Specialized ama hangisi?

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında Mert E. tarafından paylaşıldı.

  1. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.940
    Beğeniler:
    4.269
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    o cümlenin yanına gülme :D efektini de koymuştum.
    söylediğim şey yarı şaka yarı ciddi çünkü. şaka çünkü en iyi herkese göre değişebilir. ciddi çünkü bana göre böyle bir model var.
    arkadaşın açmış olduğu konuyu kirletmemek ve başka mecraya çekmemek adına
    size o modeli ve nedenlerini özelden yazdım
     
  2. Laçin Aslan

    Laçin Aslan Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Ocak 2014
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Fenerbahçe, İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    ben cube cross race ile sirrus elite arasnda kalmıştım bir kaç gün önce, daha orta yol bir seçim olduğundan cyclocross olan modeli aldım.. İnce teker hem yağmurda hem kötü zeminde ama %85 asfalt düzgün zeminde kullandım.. Amatör ve bisiklete uzun yıllardan sonra dağ bisikletiyle tekrar başlayan biri olarak ince teker hakkında izlenimlerim: En küçük çukur, inişte bile hızlı girersem ellerimde bileklerimde bütün o inişi hissediyorum, Gidonu serbest bırakmak lazım bozuk yolda, dağ bisikletimle rahatça 2 elimide serbest bırakıp kaskımı, buffımı düzeltebilirken bunda korkuyorum, el bırakmak önemli bir ayrıntı değil ama burda vurgulamak istediğim çok daha kıvrak olması, bnm için bu dez avantaj düşme riskini artırıyor.. Gelelim avantajlara abartısız olarak eskiden 5 pedalda gittiğim yolu 1 pedalda yorulmadan gidiyorum, 3 vites artırarak bir anda hızımı artırabiliyorum, yağ gibi kayıyor yolda bisiklet sürtünme çok az ve hız kaybı olmuyor belli bir ivme yakaladıktan sonra vitesi düşürüp yüksek kadans hiç yorulmadan gidebiliyorsunuz.. Yokuşlarda eğer biraz antrenmanınız varsa veya biraz güçlü bacaklarınız yol ekipmanıyla yokuşları daha az yorularak çıkabilirsiniz, bunun sebebi daha hızlı çıkmanız :) ama bacaklar alışık değilse inmek zorunda kalabilirsiniz..

    Bu arada şehir içi en iyi modeli bende merak ettim :)
     
  3. Gurkan Ortamevzi

    Gurkan Ortamevzi Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    133
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    KIEV
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Agresif sehir sartlarinda cok profosyonel degilseniz cyclocross tehlikeli olabiliyor, arkanizi cok rahat goremiyorsunuz, bisikletin tepkileri yavas frenleri zayif agirlik merkeziniz yukarda kaldigi icin yagmurda dönerken kayabiliyor. Ama kesinlikle hizlisiniz normal seyreden bir trafikte hiziniz arabalara neredeyse esit, bu yuzden bisiklet kurallarina gore degil de araba kurallarina gore hareket edebiliyorsunuz, seridi kapatirken cekinmiyorsunuz cunku trafikten daha hizli olabileceginizi biliyorsunuz.
    11 kg alti bir sehir bisikletiyle de bu hizlara ulasmak mumkun ve daha guvenli. (sirrus elite 12 kg bildigim kadariyla.) Ama SSS in (o da 13.. kg) sizi tatmin edegini dusunmuyorum. Fiyat ne kadar ucuyor bilmiyorum ama, en uygun secenegi bulmak gerek. Bence diger markalari da gozden gecirmek lazim.
     
  4. #24
    Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.367
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Merhaba,

    Fiyat ciddi anlamda ucuyor. SSS 650 Eur iken SSE 850 Eur ve dovizin son zamanlardaki ucusunu da gozonune alirsaniz aradaki fark >600 tl gibi birsey oluyor.

    Bugun bir hesap yaptim, kaskiydi, matarasiydi, kafesiydi, formasiydi, taytiydi derken 250 Eur da bu ekipmanlara para gidecek. Dolayisiyla butcemi cok zorlamak istemiyorum.

    Sanirim SSS alacagim. Bu hafta vaktini bulabilirsem Aktif Pedal'a bir ugrayacagim bakalim.

    Sizin onereceginiz marka model var mi?
     
  5. Salih Eroğlu

    Salih Eroğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2012
    Mesajlar:
    818
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    bütün yorumları okuyamadım ancak bende SSE var 2013. buna bindikten sonra önceden bisiklet mi bana ben mi bisiklete biniyorum farkında değildim. geçen sene aldım dolar aşağıdaydı tabi o zaman 1800 civarına gelmişti şimdi 2500 yazıyor keşke dolar düşse de aynı rakamlara gelse kimsenin bütçesini zorlamasa. her neyse İstanbul da yaşıyorum ve çoğunlukla asfaltta sürüyorum öyle olmasa da schwalbe Plus marathon aldım sıkıntı yok. velhasıl tavsiye ederim bu konuyla ilgili profilime girip açtığım başlıkları görebilirsiniz

    katapulk'la yolladum oni.
     
  6. #26
    Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.367
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Merhaba Salih bey,

    Teşekkürler bilgiler için. SSE ile SSS arasındaki fiyat farkı belirttiğiniz gibi uçmuş durumda :(

    Aradaki E5 kadro ve karbon maşa farkı için bu tutar beni biraz zorluyor olacak. Karbon maşanın avantajını çok hissettiniz mi?
     
  7. Salih Eroğlu

    Salih Eroğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2012
    Mesajlar:
    818
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    evet ikisi arasındaki fark gerçekten öyle ancak ben geçen sene aldığım bisikletin fiyatını kastetmiştim bu sene SSE 2013 ile arasında 700tl kur farkı olmuş. karbon maşanın farkını uzunda anlıyorsunuz çünkü askerliğini yapan bilir intikal halinde üzerinizdeki her bir gram yol uzadıkça ve yoruldukça ağırlaşır ve önem kazanır bunun gibi düşünün. hafiflik uzun yolda çok önemlidir ben bunu günübirlik turlar için söylüyorum. mesela İstanbul içi 65-75 km yaptığımız günler çok oluyor işte bu noktada karbon maşa iyi oluyor ben de ilk önce kararsız kaldım ama tecrübeli arkadaşlar sayesinde karbon maşaya yönlendirildim önce karbon maşa almayıp amerikadan ss için 400tl verip (şimdiki kur ile değil tabi) karbon maşa getirten tanıyorum forumda..

    katapulk'la yolladum oni.
     
  8. #28
    Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.367
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Aslında SSE'nin steerer denen kısmı, ki asıl vibrasonu taşıyan kısım burası, Cr-Mo, yani aslında çelik. Ki, çelik'in vibrasyon emişinin karbon'dan çok farkı yok. Biraz daha kalınlaştırılmış lastiklerle (örn:32) titreşim ve konfor açısından fark olmaz deniyor forumlarda. Ama tabii bu maşa daha ağır.

    Buradaki tek fark, toplam ağırlık oluyor; hem E5 kadro, hem carbon maşa toplamda daha hafif bir bisiklet doğuruyor. Tam olarak aradaki farkı bilemiyorum.

    Bu bağlamda 200 Eur fark, bu ağırlığı telafi eder mi onu düşünmek lazım :D
     
  9. Salih Eroğlu

    Salih Eroğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2012
    Mesajlar:
    818
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    elbette olay dönüp dolaşıp bütçe meselesine dönüyor.. bütçe olsaydı ben daha farklı modellere bakarım mesela tarmac gibi.. ama şu varki önemli olan içine sinmesi o gün bütçeye göre en içime sinen buydu aldım gitti ama şimdi 2500 TL bu sene hakikaten alamazdım ben de çünkü borçlar Vs bütçe şu anda telli araba alacak kadar bile yok :) sen içine sineni al gitsin ss iyidir.

    katapulk'la yolladum oni.
     
  10. BurakS

    BurakS Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Kasım 2011
    Mesajlar:
    117
    Beğeniler:
    217
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Karbon maşada her zeminde titreşim avantajını hissetmek mümkün değil. Ben aynı asfaltta Cannondale'in karbon maşa olan Q4 ve Q5 modelini aynı lastik basıncıyla arka arkaya kullandım, çok dikkat ettim ama fark göremedim. Fakat stabilize yol, çakıllı asfaltta mutlaka fark olacaktır özellikle uzun sürüşlerde fark yaratır. Ben Q5 kullanıyorum, 2-3 saat süren stabilize yollarda eller iptal oluyor, mola versen de sen duruyorsun eller gitmeye devam ediyor hala :)

    Ama amortisörün farkını hissetmiştim, kitlesem bile.. düz maşanın, rijit kadronun çevikliği, yön değiştirmede kıvraklığı akıcılığı, yokuşta abanırkenki bütünlüğü bunları tadınca bir daha amortisörü siliyorsun. Çok bozuk yollarda bile düz maşa idare ediyor bence, sadece fazla hızlı olmamakta, ağırlığı seleden düzgün kaldırıp dağıtmayı bilmekte fayda var.

    SSS alırsan yaşayabileceğin yegane problem kum geçişidir, 28 teker kuma saplanır çok dikkat etmek lazım. Onun dışında hemen her zaman düz alüminyum kadro, düz maşa, 28 jant 32-28mm lastik ideal diyorum.
     
  11. #31
    Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.367
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Doğru, zaten artık hatmettiğim yabancı forumlarda da bundan bahsetmişler. Düz asfalt zeminlerde titreşim açısından bir farkını göremezsiniz diyorlar. Asıl fark stabilize veya bozuk yollarda ortaya çıkıyormuş, ancak o durumda da lastik kalınlığını değiştirip (32 veya 35) biraz az basınçla hava basmanın konforu aynı koşullardaki karbon maşaya göre çok daha fazla sağlayacağını yazmışlar.

    E5 kadro farkı tamamen ağırlıkla ilgili birşey (doğru da birşey) ama sırf onun için de 700 tl fazla para ilk bisiklet için cebimde kalsın :)
     
  12. Salih Eroğlu

    Salih Eroğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2012
    Mesajlar:
    818
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    lastik konusunda ekleyeyim eğer 35 alırsan ss ilerde tam boy çamurluk alıp takamazsın bu yüzden ben 32 lastik almıştım bilgin olsun. Ben yağmur çamur biniyorum tam boy çamurluk önemli benim için aktifpedalda var oradan almıştım.

    katapulk'la yolladum oni.
     
  13. #33
    Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.367
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Emin misiniz? Gökhan Kutluer, İskandinavya turunu 35'lik lastiklerle ve çamurlukla yapmış idi.

    http://3.bp.blogspot.com/-CSciwih9x...600/309205_10151384473038356_2041303531_n.jpg

    Bu arada çok da güzel bir turdur o, izlenmediyse tavsiye edilir.

    http://www.youtube.com/watch?v=IgYROB0vuA8
     
  14. Salih Eroğlu

    Salih Eroğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2012
    Mesajlar:
    818
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    SSE kullanan bir aktiften biriyle konuşmuş maşanın - belki karbon maşadır bilemiyorum- 35 lastiğe çamurluk uyumsuz kalın gelir demiş ben de 32 almıştım zaten karbon maşaya çamurluk biraz zahmetli takılıyor orada baya uğraştılar arkadaşlar sağolsunlar :)

    katapulk'la yolladum oni.
     
  15. #35
    Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.367
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:

    Evet karbon maşadan kaynaklı olabilir, başka tipte bir çamuluk takılması gerekmiştir belki de, çünkü karbon maşanın üstünde çamurluk yuvaları yok sanırım, değil mi?
     
  16. Salih Eroğlu

    Salih Eroğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2012
    Mesajlar:
    818
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    ortada bir deliği var ama geniş oraya uzun bir mil gerekti bu da çamurluk takımında yoktu buldular bir yerden taktılar baya sağlam oldu ama belki bu sene bu tarz çamurluklar için pakete eklemiş olabilirler

    katapulk'la yolladum oni.

    Eğer daha fazla fikir edinmek istiyorsan bu ve bu konuyu incele istersen.

    bu da çamurluklu hali:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Mert E. bunu beğendi.
  17. Engin Öz

    Engin Öz Üye

    Kayıt:
    13 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    MEsajınız aldım teşekkürler...
     
    MehmetAliB. ve Salih Eroğlu bunu beğendi.
  18. Hüseyin Gümüş

    Hüseyin Gümüş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    255
    Beğeniler:
    120
    Şehir:
    izmir - Aliağa
    Seviye:
    Sonuç olarak ne yaptınız ??

    Sonuç olarak ne yaptınız ??
     
  19. #39
    Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.367
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:

İlginizi Çekebilir

upload_2016-6-24_11-14-9.png
Performans sürüşü yapanların yanıtını aradığı bir soru olsa gerek: Aslında, her şart altında mevcut durumumuzdan daha hızlı nasıl gidebiliriz diye de özetlenebilir. Benim düşüncem aynen şöyle:...
lance-armstrong-jan-ullrich.jpg
1988 İtalya turunda Andy Hampsten’in Passo di Gavia tırmanışı efsanedir. Hampsten, o tırmanışta pembe mayoyu ele geçirmişti, ancak, turun bitmesine hala 8 gün vardı ve Gavia etabını kazanan Erik...
upload_2016-8-24_11-11-12.png
Sistemli çalışmak, gelişmek ve yarışlarda iddialı olmak isteyenler için akıl dolu bir site var. Adı Xert Online Xert Online | Login Baron firması bu siteyi hazırlarken aynı zamanda Garmin Edge...