Scudo Sports

Somun-civata, mandal değişimi

M5. Yoldayken biraz aşağı/yukarı alayım yapmıyorsan, hep aynı yükseklikte sürüyorsan paslanmaz almana gerek yok. Düz tornavida kafalı siyah civata yeterli olur.

Dışarıdayken aşağı/yukarı alayım oluyorsa, mümkünse alyan değil de torx kafalı alman yalama sorununu ortadan kaldırır.
Aşağı yukarı alayım yapmıyorum da sürüş esnasında çıtır çutur sesler geliyor arada. O yüzden paslanan civataları değiştireyim dedim.
 
Scudo
O sesler zayıflıktan geliyor. Biraz kilo alırsan düzelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve phrygian
Belki arayan biri olursa diye yazıyorum. Sele civatası metrik 6 20-25 mm arası uygun. Selenin kendi civataları ise 2 adet yine metrik 6 35 mm.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Bir de iki türü varmış bunların. A2 ve A4. A4 paslanmaya karşı daha dirençli diyorlar ama daha pahalı. Kışın yağmurda sürüyorum ve çok terliyorum. A4 mantıklı mıdır bu durumda?

Konunun bu kısmı araya kaynamış gibi. İleride seçim yapma ihtiyacı duyan olursa diye cevaplayalım.

A2 piyasada daha çok AISI 304 olarak bilinen genel kullanıma uygun paslanmaz çeliği ifade eder. Evlerimizde mutfak evyesi, tabak çanak gibi eşyaların yapımında, asansör iç kaplaması gibi iç mekan uygulamalarında, görece uygun fiyatlı asidik olmayan gıdaların işlenmesinde kullanılır.

A4 ise bir üstteki AISI 304'ün kimyasal yapısına %10 molibden eklenerek tuzlu su ve belirli korozif malzemelere karşı dirençli hale getirilmiş AISI 316'yı temsil eder. Daha çok denizcilik ürünleri, medikal cihazlar ve asidik prosesler içeren gıdaların işlenmesinde kullanılır.

Her iki tür de paslanır tipte olan 8.8 veya 12.9 nitelikteki civatalara göre mukavemet değeri olarak zayıftır. Yani yüksek torka maruz kalan yerlerde kullanılması pek uygun değildir.
 
Arkadaşlar merhaba. Sele borusu civatası ile selenin kendisini tutan üstteki iki civata metrik 5 midir metrik 6 mıdır? Genel bir ölçüyse tam ölçüleri söyleyebilir misiniz? Bisiklet evde ve yakında bir mekan buldum, gidip paslanmaz alacağım.

Bir de iki türü varmış bunların. A2 ve A4. A4 paslanmaya karşı daha dirençli diyorlar ama daha pahalı. Kışın yağmurda sürüyorum ve çok terliyorum. A4 mantıklı mıdır bu durumda? Kırılan orjinal civataları bulabildiğim normal paslanır civatalar ile değiştirdim. Bir sezonda pas tuttu tamamen. O yüzden sağlamlık ve korozyon için düşünüyorum. Bayağı yedek alacağım.
Merhaba,
Sele üst borusu için olan cıvatalar genelde M5 olur ancak bazen M6 da olabilir. Ancak sendeki büyük ihtimal M5'dir. Sele borusu cıvatası ise M6'dır.
A4 civatalar deniz suyu, tuz, ter gibi ağır koşullarda çok daha dayanıklıdır. Kış, yağmur, terli sürüşler için ideal civatadır.
 
Merhaba,
Sele üst borusu için olan cıvatalar genelde M5 olur ancak bazen M6 da olabilir. Ancak sendeki büyük ihtimal M5'dir. Sele borusu cıvatası ise M6'dır.
A4 civatalar deniz suyu, tuz, ter gibi ağır koşullarda çok daha dayanıklıdır. Kış, yağmur, terli sürüşler için ideal civatadır.
Dün gece kontrol ettim. Hepsi M6 çıktı.

Ek bir soru sorayım. Şimdi bir ön bagaj montajladım fakat montaj tam olarak içime sinmedi. Ön sol tarafta bagaj montaj deliğinin maşa içinde kalan boşluğu çok az. Disk fren rotorunun centerlock montaj kısmına çok yakın kalıyor. Neredeyse sürtecek yani. Montaj için 12, 16 veya 20 mm civata vermişler. Somunlar ise ucu fiberli olanlardan. Ucunda fiber olduğu için 1 mm daha yaklaşmış oluyor. Şuanki haliyle fiberli somunun tam fiber kısmına kadar gelmeden uygun torkta sıktım civatayı. Civata somunun içinden çıkmamış oldu yani. Mavi fiber kısmına da temas etmiyor. Bu haliyle güvenli midir? Eğer değilse fiberli somunu düz somunla değiştirip 1 mm içeri alacağım. O zaman en azından civata kafa dışına çıkmış olur diye düşünüyorum. Jant da tam ortalı konumda. Sağa sola çekme yapamam. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Civatalar da imbus değil bombe baş olanlardan. Acaba civatayı ters taksam bir sıkıntı olur mu? O zaman içerideki mesafeyi tam kurtarır?
 
Çok spesifik uygulamalar haricinde civatalı bağlantılarda somunun yönü büyük fark yaratmaz. Civatayı içeriden takın.

Görsel olarak sıkıntı yaratma durumu varsa, normal somunu orta mukavemette Loctite 243 (ya da muadili) kullanarak da sıkabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Dün gece kontrol ettim. Hepsi M6 çıktı.

Ek bir soru sorayım. Şimdi bir ön bagaj montajladım fakat montaj tam olarak içime sinmedi. Ön sol tarafta bagaj montaj deliğinin maşa içinde kalan boşluğu çok az. Disk fren rotorunun centerlock montaj kısmına çok yakın kalıyor. Neredeyse sürtecek yani. Montaj için 12, 16 veya 20 mm civata vermişler. Somunlar ise ucu fiberli olanlardan. Ucunda fiber olduğu için 1 mm daha yaklaşmış oluyor. Şuanki haliyle fiberli somunun tam fiber kısmına kadar gelmeden uygun torkta sıktım civatayı. Civata somunun içinden çıkmamış oldu yani. Mavi fiber kısmına da temas etmiyor. Bu haliyle güvenli midir? Eğer değilse fiberli somunu düz somunla değiştirip 1 mm içeri alacağım. O zaman en azından civata kafa dışına çıkmış olur diye düşünüyorum. Jant da tam ortalı konumda. Sağa sola çekme yapamam. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Civatalar da imbus değil bombe baş olanlardan. Acaba civatayı ters taksam bir sıkıntı olur mu? O zaman içerideki mesafeyi tam kurtarır?
Bu montaj banada güvenli gelmedi, çünkü fiberli somunun tutma işlevi, mavi naylon kısmın civataya temas etmesiyle başladığı için temas etmediği zaman, hareket ve titreşimle birlikte zamanla gevşeyektir. Fiberli somun yerine düz somun ve pul denesen ve civata sabitleyici (orta-sert) kullansan oda olabilir.
Civatanın bombeli başı içerde sağlam oturuyorsa ve dışarıda somun ile güvenli sıkılıyorsa bu çözüm mantıklı ama görsel açıdan güzel görünmeyebilir. Sana kalmış.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Çok spesifik uygulamalar haricinde civatalı bağlantılarda somunun yönü büyük fark yaratmaz. Civatayı içeriden takın.

Görsel olarak sıkıntı yaratma durumu varsa, normal somunu orta mukavemette Loctite 243 (ya da muadili) kullanarak da sıkabilirsiniz.

Bu montaj banada güvenli gelmedi, çünkü fiberli somunun tutma işlevi, mavi naylon kısmın civataya temas etmesiyle başlar. Temas etmediği zaman, hareket ve titreşimle birlikte zamanla gevşeyektir. Fiberli somun yerine düz somun ve pul denesen ve civata sabitleyici (orta-sert) kullansan oda olabilir.
Civatanın bombeli başı içerde sağlam oturuyorsa ve dışarıda somun ile güvenli sıkılıyorsa bu çözüm mantıklı ama görsel açıdan güzel görünmeyebilir. Sana kalmış.
Teşekkür ederim.
 
A2 piyasada daha çok AISI 304 olarak bilinen genel kullanıma uygun paslanmaz çeliği ifade eder. Evlerimizde mutfak evyesi, tabak çanak gibi eşyaların yapımında, asansör iç kaplaması gibi iç mekan uygulamalarında, görece uygun fiyatlı asidik olmayan gıdaların işlenmesinde kullanılır.

A4 ise bir üstteki AISI 304'ün kimyasal yapısına %10 molibden eklenerek tuzlu su ve belirli korozif malzemelere karşı dirençli hale getirilmiş AISI 316'yı temsil eder. Daha çok denizcilik ürünleri, medikal cihazlar ve asidik prosesler içeren gıdaların işlenmesinde kullanılır.
Çok fena makine mühendisi koktu.
 
Aşağı yukarı alayım yapmıyorum da sürüş esnasında çıtır çutur sesler geliyor arada. O yüzden paslanan civataları değiştireyim dedim.
Seledeki bütün civataları A2 paslanmaz ile değiştirdim. Sesler kesildi. Tam bakmadım ama herhalde dişlerde problem vardı. Artık sessiz bir şekilde hayata devam ediyorum.

Bagajın montajında da somun olarak fiberli somun değil normal somun kullandım. Civatanın kafası hafif dışarıda duruyor. Maşa bağlantı noktası için de aradaki pulu kaldırınca 60'lık civata yeterli geldi. Komple videoya çekip firmaya gönderdim. Sıkıntı çıkmayacağını sadece arada düz somunlu olan yeri kontrol etmemi söylediler. İçim rahat artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Geri