Scudo Sports

Specialized Allez Elite C2 2014 vs. Orbea Avant H40 2015

evrenozbilen

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2014
Mesaj
635
Tepki
1.065
Yaş
44
Şehir
istanbul
İsim
Evren
Bisiklet
Scott
Selamlar,

Şuan şehir bisikleti kullanıyorum (Carraro 224) ve ikinci bir bisiklet almaya karar verdim. Bu benim ilk yol bisikletim olacak. Specialized Allez Elite C2 2014 ile Orbea Avant H40 2015 arasında kaldım. Fiyat olarak değil sadece donanımsal ve kadro geometrisi olarak karşılaştırmanızı rica ediyorum.

Specialized full Tiagra iken, Orbea'da frenler kendi üretimi. Orbea'da karbon sele borusu varken, Specialized'de bu Alü. Kablo orbea'da kadro içinden geçerken, Spe.'de dıştan. 2014 bir tarafta 2015 bir tarafta...vb. Kafam karışık, yardım ederseniz sevinirim.


Specialized Allez Elite C2 2014

http://images.evanscycles.com/product_image/image/903/103/574/137876/product_page/specialized-allez-elite-c2-2014-road-bike-61cm-soiled-.jpg

Kadro Specialized A1 Premium Aluminum, fully-manipulated tubing w/ smooth welds, 1-1/8" lower bearing
Swat Arka Amortisör
Çatal Specialized FACT carbon, aluminum steerer/crown, 1-1/8"
Furş Takımı 1-1/8" sealed Cr-Mo cartridge bearings integrated w/ headset, 20mm alloy cone spacer, w/ 20mm of spacers
Gidon Boğazı Specialized alloy, 4-bolt, 31.8mm clamp
Gidon Specialized Comp, shallow bend
Gidon Bandı Specialized S-Wrap, w/ bar shapers
Ön Fren Shimano Tiagra
Arka Fren Shimano Tiagra
Fren Kolları Shimano Tiagra
Ön Vites Shimano Tiagra
Arka Vites Shimano Tiagra, 10-speed
Vites Kolları Shimano Tiagra STI
Ruble Shimano Tiagra, 10-speed, 12-28
Zincir KMC X10
Aynakol Shimano Tiagra, compact
Aynakol Dişlisi 50/34
Orta Göbek Shimano, outboard cartridge bearings
Pedal Nylon flat test ride, loose ball, w/ reflectors
Ön Jant AXIS Classic
Arka Jant AXIS Classic
Ön Lastik Specialized Espoir Sport, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x25c
Arka Lastik Specialized Espoir Sport, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x25c
İç Lastik Standard presta valve
Sele Body Geometry Riva Road Gel, 143mm
Sele Borusu Specialized Sport, alloy, 2-bolt, 27.2mm
Sele Kelepçesi Alloy, 31.8mm
Notlar Chainstay protector, derailleur hanger, clear coat, owner's manual



Orbea Avant H40 2015

http://www.orbea.com/img/products/product/large/D103TTCC-BB-SIDE-AVANT%20H40%2015%2053.jpg

Frame Avant Hydro, hydroformed triple butted aluminum, headset 1-1/8", BB 68mm - BSC English , internal cable routing, 130 OLD, 27,2 mm seat tube
Fork ORBEA AVANT SPORT
Crankset FSA Omega 34x50
Headset 1-1/8" Semi-Integrated Aluminium Cup
Handlebar Orbea OC-II
Stem Orbea OC-II
Shifters Shimano Tiagra
Brakes Orbea OC-II
Rear derailleur Shimano Tiagra
Front derailleur Shimano Tiagra
Chain KMC X10
Cassette Shimano Tiagra 12-28 10-Speed
Wheels Shimano R-500
Tyres Vittoria Zafiro 700x23
Pedals N/A
Seatpost Orbea OC-II Carbon 27.2x350mm
Saddle Selle Italia X1
 
Scudo
Ben Specialized Allez kullanıyorum; gayet memnunum, size de tavsiye ederim. Ancak sezon bitmişken, 2015 modelleri gelmeye başlamışken koşullar çok uygun değilse 2014 Allez Elite almak yerine 2015'i beklemek daha doğru olabilir. Smartweld teknolojisi ile üretilen 2015 Allez Elite; 2014'e göre 150 gram daha hafif, ayrıca daha rijit ve konforlu:
(link)
Donanım olarak en büyük fark jantlarda; Orbea'dakiler oldukça daha iyi. Frenlerin Shimano veya Orbea'nın kendi üretimi olması göz önüne alınacak bir faktör değil bence. Karbon sele borusu güzel bir artı.
 
Kablonun içten gitmesi de Orbea nın artısı. Gözümüz öyle bir alıştı ki iç kablolamaya, dıştan giden kablo görünce şaşırıyorum.
 
@Raşit S

Ben merak ediyorum .Kabloların içten geçmesinin görsellik dışındaa artıları nedir ?Ya da var mı ?Raşit bey
 
@Arda_7

Şimdi sorunca düşünüyorum, en azından aerodinamiğe etkisi vardır. Ayrıca tel koruma kablosu olmadan daha uzun mesafe katederek; daha az sürtünmeyle daha iyi sonuç alınacaktır diye varsayıyorum. Hava şartlarına bağlı uzama kısalma oranları da bir miktar farkedebilir. Küçük detaylar belki ama hayatı farklı kılan bu detaylar değil mi?:)
 
@Arda_7

Aerodinami bakımından artı diyorlar ama benim için kablonun içten olması omuza alınca taşıma kolaylığı sağlaması ardından görüntü.
 
  • Beğen
Tepkiler: baykuş97
Teşekkürler değerli yorumlarınız için. Sanırım oklar Orbea'yı gösteriyor. :rolleyes:
 
Yorumlara ek olarak, kablo için kadroda açılan kanallar kadronun bir miktar daha hafif olmasını sağlıyor.
 
@MuratHan

Mühendisce düşünürsek, kadrodaki delik ve kanallar nedeniyle zayıflayan rijidliği artırmak için bazı et kalınlığı artırmaları zorunlu olduysa aksine kadro biraz ağırlaşmış olabilir.
 
Specialized A1 Premium Aluminum dediği çift dipçiklenmiş kadrolu,
Orbea hydroformed triple butted aluminum dediği üç kez dipçiklenmiş ve hydroforming uygulanmış kadrolu. Dolayısıyla daha önde.
Bu ikisi arasında bence Orbea:in:
 
@MehmetAliB.

Metalurjiden çok anladığım söylenemez hocam. Orbea kadro daha mı iyi diyorsunuz?
 
@evrenozbilen
Özelliklere bakarsak öyle. Dipçikleme dediğimiz şey kadroyu oluşturan boruların inceltilme işlemi. Yük binen noktaları kalın, yük binmeyen kısımları ise daha ince yaparak daha hafif ve esnemez kadrolar yapıyorlar. Her marka aynı materyalden (örneğin 6061 alüminyum) farklı ağırlıkta ve kalitede gövde yapabilir.
Gerekli bilgilere buradan da ulaşabilirsiniz. Triple butted, Hydroforming gibi kelimeleri forumda şöyle bir arayın.

Specialized kadrolarda E5 dedikleri üç kez dipçiklenmiş ve hydroformimg uygulanmış kadrolar. A1 Premium dedikleri ise çift dipçiklenmişleri.
Örneğin Specialized Allez'in E5 versiyonu da var. Ancak tabi fiyatı daha pahalı...
(link)
Bu durumda her iki bisiklet arasında bir seçim yapılsa ben üç kez dipçiklenmiş olduğu için İspanyol atı Orbea'yı seçerdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: evrenozbilen
En başta da söyledim, 2015 Specialized Allez Elite:
(link)
D'Aluisio Smartweld teknolojisi ile E5 alaşımından yapılmış kadro, 1250 gram.
vites kabloları dıştan ama arka fren kablosu içten.
Ancak yanılmıyorsam bu kadroda hydroformin uygulanmamış, uygulandığı Allez Comp ve Allez Expert modelleri 100 gram kadar daha hafif
 
Geri