Scudo Sports

İnceleme Specialized Allez E5 2017

@alperenakal

Tiagra 11 vitesli sistem ; mevcut jantinin göbeği 11li kaset gövdesini destekliyorsa , kaset gövdesini 11li ruble ile uyumlu model ile değiştirmen gerekli ancak bu şekilde eski jantlarini tiagra ile kullanabilirsin , tabi mevcut jantlarin 11 li gövdeyi destekler mi ? Ve eski jantina (çok ust düzey bir jant seti değilse) bu kadar masraf etmek ne kadar mantıklı o da ayrı bir mevzu...

önce yeni bir jant seti alırsanız (11li ruble uyumlu olduğunu varsayarsak ) rublenin arkasına gerekli kalınlıkta uygun pul koyulursa mevcut 8 li Claris rubleyi ve doğal olarak vites sistemini 11 vites uyumlu yeni jantinizda kullanabilirsiniz.
 
Scudo
Tesekkur ederim cevabiniz icin
 
Merhaba,

Çok kez Specialized marka bisikletlere bakmış ve donanıma nazaran çok pahalı satıldığına bir anlam verememiştim dolayısıyla diğer markaların içinden kendime uygun bir model seçmeye çalışıyordum.

İnternette bir süredir markaların 2018 modellerine göz gezdirirken Aktif Pedal'ın Instagram hesabından yaptığı Allez paylaşımıyla ilgim tamamen bu markaya yöneldi. Allez E5 Claris 2018 kırmızı renk olanına aşık oldum. Geçtiğimiz haftalarda Caddebostan mağazasını da ziyaret etme imkanı buldum (Kocaeli'nde oturduğumdan pek fırsatım olmuyor). 2018 modellerin Ocak sonuna kadar stoklarda olacağını söylemişlerdi ve ertesi hafta Kırmızı Allez'i (56 kadro) satışa çıkardıklarını gördüm. Kendime uygun olan 52 kadronun stoklara girmesini bekliyorum sabırsızlıkla. Aynı anda bir karşılaştırma içine de girdim bu konuda düşüncelerinizi merak ediyorum.

Aktif Pedal'da 2017 Allez Sora setli modelinin bana uygun kadrosu da satışta ve 2018 Claris'li modelden 40$ daha ucuz.

upload_2017-12-9_11-2-8.png upload_2017-12-9_11-1-16.png

Yalnız kadro kalitesi ve hafifliğinden de söz etmişken 2017 Sora Allez ~9,45kg civarlarındayken 2018 Claris Allez 9kg altında olduğunu belirtmişti Specialized.

Sizce hangisini tercih etmeliyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adrenalin26
@bytalla şahsrn ben alttakini tercih ederdim... Çünkü kabloların kadronun üstünden veya altından geçmesi çok itici bir görünüş sağlıyor bence... Zaten birçok model artık kadro içinden geçiriyor kabloları ama nedense specialzed in bir çok alt modelinde kablolar hep kadro üstü veya altından geçiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: bytalla
@bytalla Ben de kısa bir süre önce benzer seçenekler üzerinde uzun uzun düşündüm. Kadro boyu, en çok hangisini beğenmeniz ve fiyat kriterleri seçimi belirleyecek unsurlar. İlk olarak size uygun olan kadro boyu 52 ise bu konuda taviz vermek pek mantıklı değil. Beden tablosunda 52 ve 54 kadro alabileceğim yazıyordu, ben de 54 aldım şimdilik memnunum. (link)Allez E5 2017 54cm 2575 liraya geliyor indirim kodu ile birlikte. Ben bu fiyata aldım ve 2018 olanının 4000 lira üzerinde olduğu düşünülürse çok iyi fiyat. "Aşık olduğunuz" modeli almak, eğer ekonomik durumunuz buna elverişliyse en doğrusu.
 
Bende baktım Allez 2018 e aradığım bu dedim. Fiyatı görünce için burkuldu biraz ama bende kısa zamanda alacağım inş...:kötü:
 
  • Beğen
Tepkiler: K-Pax
Commute bisikleti için 2018 modeli araştırdım, 23-25 ortalamalı sürüşler için gayet yeterli bir cihaz.
bu arada 2018 model Claris eski nesil Sora setten mekanik olarak iyi,
artık kablolar STI kolların dışında değil tüm Shimano modelleri gibi gidondan geçiyor.

2018 kadro geometrisi Tarmac serisi ile çok yakın,
sadece 2018 modellerde yakın zamanda bir re-call olayı oldu ama Aktif'e gelecek yeni stoklarda bu sıkıntı olmayacaktır.

CLARIS_R2000_OP_zz_zz_zz_zz_zz_zz_img1_draft.jpg
maxresdefault.jpg



@bytalla
 
Merhaba, hiç aklımda olmayan ve hiç bir zaman kompedant/fiyat politikasını anlayamadığım ama ilginç bi şekilde her zaman aklımın köşesinde yer alan bir markaydı bu. Araştırma yapmak bugüne kısmetmiş.
Öncelikle kendimden bahsedeyim, 2 yıldır yol yarış bisikleti kullanıyorum (yılda 2000 km civarı) birde katlanır bisikletim var severim keratayı. Yarış bisikletim yükseltilmiş salcano xrs030 (ultegra 6700 set, zonda jantlar, wcs gidon v.s.) tabi ne kadar yükseltilmiş olursa olsun sonuçta salcano bi şikayetim yok gerçi. Neyse uzun oldu, kullanan arkadaşlardan allez kadro hakkında yorum bekliyorum
-Tırmanmada gerçekten pozitif etkisi oluyor mu?
-Yol tutuşu iyimi?
-virajda veya rampa inişlerinde güven veriyor mu?
-uzun yolda konfor /performans durumu nedir?
Son olarak parayı bulursam allez sprint düşünüyorum ☺️
 
@Aspirin
2018 model Allez için soruyorsanız bisikleti alıp kullandıktan sonra bu yorumları yapabiliriz lakin Specialized 2018 model E5, Sport ve Elite modellerini geri çağırma ve satışını durdurma kararı almış durumda. Bu modellerin karbon maşalarında güvenlik problemi yaratabilecek bir sorun farketmişler. Öncelikle piyasaya sürülmüş ve satılmış olanlardan başlayarak maşa değişikliğini gerçekleştirecekler ve yeni üretilecek olanlarda bu yeni maşa kullanılacak. Bunun hakkında belli bir zaman verememek ile beraber en kısa sürede tekrar piyasaya sürmek amacındalar. Buna rağmen istediğim E5 modelden vazgeçmiş değilim ve sabırsızlıkla bekliyorum.
 
@bytalla ayni sekilde bekliyorum. Nisan sonuna kadar gelirse bu insaAllah Yoksa triban 540 alip onu kullanacagim :eek:ops:
 
  • Beğen
Tepkiler: bytalla
@bytalla
Aslında genel olarak allez nasıldır diye soruyorum, vadettiğini yerine getirebiliyor mu? Uzun yolda performanstan ödün vermeden konforu sağlayabilir mi? Tırmanışlarda kadro geometrisinin getirdiği bi rahatlık var mı? Sonuçta specialized kadro tasarımına önem veren argeye bi dünya para ayıran bir firma dolayısıyla emsallerine göre pahalı mal satıyor bu durumda insan düşünüyor tabi acaba verdiğim paranın hakkını alabilecekmiyim diye
 
@Aspirin iki senedir kullanıyorum. (5000 km) Grup set ve jantları değiştirdikten sonra gerçek performansını göstermeye başladı diyebilirim. Donanım yükselterek kullanmaya devam edeceğim.
Aşağıdaki soruların cevaplarının bir miktar kadrodan bağımsız olduğunu düşünüyorum. Benim tavsiyem, donanımı en düşük olanı alarak ( fiyatta tasarruf) daha sonra donanımı zamanla değiştirmeniz yönünde olacaktır. Yada ikinci el kadro bulabilirseniz onun üzerinde de çalışabilirsiniz. Kadro alüminyum olduğu için karbon ikinci el kadrolarda karşılaşabileceğiniz risklere göre daha düşük riskle kadro alabilirsiniz.

-Tırmanmada gerçekten pozitif etkisi oluyor mu?
Kıyaslama yapabileceğim başka bir yol bisikleti kullanmadım.
-Yol tutuşu iyimi?
Gayet başarılı. ( Continental grand prix 4 seasons lastiklerin etkisi var tabiki)
-virajda veya rampa inişlerinde güven veriyor mu?
Rampa inişleri ve virajlarda başarılı ( ıslak zeminde üzerinde gelen lastikleri tavsiye etmiyorum. Kuru zeminde ise orijinal lastikleriyle virajlarda vs hiç sıkıntı yaşamadım)
-uzun yolda konfor /performans durumu nedir?
Gayet rahat sürüşlü ve performanslı. Kadro boyu seçiminize dikkat etmenizi öneririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: bytalla ve Aspirin
@Aspirin

Allez sprint, sprint olmayan Allez'lere göre bambaşka bir bisiklet. Hedef kitlesi kriterium yarışçıları, geometrisi çok farklı. Sadece şu kadarını söyleyeyim: yarışmıyorsanız almayın.
 
@Murat B.
Sanırım beklediğim cevap buydu, çok teşekkür ederim.
Normal bir allez kadro alıp yüksek kompedantla kullanmak daha iyi olacak sanırım. Tabi parayı bulursam allez sprint hala hedefte (uzak hedef :))
 
@Aspirin Ben de 1000 km'yi devirdim ve kıyaslama olarak eski bisikletim Lapierre Audacio 400'ü baz alayım. Öncelikle tırmanış performansı harika, bu bisikletin. Bisikletin kendisi atik olduğu için, yokuş yukarı pedalın çevrildiği anda kendinizi yukarıda buluyorsunuz. Bu dediğim 'sprint' anları için de geçerli. Bisiklet sizi asla geride bırakmıyor, basılan pedal'a anında tepki veriyor. Bunların hepsi için 'lapierre' ile ilgili ne yazık ki hantalmış dedim, bu bisikleti kullanınca. Yol tutuşu yine, iyi. Sürpriz yok, ne yapıyorsanız onu yapıyor bisiklet. 1000 km boyunca hiçbir zaman, kontrol edemiyorum, ne oluyor demedim. Konfor konusu ise eski bisikletime göre kötü. Daha düşük psi'de olsa da lastiklerim, bu bisiklet yoldaki her şeyi hissettiriyor bana. Kadro'nun sertliğiyle orantılı olsa gerek. Ancak yine de, iyi ki almışım diyorum ben bu bisikleti. Hiçbir zaman satmak gibi de bir niyetim yok, uzun vadeli yatırım olarak görüyorum. Üst bir grupset ile, üst bir jant ile, tam bir yarış canavarı olacaktır diye düşünüyorum. Dediklerim 2017 için bu arada, 2018 daha da hafif ancak tipi 'endurance' bisikletleri andırdığı için şahsen hiç beğenmiyorum.
 
Geri