Scudo Sports

Specialized maşa çatladı

Ben de İzmir'de yaşıyorum.Yusuf Hitit'i de hiç tanımam...Ancak sizin verdiğiniz bu cevap hiç hoş değil...Kulaktan dolma bilgilerle,adeta suçlar gibi yazmışsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf hitit
Scudo
cancellera 80kg ve paris-roubaix yarisinin arnavut kaldirimi yollarinda masa kirmiyor.Bari insanlari salak yerine koymayin
 
gerçekten yıllarca bisiklet sattım, türlü kusurlar gördüm, kullanıcı hataları ve farbrika hataları gördüm ancak, burada Yusuf bey sonuna kadar haklı...
Yusuf bey burada tüketici konumunda
bisikletin ağırlık limiti olduğu kendisine bildirildimi
ayrıca fitness yol denilen modellerde düz toprak yollarda kullanılabilir
ben yine de specialized e kondurmak istemiyorum ama firmanın eksik bilgilendirilmesi sonucunda gerçekleştiğini düşünüyorum
aksi takdir de böyle bir firmanın maliyet olarak 40-45 euro yu geçmeyecek bir ürün için müşterisini üzeceğini zannetmiyorum
 
@emrea

İlginç bir tespit ; Türkiye gibi yolları olan bir ülkede kullanıcının , ürünü yolda değilde arazide kullandığını nasıl tespit edebildiniz ? Açıklarsanız , memnun oluruz ...

Ürün satılırken , yalnızca yolda veya arazide kullanılır diye bir belge mi veriliyor ? Veriliyorsa bende kendi bisikletlerim için böyle belgeler alayım

Christophe Le Mevel'in Fransa Turunda kırılan bisikleti . Kullanım Hatası olmalı:)
Selamlar
 
AktifPedal benim için bitmiştir. Daha önce o kadar alışveriş yaptım, herkese tavsiye ettim. Şuan da Specialized gözlük bakıyordum, 1 hafta içinde de alışveriş yapacaktım. Fakat bu olaylardan sonra kapısından bile girmem.

Yusuf bey, bence bu konunun linki, hatta mümkünse çevirisi ile birlikte Specialized'ın "ANA" müşteri hizmetlerine mail atın. Bayiinin nasıl amatörce davrandığını da üstüne vura vura anlatın. Tüketici hakları mahkemesine de uğramayı unutmayın.
 
(link)

szent istvan universitesi makina mühendisliğinde okumuş aynı zamandada bisiklet konusunda bilgili ve deneyimli denecek biri olarak sizlerle bi bilgi paylaşmak istedim.
benim şahsi fikrim firmanın haklı olduğu konusundadır...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Boran
Yusuf Bey geçmiş olsun. Siz bence de haklısınız. Gerekirse tüketici haklarınızı kesinlikle kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Asmirk
Söylemeden edemiyeceğim dnya çapında bir markanın temsilcilerinin kullanıcı kilosu ve mıcırlı yolları bahane etmesi çok ilginç. Kalite çok önemli. Sadece satarken değil, satış sonrası müşteri memnuniyeti çok çok önemli
 
@emrea

bisiklet uzerindeki her parcanin 2 yıl. kadronun omur boyu garantisi yok mu ?
14 ay oldu alalı diyor ? kafam baya karisti. nomatterwhat (toshiba) gibi bi garanti degil mi bu ? (ilk 2 yıl olan)


(link)

szent istvan universitesi makina mühendisliğinde okumuş aynı zamandada bisiklet konusunda bilgili ve deneyimli denecek biri olarak sizlerle bi bilgi paylaşmak istedim.
benim şahsi fikrim firmanın haklı olduğu konusundadır....

iyi hos diyosun . Problem kadroların agırlık limiti var mı diyince bayii nin ooo benim arkadasim var 140 kilo biniyo bisey olmuyo seklindeki yaklasimlarinda problem var. bildigim kadarıyla bisiklet kadro ve masasında genelde agırlık limiti yok. olmayan agırlık limitiyle sen saten kilolusun catlar tabi demek yanlis bence. istanbulun gobeginde bisiklete biniyorum genede mtb ile butun yoldaki bozukluklar. hız kesmek icin dosenen barikatlar. arasokaklardaki bozuk yollar insanı zorluyor. sen tutupta ecnebi yerden kalkıp sen bunu yolda kullanmamıssın dersen oyle is mi olur derler adama. adam gelde yollara bak ona gore tespit yap derler. burada bayii nin tutumu devreye girer diye dusunuyorum.

sertlikten ziyade toklukta problem olmasından kadro catlar gibi geliyor bana.
rezonanstan dolayı catlamıs olabilir. aynı maratonda koprunun basına gelen gibi . ki boyle bi durumda da gene üretici firma sorumludur
 
@ida degirmenci

Sayın Yrd.Doç.Dr.Hayri Ün diyorki ;

# Tokluk bir malzemenin kırılmadan önce sönümlediği bir enerjinin ölçüsüdür.

# Bir malzemenin kırılmadan dayanması yeteneği söz konusu oldoğunda ÖNEM KAZANAN BİR MÜHENDİSLİK ÖZELLİĞİDİR.

# Tokluğun en basit ölçme yöntemlerinden birisi DARBEDİR.

Kendisi Tokluk ve Darbeye dayanıklılığıda aynen şöyle tanımlamıştır;

# Bir yapı veya yapı elemanı statik denge konumundan uzaklaştırılarak bırakıldığında bir titreşim hareketi yapar.

# Dış bir zorlama olmadığı takdirde bu hareket doğal titreşim hareketi olarak tanımlanır.

# Bu harekette hareketin kendini bir kere tekrarı için geçen zaman doğal titreşim periyodu olarak tanımlanır.

# Bir yapıya veya elemana uygulanan dış yük, doğal titreşim periyodunun üçte birinden daha kısa zamanda uygulanır ise bu yüklemeye darbe denilir.(Burada 3 katı titreşimden bahsediliyor sanıyorum)

# Yapı malzemeleri bazı koşullarda, örneğin ağır bir cismin düşmesi ile darbe etkisinde kalırlar.

# Çok yüksek hızla uygulanan kuvvet malzemede ani büyük gerilmelere yol
açmaktadır. ( Ne kadar uygulayabilecek? Yusuf bey ile yaklaşık 2 yıldır bisiklet sürerim hiç bisikletinin önünü kalırarak sonrada o ağır kilosu ile ön çatalını yere vurduğunu görmedim şahsen, ya da yüksek bir kaldırımdan indiğini)

# Cisimlerin darbeye dayanıklılığı malzemenin atom bağları (kohezyon dayanımı) ile yakından ilişkilidir. ( Buna dayanarak bir üretim hatası hatalı ürün olamaz mı?)

# Malzemelerin darbeye dayanıklılıkları, karmaşık bir olgu olup,ancak özel deneylerle saptanabilir.(Deney yapıldı mı yapıldı ise değerler?)

# Darbe etkisinde malzeme dış kuvvetlerin yapmış olduğu bir iş etkisinde kalmaktadır.

# Bu işi dengelemek için, malzeme şekil değiştirerek iç iş oluşturur.

# Eğer bu şekil değişim işi belirli bir kritik değeri aşarsa malzeme darbe tesiriyle göçer.( Bunun için Yusuf Bey'in yaşına ve KİLOSUNA bakmadan dağlara çıkması gerekiyor. Benden habersiz çıktı mı bilmiyorum ama tur programlarımızı hep beraber yaparız)

# Bu tip göçmelere daha çok köprü, yol ve havaalanlarında kullanılan malzemelerde rastlanır.(Biz burada bu olaya benzer bir durmu bisiklette yaşıyorız)

O zaman Sayın Yrd.Doç.Dr.Hayri Ün'nün dediği gibi yapılması gereken deneylerden varsa (mesela Çentik deneyi) bisiklet ile, hasar gören aksan ile ilgili değerleri bulunup, sonrada Yusuf Bey'in Kilosu ve İzmir'in yollarının maximum yapabileceği değeri bulalım.

Elimden geliğince bizim için bir prospektüs niteliği taşıyan yazıyı anladğım kadarı ile aktarmaya çalıştım. Lakin aklıma takılan soru hep şu oldu: Neden aynı bisikletle ve bu bisikleti daha fazla kullanan birinin yani Günay beyin bisikletinde aynı yolları yanyana giderken bu olay meydana gelmiyor da Yusuf beyinkinde oluyor?

Sevgili ida degirmenci verdiğin bilgiler için teşekkür ederim senden bir ricam olacak. Okuduğun üniversitede (Budapeşte'de sanıyorum) metalurji mühendisi bir arkadaşın var ise bu maşa ile ilgili dayanma değerlerini bulup biraz üstünde tartışıp bizi konu ile ilgili biraz daha aydınlatır mısın?

Bu arada gittiğimiz rotalarda belki hatırlarsınız yıllar önce bir gazete bir firmanın bisikletini vermişti, işte o bisiklet ile gidip gelen kişileride İzmir'de bilirim. Böyle bir sorun ile o bisikletler de bile karşılaşmadılar. Benim kanaatim şu Yusuf Bey'in bisikletinin kırılan aksanın ya hatalı ürün (Metal karışımı,ışıl işlem, dökümü vs varsa) olması, ya da montajdan kaynaklanan yalnış montajlamadan dolayı olduğunu düşünüyorum.

Sayglıarımla...
 
sirruslar yolcu artı yük 150 kg limitindedir,bu veriyi kitapçıgından söylüyorum.Arkadaş kaç kilo bilmiyorum ama bisikletlerinde kilo sınırı vardır.Sınırsız birşey yok anlıcanız.Konuya gelicek olursak ağır kullanıcılarda ya sele borusunun orası,ya jant telleri yada maşa genelde arıza çıkartıyor.Bendede bir kaç tane specilized var şu ana kadar birşey olmadı.Fotografı koyarmısınız nasıl bir çatlakmış merak ettim.Aliminyummu maşa bu arada?
Bence carbon çatalı al çok çok çok daha rahat ve sağlam.İnana yeni bir bisiklet almış gibi rahat edersin.Geri kalan konuyu satıcıyla halledersin ama bence çöpe çıkarma o bisikleti
 
@derşan sezer

Derşan bey verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Yusuf Bey'in kilosu sanıyorum 95, kendisine sormak lazım ama emin değilim.
 
@derşan sezer

tsk kilo sınırı oldugunu ogrenmis oldum.
giant bayii ile olan konusmamda kilom 106 problem olur mu diyince kilo problem olmaz oyle olsa sınır koyarlardı tarzı bi cumle kurmustu ondan kilo sınırı olmadıgını dusunuyordum. fakat arastırıcam bu konuyu.

rezonansta bir sebep olabilir boyle bir catlama icin. daha onceki msj da belirtmistim. yol yapısı geregi beyki bisikletin catalini rezonans a sokabilir. ama deney v.b yapmadan hep tahmin tabi.

bir ornek vereyim bende 1 tane cross kalem var sene 1995te alınmıstı. kendisinin omur boyu garantisi var. sirket saglam oldugu icin bayiler soyle bi guzellik yapiolar. kaleme bakıyorlar bozulan kısmını tamir etmek mumkun degilse yenisini firma bayii ye gondereceginden elinde varsa bana yeni setlerden veriyor.daha sonra firmadan ellerine gelen kalem onlarda kalıyor. yani marka degeri boyle bisey. 2 kere problem yasadim bugune kadar bu kalem le ilgili 1 tanesinde yenisini verdiler. 2 problem altın kaplama yerleri kalti. gene yenisi verdiler. eger garanti veriosan omur boyu bu isi boyle yapicaksin.

kalem gercekten bir kalem icin pahali ama herkurusu firmaya helal olsun. kat kat kar yapsınlar

bayii yetkilisi sen rezonans nedir bilirmisin?
 
  • Beğen
Tepkiler: Asmirk
Arkadaşlar herkes heyecanla bir şeyler anlatıyor da gözden kaçırılan belki de en önemli nokta Yusuf Bey'in bisikletinin çatalının pivotlarından bir tanesi yerinden kaymış. Bisikletin alttan gelen çok ağır bir darbeye maruz kaldığı ortada ve azıcık teknik bilgisi olan herkes çatalı görür görmez durumu anlar. Normal kullanımda böyle bir olayın meydana gelmesi imkansız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat GÖNÜL
peki diyelimki böyle bir durumun olması için çok büyük bir darbe alması lazım, ancak bende dahil izmirdeki birçok bisiklet sever yusuf abiyi tanır ve bisikletine ne kadar önem verdiğini bilir, sizin fotoğraflarını koyduğunuz yolu yine izmirdeki birçok bisikletçi kullanır ve bilir. o yolu bilip bilmediğiniz hakkında bir bilgim yok ancak sadece ordaki fotoları gösterip bu pivotlar kaymış bu da çok büyük bir darbeyle olmuş demek biraz saçma geliyor bana. aynı bisikleti aynı cüsseye sahip günay abimizde kullanıyor ve ikisi sürekli birlikte bisiklet sürüyorlar ya günay abinin maşası çok sağlam yada yusuf abinin maşası sorunlu sonucunu çıkartıyorum,
ayrıca bu bisikleti onlardan farklı bir amaçla farklı dişli lastikle sehir içinde ulaşım amaçlı kulanan bir tanıdığım da var bu kişi onlardan çok fazla ve kötü şartlarda bu bisikleti kullanıyor ve onun bisikletinde bir problem yok, ama fotolara bakılırsa toprak bir yolda kullanılan bir bisiklet yani çok büyük çukurlar hariç ciddi bir engebe bulunmayan bir yol şehir içinde bulunan tr şartlarındaki yollardan daha az sorun yaratır diye düşünüyorum.
bu arada ben fizikçiyim, sizinde bu konuda teknik bilgi sahibi biri olduğunuzu varsayarak cevap yazıyorum.

eklemeyi unuttum:
ayrıca dediğiniz gibi pivot yerinden kaymış olabilir ama bu sadece yusuf abimizin kullanımıyla mı oluşmuş yoksa fabrika çıkışı mı o haldeymiş bu konuda hiçbirimizin bir bilgisi yok. yani durumu sadece kullanıcı hatasına bağlamak için çok iyi bir kalite kontrol sistemi olmalı ki üreticiden kaynaklanan hata bulunmasın. bu durumda da specilaized firmasının ürünlerine garanti vermesine gerek yok diye düşünüyorum çünkü ne de olsa hatasız üretim yapıyorlar...

satıcılar sattıkları mallara tabiki güvenmelidirler ancak böyle şaibeli durumlarda sattıkları malların arkasında durmalılar, sırf marka imajı için bile olsa...
 
@emrea

Bu dediğiniz üretim ya da montaj hatalarından kaynaklanamaz mı demek istiyorsunuz ??? Çok ağır darbe örneklerinden biraz verebilir misiniz?
 
@emrea

Birazda sen heycanlansan fena olmaz. Burası eski Türkiye değil. İstediğin gibi kazık at üzerinede alay et devri bitti. Senden alışveriş yapmayız olur biter. Birçok başka marka var ve başka bisikletçi var. Ayrıca 104 kiloluk 50 yaşında bir adam bisikleti nasıl anormal kullanabilir? Eğer çukura düşürüp kırdıysada(ayrıca yapmadım diyor) 100 liralık enayi bi maşa içinmi forumda yalancılık yapacak, kelli felli çevre sahibi bir adam. Bi karar ver önce mıcırlı yolda vibrasyondan diyosun sonra alttan gelen çok ağır bir darbe diyorsun. Zaten güvenilir ve iyi niyetli bir firma olsaydınız 100 liralık maşa için kırk takla atıp adamcağızın fotoğrafını izinsiz yayınlamazdınız. Sonuçta can taşıyan kul yapısı bir makina bu. bir üretim hatası olmuş maşa kırılmış olabilir.Specialized'a düşen geçmiş olsun cana gelmesin mala gelsin deyip müşterisine sahip çıkıp kendisine maliyeti 3 kuruş olan bir metal parçayı değiştirmek. Lafın başında da dediğim gibi Türkiye de zihniyet değişti. İnsana değer verilmeye başladı. Specialized Türk insanına değer vermeyebilir ama burada kendi memleketimizde insana değer veren firmalarda var.
 
@emrea

Kim olduğunuzu gerçekten merak ettim. Aktif Pedal yönetiminin (bu mesajlardan sonra yönetim birimi olduğunu hiç sanmıyorum, daha çok dükkan zihniyeti var gibi) sizin mesajlarınızdan ve tavrınızdan haberi var mı acaba?
 
Geri