Scudo Sports

SPD ayakkabı alırken nelere dikkat etmeliyiz?

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.603
Tepki
2.561
Yaş
33
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Arkadaşlar merhabalar;
Yaklaşık 3 aydır yol bisikleti kullanıyorum. Artık spd'ye geçip bir kelebek misali kozamdan çıkmaya hazır olduğumu düşünüyorum. Biraz piyasa araştırması yaptım ve giriş seviyesinde shimano r65, northwave fighter pro, northwave jet evo gibi modelleri inceledim.



+Benim gibi giriş seviyesinde spd yol ayakkabısı almak isteyenler nelere dikkat etmelidir ?

-Hava kanalcıklarının büyüklüğü ve sayısı?
-Tabanın sertliği?
-Ağırlık?
-2 ya da 3 mandal oluşu?

+SPD ayakkabı incelerken hangi özelliklere dikkat ediyorsunuz ?
+Yukarıda yazdığım modellerden (200-250tl civarında başka ayakkabılar da olabilir) Hangisini tavsiye edersiniz ve neden?

Serkan abi senin de fikirlerini merak ediyorum... @Serkan Mıstınoğlu
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Scudo
@uguryilmaz144 SPD konusunda pek tecrübeli değilim aslında, çünkü sadece bir model kullandım ve o da şu an bana büyük :D bir türlü değiştiremedim. Ama yakın bir zamanda şu ayakkabıyı almayı düşünüyorum
(link)
Yorumları çok iyi. Giriş seviyesi, biz amatörler için harika bir ayakkabıya benziyor :D

SPD ayakkabıda ağırlık pek de önemsenmiyor. Arada ciddi ağırlık farkları yok çünkü. Nasıl ki bir forma alacağımız zaman ağırlığını pek incelemiyorsak :) benzer durum SPD ayakkabıda da gerçerli. Zaten çoğu firma, çoğu model, ağırlık belirtmiyor. Bu da aslında ağırlığın çok cezbedici olmadığını ve hemen hemen sabit olduğunu gösteriyor.
Taban sertliği dediğimiz olay = karbon zaten. Ayakkabıdaki karbon kullanım amacı tamamen bu. Hafiflik amaç değil, esnemezlik amaç zaten. Taban kesinlikle esnememeli. Geçen aktif pedalda birkaç model inceledim (tamamen hobi amaçlı, çünkü çok pahalılar :D) adamlar ayakkabılarda da fact carbon 11r muhabbetine falan girmişler, ayakkabılara esnemezlik puanları falan vermişler, hatta incelerken denememi istedi özellikle Özgür ısrar etti, al bükmeyi dene dedi. Ayakkabının tabanı gerçekten tık demiyor :D Fiyatı da 1200 lira olunca, esnememesi çok normal tabi!
Özetle, SPD ayakkabıyı SPD ayakkabı yapan şey, Karbon Tabandır! Bu, pedala uygulanan gücün aynakola aktarımını maksimum seviyeye çıkarır. Ayakkabı gücümüzle esnemez, gücümüzü %100'e yakın pedala iletir. Amaç da bu zaten :)
Son olarak hava kanalcığı muhabbeti. Bu konuyla ilgili birkaç farklı yorum okudum ve çoğu da "orta"yı bulma yönündeydi. En azından biz amatörler için diyeyim. Eğer dersen ki benim bir yaz ayakkabım olacak, bir kış ayakkabım olacak :D tamam ozaman, yaz ayakkabında olabildiğince hava kanalı olsun, kış ayakkabında olabildiğince küçük ve az hava kanalı olsun derim doğal olarak. Ama 4 mevsim ayakkabıda orta çoklukta ve boyutta hava kanalı olmalı. Kışın da bir koruyucu giyerek bunu bir "kış ayakkabısına" rahatlıkla çevirebiliriz. Özellikle koruyucusuz, şubat ayında çıktığım antrenmanlarda ayaklarımın tamamen uyuştuğunu hissediyordum. Bu, tamamen istenmeyen bir durum. Ve tek sebebi hava kanalları.. Terlemiş bir ayağın buz gibi havayı yemesi kadar feci bişey olamaz. Üşür ve uyuşur :( Benzer durumu yaz mevsimine de uyarlayacak olursak, ayak kesinlikle hava almalı. Özellikle burunun hemen üst ve sağ-sol kısımlarında iyi havalandırmaya ihtiyaç var.. Fakat dediğim gibi çok büyük havalandırma kanalları kış aylarında dert oluyor.. Linkini verdiğim ayakabı hem hava kanalı olarak, hem esnemez taban olarak, hem de fiyat olarak ideal görünüyor. Aldığımda görüşlerimi buradan yazmayı düşünüyorum nasip olursa. Henüz pahalı bir SPD alamayacağım için, 1-2 sene idare etmesi açısından böyle bir ayakkabı alacağım. Eğer senin de niyetin buysa almanı öneririm :)
Sormadığın bir konuya da değineyim, SPDlerin bağlama/kilitleme yöntemi amatörden profesyonele doğru 1-cırt cırt, 2-toka, 3-ipli yuvarlak tokadır bildiğin gibi. Bu ayakkabının kullandığı sistem de en pahalı modellerin kullandığı ipli yuvarlak toka olduğu için ve bu sistemin ayağı en iyi şekilde kavrayıp, her yeri olması gerektiği kadar, ihtiyacı kadar sıktığı için oldukça iyi bir ayakkabı. Her yönden iyi :) Tek eksisi dizaynı bence. Biraz salı pazarı stayla duruyor ama olsun :)
https://merlincycles-img.s3-eu-west-1.amazonaws.com/productImage_568_568_ffffff_image-jpeg/22575_flr_f_xx_carbon_road_cycling_shoes.jpg
https://merlincycles-img.s3-eu-west-1.amazonaws.com/productImage_568_568_ffffff_image-jpeg/22574_flr_f_xx_carbon_road_cycling_shoes.jpg
 
Serkan abi zaman ayırıp yazdığın için teşekkür ederim. Linkini verdiğin ayakkabının fiyatı da TR'deki giriş seviyesi ayakkabıların düzeyinde... Karbon taban olması ayrıca avantaj dediğin gibi. Numara işini çözebilirsem bu iş olur, kafama yattı :)

Bir de pedal sorayım öyleyse R540 bu işin standardı mıdır? 150 lira ona verene kadar az daha koy bir üstünü al diyebileceğin bir pedal var mıdır? Yoksa R540 fazla fazla işini görür mü diyorsun ? @Serkan Mıstınoğlu
 
78 lira R540
(link)

135 lira R550
(link)

221 lira 105
(link)

246 lira Ultegra
(link)

Ayakkabıyı alırken bunları da sepete atıp kargoyu beleşe getirebilirsin. Bir de gümrüğe takılmazsa oh mis :D Karbon tabanlı bir ayakkabıya da en az 105 pedal gider diye düşünüyorum.
Benim sadece 105 pedal tecrübem var, 2. el olarak uygun fiyata almıştım. Aynısını yapmanı öneririm. Yok, sıfır olsun dersen de ultegranın fiyatı iyi haberin olsun :) 300-350 liraya rahat okutursun zaten Türkiye'de.. adamlar 500 liraya kucağa almaya çalışıyor.. 246 lira neree 499 lira nere
(link)
(link)
(link)
 
Yuvarlak tokalı olanı hiç beğenmedim abi :)

(link)
Bu ayakkabı senin gönderdiğinin cırtcırtlı versiyonu, aynı karbon tabana sahip. Hatta r550 pedalla birlikte toplam 285tl.

(link)
Bu da fiyatıyla aklımı çelen, fiberglass tabanlı, fiyat-rijitlik olarak iyi seviyede olduğu idda edilen model. Yanında r540 pedalla bundle olarak toplam 144tl'ye geliyor. Yani TR'deki bir pedal fiyatı...

R540 ve R550 arasında 30 gramcık ağırlık farkı var. R550 karbon olduğu için fiyatı da direk yansıyor. Ayakkabıda karbon taban önemli dedik, peki pedalda da aynı şekilde gerekli midir? Yani iki katı fiyat farkını verecek kadar?
 
@uguryilmaz144 dura-ace pedal ile ultegra pedal arasında 12 gram(260gr vs 248gr) fark var, ve 2 katı fiyat var (246tl vs 425tl)

o işi tam çözemedim :D
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@Fırat Y.
Aynen hocam bende onu farkettim, üstteki mesajımda yazmıştım zaten. Acaba F117 + R550'ye 285tl vermek mi ? Yoksa F35 + R540'a 144tl vermek mi mantıklı? İkisi de bundle olarak kampanyada şu an...

Ne diyorsun Serkan abi 285tl mi 144tl mi :) Karbon tabanlı F117 şahane ayakkabı şüphe yok, ama F35+R540 fiyatına TR'de pedal bile zor alınıyor :D :D @Serkan Mıstınoğlu

Tekrardan ekliyorum linkleri:

(link)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: bua ve Road_Runner
Serkan abi karbon taban al, boşver pahalı olsun dersen onu alacağım yapacak birşey yok :) Bu konuda tecrübelerinize güveniyorum... @Serkan Mıstınoğlu
 
Dikkatle, sessiz sessiz takipteyim :) 100-200 lira arasında bir ayakkabı almam gerekiyor ama bir türlü bulamıyorum :) Yurtdışından alınan ayakkabılarda hala daha 75 tl vergi zımbırtısı var mı dostlar da?
 
@uguryilmaz144 Uğur sen daha çok geziciye benziyorsun o yüzden seni rahatlatması açısından ucuz olanı alabilirsin. Sana SPD hissini verecektir, yokuşlarda daha rahat çıktığını da göreceksin zaten. Karbon tabanı, eğer performans yapmaya niyetliysen düşün. Arada böyle sprinte kalkıp aksiyon yapıyor musun mesela :D "Hadi beyler ışıklara kadar basıyoruz" falan :D Pedala abandığın anlar var mı yok mu ona göre kararını ver.

@bua 75 Euro :) rahat olun 300 liraya kadar yolu var
 
nöyy 75 euro'muydu o, breh breh :) limiti yoktu değil mi onun hangi fiyat aralığından ayakkabı alırsak alalım aynı vergiyi ödüyorduk sanırım; uzun bir süre medeniyet dışı bir yaşamım oldu gibi de uzak kaldım epey :)
 
Bir ayakkabıya 1200 TL verdiğim gün ben yeterince bükülmüş ve esnemiş oluyorum zaten, ayakkabı bükülmemiş veya esnememiş çok da önemli değil o saatten sonra!
 
@Serkan Mıstınoğlu
Ohoo ayıpsın Serkan abi. Kendimce performans yapmaya çalışıyorum, en bayıldığım ve üstünde çalıştığım disiplin zamana karşı. Bisan'a bile binerken hep sprintle başlarım, yüksek kadans çevirmeye çalışırım. Geçenlerde 18km'lik criteryum tarzında bir yolda kendimi denedim. Trafik, kırmızı ışıklar, yola atlayan yayalar vs derken 34 ortalamayla bitirdim. Zamana karşı pozisyonuna alışıp, laktat eşiğimi yükselterek bu ortalamamı 40 civarlarına çekmeyi hedefliyorum. Tabi bu bahsettiğim bireysel zamana karşı, grupla giderken çoook daha rahat gidiyorum, ortalama daha da yükselir. O yüzden senin bilgi ve tecrübene de ihtiyacım var. Eğer karbon tabanı al, iki katı fiyatına olsa da daha sonra bana teşekkür edersin dersen karbon ayakkabı ve r550'yi alayım. Ki zaten karbon tabanlı model çok daha kaliteli görünüyor...

Peki numara ne olacak? Normalde 45-46 numara spor ayakkabılar giyiyorum. Adidas ayakkabılarım 46 2/3. Geçen bisikletçide shimano r65 denerken 47 numara tam geldi. O yüzden de sipariş verirken çekiniyorum, ya küçük gelirse falan diye... @Serkan Mıstınoğlu
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@uguryilmaz144 her ne kadar yol bisikleti olsada spd nin sl modelini pek tavsiye etmiyorum. Bisikletten inip yürümek, bisikleti eve çıkarmak gibi durumlarda çok dezavantaj. Düz spd sadece Mtb için diye bir şey yok aslında insanların algısı o yol ayakkabısı olan spd ayakkabılar var zaten en çok sidi markasında var ama shimanoların çoğu her iki pedal sistemine uyumlu. 200-300 arası ayakkabılar günlük kullanım için uygun esnemezlik gibi şeylere takılma karbon ile normal naylon taban arasında esneme farkı 0.6 Watt kaybettirir öyle yarışçı hesaplarına girmek konfor ve para kaybettirir söylemedi deme.
 
43 numara Air max giyiyorum diğer ayakkabılarım 42.5 numara.Mavic Ksyrium Elite 2015 ayakkabı aldım 44 numara eldiven gibi cuk diye oturdu.Beden tablosunu karşılaştırın Mavic ile bence.Ayrıca R550 incelemesi okuduğum zaman o kadar parayı etmediğini söylüyordu Bikeradar.Yani özellik olarak iyi ancak bu paraya daha özellik beklerdik diyorlar.R540 almıyorsanız 105'i alın bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
İyi iyi konu canlanmaya başladı benim işimi çözeceksiniz gibi :D
 
Normalde 41 numara spor ayakkabı giyiyorum ama SPD ayakkabılarım 43 numara. Denediğimde 41 ve 42 küçük gelmişti. SPD ayakkabı alırken 1-2 numara büyük almakta fayda var gibi. Ancak benim dediğim dağ bisikleti için geçerli, yol bisikleti için de aynısı geçerli midir bilemem.
 
Geri