Sonunda Mosso 735TCA Tiagra'mı aldım.

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Birkaç gün önce çiçeği burnunda mavişimle evka-4'e tırmanmıştım. Yarın sabah da kayadibine tırmanmaya çalışacağım. 7km, %6 ortalama eğim. 0'dan 620m rakıma çıkacağım. Bakalım 52-36t aynakolla nasıl olacak :)
 
Scudo

Yuppata

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mart 2014
Mesaj
725
Tepki
845
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Sedona
Hayırlı olsun tekerine taş değmesin maşallah :)
O bisiklete binen babanız zannedersem:D
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@Sarper Uluoluk
Bildiğim kadarıyla beyaz versiyonu Türkiye'ye hiç getirmediler... Benim gördüklerim, kırmızı-siyah,mavi-siyah,yeşil-siyah...


@mariokaldato
Eyvallah abi teşekkür ederim :)

@devilmycarlos
Eyvalalh teşekkür ederim :)

@bekotechno
Bir alakası var mı bilmiyorum.

@MBB
Aynen doğru tahmin ettiniz. Babam teknik öğretmen olduğu için bisikletin ilk testini o yapıyor haliyle :)


@Orhan Akarkut
Teşekkür ederim Orhan abicim :)
 

Sarper Tuncer

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Şubat 2014
Mesaj
450
Tepki
391
Şehir
izmir
İsim
Sarper
Bisiklet
Mosso
@uguryilmaz144 lastiklerin durumu nasıl? Bendede wizart 7.8 varda üstünde gelen chaoyang lastiklerden inanılmaz memnunum ya :D ıslak zeminde de sağlam olsa lastikler 4/4 lük olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@Sarper Tuncer
Orjinal lastikleri maxxis detonator. Oldukça yumuşak, iyi yol tutan hafif bir lastik. Ama patlak koruması yok ve beyaz şeritlerini hiç beğenmedim. O yüzden maxxisleri bırakıp mavi şeritli cst czar eps aldım. Biraz daha sert hamurlu, pek iyi yol tutuşu olmayan fakat acayip dayanıklı ve patlak koruması iyi bir lastik. Hobi kullanıcı olduğum için lastikte hafiflikten ziyade patlak koruması ve uzun ömür benim için daha önemli...
 
  • Beğen
Tepkiler: Triban

ahmetgms88

Üye
Kayıt
19 Şubat 2016
Mesaj
11
Tepki
2
Yaş
25
Şehir
Kocaeli - Başiskele
İsim
Ahmet G
Bisiklet
Bianchi
Makine baya şekil aklımı çeldi açıkçası. Özellikle cr race 52 nin 2016 da 2600 tl civarına çıkmasıyla.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@ahmetgms88
735'de 052'ye ekstra olarak kaynak yerleri traşlanmış ve kablolar kadro içinden geçiyor. Ben sırf bu iki özellikten dolayı 052'nin jantı daha iyi olsa da mosso aldım....
 

Sarper Tuncer

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Şubat 2014
Mesaj
450
Tepki
391
Şehir
izmir
İsim
Sarper
Bisiklet
Mosso
@uguryilmaz144 anladım :D chaoyang'larda çok iyi patlak koruma var ve çok sağlam yol tutuyor ama ıslak zemin performansı çok kotü. Ne kadar yatırırsam yatırayom yolu hiç bırakmıyor ama muhtemelen çok ağır lastikler :D lastikleri değiştirmeyi düşünmüştüm bende ilk aldığımda ama şimdi eskitmeden bırakmak istemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@Sarper Tuncer
Evet 2015'lerde Chaoyang'lar vardı, şimdi maxxis'e geçtiler. Maxxis de güzel lastik iyi yol tutuyor, fakat almışken patlakla uğraşmamak adına maxxis'leri bıraktım. CST'lerle ilgili bir önyargı olsa da rubena gibi bu lastiğin de zırhlısı kolay kolay patlamıyor.
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@Sarper Tuncer
Bu arada senin aldığın wizart varya, onu sen almasaydın ben alacaktım muhtemelen benden önce davrandım hatırlatayım istedim :D :D
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
çok beğendim ben bu 735 i :) güle güle kullanın. istediği bi jant seti. fiyat performans olarak çok iyi
 

A.Samed.Y

Aktif Üye
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
152
Tepki
100
Yaş
28
Şehir
Kocaeli
İsim
Abdussamed
Bisiklet
Salcano
Hayırlı uğurlu olsun Allah kaza bela vermesin trafikte çok dikkatli olun
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144

Özgünn

Aktif Üye
Kayıt
11 Haziran 2010
Mesaj
125
Tepki
222
Şehir
İZMİR
Bisiklet
Specialized
@uguryilmaz144 iyiki lastikleri değiştirmişsin maxxis detonator patlak koruması olmadığı gibi hafif bir lastik değil neredeyse yarım kiloluk bir lastik
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@Özgünn
Evet üstünden çıkan detonator'ler katlanır değildi, cst'ler katlanır. O yüzden ağırlık farkı fazla yok, patlak koruması ve renk uyumu da yanında bonus oldu :)
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Bu arada bisikleti 15 gündür deniyorum, artık birşeyler yazmanın zamanı geldi diye düşünüyorum.

Kadro:
7005 Triple butted alüminyum alaşımdan üretilmilmiş, ağırlığı yanlış hatırlamıyorsam 1300gr civarındaydı. Mosso'nun resmi sitesinde problem olduğu için kadronun teknik özelliklerine ulaşılamıyor, fakat hatırladığım kadarıyla m kadro boyunda ağırlık 1300gr'dı. Kadronun triple butted olması ise, kadroda kullanılan boruların 3 farklı çapta olduğunu gösteriyor. Kaynak yerlerindeki et kalınlığı, borunun orta bölümlerindeki kısımlardan daha ince. Böylelikle kadro hem hafif, hemde rijit ve dayanıklı oluyor.

Hali hazırda 29 mtb kullandığım için alacağım yol bisikletinin safkan yarış kadro olmasını istemiştim. Bildiğiniz gibi yarış kadroları endurance kadrolardan daha hafif ve daha konforsuz. Fakat düzgün yollarda iyi ki bu kadroyu seçmişim diyorum. Güç aktarımı çok iyi, sprintlerde hiç esnemiyor, çamiçi rampasını çıkarken bile esnemiyor. Ağır bir kullanıcı olduğumu düşünürsek sonuç çok iyi. Tabi bu esnemezlikte 6800 ultegra'da kullanılan 4 kollu aynakol tasarımının da etkisi var.

Kadrodaki bir diğer özellik fren ve vites kablolarının tamamının kadro içinden geçmesi. Eğer gidonun önünde kablo karmaşası görmek istemiyorsanız bu özellik tam size göre. Ayrıca kabloları dış ortamdaki nem ve tozdan koruduğu için kablolar daha uzun süre bakım gerektirmeden kullanılabiliyor. Üst seviye bisikletlerde olan bir özellik...

Maşa:
Bisikletin özelliklerinde maşa karbon olarak geçse de, maşa üstünde yazan "Perfect Combination of Carbon and Aluminium" ibaresi, maşanın alü-karbon kompozit olduğunu gösteriyor. Diğer arkadaşlarımın karbon ve alüminyum maşalı bisikletleriyle kıyasladığımda, karbon maşanın yoldaki titreşimi absorbe ettiğini ve gidona ulaştırmadığını gördüm. Burada bahsettiğim çukurlar, engeller, tümsekler değil, asfaltın kalitesinden kaynaklanan titreşimdir. Karbon maşa bu titreşimi büyük ölçüden ortadan kaldırıyor, özellikle hood'lardan tutarken hiç titreşim yok gibi birşey. Yol bisikletinin bu kadar konforlu olduğunu bilmiyordum :)

Grupset:

Aynakol:
İtiraf ediyorum 52-36t aynakolu ilk görüşümde epey korkmuştum. Epey tırmanış yapan biri olarak 52-36t aynakol istediğim son şeydi. Benim aklımda 50-34t aynakol alıp, mutlu mesut binmek vardı oysa :)

Tırmanış performansını test etmek için Evka4'e, Kayadibi'ne (7km ortalama %6) ve Çamiçi rampasına (mapmyride'da anlık %16 eğim görünüyor) tırmandım. İşin enteresanı 52-36t aynakol ve 28t ruble kombinasyonu ile bu rampalarda hiç ayağa kalkmak zorunda kalmadım. Hep selede tırmandım. Burada en büyük rol tabiki aynakolda, çok rijit olduğunu söyleyebilirim. Hem kadronun hemde aynakol'un bu kadar esnemez olmasını hiç beklemiyordum, bisiklet jant seti diye bağırıyor arkadaşlar :)

Rampaları bırakıp, düz yollara geçtiğimizde ise 52-36t tabir-i caiz'se "eyvallah çekiyor" ve bisikleti almadan önce yaşadığım ya ağır gelirse korkusu sürüş keyfine dönüşüyor. Hem 53t kadar hızlı, hemde 50t kadar iyi tırmanıyor. İkisinin tam ortası, mükemmel bir seçim oldu benim için :) Aynakol bisikletin en beğendiğim kısımlarından biri oldu diyebilirim...

Arka ve ön aktarıcılar:
Ön ve arka aktarıcılar görevini iyi yapıyor. 29 mtb'mde kullandığım 27 vites altus setle kıyasladığımda vites geçiş sürelerinde ciddi bir fark olduğunu gördüm. Altus 1-2 saniyede vites atarken, 4700 tiagra yarım saniye geçmeden vitesi çoktan geçirmiş oluyor. Bir de ön aktarıcıda "trim" özelliği mevcut. Bu ayar sayesinde ön aktarıcıya 2-3mm daha sola veya sağa hareket ettirebiliyorsunuz. Bu trim sisteminin amacı zincirin ön aktarıcı kılavuzuna sürterek ses yapmasını ve sürtünme oluşturmasını engellemek, güzel bir sistem :)

Frenler:
Evet geldik malum konuya... Eğer hatırlarsanız daha öncelerden "hidrolik disk frenden sonra yol bisikletinin frenlerinin güvensiz hissettirmesi" diye bir konu açmıştım. Arkadaşlarımın yol bisikletlerini denerken gözlemlediğim kadarıyla tourney, claris frenlerin fren gücü beni tatmin etmemişti, apex ve 105'i ise beğenmiştim. Yine bu beklentilerle aynı objektif yaklaşımla 4700 tiagra'ları yorumluyorum...

Fren gücü 5800 105'i aratmıyor. Daha önceki sayfalarda yazdığım gibi gözlerimi kapatıp fren yapsam, 105 mi tiagra mı diye sorsalar 105 derim. Sanırım bunda shimano'nun tiagradaki frenleme gücünü arttırmasıyla da ilgisi var. Shimano'nun sitesinde verdiği bilgiye göre frenleme gücü 4600 tiagraya göre %30 arttırılmış. Ben de bunu doğruladım, bütün inişleri hoodlardan tutarak yaptım ve hoodlarda bile benim gibi ağır bir sürücüsü durdurmaya yeterli frenleme gücünü oluşturabiliyorsunuz. Frenleri çok beğendim...


Fren ve vites kolları:
Önceki seri tiagraya göre yine bazı değişiklikler var. Bunlardan en bariz olanı vites kablolarının kollardan geçmesi. Hem görsel olarak hoş, hemde fenerin ışığına engel olmuyor. Bunların dışında sanırım fren kolları farklı bir malzemeden üretilmiş. Freni sıkarken kollarda herhangi bir esneme söz konusu değil. Bir de unutmadan 4700'de vites göstergesi yok arkadaşlar :) Kaçta kaldığınızı unutursanız bazen rubleye bakmanız gerekebiliyor :)

Jantlar:
Sözü kısa tutayım. Ağır, sağlam, iş görür. Akışkanlığı arttırmak adına jant seti değiştirilebilir. Zaten bu kadro ve grupset de daha iyi bir jant setini hakediyor diye düşünüyorum... Belki token c22a, belki de zonda... Kim bilir belki aerodinamik olmak için scirocco alırım. Zamanı gelince hep beraber göreceğiz :)

Lastikler:
Orjinalinde gelen maxxis detonator lastikler yol tutuşu olarak çok başarılı, oldukça yumuşak hamurlu lastikler. Fakat patlak koruması olmadığı için ve beyaz şeritlerini hiç beğenmediğim için o lastikleri bırakıp cst eps 700x23c lastikleri aldım. Yeni gelen cst'ler katlanır oldukları için ağırlıkları çok fazla değil. Zırhlı olduğu halde, maxxis'lerden çok ağır değil. Yani hem renk uyumunu sağladım, hemde katlanır ve mavi renkli dayanıklı bir lastik setim oldu. Yalnız lastiklerin yol tutuşu çok iyi değil. Islak zeminde hiç güven vermiyor. Islak zeminde birazcık fazla yatarak yere kapaklanmak an meselesi...

Daha iyisi sizlerin olsun arkadaşlar :)
 

Sarp X

Aktif Üye
Kayıt
7 Nisan 2014
Mesaj
139
Tepki
137
Yaş
35
Şehir
İstanbul/Kadıköy - Balıkesir/Akçay-Zeytinli
İsim
Sarper Uluoluk
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Günlerdir yol bisikletleri araştırıyorum. Kafamda birkaç tane kaldı. Marka ve donanımına göre 2 ile 3 bin TL arasında gidip geliyorum.

İkinci el Wizard 7.8 carbon 105 set mi mesela, yoksa sıfır olarak sizin bisikletten mi alsam onu düşünüyorum.

Benim belirttiğim rengi sitelerine de koymamışlar, dediğiniz gibi beyaz renk yok sanırım.

Şu rengi getirseler çok daha ciddi düşüneceğim. Her ne kadar sizinki de göze hoşa gelse de siyah bisiklet (istisna tasarımlar hariç) pek istemiyorum.

mosso735tca1.jpg