Scudo Sports

Specialized Sirrus Elite vs. Lapierre

Kullanin, kullandiginiz guzeldir!
;)

http://i.imgur.com/I0MFvwS.jpg

ben de bi ara epey kafa patlatmistim da, kullanmak daha iyi bir tercih!
 
  • Beğen
Tepkiler: ebayusuff
Scudo
Bir Lapierre kullanıcısı olarak bu bisikletlerin fiyat/performans açısından çok iyi olduğunu düşünüyorum. Ben de Sirrus Elite i çok düşünmüştüm. Türkiyede istedikleri paranın ederi olan bir bisiklet değil gibi geldi bana, yani olması gerekenden biraz pahalı satıyorlar bence. O yüzden Lapierre aldım.
Fitness shaper dan tek şikayetim kullandıkları beş para etmez fren pedleri oldu. Bir günlük kullanımın sonunda, baktım frenler tutmamaya başladı, nasıl olur falan, bir baktım fren pedlerine, yarısı yok. Bisikleti test etmek için bayağa bi çıkış yapıp sonra dik yol inişleri yaptım, haliyle çok kullandım ama bir günde biter mi arkadaş. Zaten doğru düzgün tutmuyordu, ses de yapıyordu, bir de üstüne somunluydu, yani ingiliz anahtarı ile çıkartabiliyorsunuz veya ayar yapıyorsunuz.
Baradine ile değiştirdim, rahata erdim. Böyle bir bisikletde böyle ufak basit parçalardan kar yapmaya çalışmaları bence çok yanlış. Bisikletde en önemli unsurlardan biri sonuçta.
 
  • Beğen
Tepkiler: ebayusuff
Ağırlığa bu kadar önem veriyorsanız yol bisikleti bakmanız lazım.
Yollar kötü diyorsunuz bu bisikletlerde pek farklı olmayacak konfor olarak yol bisikletlerinden. Lapierre parasına 9 kg alüminyum yol, Specialized parasına 8 kg karbon yol alınabilir.
 
@Berke K.


Bozuk yollar için ghost trekking aldım şehir içi onu kullanıyorum. Lapierre daha kibar yollar için. Yol bisikleti daha hassas ince teker vs gerek yok.
 
bu lappiere urban shaper cok fonksiyonel bir bisiklet
ön maşada ve arka maşada bagaj delikleri mevcut ve kargo bagaj için bol bol delik var bu anlamda bir tur bisikleti.
çekiş sistemi mtb çekiş sistemi olan deore
jantları ise 700c ve aynı zamanda 25x700 den 54x 700 e kadar lastik takılabilmekte bu bakımdanda yol bisikleti karekteristiğini göstermekte
urban shaper 600= fitness +turing+hibrit+yol

yani boyle fonksiyonel özelliklerde bu kalitede bundan daha iyi 2250 ye alabileceğimiz baska bi bisiklet bulamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: ebayusuff
Â
@harun tınas

Harikasın. Evet işte bu. :)

Ben de bu niyetle aldım zaten
 
@harun tınas, lastik konusunda bir açıklama yapayım. bisikletin üstündeki lastikler 30c tahminen jant kalınlıkları 19etrto kalınlığındadır veya 17etrto olabilir. hiçbir etrto ölçüsü 25c ile 54c aralığındaki lastiklerin hepsini kabul etmez. takmasına takılır ama güvenli olmaz jantın ölçüsünü bilip ortalama değerdeki lastiği kullanmanızı öneririm. 25c yarış lastiği sayılır 54c kumda gidebilecek kadar kalın bir ölçüdür.
 
@ebayusuff öncelikle yol bisikleti hassas falan değil bu bisikletin lastiği de yol kadar ince düz maşa da var yol ayarında bir model ama kararı vermişsiniz hayırlı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: ebayusuff
@UtkuSener

Jant olcu ve spec leri:

(link)

Seklinde..

En azindan uretici, 25-54 arasi lastikle kullanilabilecegi bilgisini teyit etmis oluyor..
 
  • Beğen
Tepkiler: UtkuSener
@lombardo

17etrto janta 25c-37c aralığını kullanmak en sağlıklısı, sonrasında lastik balon gibi toplanmaya başlıyor, virajlarda janttan sıyrılma riski artıyor. profil fotoğrafınızdaki bisiklete 40c lastik takmanız bile imkansız ön maşa yüksekliği izin vermez. başka bir açıdan bakarsak çamurluk ile kullanırsanız 35c yi bile zor bela sığdıracak bir yükseklik var.
 
@UtkuSener tecrübe paylaşımı için teşekkürler, ki ben de zaten, hiçbir zaman 35 üstünü düşünmüyorum. şu ankileri kullanmaya devam etmekle birlikte, ilave olarak 28 veya 35 bir çift kojak edinmeyi düşünüyorum..
 
@UtkuSener
janta 25-54 takılabilir diyor
fakat dediğiniz gibi 40 dan fazlasına bisikletin ön maşası izin vermez gibi lastik maşaya sürtebilir.
su an orginal lastikleri 700x30
internetten 700x28 lastikleri sipariş verdim
şahsen 700x 32 den yukarısını düşünmüyorum
 
@ebayusuff


biz yıllardır yol bisikleti kullanıyoruz. ayrıca yurtdışındaki yollar da öyle süper değil merak etme.

yol bisikleti candır. bence geri kalanları bisiklet bile değil.

ben ne dersem boş. nasılsa sen de bir gün anlayacaksın gerçeğin ne olduğunu.
 
@Gökhan BİROL

Yol bisikletiyle patikadan gidemezsin ama hybrid le gidersin. Yola yük yüjkryemezsin ama hybrid yüklersin.

anlaşılmayacak kadar zor değil. O kadar korkma. Gayet açık.
 
@ebayusuff

"Gidilmez", "yapılmaz" diyenlere en güzel cevabı her zaman yapanlar verir:


 
  • Beğen
Tepkiler: lombardo
Bazı balıklar uçuyor biliyor musun?

O halde bir balık istese uçabilir.

Nasıl. İyi demi. Aynı mantık . ;)
 
@Murat B.
Hocam kusura bakmayın ama videosunu koyduğunuz Specialized Diverge bir yol bisikleti değil. Üzerinde 32c lastik var. Arka çeki borusu çok uzun, alın borusu açısı çok dik. Böyle yol bisikleti olmaz. Daha çok drop bar takılmış bir Sirrus'a benziyor. Yabancıların "adventure bike" veya "gravel bike" dedikleri bir tür. Bununla bir yol grup sürüşüne katılıp ayak uydurmanız çok zor. Kendi başınıza giderken bile bir Salcano xrs gelir tokatlar geçer mazallah :D Ha gider 23c lastik takarsınız iş değişir ama o zamanda bu videodaki gibi bir arazide yol almanız zor ve acı verici olur. Ayrıca bu kadro açılarıyla yine bir yol bisikleti atikliği ve karakteri yakalayamazsınız.

Açıkçası bana bu forumda sürekli gördüğüm "yol bisikleti her koşula gelir" argümanı ilginç geliyor. Daha önce de yazmıştım; tamam, niyeti bozduysanız her yola girersiniz ama bu ne kadar anlamlı ve verimli olur? Belki mecbur kalırsanız hafif araziye çok dikkatli bir şekilde girebilirsiniz. Ancak bunu keyifli bir şekilde yapabilir misiniz? Her taşı, çukuru kollayıp pür dikkat gittikten sonra bunun eğlenceli bir yanı yok. "Bana fark etmez, arazide basar giderim" diyorsanız da o zaman o bisikletin zarar görmesi muhtemeldir. Ben bisikletlerine değer veren biri olarak bunu yapmayı düşünmem bile. Her ürünün bir yapılış amacı var. Tornavidayı alıp, levyenin yapacağı işte zorlarsan, kırarsın. Safkan yol bisikletini her alanda kullanmaya çalışmanın abes bir hareket olacağı çok açık bence. Asfalt, toprak, mıcır vs. gibi karma (hibrit) alanlarda kullanacak adamın, hibrit bisiklet alması çok daha mantıklı.
 
  • Beğen
Tepkiler: ebayusuff
@Berk Karaca

Specialized, yol bisikletlerini şöyle göstermiş:
(link)
Diverge bunların arasında. Yani bisiktleti tasarlayıp satanlar bunu bir yol bisikleti olarak görüyorlar. Aksini söylemek biraz fazla iddalı oluyor bence.

"... alın borusu açısı çok dik. Böyle yol bisikleti olmaz." demişsiniz, tamamen yanılıyorsunuz. Hem dik alın borusu yol bisikletini daha agresif yapan bir özelliktir, hem de Diverge'in alın borusu yol bisikleti için olmayacak bir değerde değil. Tekeri sığdırmanın bir mühendislik kısıtı olduğu küçük boyları saymazsanız; Diverge ile Roubaix'nin alın borusu açıları aynı, Tarmac ve Venge'in alın boruları 1 derece daha da dik...

Bisikletin türünü belirleyen şey lastik genişliği olsaydı, bolca örneği olan yol lastiği takılmış olan mtbler bir anda yol bisikleti sınıfına girerlerdi. Diverge, "drop bar takılmış bir Sirrus'a" benziyor olabilir, bunun esas sebebi sirrus gibi hızlı hibritlerin aslında düz gidon takılmış yol bisikletinden pek farklı olmamaları.

Grubun temposuna ayak uyduramayacak olan, Colnago ile de ayak uyduramaz. Bisiklet kendi kendine gitmiyor, önemli olan pedalı çeviren bacaklar.

Dediğiniz gibi her bisikletin bir yapılış amacı var, yol bisikletininki de yolda gitmek. "yol" pürüzsüz asfalt ile sınırlı değil; amacınız hızlı gitmekse toprak yol için de, mıcırlı yol için de en uygunu yol bisikletidir. Asıl saçma olan; hiç yol bisikleti kullanmamış kişilerin, yol bisikletinin ilk çukurda jantının yamulacağını, patikada kullanılırsa kırılacağını, yağmurda eriyeceğini falan iddia etmeleri.
 
@Berk Karaca

Specialized kendi sitesine bunu üreticisi olarak yol bisikleti olarak koyduysa kim ne derse desin o yol bisikletidir. Yol bisikletleri de çıtkırıldım bir bisiklet türü değildir, her yola gelirWATSON_00003758-174[1].jpg
 
@Murat B.

Sitede tüm mtbleri bir kategoride, flat barları bir kategoride, drop barları da bir kategoride toplamışlar. Gayet normal. Ancak bisikletin özellikleri de ortada. Yol yarışı amaçlı bir model değil. Eğer öyle ise Tarmac ne oluyor? Neden var? Bu modellerin kullanım amaçları başka. Toprak arazi kullanımına yoğunlaşmış tanıtım videoları bir ipucu olsa gerek. Ben hiç bu şekilde lanse edilen bir Venge görmedim.

Ben yanlış yazmışım siz de devamını getirmişsiniz. Alın borusu çok dik değil, çok yatık. Bu da bisikleti agresif değil ılımlı yapar. Sonuçta yarış amaçlı modellerden 1 derece eğik ve bu da amacının farklı olduğunu gösteriyor. Bu ölçüler sadece örnekti. Geometri tablosunda göreceğiniz gibi orta göbek yüksekliği oldukça fazla ve "fork rake" denilen çatalın öne doğru eğimi de daha fazla. Bu da, alın borusunun eğim farkı ile beraber ön tekeri çok daha fazla ön uca doğru konumlandırır.

Colnago ile ayak uyduramamak sıra dışı ve konu dışı bir durum. Daha açık olmak adına, Diverge kullanıcısı diğer grup üyeleri ile aynı kondisyonda olsa dahi ayak uyduramayacaktır. Uydursa dahi daha yüksek nabızlarda kullanması gerekeceğinden daha fazla yorulacaktır.

Burada insanlara "alın, her yolda kullanırsınız" denilen modeller genelde 23c lastikli tipik yol bisikleti modelleri. Toprak veya mıcır yolda 23c slick lastikli bir yol bisikleti zemine doğru düzgün tutunamayacağından en hızlı ve verimli şekilde ilerlemekte oldukça zorlanacaktır. Onun yerine daha kalın ve biraz dişli lastikli bir cx bisikleti aynı patikayı daha hızlı tamamlayacaktır. Yol bisikleti kullanıcısı hırs yapıp daha hızlı tamamlayamaz mı? Tamamlar. Ancak o bisikletin ömrü, doğal habitatı olan asfaltta kullanılan bir yol bisikletine göre daha kısa olacaktır. Arızası daha bol olacaktır. Bilinçsiz insanların bisikletin kırılacağını iddia etmeleri ne kadar saçmaysa, patikada bildiğimiz standartlarda bir yol bisikleti kullanmaya teşvik etmek de o kadar yersizdir bence.
 
Geri