Scudo Sports

Şok market bisikletle eve teslim dönemi başlıyor

@suat akman hedef ve arac konusunda sırasıyla taktik, strateji ve politik diye sınıflamalar var. Burada konuşulan ise sadece taktik kısmi. Asıl amaç ne ? Daha çok müşteri daha geniş hedef kitlesi , daha çok kazanç , cevre, musteri, .. vb pr çalışması ....
Yani çalışan acısından bir hedef olsaydı en başta az çalışan çok iş vb bir yöntem izlemezdi.
bknz. sigara yasağının müşteri yerine çalışan odaklı olmasının bizim ülkemizde mantiken ve vicdanen anlaşılamadan aynen uygulanması .
Kopya ettigimiz sistemlerin amaçlarından , arkasindaki dusuncelerden çoooook çoooook uzaktayız.
 
Scudo
Merhaba,

Elestirenlerden birisi de benim. Elestirirken sebeplerini de aciklamaya calistim. Bu uygulamayi degil ama olmasi gereken halini yillardim kullaniyorum ( hem musteri olarak, hem de ihtiyac oldugunda kargo bisikleti kiralayarak ) ve her gun goruyorum yollarda.
Sok'un bu 3 tekerlekli bisikletlerinden anneme almistik bir kac yil once, yazlikta duz yollarda sahile, carsiya pazara vs. gidiyor gayet kullanisli. Bir kac kez ben de surdum, ozellikle virajlarda bisikletin ne yapacagini kestirmek zor. Bir onceki mesajimda link verdigim kargo bisikletirini de defalarca kiralayip kullandim ihtiyac icin. Bu bisikletleri yuk tasima konusunda karsilastirilmasi anlamsiz. Arada daglar kadar fark var.

Aciklamaya calistigim gibi, bisikletler kargo bisikleti degil elektrikli gezi bisikleti. Sok'un kullandigi bisikletlerin ne geometrisi, ne lastikleri, ne de frenleri yuk tasimaya uygun. Bisikletin agirlik merkezini arka tekerlegin ustune alirsaniz o bisikletten stabilite beklemek pek mumkun degil. Bahsettiginiz gibi yokus olmayan bir yer icin iyi guzel ama bu bisikletin Fulya'nin yokuslarini guvenli sekilde cikabileceginin garantisini vermiyor, frenler yuzunden yuklu inisler de buyuk ihtimalle sikintili olacak.

@Serkan Mıstınoğlu 'nun gonderdigi fotodan ve sizin de ifade ettiginiz gibi dagitim yapan personelin kilik kiyafetinin uygun olmamasindan bu uygulamanin goz boyamak icin yapildigi cok belli. Herhangi bir planlama yapilmadan kervan yolda duzulur mantigi ile ortaya cikmis.

Keske sok gibi buyuk butyece sahip sirketler bu gibi islere kalkismadan once baskalari bunu nasil yapiyor, altyapi ve personel nasil hazirlaniyor vs. gibi konulari da dusunseydi. Serkan'in gorusune katiliyorum, bir kac bu boyle devam eder, onumuz de kis zaten havalarin iyice sogumasi ile bu bisikletler depoya kaldirilir ve unutulur.
Dediklerinizin altına izin verirseniz imzamı atarım...
Yapılan yanlışları söylemek ve doğru örnekleri yapmak olası durumu geliştirir...
Yoksa "bu olmamış, çalışanlara işkence vs." ile bir yere gidilmiyor...

Fulya yokuşları demişsiniz. O bölgeyi zaten araç ile bile çıkmak oldukça zor. Bu uygulamanın geçerli olduğu semtlere de bakmak gerek. Fulya'daki şubelerde var mı? Varsa menzili ve güzergahları neler.
Mesela yemeksepetinde motorlu kuryeler bile bazı yerlere sipariş götürmüyor. Bunun gibi düşünülerek yapıldıysa (ki mevcut durumda hiç düşünüldüğünü sanmıyorum) uygulama bir ilk olarak çok eksikleri var, ama yine de Türkiye şartları için bir örnek olabilir.

Zaten mantar gibi her köşede şok, bim, a101 gibi marketler türedi. Birçoğumuzun en fazla 1km uzağında vardır bu marketlerden biri. Bu mesafeler için de elektrikli bisikletin, şartlar uygun hale getirildiğinde kullanılması gayet mantıklı...

Kişisel olarak uygulamam ise, ben hiç üşenmem, yağmur çamur demem kendim zaten markete gider alışverişimi yaparım. Bazen bisikletle bazen de yürüyerek.. Ama bunu yapamayanlar için denenmiş bir uygulamayı, mevcut şartlarda bol miktarda yanlışı olsa, ayrıntılarını/şartlarını bilmeden gömmek de doğru değil...
 
Ayrıca yine referans olarak atasozlerimizi alırsak ( atalar bozuna demiyor yani ben malımı bilirim diye ) " garibanın garibana yaptigini kimse yapmaz" .
Sok marketlerin hedef kitlesi - yada söz konusu kitlenin mecburi istikameti diyelim - alim gücü itibariyle sahil kesimleri , duzluk alanlar yada geniş yolların olduğu yerler değil. Ne hikmetse burada oturanların alim gücü yüksek ve alışveriş yaptıkları mağazalar hem kalite, çeşit beklentisi hem "sosyal statu" vb sebeplerle başka mağazalar. Hatta geçen haberlerde çıkan ölümlü bisiklet kazasındaki arac bir migros aracıydı. Yani bu bisikletleri nerede hangi şartlarla kimlere hizmet götürülmeye çalışacağını az çok hepimiz tahmin ediyoruz. Rafa urun dizerken aceleyle müdür tarafından birkaç müşteriye aynı anda teslimata gönderilen çalışanın yokuşun başındaki Ayşe teyzeye ununu geç getirdiği için böreğine başlamakta geç kaldığını ome sürerek şikayet ( kimin, ne kadar sikayetler ile ilgilendigi de mechul . Belki o da muhasebe islerinin arasinda sikayetlerle ilgienen baska bir caliskan ) edilmesi bir kader.
@Çağdaş78 ben gençken inşaatta çalıştım 2 torba çimentoyu alıp götürüyorduk 20 sene önce 50 kilo ağır değil miydi? Neden 50 kilo diye hiç sormamıştım. O zaman sorgulamıyor muyduk acaba 🤣

Sen Turkiye' sin çok düşünme bunları.... 😁😁😁

Şaka biyana kendi tarlanda , kendi işyerinde çalışan için sınır yok. Ne kadar isterse nasil isterse kac saat isterse.... o sekilde çalışsın . Sonuçta kendi kazancini kendisi arttıracak. ( aşırı vergilere maruz kalmazsa tabiki )

1700 1800 lü Ingilteresini kitaplardan yada dönem filmlerinden takip etmeye gerek yok. Yaşayıp görüyoruz.
 
Son düzenleme:
Sok marketlerin hedef kitlesi - yada söz konusu kitlenin mecburi istikameti diyelim - alim gücü itibariyle sahil kesimleri , duzluk alanlar yada geniş yolların olduğu yerler değil. Ne hikmetse burada oturanların alim gücü yüksek ve alışveriş yaptıkları mağazalar hem kalite, çeşit beklentisi hem "sosyal statu" vb sebeplerle başka mağazalar.
İzmir farklı olabilir, ama İstanbul'da durum pek böyle değil. Bebek'teki, Beşiktaş'daki yokuşlar Güngören'dekilerden daha dik; Nişantaşı'nda sokaklar Dudullu'dan daha dar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağdaş78
Bisikletli kurye konusunda cok atıldı tutuldu. Olsa ne guzel olur denildi. Bu sektorde calismak isteyenler parmak kaldirdi, yorum yazdı :)

Bu tip uygulamalar genellikle düz şehirlerin yogunlugu yuksek ve trafigi sorunlu merkezlerinde revacta. Newyork-Manhattan, Londra vb.

Bisiklet ile paket servisi market bunyesine almak isteniyorsa ''cevre'' duyarliliği soz konusu ise bunun kriterleri belli olmalı.
Nasil motor kurye calistirirken surucu belgesi ariyorsunuz, sigortasini ona göre yapıyorsunuz, koruyucu kıyafetini, kaskini, eldivenini veriyorsunuz (mahalle donercisinin paket servis motorlu kuryesinden bahsetmiyoruz elbette :) ), bisikletli çalışan içinde aynı şey söz konusu olmalı.

-Öncelikle bisiklet ile servis verilecek bölge belirtilmeli.
-Taşınacak max. sipariş miktarı belirlenmeli. Örnek olarak Londra'da bir bisiklet kurye firmasının taşınacak paket limiti A4 kağıt paketinden büyük ve 5 kg'den ağır olamaz şeklinde:
''Is my parcel suitable for a bicycle courier?
There is a limit to how much can be carried by a pushbike courier. Bicycle couriers are for small lightweight items only – documents, small packets and parcels. Your item must be no larger than a standard box of A4 paper and under 5kg.''


Bu iş için iş tanımına ''bisikletli kurye'' olma seceneği ve bunu bilerek işe giren personel istihdam edilmeli. Mevsime uygun kıyafeti ve koruyucu ekipmanları şirket tarafından temin edilmeli.

Fotolardan görüldüğü kadariyla sabah ve akşam saatleri için ön-arka aydınlatma/reflektör tarzi zorunlu donanım yok. Arka tekerler uzerinde kırmızı lamba var dinamoya bağli sanırım, bir zil takmışlar, tekerlere reflektor iliştirmişler o kadar.

Şok firması paket servis eleştirilerinde Mart ayından bu yana mevcut personellerine yuruyerek teslimat yaptirdiklarina dair çok fazla tepki var. Görünüşe göre bir mobbing söz konusu.
Bu durumda reklam edildiği gibi ''cevreci'', ''tuketici dostu'', ''çalışan dostu'' firma imajına şüpheyle bakmamak zor.

Bisikletin motora göre cok ucuza mal olması, plaka masrafı, trafik sigortasi, yıllık muayenesi, düzenli yetkili servisi, lisansli kullanıcı zorunluluğu, pahalı koruyucu ekipmana gerek duymaması nedeniyle tercih edildiği, ucuza kaçarak ''bizde bu pazardayız'' denilmeye çalışıldığı çok açık.
Neredeyse 50 kg yuku tasiyacak boyutta bir kasa ile mevcut personelinize ilave iş yükü getirerek trafiğe salacaksanız bu işi hiç yapmayın daha iyi.

Şok Market bu konuda reklamın yanı sıra düzgün bir açıklama yapmalı, bisiklet ile paket servisi icin kriterleri netleştirmelidir.

Merhaba,

Kusura bakmayin benim kafam karsiti, cevre duyarliligindan ve kriterlerinin olmasi gerektiginden bahsettiniz ardinda bisikletliler icin de moto kurye gibi sigortasi, kaski vs. olsun dediniz. Bunlar cevre icin neden kriter olmali, orada kafam karisti benim?

Bu bahsettiginiz motorlu kurye, yemek dagitimi, market servisi vs. gibi isler yillardir Hollanda'da var. Bunlarin bazilari ( uber eats gibi ) freelance eleman calistiriyor. Sartlari da bunlar.

(link)

Goruldugu gibi bisikletliler icin tek sart 18 yasindan buyuk ve gecerli bir kimlige sahip olmasi. Aksi takdirde calisacak eleman bulmalari zor. Elemanlarina da mont ve yiyecegi tasirken sicak tutabilecegi buyuk canta veriyorlar sadece. Eger kriterleri sizin bahsettiginiz gibi daha siki hale getirirlerse calistiracak eleman bulamazlar. Bu kadar rahat olmasina ragmen sorun nasil yasanmiyro derseniz, uygulama sayesinde kuryenin butun hareketlerini takip edip otomatik olarak onlem alabiliyorlar. Ornegin kurye arabayla teslim yapacaksa, yola ciktiktan sonra trafik sikismissa gecikecegine dair guncelleme mesaj geliyor vs. Personel icin rating, bahsis sistemi de var bunlar da kaliteyi arttiran unsurlar.

Diger yandan Sok gibi marketlerin eve teslimati var, bu asamada musteri zaten neyin nasil teslim edilecegini bilmiyor bile. Bilmesine de gerek yok. Dagitim rotasi, saati, yuk durumu gibi bir suru parametreye gore farkli araclarla dagitim yapilabiliyor. Yukarida resmini koydugum Albert Heijn dagitim bisikletleir de Surucu + 400 kg'ya kadar yuk tasima kapasitesine sahip. Kisaca tasima icin bisikletten bisiklete fark var. Sizin bahsettiginiz Londra'daki sirket buyuk ihtimalle evrak gibi malzemeler icin kurye hizmeti veren bir sirket.

Eger AH gibi 400 kg kapasiteli bisikletler ile teslimat yapilmayacaksa kalifikasyon gereken bir is degil bu. Personel istihdami gibi burokratik islemlere hic gerek yok. Uber gibi dogru duzgun teknolojik altyapi ve is plani ile gelirsiniz, iyi bir operasyon ekibi kurarsiniz isler yurur mis gibi. Buradaki gibi ogrenciler okul bittikten sonra ceker montunu, atlar bisiklete aksama kadar teslimat yapar harcligini cikartir.

(link)

Bu isi tam zamanli yapanlar da var, bu arkadaslar ise yatirimlarini kendiler yapiyor sirketler bahsettiklerim disinda hic bir sey saglamiyor. Yatirim dedigim de aylik 75€'ya elektrikli bisiklet kiraliyorlar, bu sayede hem daha hizli/fazla dagitim yapiyorlar hem de daha az yoruluyorlar. Bir elektrikli bisikleti birden fazla insanin paylasmasi da mumkun, maliyet daha da dusuyor.

Bisikletin olayi/felsefesi, diger ulasim araclarina gore fark yaratan kismi ozgur ve esnek olmasi. Basit duzenlemelerle halledilecebilecek isler icin dunya kadar burokrasiye hic gerek yok. Tabi bir sistemin duzgun islemesi icin duzgun altyapi ( yollar, trafik kurallari, isci haklari vs. ) da gerekli, altyapi duzgun olmayinca uzerine yalin ve calisir bir sey insaa etmek daha zor.
 
@umutcelik " Tabi bir sistemin duzgun islemesi icin duzgun altyapi ( yollar, trafik kurallari, isci haklari vs. ) da gerekli, altyapi duzgun olmayinca uzerine yalin ve calisir bir sey insaa etmek daha zor. "
ddf.jpg
 
@umutcelik " Tabi bir sistemin duzgun islemesi icin duzgun altyapi ( yollar, trafik kurallari, isci haklari vs. ) da gerekli, altyapi duzgun olmayinca uzerine yalin ve calisir bir sey insaa etmek daha zor. "
247987 dosyayı görüntüle

Bazen insan diyor ki keske baskanlik sistmi olsaydi, keske her seye yetkisi olan birisi yonetseydi de koalisyon ve burokrasi gibi hantal yapilardan kurtulup hizlica harekete gecebilseydik. Kim bilir belki de ileride olur. 20 sene boyunca istikrarli sekilde ayni iktidar olur, bu kadar genis zaman icerisinde yetkilerini kullanarak her seyi duzgun sekilde planlar, uygular hic kimse kendilerine engel olmadan. 🙄
 
Bazen insan diyor ki keske baskanlik sistmi olsaydi, keske her seye yetkisi olan birisi yonetseydi de koalisyon ve burokrasi gibi hantal yapilardan kurtulup hizlica harekete gecebilseydik. Kim bilir belki de ileride olur. 20 sene boyunca istikrarli sekilde ayni iktidar olur, bu kadar genis zaman icerisinde yetkilerini kullanarak her seyi duzgun sekilde planlar, uygular hic kimse kendilerine engel olmadan. 🙄

Başkanlık demişken yapalım mı sizin oraya da bir saraycık? 7 adet uçakla gelip konuşalım isterseniz. :)
 
Merhaba,

Kusura bakmayin benim kafam karsiti, cevre duyarliligindan ve kriterlerinin olmasi gerektiginden bahsettiniz ardinda bisikletliler icin de moto kurye gibi sigortasi, kaski vs. olsun dediniz. Bunlar cevre icin neden kriter olmali, orada kafam karisti benim?

Bu bahsettiginiz motorlu kurye, yemek dagitimi, market servisi vs. gibi isler yillardir Hollanda'da var. Bunlarin bazilari ( uber eats gibi ) freelance eleman calistiriyor. Sartlari da bunlar.

(link)

Goruldugu gibi bisikletliler icin tek sart 18 yasindan buyuk ve gecerli bir kimlige sahip olmasi. Aksi takdirde calisacak eleman bulmalari zor. Elemanlarina da mont ve yiyecegi tasirken sicak tutabilecegi buyuk canta veriyorlar sadece. Eger kriterleri sizin bahsettiginiz gibi daha siki hale getirirlerse calistiracak eleman bulamazlar. Bu kadar rahat olmasina ragmen sorun nasil yasanmiyro derseniz, uygulama sayesinde kuryenin butun hareketlerini takip edip otomatik olarak onlem alabiliyorlar. Ornegin kurye arabayla teslim yapacaksa, yola ciktiktan sonra trafik sikismissa gecikecegine dair guncelleme mesaj geliyor vs. Personel icin rating, bahsis sistemi de var bunlar da kaliteyi arttiran unsurlar.

Diger yandan Sok gibi marketlerin eve teslimati var, bu asamada musteri zaten neyin nasil teslim edilecegini bilmiyor bile. Bilmesine de gerek yok. Dagitim rotasi, saati, yuk durumu gibi bir suru parametreye gore farkli araclarla dagitim yapilabiliyor. Yukarida resmini koydugum Albert Heijn dagitim bisikletleir de Surucu + 400 kg'ya kadar yuk tasima kapasitesine sahip. Kisaca tasima icin bisikletten bisiklete fark var. Sizin bahsettiginiz Londra'daki sirket buyuk ihtimalle evrak gibi malzemeler icin kurye hizmeti veren bir sirket.

Eger AH gibi 400 kg kapasiteli bisikletler ile teslimat yapilmayacaksa kalifikasyon gereken bir is degil bu. Personel istihdami gibi burokratik islemlere hic gerek yok. Uber gibi dogru duzgun teknolojik altyapi ve is plani ile gelirsiniz, iyi bir operasyon ekibi kurarsiniz isler yurur mis gibi. Buradaki gibi ogrenciler okul bittikten sonra ceker montunu, atlar bisiklete aksama kadar teslimat yapar harcligini cikartir.

(link)

Bu isi tam zamanli yapanlar da var, bu arkadaslar ise yatirimlarini kendiler yapiyor sirketler bahsettiklerim disinda hic bir sey saglamiyor. Yatirim dedigim de aylik 75€'ya elektrikli bisiklet kiraliyorlar, bu sayede hem daha hizli/fazla dagitim yapiyorlar hem de daha az yoruluyorlar. Bir elektrikli bisikleti birden fazla insanin paylasmasi da mumkun, maliyet daha da dusuyor.

Bisikletin olayi/felsefesi, diger ulasim araclarina gore fark yaratan kismi ozgur ve esnek olmasi. Basit duzenlemelerle halledilecebilecek isler icin dunya kadar burokrasiye hic gerek yok. Tabi bir sistemin duzgun islemesi icin duzgun altyapi ( yollar, trafik kurallari, isci haklari vs. ) da gerekli, altyapi duzgun olmayinca uzerine yalin ve calisir bir sey insaa etmek daha zor.

@umutcelik kafa karistiracak sekilde yazmisim demek ki :)
Ama sizin yazdıklarınızı okuyunca aynı seyden bahsetmeye calistigimizi sadece kendimi ifade edemedigimi düşündüm.

Freelance calisacak/calisan, motorlu/bisikletli kuryeler ile calisabilirler. Bu tip kuryeler kendi araclari ile gelip anlaşırlar. Buna göre maliyet/kar oranı, tuketici hakları, firmanın imaji, calisan guvenligini gozeten karsilikli bir sistem dahilinde işleyebilir.

Bisiklet ile ulaşım, taşımacılık, cevre duyarlılığı hepimizin isteği!
Bunu yapan ve yaparkende tuketicisine, calisanına gereken duyarlılık ile yaklaşan firmalari sonuna kadar destekliyoruz.

Burada eleştirdiğimiz cevre ve hizmet imajıni öne cikaran firmanın uygun olmayan araclar ile mevcut personelinin iş yuku, guvenliği gibi kriterleri gözetmeden hareket ediyor durumunu düşündürmesi.
Bir çalışan olarak kasiyer, reyon görevlisi, temizlik, depocu vb. bir ğpozisyonda istihdam edildiğinizi, sonra bir gun işverenin gelip ''normal işinizi yapacaksınız, bunun yanısıra yakın yerlere yuruyerek/bisikletle servise cikacaksiniz. buna uygun giyim-ekipman verilmeyecek, maaşınız değişmeyecek. size vereceğimiz bisiklette bu. bu konuda ayrıca bir eğitim dusunmuyoruz. musteri memnun olsun yeter. ona göre davranın'' dediğini düşünün. Söz konusu firmanın Mart ayından bu yana uyguladiği yaya personel ile paket servisi bunlari düşündürdüğü için eleştiriyoruz. Malum ülkemizde işçi hakları ve güvenliği Almanya gibi ulkeleri bile kıskandırıyor :)
 
@Sadettin Z. Adamların krallarının oğulları bile Malvinas ( Falkland ) , Afganistan gibi sıcak çatışmaların olduğu yerde askerlik yapıyor. 😅😄🤣😂
 
@umutcelik
Freelance calisacak/calisan, motorlu/bisikletli kuryeler ile calisabilirler. Bu tip kuryeler kendi araclari ile gelip anlaşırlar. Buna göre maliyet/kar oranı, tuketici hakları, firmanın imaji, calisan guvenligini gozeten karsilikli bir sistem dahilinde işleyebilir.

Bu modelle çalışma, güvenliği daha da tehlikeye atar. Daha fazla sefere çıkmak için daha hızlı gidecekler. Daha kontrolsüz gidecekler. Kendi işgüvenliğinden kendisi sorumlu olacaksa, ne kask takar ne kurallara uyar. Sen kendi çalışanına bunu yaptıramıyorsan, o kendi kendisine hiç yapmaz...

Etrafta şunları görmeyeniniz yoktur sanırım? Bunu mu tercih edersiniz, kuralları koyulmuş, çalışanı da "köle" yerine koymadan işleyen bisikletli teslimatlar mı?
1606150986050.png
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Kaldatonun hükümranlığına dogrudan savaş ilanıdır. Kaldato BİM den alacağı maddi manevi destekle, gios muhafızlarıyla buna misliyle karşılık verecektir. Gazan mübarek olsun, lastiklerin zırhlı pedalın keskin olsun.
 
Bu modelle çalışma, güvenliği daha da tehlikeye atar. Daha fazla sefere çıkmak için daha hızlı gidecekler. Daha kontrolsüz gidecekler. Kendi işgüvenliğinden kendisi sorumlu olacaksa, ne kask takar ne kurallara uyar. Sen kendi çalışanına bunu yaptıramıyorsan, o kendi kendisine hiç yapmaz...

Etrafta şunları görmeyeniniz yoktur sanırım? Bunu mu tercih edersiniz, kuralları koyulmuş, çalışanı da "köle" yerine koymadan işleyen bisikletli teslimatlar mı?

Ben dediğiniz gibi tercih ederim:
-kuralları koyulmuş, çalışanı da ''köle'' yerine koymadan işlyen bisikletli teslimatlar-

Anlatmaya çalıştığım bu zaten.
Anlaşmalı kurye ise diğer arkadaşımızın dediği Hollanda örneği için. Ancak orada belirttiğim bir nokta var:

Freelance calisacak/calisan, motorlu/bisikletli kuryeler ile calisabilirler. Bu tip kuryeler kendi araclari ile gelip anlaşırlar. Buna göre maliyet/kar oranı, tuketici hakları, firmanın imaji, calisan guvenligini gozeten karsilikli bir sistem dahilinde işleyebilir.

Firma imajı, çalışan güvenliği gözeten karşılıklı sistem. Sizin koyduğunuz görseldeki gibi çalışanı barındırmayacak sistem veya bu şekilde çalışması için kuryeyi zorlayan firmaya göz yumulayacak sistem.
 
Ben dediğiniz gibi tercih ederim:
-kuralları koyulmuş, çalışanı da ''köle'' yerine koymadan işlyen bisikletli teslimatlar-

Anlatmaya çalıştığım bu zaten.
Anlaşmalı kurye ise diğer arkadaşımızın dediği Hollanda örneği için. Ancak orada belirttiğim bir nokta var:

Freelance calisacak/calisan, motorlu/bisikletli kuryeler ile calisabilirler. Bu tip kuryeler kendi araclari ile gelip anlaşırlar. Buna göre maliyet/kar oranı, tuketici hakları, firmanın imaji, calisan guvenligini gozeten karsilikli bir sistem dahilinde işleyebilir.

Firma imajı, çalışan güvenliği gözeten karşılıklı sistem. Sizin koyduğunuz görseldeki gibi çalışanı barındırmayacak sistem veya bu şekilde çalışması için kuryeyi zorlayan firmaya göz yumulayacak sistem.
demek istediğinizi anlıyorum da, dediğiniz bu ülkede imkansız...
Bir firma, kendi kadrolu çalışanına bunları yaptırmazken yada yaptıramazken, frelance çalışanına bunları yaptırma ihtimali yok...
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
@umutcelik kafa karistiracak sekilde yazmisim demek ki :)
Ama sizin yazdıklarınızı okuyunca aynı seyden bahsetmeye calistigimizi sadece kendimi ifade edemedigimi düşündüm.

Freelance calisacak/calisan, motorlu/bisikletli kuryeler ile calisabilirler. Bu tip kuryeler kendi araclari ile gelip anlaşırlar. Buna göre maliyet/kar oranı, tuketici hakları, firmanın imaji, calisan guvenligini gozeten karsilikli bir sistem dahilinde işleyebilir.

Bisiklet ile ulaşım, taşımacılık, cevre duyarlılığı hepimizin isteği!
Bunu yapan ve yaparkende tuketicisine, calisanına gereken duyarlılık ile yaklaşan firmalari sonuna kadar destekliyoruz.

Burada eleştirdiğimiz cevre ve hizmet imajıni öne cikaran firmanın uygun olmayan araclar ile mevcut personelinin iş yuku, guvenliği gibi kriterleri gözetmeden hareket ediyor durumunu düşündürmesi.
Bir çalışan olarak kasiyer, reyon görevlisi, temizlik, depocu vb. bir ğpozisyonda istihdam edildiğinizi, sonra bir gun işverenin gelip ''normal işinizi yapacaksınız, bunun yanısıra yakın yerlere yuruyerek/bisikletle servise cikacaksiniz. buna uygun giyim-ekipman verilmeyecek, maaşınız değişmeyecek. size vereceğimiz bisiklette bu. bu konuda ayrıca bir eğitim dusunmuyoruz. musteri memnun olsun yeter. ona göre davranın'' dediğini düşünün. Söz konusu firmanın Mart ayından bu yana uyguladiği yaya personel ile paket servisi bunlari düşündürdüğü için eleştiriyoruz. Malum ülkemizde işçi hakları ve güvenliği Almanya gibi ulkeleri bile kıskandırıyor :)

Eyvallah.
Firmalar nasil ki asil isi olmayan seyleri outsource ediyor, teslimat isine de boyle yapmali bence. Sok nasil ki yazarkasa kullaniyor diye yazarkasa uretmiyor, ayni sekilde teslimati da baskasina yaptirmali. Daha soylenecek bir dunya sey var insanlarin emeginin somurulmesi hakkinda ama yonetim gelir icerik disi diye siler mesajlari, konuyu kilitler vs. hepimizin bilgidi seyler.

Bu modelle çalışma, güvenliği daha da tehlikeye atar. Daha fazla sefere çıkmak için daha hızlı gidecekler. Daha kontrolsüz gidecekler. Kendi işgüvenliğinden kendisi sorumlu olacaksa, ne kask takar ne kurallara uyar. Sen kendi çalışanına bunu yaptıramıyorsan, o kendi kendisine hiç yapmaz...

Etrafta şunları görmeyeniniz yoktur sanırım? Bunu mu tercih edersiniz, kuralları koyulmuş, çalışanı da "köle" yerine koymadan işleyen bisikletli teslimatlar mı?
247991 dosyayı görüntüle

Altyapi diye bahsettigim sey de tam olarak buydu zaten. Devlet trafik kurallarini dogru duzgun uygulamazsa, isvereni denetlemezse, yollari sadece otomobillere gore yaparsa kadrolu personel de olsa freelance de olsa bu goruntuler olacak malesef. Kurallari koyan devlet ise denetlemesi gereken de devlettir. Denetlemezse ya da vatandaslarina adil davranmazsa kar amaciyla hareket eden sirketler ya da insanlar bunlarin etrafindan dolasmanin bir yolunu bulacaktir illa ki.
 
Çimento 25 kilo olursa daha fazla paketleme malzemesi sarf edilir. 100 kilo olsa daha az paketleme malzemesi olur ama işte o da yerinden kalkmaz.
 
Geri