Scudo Sports

Sonunda Mosso 735TCA Tiagra'mı aldım.

@uguryilmaz144
4600 serisinde vardı, 4700 serisinde galiba yok. Seri dışı olan CN-HG54 Tiagra ile yaklaşık olarak aynı seviyede olmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
Scudo
Bende bisiklet olayıma son noktayı koydum.
Sensium 300 siparişini verdim, haftaya teslim edilir, fikirlerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkürler.
Yollarda görüşmek üzere, beyaz - siyah - kırmızı olan kadro geliyor.
 
Kırmızısıda benden gelsin. Bisikleti cumartesi günü aldım 3 kullanımda yaklaşık 150 km kadar yaptım. Gördüğüm pek eksik yok. Jant seti değiştirmeye gerek yok. Çember değiştirilerek iş hallolur. Böyle bir bisiklete 1500 liralık jant seti almakta doğru olmaz.

Eksik olarak fazla bir şey yok dediğim gibi Ritchey sele sele borusu gidon gidon boğazı alt seviye bunlar değişebilir. Sele beni rahatsız etmedi.

Kadro boyası gerçekten iyi. Kaynaklar karbon dedirtecek kadar iyi. Karbon mu diye soranlar oldu. Bende direk anakolun altını gösterdim. Oradaki kaynak kendini belli ediyor. Kablolar kadro içinden gidiyor bu benim için iyi oldu sağdan soldan ışıktır ıvır zıvır kabloları geçiriyorum vites fren sistemine zararı olmuyor.

Açılar beklediğimden iyi. Küçüçük bi sele yükseklik ve ileri geri hareketiyle dinamiği sağladım. Sorunsuz.

Tiagra set başlangıç için yani benim için gayet yeterli geldi. Vites geçişleri tatmin edici düzeyde. Frenleme beklentimin üstünde çıktı. Göbeklerin akıcılığı belki benim 92 kilo olmamdan dolayı gayet başarılı. :)

Üzerinde Maxxis Detonator lastiklerle geldi. Zırhlı bir lastik değil. Ama sitesinde okuduğuma göre dayanıklılığı yüksek bir lastik gibi görünüyor. Dediğim gibi 150 km içersinde taş toprak metal cam ne varsa geçtim bir sıkıntı görmedim. Yol tutuşu üst seviye diyebilirim. Dün Cumhuriyet meydanından Alsancağa dönerken yüksek hızda bayağı bi yatırdım bisikleti sekme kayma yaşamadım.

Ek olarak : Maşanın karbon oluşu darbe emişini iyi yapıyor. Ben bu kadar konforlu beklemiyordum yol bisikletini.

Sonuç olarak düşük bütçeli iyi sayılabilecek donanımla ve iyi bir kadro ile alınabilecek en iyi bisiklet diyebilirim.

https://i.hizliresim.com/VaWdry.jpg
 
@uguryilmaz144 güzel bisiklet iyi günlerde kullanın, yakından inceleme şansım oldu bu modeli, gayet atik ve şık görünüyordu. Sizden ricam alt boruyu (alın borusu ile orta göbek arasındaki boru) ortadan tutup sıkar mısınız? Esneme çok yapıyor mu merak ettim?
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@Cyclist999

Selam ben denedim esneme yok. Kemik gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: BADSECTOR
@Cyclist999
Mosso'nun ortadaki S'nin oradan sıkınca yaklaşık yarım milimetre esneme yapıyor. Yalnız dipnot geçeyim ellerim güçlüdür, ortada anormal bir esneme yok. Fakat aynı kuvvetle göbek ve alın borusu tarafına gittiğimde esneme azalıyor. Hatta göbek ve alın borusuna yaklaşıldıkça yani MOSSO'nun M VE sonraki O harflerinden sıkıldığında hiç esneme yapmadı. Bu olayda kadronun triple butted olmasının rolü var. Kadro ağırlığı 1350 gr.

Bu arada yapmamı istediğiniz test ekstrem. Gündelik kullanımda kadro üzerinde öyle bir kuvvet oluşmaz. Tıpkı bisikletin arka tekerini söküp, arka üçgenlerin üstüne çıkıp bu kadro esniyor, bu kadro kötü diyenler gibi. Hafif kadro illaki esneyecek, karbonfiber rijitliği beklememek lazım. Ama ben alüminyum olmasına rağmen 735tca kadrosunun alüminyum bir kadroya göre oldukça rijit olduğunu düşünüyorum.

Eğer siz bu testi başka bisikletlerde yaptıysanız Alüminyum kadrolu bisikletlerden hangilerinin esneyip hangilerinin esnemediğini merak ettim...
 
@uguryilmaz144 Teşekkür ederim ilginiz için. Aynen katılıyorum bisikletin dizayn ediliş amacı alttan gelecek yüklere mükavim olmasını sağlamak zaten. Benim bahsettiğim esneme yandan gelecek darbelerde (kaldırıma çarpma vs) sıkıntı yaratma ihtimali olan bir durum zaten. 3 kez dipçiklenmiş kadrolarda amaç bildiğiniz üzere eklem bölgelerinde duvar kalınlığı korunarak yada daha da artırılarak bisikletin maruz kaldığı yüklere karşı, özellikle rijitliğini (stifness değerleri) artırmaktır ve kesinlikle yarış amacı olan her alüminyum kadroda mutlaka olmalıdır, yarattığı fark azımsanacak gibi değil çünkü. Sonuçta bu işlem sonucunda kadronun ilgili borusunun orta kısmına doğru duvar kalınlığı (et kalınlığı) önemli ölçüde azaltılır, bu sayede malzeme miktarı azaldığından hafif kadrolar ortaya çıkar. Bildiğim üzere en iyi alüminyum kadrolar olarak tabir edilen; Cannondale Caad 9-10-12 (caad 8 de dahil olabilir), Specialized Allez, Giant TCR Aluxx SL ve SLR serileri, Giant Propel SLR, Kinesis Racelight Aithein, Trek Emonda ALR, Bowman Palace ve daha aklıma şuan gelmeyen bir çok kadroda bu güzide işlemden faydalanılmıştır hepsi aynı amaçlar için.
Mosso için gözüme çarpan çok atik bir tasarımı olduğuydu, kullanma şansım olsa yorum yapardım fakat maalesef. Giant TCR Aluxx SL kullandım tek kelimeyle şaheser müthiş bir kadro ve iyi set varsa üstünde bilmiyorum ama ne gerek var dedim karbona :p. Pedala yüklendiğinizde beton hissiyatı veren alü kadrolardan o yüzden tavsiye ederim yarış kadrosu arayanlar için.
Bahsettiğiniz şey, Mossonun karbon kadrosunda da mevcut, ek olarak Giant ın üst borusunda bir miktar esneme var.
Ben durumun düşürme çarpma gibi etkiler olmadığı sürece hiç bir sıkıntı getirmeyeceğini tam tersine bisikletinize daha çok çeviklik kazandırdığı kanaatindeyim.
İyi günlerde bolca pedallar dilerim.
 
Çok güzel görünüyor, hayırlı olsun. İyi günlerde kullanman dileğiyle :)
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@BADSECTOR

Emre abi, bu kararınızın oluşumunda etkili olan gerekçeleri "salcano xrs 030 ve Mosso 735" karşılaştırması yaparak açıklayabilmeniz mümkün mü?(Bilhassa tecrübelerinizle desteklerseniz, en çok onlara ihtiyacım var) Ya da ona ayıracak vaktim yok diyorsanız tecrübeli ve vakti olan diğer forum üyelerinden talep ediyorum.
Bu arada Uğur abinin "Mosso'mu aldım" konusu fikir değişikliğine sevk etti beni. Yoksa Salcano'da karar kılmış gibiydim. Fotoğraflar ve grup-set etkiledi kısacası. Hayırlı olsun tekrardan..

(İlave)
Sanırım istediğim karşılaştırma için çoktan konu açılmış. İncelemek isteyenlere:

Carraro CR RACE 052, Mosso 730 TCA Tiagra, Salcano XRS 030 Tiagra
 
Merak eden olursa bende pazarlıkla 2500 TL'ye Hadımköy Oğuzhan bisikletten havaleyle satın aldım . 500 Lira kadar indirim yaptılar tavsiye ederim
 
Yol bisikletine yani geçmeyi düşünüyorum. Kullanan arkadaşlar deneyimlerini paylaşabilirler mi acaba? Tavsiye edermisiniz? 3000 tl ye başka model mi önerirsiniz? Kullandıkça izlenimlerinizi yazabilirmisiniz?
 
Triple butted falan reklam arkadaşlar. Bunları kale almayın. Bende de mosso var, triple butted 7005 alu ama dal gibi esniyor. Esnemeyi anlamanın bence en kolay yolu bisikletin üstüne çıkıp gidonu eğmeye çalışmak. Ne kadar kadro, gidon esniyorsa o kadar az rijitlik var demektir.
Bence ikibin liralaya çıkan kişi ikinci el en azından 105 setli alman yada amerikan malı bir şey bakmalı. Tiagralı ikibinden ucuza da bulunabilir.
 
@çağrı can
Grupset kadronun rijitliğini değiştirmez, sadece aynakol rijitliği değişir. Rijitlik sizin için bu kadar önemliyse karbon bir bisiklet almanız yararınıza olacaktır. Ama öyle bir yorum yapmışsınız ki gören sizi 1500w basan bir sprinter sanacak :) Beğenmiyorsanız almazsınız olur biter.

Bu fiyat aralığında "burulma rijitliği" daha yüksek olan bir model varsa söyleyin biz de öğrenelim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih.acar
@uguryilmaz144 rijitlikle grupseti nasıl bağdaştırdın, ben ne yazdığına bakmayın, elinizle yoklayıp alın diye tavsiye ettim. Bende mosso aldım. Alana lafım yok. Fikrimi söyledim tecrübeme dayanarak.
Benim bacağım kaç kw basar bilmiyorum ama aklım bisikletin dal gibi esneyip esnemediğine epeyce yetiyor.
Sen rijit olduğunu düşünüyormuşsun, söylede cahilliğim gitsin. Hangi kadrolarla kıyasladın da diğerlerinden rijit olduğunu anladın. Bunu sana kasların mı söyletiyor yoksa :)
 
O kadar rijitlikten dem vurup ardından en az 105 setli ve amerikan yapımı bir bisiklet alın dediniz, sizin sözleriniz.... Önemli olan bisikletten ne beklenildiği. Alüminyum kadrodan karbonfiber rijitliği beklemek saçma olur. İlla ki her kadroda esneme mevcuttur. Ben amatör bir kullanıcı olduğum için 7005 fazla fazla yetiyor.

Not: Fotoğraflarda 93kg'yum. Siz 7005'i dal gibi esnetiyorsanız helal olsun diyecek birşeyim yok :)
123.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa.Şimşek
Üzerinde gelen lastıklerın patlama dırencı nasıl acaba? Degıstırmeye gerek varmı?
 
Geri