Scudo Sports

Specialized,Giant,Marin,Kron,Sedona seçimi ve yardım.

Buradaki bisikletleri irdelemiyorum fakat bazı arkadaşlar TRek yazıp özellikle ömür boyu kadro garantisi yazmışlar bişeyler yazayım bu konuda dedim...

Artık büyük markaların hepsi ömür boyu garanti vermekle beraber;

Dünyada ömür boyu garantiyi ilk veren firma Specialized'dir.
DÜnyada ilk dağ bisikletini üreten Specialized'dir.
Bu liste içerisinde yarışa girseniz dahi garantisi devam eden tek kadro Specialized'dir.

Ayrıca yılda bir kullanıcı isteğine göre yapılan büyük yıllık bakımlar hariç AKTİF PEDAL olarak bakım onarımlardan ücret talep etmiyoruz.

Onun haricinde bisiklet ile ilgili olarak;

Bisikleti alırken kesinlikle üstüne binmeden almayınız derim ki Antalya'da Gökhan kardeşim sana yardımcı olacaktır.

Onun dışında bisikletin üstündeki donanım seni hiç bir zaman daha hızlı götürmez aynı dişli oranları için, sadece daha hızlı vites değiştirirsin. Eğer iyi bit kadron yoksa ve sen pedal basarken gücünü pedallara doğru yansıtamıyorsan (ki Body Geomety platformu ile insan anatomisi odaklı üretim yapan tek firma Specialized'dir) üstüne XTR taksanda nafiledir. Bunu forumda Noname kadroları en üst donanım ile kullanım daha sonra iyi kadrolar ile bu malzemeleri kullanmış arkadaşlara sorabilirsin...


Bunlardan sonra sanırım benim tavsiyem yeterince açıktır...
 
Scudo
700-800'e çok iyi bir bisiklet alamazsınız. Ancak ortanın altı bir modele bakın derim. orta sınıf iyi bir bisiklet 1500'tl'den başlar. Fiyat-performans açısından corratech'i öneririm. Ama ona da paran yetmez. Trek'in ucuz modellerine bak. bu arada yazdıklarından anladığım kadarıyla daha çok tur için kullanacaksın. Sakın dağ bisikleti alma. Çünkü dağ bisiklet sadece arazi içindir. şehir içinde asfalt lastiği alsan dahi seni tatmin etmez. Çok güzel tur bisikletleri var. seni arazidede idare eder. Bence Şehir ve Tur modellerini araştır. Hemen Dağ bisikleti deyip dalma pişman olursun. Ağırlık önemliyse eğer; şehir bisikletleri dağ bisiklerine oranla daha hafiftir. Yazdıklarım tecrübeyle sabit.
 
Hasan bey,

Samimiyetiniz ve verdiğiniz bilgiler beni çok memnun etti Antalya'dan Gökhan bey ile telefon görüşmesi yaptım. Bana telde birkaç bilgi verdi ama gelin yakından görün,inceleyin modelleri demiştir.

Specialized düşünmem ve listemde olmasının nedenide hem Gökhan bey ile görüşmelerim hemde Kayınpederim kullanmış olması ve tavsiyesidir. ama evlilik nedeni ile taksitlerim çok fazla olması artı diğer masraflar bütçemde kısıtlamaya gitmeme neden olduki günlerce yaptığım hesaplamalar 850 rakamını bana veriyor.Aksesuarlarıda taksitle alabileceğim.

Bu miktara yeten seviyede Specialized, trek, corratech,giant ve scott gibi markaların giriş seviyesini aldığımda ilerde donanımı değiştirmek daha ileri bir seviyeye çıkarmak istesem başım ağrır mı ağrımaz mı yada bana yüksek bir maliyet çıkarırmı diye düşünüyorum.Şu durumda bile bazı markaların sanırım giriş seviyesine bile param yetmiyor.

Düşündüğüm tek nokta donanım onun için mantıksal anlamda tabi kendi çapında değerlendirmelerimde dünden bu yana Sedona 751 modelini çok çekici buluyorum.

ama tabi gönül anlamında bakacak olursak Specialized-hardrock ve hardrocksport kalbimi çaldı aslına bakarsanız çok kararsızım ve bu benim için iyi değil :)

Şehir bisikletlerinide düşümdüm ama biliyosunuz yollarımızın halini birde buna çok yeni bir kullanıcı olduğunuzu eklerseniz fiyat ve kullanım açısından yetmiyeceğimi düşündüm.

Dağ bisikleti düşünüyorum Ön Amortisörlü,gerektiği durumlarda istediğimde kilitleyebileceğim.

Süpriz bir finalde yaşayabilirim bekleyip görücez

çok teşekkürler
 
Bisikleti aldiktan sonra zamanla degistirmek istedigin parcalar oldugunda forumu takip etmeye devam edersen istedigin parcalari cok temiz ve hizli bir sekilde bulabilirsin. Forum bu konuda cok iyi isliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Çağri
@KoxS

Çok iyi ya :)
Başlangıç bisikleti için çok doğru bir taktik bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: KoxS
@Hasan Çağrı

dağ bisikletinde amortisör önemlidir. bisikletin inişlerde hızı ve yol tutuşu ile direk olarak ilgilidir. Ayrıca teker setleride bisikletin hızında önemli bir etkendir. ağır bir teker seti hız için engelleyicidir. Kadro geometrisi çok önemli bir etkendir. kesinlikle göz ardı edilemez. ama bu geometri bir sır değildir. ayrıca her insanın ölçüleri farklıdır. kendinize özel kadro imal ettirmedikçe standartlara razı olmak gerekmektedir.

özetle şunu demek istiyorum sadece marka önemli değil amortisör teker seti ve frenlerde kesinlikle önemli kriterlerdir. Ayrıca bisiklete binen bir insan olrak şunu rahatlıkla söyleyebilirim önemli olan yerel bisikletçinizin (en kolay ulaşabileceğiniz) size vereceği destektir. Sonuçta mekanik bir alet bu arızası var parça değişimi var.
 
Kısa bir zaman içerisinde bisiklet seçimine son noktayı artık kesin şekilde koyacağım. İşlerimin uzaması ile birlikte Antalya'ya gidişimde ertelendi Bike House uğramak istiyordum ama bunu gelişmeler göstericek

Seçim için model tavsiyesinde bulunursanız beni yönlendirmişte olursunuz.artık bu işe bir son noktayı el birliği ile koyalım çok uzamadan :)

Ankara'da Specialized marka bisiklet satan herhangi bir bayi yada yetkili bir isim varmı modelleri yakından görmek istiyorum.

Saygılar,
 
selam öncelikle bisiklet seçmenin heyecanını birkaç ay önce yaşamış biri olarak duygularını paylaştığımı bilmeni isterim. ilk bisikletini seçerken gerçekten de içine sinmesi çok önemli o yüzden görmeden, binmeden kesinlikle almamanı öneririm.

saydığın marka modeller benim de bisiklet seçerken aralarında kaldığım modellerdi, ben sonunda marin bolinas ridge aldım çok memnunum şimdi. ama doğrudan sen de al demeyeceğim çünkü;

içine sinmesi çok önemli bisikletin. kadrolardaki ömür boyu garanti olayına çok takılma gerçekten de çoğu marka veriyo artık bu garantiyi.

bu baktığın modeller üst seviye yarış modelleri de değil kadro geometrileri ne vücudun açısından ne de aerodinamik açıdan harikalar yaratmıyor. sanmıyorumki bu segmentteki A marka kadro B'den hatırı sayılır biçimde üstün olsun.

Ayrıca yeni bi kullanıcının altus setle alivio set arasındaki farkı binerek anlayabileceğini de düşünmüyorum. (yada ben anlayamamıştım arkadaşımın bisikletiyle aradaki farkı)

İleride parça arttırımını merak ediyorsan, bence büyük ihtimalle bisikleti aldıktan sonra önemini yitirecek çünkü eğer gerçekten de yarışlara hazırlanmayı düşünmüyorsan bu bisikletlerin her biri seni tatmin edebilecek kalitede ve ekonomik koşulları göz önünde bulundurduğunda yeni parçalar gözüne lüks görünecek. yok benim ekonomik durumum çok iyi bi bisiklet parası daha verir xtr sete geçerim diyorsan zaten bu modellere değil daha farklı modellere bakıyor olurduk.

şimdi de bisiklet önerisinde bulunalım; kıvrımlı kadrolarıyla specialized ve marin benim favorilerim. fakat giant da çok kaliteli olduğunu yakından görünce hissettiriyor. kron ve sedona'nın 2009 modellerini yakından görmedim ama 2008 modellerini sevmediğimi söyleyebilirim. 2009'lar sitede çok güzel görünüyolar yakından bi bakmanda fayda var yine de. Scott scale serisi hayallerimi süslüyor ama Aspectler de göz alıcı bisikletler. para olduğu sürede düşünmeden alınabilir. Çok önerilen Trek olayına gelince; 6000 serisinin altındaki hiç bir trek mtb'yi ben önermem bence çok basit görünen bisikletler ve fiyatlarına göre donanımlarının düşük olduğunu düşünüyorum. ama şehir bisikletlerine hastayım o ayrı. (örnek : 7.3 fx)
 
kisaca bildigim bisikletler/ ki daha once anlatmistim oyle bisiklet konusunda profesyonel degilim ahkam kesmek haddim degil burada bir suru bu isin profesyoneli var sadce ozellikle sorduugn icin ersin kardesim specialized hardrock konusunda koxs arkadasimizda kullanmis. ki onun avatar resmindeki bisikleti kullandim kullaniyorum/kullandigim bisikletler specialized. merida 100 tfs ve amoeba hussar .ha hardrockla bas olcusemez merida ve ameoeba belki ama meridanin komponentleri hardkrocktan daha ust seviyede .en azindan bi gomlek ustte olmasina ragmen farkli bisiklet gurubundalar. yanlisim varsa arkadaslar duzeltsinler hardrock biraz dirty jump denen kullanis sekline uygun. ve hasan cagri arkadasimizinda dedigi gibi kadro omur boyu garantili.uzun zaman bende arastirdim kardesime arastiriken hussari ben onerdim sorunsuz kullaniyor. ama acero vitesler var meridada sadece arka aktarici deore ama ciddi surus farki var.lakin specialized de acero oldugu halde o kadar surusu farkli degil nedenini anamis degilim. bisikleti agressif kullanirim diyorsan hardrock derim kadro renkler boya kalitesi daha iyi bence. icinde bindikce daha cok sinecek bir bisiklet.her seferinde iyiki almisim diyorum .ki arastirma surecinde kanadaya gittim giris sinifi bi bisikletti aradigim yani ya kullanacak zamanim olmazda usanirsam diye ciddi paralar odemek istemiyordum.kanadada rocky mountaini vardir onlarin sonra canondale batim gorselen gozume guzel gorunen hardrock oldu herkesin fikri kendine.
marka fanatigi degilim ben sadece bildigimi soyledim meridaninda her markanin cok guzel bisikeltleri vardir.karsilastirma yapmadim ben. samimiyetine guvendigim bana mal satmak icin malini oven bir tamirci degildi sohbette fikrini soylemisti sadece trek icin giris sinifindaki bisikletleri begenmedigini cok cabuk hata verdigini ve surekli tamire geldigni soylemisti. biri cikip oyle degil diyebilir ben sadece duydugumu paylasiyorum. benim basima boyle bisi geldi diyemem . her uc markada specialized merida hussar 1 yildir kullaniyoruz aliecek hic birinden sikayetimiz olmadi/
baska sorulariniz olursa yanitlayabilirim. bu arada aktif pedalin bisikletlere yillik bakimi ucretsiz yaptigini bilmiyordum. yarin hasan arkadasimizi ariyayim.zira oradan aldim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ersin Aydın
@kayhan

Tabiki bir bisikletin amortisörü ve teker seti önemlidir... Ama 800 Tl civarında alacağınız bisikletlerin amortisörlerinin ve jant setlerinin ağırlık ve kaliteleri birbirinden farklı değildir, ben bu konuda o yüzden kadro üzerinde durmaktayım zaten. Yoksa Specialized in bisikleti oluştururken dikkat ettiği yapı kadro> tekerlek seti> amortisör> donanim şeklinde olmaktadır. Ve zaten bir çok geometrik standırtında belirleyicisi Specialized'dir.

Onun haricinde kadro açıları takide sır değildir, ama aynı fiyat segmentinde daha sağlam, daha esnemez ve daha doğru açılar ile üretilmiş kadrolar neden tercih edilmesin... Bu listede büyük markalar var ama bir iki marka hariç hiç birisi o geometrilere ismen dikkat ediliyor bundan emin olabilirsiniz. Amacım burda kendi markamın diğerlerinden olan farklarını belli etmek olduğu için marka ismi vermiyorum lütfen kimse yanlış anlamasın...

Ayrıca Antalyada Gökhan arkadaşımız bizim bayimizdir ve gayet kolay ulaşılabilmektedir...

Bir diğer konuda bakımlar... Yukarıda yazdığım gibi AKTİF PEDAL olarak yılda bir kullanıcı isteğine bağlı yapılan bakım hariç ufak tefek ayar ve mini bakımlardan ücret talep etmiyoruz. Tabiki jantınızı yamultup gelirseniz gerekli ise yedek parça değişimi için ve akort için ücret talep ediyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ersin Aydın
@Hasan Çağrı

bu varsayımınızın doğruluğunu tekrar gözden geçirmenizde fayda var 800 liraya kilitli amortisör disk fren ve alivio donanım veren markalar var.
 
@kayhan


Peki o kilitli amortiösrün ömrü ne kadar ?
Kadronun durumu ne?
Disk frenin durumu ne?

Specialized kendini başka markalarla mukayese etmediği için şuan dünya devidir... Bisikletini x markadan aldığı disk fren süslemesiyle değil kadro kalitesnin ve yıllar boyu onu bu noktaya getiren tecbesinin yüksekliği ile satar...

Bu yüzdendir ki x, y, z markalarının bisikletlerine sahip olanlar ilerde Specizlized, Scott, Giant gibi bu işe süs değil parçalar ile değil kalitesiyel satan markalara sahip olma isteğinde olurlar...
 
amortisör suntour s lockout. ömrü herhalde rst capa'dan daha kısa değildir. Ayrıca arazide ya da asfaltta yokuş çıkarken kilitsiz amortisörde bisikletçinin ömrü kısalır:) Disk frende ise en isimsiz disk bile v frenden daha işlevlidir. ancak xtr düzeyinde bir v fren disk frene denk gelir. specialized markasını kötülemiyorum. Ama bisiklet işi otomobilde olduğu gibi ancak ölçek ekonomisi ile verimli olabilen bir iş değil kanımca. Toyata nın güvenilirliği aynı modelden milyonlarca yapmasından kaynaklanıyor. Ama bisiklet işi öyle değil daha butik bir iş. dolaysı ile küçük ölçekli işletmelerde iyi işler çıkartabilir. Yani iyi bisiklet oluşturabilmek için dev olmaya gerek yok. Ama canondale bu saptamadan biraz ayrılıyor çünkü lefty için ar ge yapıp iyi bir iş çıkartmışlar. Ayrıca yanlış anlaşılmamak için şu açıklamayı yapma gereği hissediyorum; ben specialized markasını kötülemiyorum, sadece rekabetin ileri götüren faydasına inandığım için diğer firmaların da iyi bir bisiklet kurabileceğini göstermek istedim
 
Bu doyurucu cevaplar için Smee,cogito74,Kayhan ve Hasan Çağrı beye teşekkür ederim.

Aslına bakarsanız şeçimim şekillenmeye başladı araştırmalarım ve verilen bilgiler ışığında altta yer alan modellerden birini alacağım.

aslında bu alım sürecenin bu kadar uzaması hem işlerimden hemde kafamda yer alan bazı ürünleri görememiş olmamdandır.

Ankara'da Specialized marka satan bir bayi veya yetkili bir isim varmı modelleri nasıl görebilirim.

Smee, Marin bolinas ridge hem fiyatı hem ismiyle bana çekici gelmişti ama Ankara'da bu model yok.

Cogito74, KoxS Kullandığı bisiklet benim almayı düşündüğüm model değil o seriden ama koxS Hardrock comp disk kulanıyor yanlış anlamadıysam ki fiyatı 599 euro benim istediğim Hardrock modelidir 379 euro no: 9191-62 sarı önerdiğin Merida tfs 100 v görüp çok beğendiğim bisikletlerden ama biraz bütçemi aşıyor iyi bir pazarlıkla peşin fiyatına orta noktalarda buluşabilirsem bayi ile alacağım. 420 euro düşseler hiç düşünmeyeceğim.

Hasan Çağrı bey,

Gökhan bey ile telde iki kez konuştum aramızda geçen bir diyalog beni o kadar memnun ettiki kesinlikle onunla görüşmeden ve Specialized modelini görmeden bisiklet almıyacağım. Specialized beni düşündüren tek nokta Ankara'dada yaşadığım için bakım ve teknik servis desteğidir.Yoksa gönlümde hep Specialized var.

İşlerimin uzaması ile birlikte alım sürecimde uzuyor.ama aklımdaki modeler net artık

Sedona 751
Merida tfs 100 v
Specialized-hardrock(9191-62)
Marin bolinas ridge (maalesef Ankara'da bulamadım bu bisikleti)

birini seçeceğim.
 
@kayhan

Lefty amortisörlerde de kullanılan Terralogic sistemini geliştiren hatta Cannondale'in bunu izinsiz kullanmasına müsade ettiği için FOX un bu teknolojiyi artık kullanamamasının sebebi Specialized'dir(çünkü bu teknolojinin patenti Specialized'e aittir).

Ayrıca ufak görünse bile dünyada ki ilk matarayı yapan ve şuan dünyanın en çok plastik matara üreten firması da Specialized'dir.

DÜnyanın en hafif yol bisikleti ve dağ bisikleti ayakkabısınıda üreten Specialized'dir

Gibi gibi ufak görünsede sadece tek markaya özgü değil sizin şuan kullandığınız herhangi bir bisikletteki aksesuar da bile Specialized'in araştırma geliştirme emeği var... Onun dışında kadrolarında geliştirdiği ve diğer hiç bir markada olmayan bazı teknolojileri konunun yeri olmadığı için söylemiyorum... Artık siz araştıtıp bulursunuz...

Tabiki iyi iş çıkartmak için büyük olmaya gerek yok b,nlerce firma var yerel olupta dünyada çılgınca yer eden. Ama onlar dahi aksesua ile değil kadrolarında kullandıkları sistemler ile öne çıkmaya çalışıyorlar bende bunu demeye çalışıyorum... Bende kimseyi kötülemiyorum... Çünkü Türkiye de gerçekten iyi işler çıkıyor ama sadece donanıma bakmak yanlış diyorum...

@Ersin Aydın


Yakın zamanda Ankara için bir bayi durumu olabilir servis ile ilgili bir sıkıntınız olmayacaktır...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ersin Aydın
@Ersin Aydın

FOrumdaki bütün arkadaşlar bana

cagrit@aktifpedal.com adresinden ulaşabilirler elektronik posta ile...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ersin Aydın
Herkese tekrar selam,

1 Aydır nette bisiklet forumları ve birebir bayi gezilerinde bulunarak kendime uygun bisikletlere bakıyor, fikir ediniyorum.

Bisikletforum.com üyesi tüm arkadaşların yaklaşımları ve bilgi alışverişleri,samimiyetleri beni çok memnun etti herkese sonsuz teşekkürler.

En son incelemeler ve beğenilerim doğrultusunda GİANT Terrago 3 disk modelinde karar kıldım.Belirtmiş olduğum bütçeyi aştığımı biliyorum.Bisiklet alırken gidip görmenin denemenin ne kadar yararlı olduğunu sizi gaza getirdiğini söylemeden geçemiyeceğim :)

Giant Terrago 3 disk isim olarak,rengi,kadrosu,donanımı ile beni çok etkiledi umarım doğru bir karar vermişimdir. Giant Ricon,Yukon modelleri derken Terrago aldık

herkese çok teşekkürler

FRAME: Giant AluxX 6061, FluidForm™- SHOCKS: SR Suntour XCM Lockout, 100 mm Federweg- SHIFTERS: Shimano Deore Rapid Fire Plus- FRONT MECH.:Shimano Deore- REAR MECH.: Shimano Deore- CRANKSET: Shimano Deore- BRAKES: Shimano BR-M485 hydraulische Disc- TYRES: Kenda K849, 26 x 1.95.

Fotografları çekince yayınlarım ,görüşlerimide aktarırım.

Saygılar
Ersin
 
Çoğunlukla şehir içi kullanım hafta sonları piknik veya plaj sizce ön amortisör gereklimi değilmi bu konudada tecrübeli arkadaşlardan önerilerini bekliyorum
aşşağıdakilerden sizin tercihiniz hangisi olurdu teşekkürler

Sedona SD 311 Erkek ------------------ 315 €
(link)

Raleigh Metro LX -------------------------- 339 €
(link)

Giant Expression DX --------------------- 400 €
(link)

KRON TOURER------------------------------585 $
(link)

Scott Sportster P6(Erkek)---------------430 €
(link)

Specialized Vienna 1-----------------------439 €
(link)

Giant X-Sport 4 ------------------------------440 €
(link)

CANNONDALE QUICK 5 ----------------449 €
(link) 2

Marin San Rafael-----------------------------479 €
(link)

Trek NAV. 2.0---------------------------------490 €
(link)
 
Geri