için alıp satın dedim ama sanırım maddi durumunuz iyi,o zaman kullanmanız tarafındayım.

Aklıma gene bir şey takıldı ; Madem S-Works kadroyu yaklaşık 6.000 TL kadar indirdiler,neden Tarmac kadronuzu değiştirmiyorlar ? Bu ne mantıksız bir iştir yahu,kadroda 6.000 lira indirim olacağına gitsinler aynı kadrodan versinler. Garip gerçekten..
 
En fazla 5500 dolar'a S-works tarmac sahibi olacaksınız.Ben bir dakika bile düşünmezdim.Specialized'e normalde daha fazla kazandırmamak lazım ancak S-works olunca... Bence alın ve kullanın.Muhtemelen ondan daha iyi bir kadro arayışına hiç girmeyeceksiniz bile çünkü.Kullanmış olacağınız kadroyu dünya'nın en iyileri kullanıyor, pro peloton'da 3 takım kullanıyor.Nibali, Contador, Aru, Sagan, Kittel, Boonen daha ne olsun.Çok sulandırmayın bence imkanınız varsa direkt alın
 
@9magiko evet düşme sonrasında olduğuna eminim ama bu kadar darbe almış yorumu gelince acaba ben mi gözden kaçırdım,acaba düştüğü yerde ufakta olsa taş falan mı vardı diye düşünmeye başladım. Bunun dışında basma durumu araç dokunması veya herhangi bir kaza durumuna olanak vermiyorum. Ayrca S-Works ü alırsam kendi sele borum zaten S-works SL4 de bulunan sele borusu.Rulmanlarım da kadroya aktarılacak.

@rmznlcck Açıkçası hukuki süreçten yana pek bir umudum kalmadı Specialized resimli açıklamalı fotoğrafı raporu düzenlemiş,ayrıca bu işten anlayan bir kaç kişi de hasar almış muamelesi yapıyor.Bu durumda ben sütten çıkmış ak kaşıkta olsam Kuran'a el de bassam yalancı muamelesi görüyorum benim bile aklıma tek bir ihtimal geliyor acaba düştüğünde bir yere temas etti de ben mi görmedim diye kendimden şüphe eder oldum.
@Onur YCL 2 gün önce kaza yaptım gidon bandım soyuldu pedalım hafiften eridi,biraz da arka aktarıcı soyuldu bacakta 2 soyuk kolda soyulma kalçada morluk var kadro temiz.Yalnız dediğim gibi S-works'ü alırsam mevcut kadrom imha edilecek.
@mehmet.ali Evet hocam böyle bir garantiyi şuan zaten hiç bir marka vermiyor ne alırsam alayım Carbon aldıktan sonra şartlar aynı. Ayrıca başka kadroyu piyasa fiyatına alıp şuan ki kadronun parasını cebime koymaktansa şuanki kadroyu satmış gibi s works e az para vermek sanki daha makul.Çünkü satmam bir ihtimal satsam bile 5 bin liralık bir kazanç sağlayamacak.
@eren konu evet toplam miktarı düşününce insanın canı sıkılmıyor değil.Ben şuan zararımı en aza indirgeme yolunu izliyorum s-works'ü de seviyorum ama gerçekten bu işe bu kadar para ayırdığım kadar zaman da ayırsam gam yemeyeceğim.
@KaanG Nedir bu canyon'un esprisi anlamış değilim hala hocam.Açıkçası yol bisikleti tasarımlarını da çok beğenmiyorum.
@NKurtuldu Win-Win meselesi yapamıyorlar çünkü Crash replacement için gelen kadroyu Specialized takip ediyor gönderdiği kadro karşılığında 1 adet imha edilmiş specialized kadrosu istiyor ayrıca seri numarası falanda farklı gelen kadronun.Yaratıcı bir fikirdi ama Aktif Pedal bu iş için fazla resmi kalıyor :)
@ozansefer Artık zarar mı ediyorlar anlamadım.Gerçekten güzel bir uygulamaydı ve lafta kalmıyordu kadrodan sıkıldın at arabanın altına al yenisini kıvamına getirecek kadar rahat uygulanır bir izlenimi vardı.Belki de bu yüzdendir kalması :)

@Tolga Çelebi Mevzu maliyetine kadro vermek,aynı kadroyu ücretsiz verince 3500 dolar satışı 1400 bana gelişi. 1400 dolar hibe etmiş oluyorlar ama diğer türlü 4250 dolarlık kadroyu 2200 e veriyorlar.Belki kar etmiyorlar ama zarar da etmiyorlar.
@Uptown Cyclist Dile kolay 5500 dolar. :bsmagryr: Ama bakınca da öyle yani,sanırım s-works sipariş edeceğim.
 
kadroyu satın alma hakkını burda sat. Ama bisiklet ihtiyacın ne olacak ?? her bisiklet tarmak gibi olmaz
 
Anladığım kadar ile; Mevcut hasarlı kadro + 2200 usd < s works 2016. Bu durumda her türlü s works alınır, ister binilir ister satılır ancak bence satılır, zarar azaltılır, başka bir marka arzu edilen kadro alınır. Bisikletle alakalı yaşadığınız son tatsız şey olur umarım
 
Geri