Bisikletli kurye konusunda cok atıldı tutuldu. Olsa ne guzel olur denildi. Bu sektorde calismak isteyenler parmak kaldirdi, yorum yazdı
Bu tip uygulamalar genellikle düz şehirlerin yogunlugu yuksek ve trafigi sorunlu merkezlerinde revacta. Newyork-Manhattan, Londra vb.
Bisiklet ile paket servisi market bunyesine almak isteniyorsa ''cevre'' duyarliliği soz konusu ise bunun kriterleri belli olmalı.
Nasil motor kurye calistirirken surucu belgesi ariyorsunuz, sigortasini ona göre yapıyorsunuz, koruyucu kıyafetini, kaskini, eldivenini veriyorsunuz (mahalle donercisinin paket servis motorlu kuryesinden bahsetmiyoruz elbette

), bisikletli çalışan içinde aynı şey söz konusu olmalı.
-Öncelikle bisiklet ile servis verilecek bölge belirtilmeli.
-Taşınacak max. sipariş miktarı belirlenmeli. Örnek olarak Londra'da bir bisiklet kurye firmasının taşınacak paket limiti A4 kağıt paketinden büyük ve 5 kg'den ağır olamaz şeklinde:
''Is my parcel suitable for a bicycle courier?
There is a limit to how much can be carried by a pushbike courier. Bicycle couriers are for small lightweight items only – documents, small packets and parcels. Your item must be no larger than a standard box of A4 paper and under 5kg.''
Bu iş için iş tanımına ''bisikletli kurye'' olma seceneği ve bunu bilerek işe giren personel istihdam edilmeli. Mevsime uygun kıyafeti ve koruyucu ekipmanları şirket tarafından temin edilmeli.
Fotolardan görüldüğü kadariyla sabah ve akşam saatleri için ön-arka aydınlatma/reflektör tarzi zorunlu donanım yok. Arka tekerler uzerinde kırmızı lamba var dinamoya bağli sanırım, bir zil takmışlar, tekerlere reflektor iliştirmişler o kadar.
Şok firması paket servis eleştirilerinde Mart ayından bu yana mevcut personellerine yuruyerek teslimat yaptirdiklarina dair çok fazla tepki var. Görünüşe göre bir mobbing söz konusu.
Bu durumda reklam edildiği gibi ''cevreci'', ''tuketici dostu'', ''çalışan dostu'' firma imajına şüpheyle bakmamak zor.
Bisikletin motora göre cok ucuza mal olması, plaka masrafı, trafik sigortasi, yıllık muayenesi, düzenli yetkili servisi, lisansli kullanıcı zorunluluğu, pahalı koruyucu ekipmana gerek duymaması nedeniyle tercih edildiği, ucuza kaçarak ''bizde bu pazardayız'' denilmeye çalışıldığı çok açık.
Neredeyse 50 kg yuku tasiyacak boyutta bir kasa ile mevcut personelinize ilave iş yükü getirerek trafiğe salacaksanız bu işi hiç yapmayın daha iyi.
Şok Market bu konuda reklamın yanı sıra düzgün bir açıklama yapmalı, bisiklet ile paket servisi icin kriterleri netleştirmelidir.