Scudo Sports

Şok market bisikletle eve teslim dönemi başlıyor

Demir Atlı

Sunroofa değil gökyüzüne inananlar
Kayıt
12 Nisan 2014
Mesaj
2.093
Tepki
3.327
Şehir
Ankara
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Şok marketin eve teslim alışveriş uygulamasında online olarak Cepte Şok uygulamasından yapılan alışverişler mağaza çalışanları tarafından en fazla 500 metre uzaklığa yürüyerek teslim ediliyordu. Ancak Şok Market’te yapılan adrese talimatların yaya olarak yapılması boykot seviyesine varan tepkilere neden olmuştu.
Gelen tepkiler üzerine yapılan resmî açıklamada yeni teslimat personelleri alınacağı ve teslimat için gerekli araçların alınacağına değinilmişti. Evlere teslimat araçları noktasında oldukça çevreci ve ekonomik bir çözüm bulan Şok Market, eve teslim online alışverişleri bisikletli personeller ile gerçekleştirecek.
4712539f9bb044112dbacf8d11b9dda0.jpeg


Yıldız Holding’in o zamanki yönetim kurulu başkanı Murat Ülker 2014 yılında yaptığı bir paylaşımda bisikletle evlere servis uygulaması hakkında ip ucu vermişti.
Fakat sosyal medyada bu uygulamaya da tüketiciler tepki gösteriyor. Tepkilerden bazıları şöyle :

"Şunu gördükten sonra ne desem bilemedim. Elektrikli bisiklet bile o dolan sipariş çantasını çekemez. Bunun yağmuru var, kar'ı var, trafiği var, kısaca var oğlu var. İş artık sömürü düzenini tamamen geçti, şu yapılan karşısında kapitalizm tövbe ister. "

"Tam kışa girerken çalışan için böyle bir düşüncesizliği nasıl yapabilirler diyecekken Türkiye'de yaşadığımı hatırlıyorum. "

"Ulan gitgide hint fakirine dönmeye başladı ülke "

"Dominos'tan sonra alışveriş yapılmayacak yerler listesine Şok'u da ekleyeyim o zaman. "

"Avrupada çok yaygın, ama bisikletliye karşı çok hassaslar, burdaki gibi fakir muammelesi yapmıyorlar. "




Bu yorumları linkten okuyabilirsiniz.

(link)

(link)
(link)
 
Scudo
Bisikletlerin elektrikli olduğu söyleniyor, baştan diyeyim de...
Sonra "vayy ben duymadım" , "vayy ben işitmedim" olmasın.

Kırmızı, ilk bisiklet 2014 yılından zaten, muhtemelen elektriksiz ilk prototip vs.
O yıllarda bu uygulama hayata geçmiş mi geçmemiş mi bilgim yok.

Alt fotodaki siyahlar ise elektrikli sanırım, güncel olanlar.

Ekşide de benzer bir başlık açılıp elektrikli olduğu açıkça bildirilmeyince verhaver edenler olmuş. Sonradan bisikletlerin elektrikli olduğu ile ilgili tanımlar gelince konu doğru mecrada ilerlemiş.
 
Son düzenleme:
Olmamış.

Gördüğüm kadarıyla ucuz ön göbekten motorlu bir bisiklet.
Büyük olasılıkla yokuşlarda yeterli torku veremeyecek. Yokuşlu bölgelerdeki şubelerin dağıtım elemanlarına işkence olacak.

Kış mevsimine girilirken en azından disk frenli olsaydı daha iyi olurdu. Yağmurlu havalarda güvenilir fren önemli.
Bisikletle dağıtım iyi güzel de hiç kimse sabahtan akşama kadar kış günü dağıtım yapamaz.

Çevrecilikten çok ucuza kaçma için yapılmış hissine kapıldım.
 
Bisiklet elektrikli olsa da bunun bir çok olumsuz yönü var çalışan için aklıma gelen bir kaçı şöyle:

1- Terleme sorunu, sonuçta bisiklet oldukça ağır ve bir efor sarf etme söz konusu. Şok bu dağıtım işi için kesinlikle ayrı bir personel tutmayacaktır, market içinde çalışan reyoncu veya kasiyer arkadaşlara bu işi yükleyecektir o çalışanlar da terli terli mağazaya dönecekler hem kendisi için hem müşteri için berbat bir şey. Sonuç: Kışın terleyip soğuğa maruz kalma ve hasta olma, yazın terleyip kötü kokuya sebep olma.

2- Bisiklet oldukça büyük bu bisikleti dar bir sokağa servise gidecek eleman nereye bırakcak? Yol ortasına bırakamaz arkadan araba gelebilir, kaldırıma çıkaramaz oldukça ağır hatta park etmiş arabalar varsa zaten kaldırıma çıkamaz. Uzakta bir yere bırakıp malı elle taşımak zorunda kalacak personel için ikinci bir dert.

3- Bisikletin sipariş teslimi esnasında çalınabilme riski

4- Yokuşlu yerlerde personelin çıkamayacak olma ihtimali.

vs... Çok mu zor bu denli deli paralar kazanan bir şirketin 2 tane Honda'nın 125'lik motorlarından alması? Cidden şu marketler çalışılacak yer değil insanın en çok ezildiği sektörlerden birisidir.
 
Şube çalışanlarını evlere servis konusunda zorluyorlarmış. Bu konu hakkında bir çok şikayet var. Reyon ya da kasa personeli olarak aldığınız personele,"al sana bisiklet,hadi servise çık" demekle olmaz. Onun için de bir tane servis personeli alacaksın..
 
Pandemik süreç kimi iş kollarını iş yapamaz hale getirdi, tabi daha çok talep edilen iş kolları da ortaya çıktı.
Kuryelik sektörü bu iş kollarının başında geliyor. Artık motorsiklet üreticileri sadece kurye taşımacılığı için özel araçlar üretiyor.
Bu sektör acilen güvenli ve standart bir yasaya ihtiyaç duyuyor.
Elektrikli bisiklet sadece kısa mesafe ve hafif yüklerde kullanılmalı.
Ülke çapında zorlu koşulları hesaba katıp, kuryelik iş koluna işveren ve çalışan için uygun düzenlemeler getirilmesi gerekiyor.
Yoksa yeni dramlar yaşanacak..
 
Son düzenleme:
Elektrikli değilse yine olay çıkar. Elektrikli olsa bile motorunun güçlü olması lazım çünki dik bir yokuşu ağır bir bisikletle değilde yayan çıkmak daha kolaydır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Robinson Crusoe
10 Tane bisiklet alacaklarınıza ucuz 2 Motor + 2 Bisiklet daha iyi seçenek olabilir. Bisiklet kısa mesafe için Motor daha uzun mesafeler için. Bisiklet ilk bakışta mantıklı ama biraz düşününce ve Türkiye gibi bir ülkede olduğunuzu düşününce zor.

Kullandıkları bisikletin ne kadar iyi olduğu tartışılır. Gözle bakıldığında hiç kaliteli gözükmüyor. Motorun ne kadar iyi olduğu tartışılır.

Bi' kere bu bisiklet çabuk bozulur gibi duruyor. Özellikle Lastik Patlarsa hiç iyi olmaz araba-motorlara göre daha hassaslar en küçük şeyde patlayabiliyorlar. Zırhlı lastik koyabilirler ama zannetmem ucuza kaçılmış duruyor model.

Önceki yorumlarda da bahsetmişler. Kış Geliyor, Terleme olayı var, Motorun yokuşu çıkamaması var, çalınması var. Üstelik bu marketler AVM'lerde değil sokak aralarında. Bisikletin çalınma oranı yüksek. Tabi çok ucuza kaçılmış çaldıktan sonra ne kadar kazanabilir hırsız belirsiz. ( Ya da Hırsız bagajdaki ürünleri çalabilir ama onun için anahtar koyabilirler. ) Park sorunu da olacaktır. Normal bir bisiklet değil dar yerlerden geçmesi de zor. Çalınmaması için kilit kullanılabilir.

Eğer iyi bir planlama yaparlarsa çok iyi olur. Ama "Hemen bisikleti koyalım dursun" derlerse olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve Alâiye
Bunu yapan ceo veya her neyse acaba ne kadar bisiklete biniyordur. Amacın çevrecilik olduğunu düşünmüyorum o kadar masum değiller.

edit: Direkt karşı çıkmışım gibi gözükmesin diye editlemek istedim.
Bu iş için ayrı eleman almamaları bile çevreden önce maliyeti düşündüklerini gösteriyor. Her türlü maliyetten kaçıp sonra "çevrecilik" kelimesinin arkasına saklanmak hoş olmuyor. Yoksa optimum koşullar sağlandığında bisikletli kuryeye bir bisiklet tutkunu olarak karşı olamam :)
Şunu da şuraya koyayım "Neden çevreci olduklarını düşünmüyorum?" sorusunun cevabı olsun. Bir insanın ihtiyacını durumunu düşünmeden çevreyi düşünmeleri olanaksız.

(link)
 
Son düzenleme:
Bu bisikletler kargo bisikleti degil. Yaslilar icin yapilmis 3 tekerlekli elektrikli bisikletlerin arkasindaki sepete bagaj eklenmesi ile kargo bisikleti yapmislar.
Kargo bisikletinde yuk arkada olmaz, surucu ile on teker arasinda olur. Arkadaki yuk, hele ki 3 tekerlekli bisiklette buyuk tehlike. Yokus cikarken, viraj alirken bir suru kaza yasanacak, bunun kacari yok.
Fren meselesini zaten soyleyen olmus, bu frenlerle yuklu bisikleti durdurmak cok cok zor. Korkarim ki 3-5 gune kaza haberlerini duyariz. Kargo bisikleti nasil olmalidir derseniz, boyle olmalidir.

(link)


Cargo-XL.png

Shorty_EPP_Carousel_5.jpg

Bunlar kucuk olcekli, kisisel kargolar icin. Derseniz biz bu isi iyice abartip buyuk olcekli kargo isine girelim bisikletle, onun icin de 3 tekerlekli secenekler mevcut.

download.jpeg
 
@srtkmc Motosiklet alınırsa mecburen ehliyetli eleman gerekecek, bisiklet olunca hem mevcut elemana bu işi yükleyebilir, ayrıca eleman alacaksa da kolayca bulabilir. Bana göre de işin özü çevrecilik değil.
 
641102E5-E3F1-439F-B86D-EE86B788E9CD.jpeg
Geçen gün mağazada yolun ortasında şarja takılı halde görmüştüm de anlam verememiştim

Yönetim kurulunun masa başında aldığı enteresan bir karar. Yazılmış zaten kullanacak personel yok, şarja bile dondurucu dolabın uzatıcısını kullanarak takıyorlar. Bisikletler birkaç ay mağazada depoda atalanır, sonra komple kaldırılır.
 
Ben bu insanoğlunu anlayamıyorum.
Neden kurye/kargo işleri hep motorlu taşıtla yapılıyor, bisikletle de yapılabilir diyen insanlar var...
bir firma çıkmış, bisikletli sipariş dağıtmaya başlamış, sürücüsüne yardımcı olmak için de elektrikli yapmış... Ama herkes eleştiriyor yine...

Bu tepkilerden sonra firma yetkilisi çıksa dese ki, çok tepki aldık, bisikletli taşımacılıktan vazgeçiyoruz. Yine tepkiler gelir, "zaten niyetiniz yoktu, göz boyamak için yaptınız"...

Bırakın bi firma denesin, eksileri artıları bi görülsün. Hanginiz kullandı veya yolda gördü bu uygulamayı? Söylendiği gibi taşıyıcıya eziyet oluyor mu? Çalışanlardan ne tepkiler var. Ona göre düzeltme yapılmıyorsa verirsiniz tepkinizi...

Ben dün öğlen gördüm bizim mahallede bu bisikletten. Bostancıda, Şok marketten siparişi getirdiği yere kadar herhangi bir yokuş yok. Elektrikli bisikletle gayet düzgün bir şekilde siparişini getirdi, teslim etti döndü...
Benim gördüğüm saçmalık, bisikleti kullanan kişinin kılık kıyafeti bu uygulamaya hiç uygun değildi. Ayağında kocaman bot, üstünde çok kalın bir mont. Eldiven veya kask da yoktu. Kullanacak personele kesinlikle bisiklet kullanmaya uygun ekipman verilmeli ve bu kişiler kesinlikle bir eğitim sürecinden geçirilmeli...
 
Soyle bir haber de olabilirdi :

" Olimpiyatlara bisikletci yetiştiriyoruz . "

Malûm sirketin Halkla Ilişkiler Müdiresi Ercemsu Karagümrük : " Ülkemizin her branşta sporcu geliştirebilmesi için özel sektör olarak bu konuda sorumluluklarımızı yerine getirme arzusundayız. SHOCK bisiklet takımı bünyesinde kasiyer, reyon görevlisi , temizlikçi vb olarak istihdam ettiğimiz sporcumuz hem düzenli bir ise hem de düzenli bir spor yapma imkanına sahip olacaktır. Sporda basarili bir Türkiye için diğer şirket ve sektörleri de taşın altına ellerini koymalarını bekliyoruz. "

Bir sonraki haber :

Üsküdar Beşiktaş ulaşımında motor işleten Temel Isbilir adlı ışletmeci yeni satın aldığı sandallar ile poz verirken basina su aciklamalarda bulundu : " Olimpiyatlara kürekçi yetiştirmek artık bizim boynumuzun borcu olmuştur. Bu konuda üzerimize düşeni yapmaya hazırız " dedi.
kayiklar.jpg
 
@Çağdaş78 ben gençken inşaatta çalıştım 2 torba çimentoyu alıp götürüyorduk 20 sene önce 50 kilo ağır değil miydi? Neden 50 kilo diye hiç sormamıştım. O zaman sorgulamıyor muyduk acaba 🤣
 
Ben bu insanoğlunu anlayamıyorum.
Neden kurye/kargo işleri hep motorlu taşıtla yapılıyor, bisikletle de yapılabilir diyen insanlar var...
bir firma çıkmış, bisikletli sipariş dağıtmaya başlamış, sürücüsüne yardımcı olmak için de elektrikli yapmış... Ama herkes eleştiriyor yine...

Bu tepkilerden sonra firma yetkilisi çıksa dese ki, çok tepki aldık, bisikletli taşımacılıktan vazgeçiyoruz. Yine tepkiler gelir, "zaten niyetiniz yoktu, göz boyamak için yaptınız"...

Bırakın bi firma denesin, eksileri artıları bi görülsün. Hanginiz kullandı veya yolda gördü bu uygulamayı? Söylendiği gibi taşıyıcıya eziyet oluyor mu? Çalışanlardan ne tepkiler var. Ona göre düzeltme yapılmıyorsa verirsiniz tepkinizi...

Ben dün öğlen gördüm bizim mahallede bu bisikletten. Bostancıda, Şok marketten siparişi getirdiği yere kadar herhangi bir yokuş yok. Elektrikli bisikletle gayet düzgün bir şekilde siparişini getirdi, teslim etti döndü...
Benim gördüğüm saçmalık, bisikleti kullanan kişinin kılık kıyafeti bu uygulamaya hiç uygun değildi. Ayağında kocaman bot, üstünde çok kalın bir mont. Eldiven veya kask da yoktu. Kullanacak personele kesinlikle bisiklet kullanmaya uygun ekipman verilmeli ve bu kişiler kesinlikle bir eğitim sürecinden geçirilmeli...

Merhaba,

Elestirenlerden birisi de benim. Elestirirken sebeplerini de aciklamaya calistim. Bu uygulamayi degil ama olmasi gereken halini yillardim kullaniyorum ( hem musteri olarak, hem de ihtiyac oldugunda kargo bisikleti kiralayarak ) ve her gun goruyorum yollarda.
Sok'un bu 3 tekerlekli bisikletlerinden anneme almistik bir kac yil once, yazlikta duz yollarda sahile, carsiya pazara vs. gidiyor gayet kullanisli. Bir kac kez ben de surdum, ozellikle virajlarda bisikletin ne yapacagini kestirmek zor. Bir onceki mesajimda link verdigim kargo bisikletirini de defalarca kiralayip kullandim ihtiyac icin. Bu bisikletleri yuk tasima konusunda karsilastirilmasi anlamsiz. Arada daglar kadar fark var.

Aciklamaya calistigim gibi, bisikletler kargo bisikleti degil elektrikli gezi bisikleti. Sok'un kullandigi bisikletlerin ne geometrisi, ne lastikleri, ne de frenleri yuk tasimaya uygun. Bisikletin agirlik merkezini arka tekerlegin ustune alirsaniz o bisikletten stabilite beklemek pek mumkun degil. Bahsettiginiz gibi yokus olmayan bir yer icin iyi guzel ama bu bisikletin Fulya'nin yokuslarini guvenli sekilde cikabileceginin garantisini vermiyor, frenler yuzunden yuklu inisler de buyuk ihtimalle sikintili olacak.

@Serkan Mıstınoğlu 'nun gonderdigi fotodan ve sizin de ifade ettiginiz gibi dagitim yapan personelin kilik kiyafetinin uygun olmamasindan bu uygulamanin goz boyamak icin yapildigi cok belli. Herhangi bir planlama yapilmadan kervan yolda duzulur mantigi ile ortaya cikmis.

Keske sok gibi buyuk butyece sahip sirketler bu gibi islere kalkismadan once baskalari bunu nasil yapiyor, altyapi ve personel nasil hazirlaniyor vs. gibi konulari da dusunseydi. Serkan'in gorusune katiliyorum, bir kac bu boyle devam eder, onumuz de kis zaten havalarin iyice sogumasi ile bu bisikletler depoya kaldirilir ve unutulur.
 
@umutcelik şok sanılan kadar büyük ve kurumsal değil. Migros şokları elinden çıkardı birkaç yıl önce, fakat güzel lokasyonlardakileri mjete çevirdi ve elinde tuttu. Geri kalan sapa yerdeki kar yapmayan mağazaları da komple bünyesinden çıkardı. Mağazalarda kullanılan kasalar bile migrosun kasaları zaten. Fakat şokun yönetimi, müşteri hizmetleri zaten problemli. Daha geçenlerde bozuk meyvesuyunu iade alamayacağını iddia eden şok müdürüyle tartıştık, konuyu bölge müdürüne iletmek zorunda kaldım. Arayıp özür dilediler ve iade aldılar. Şokun müdürü, migrosun tezgahtarı kalibresindedir. Çünkü eskiden, şok migroslara dahilken, çalışmasından memnun oldukları tezgahtarları aylar içinde şoklara yönetici yaptılar. Hepsi genç zaten müdürlerin dikkat etmişsinizdir
 
Bisikletli kurye konusunda cok atıldı tutuldu. Olsa ne guzel olur denildi. Bu sektorde calismak isteyenler parmak kaldirdi, yorum yazdı :)

Bu tip uygulamalar genellikle düz şehirlerin yogunlugu yuksek ve trafigi sorunlu merkezlerinde revacta. Newyork-Manhattan, Londra vb.

Bisiklet ile paket servisi market bunyesine almak isteniyorsa ''cevre'' duyarliliği soz konusu ise bunun kriterleri belli olmalı.
Nasil motor kurye calistirirken surucu belgesi ariyorsunuz, sigortasini ona göre yapıyorsunuz, koruyucu kıyafetini, kaskini, eldivenini veriyorsunuz (mahalle donercisinin paket servis motorlu kuryesinden bahsetmiyoruz elbette :) ), bisikletli çalışan içinde aynı şey söz konusu olmalı.

-Öncelikle bisiklet ile servis verilecek bölge belirtilmeli.
-Taşınacak max. sipariş miktarı belirlenmeli. Örnek olarak Londra'da bir bisiklet kurye firmasının taşınacak paket limiti A4 kağıt paketinden büyük ve 5 kg'den ağır olamaz şeklinde:
''Is my parcel suitable for a bicycle courier?
There is a limit to how much can be carried by a pushbike courier. Bicycle couriers are for small lightweight items only – documents, small packets and parcels. Your item must be no larger than a standard box of A4 paper and under 5kg.''


Bu iş için iş tanımına ''bisikletli kurye'' olma seceneği ve bunu bilerek işe giren personel istihdam edilmeli. Mevsime uygun kıyafeti ve koruyucu ekipmanları şirket tarafından temin edilmeli.

Fotolardan görüldüğü kadariyla sabah ve akşam saatleri için ön-arka aydınlatma/reflektör tarzi zorunlu donanım yok. Arka tekerler uzerinde kırmızı lamba var dinamoya bağli sanırım, bir zil takmışlar, tekerlere reflektor iliştirmişler o kadar.

Şok firması paket servis eleştirilerinde Mart ayından bu yana mevcut personellerine yuruyerek teslimat yaptirdiklarina dair çok fazla tepki var. Görünüşe göre bir mobbing söz konusu.
Bu durumda reklam edildiği gibi ''cevreci'', ''tuketici dostu'', ''çalışan dostu'' firma imajına şüpheyle bakmamak zor.

Bisikletin motora göre cok ucuza mal olması, plaka masrafı, trafik sigortasi, yıllık muayenesi, düzenli yetkili servisi, lisansli kullanıcı zorunluluğu, pahalı koruyucu ekipmana gerek duymaması nedeniyle tercih edildiği, ucuza kaçarak ''bizde bu pazardayız'' denilmeye çalışıldığı çok açık.
Neredeyse 50 kg yuku tasiyacak boyutta bir kasa ile mevcut personelinize ilave iş yükü getirerek trafiğe salacaksanız bu işi hiç yapmayın daha iyi.

Şok Market bu konuda reklamın yanı sıra düzgün bir açıklama yapmalı, bisiklet ile paket servisi icin kriterleri netleştirmelidir.
 
Son düzenleme:
Bence olumlu bir gelişme ama bisikletlerin tasarımı çok kötü; daha önce de bahsedilmiş zaten. Hangi taşıt olursa olsun, teker aralığının dışına yük koyarsanız sorun yaşamanız olasıdır. Oldukça ağır olduğunu tahmin ettiğim bagaj bölümü arka teker aksından daha arkada, ve içine de taşınacak yük gelecek.

Mahallemdeki hep alışveriş yaptığım market de evlere servis yapıyor, ve bunun için bu tip 3 tekerlekli bisiklet kullanıyorlar, üstelik motor desteği de yok. Bisikleforum'da bile "Bisiklet ile servis yapılmaz, motosiklet olmalı" denmesine çok şaşırdığımı söylemem gerek. Kısa mesafede yürüme hızından biraz daha hızlı gitmek için (saatte 10-12km) bisiklet daha kullanışlı, daha ekonomik ve daha çevreci.

Bisiklet yerine motosiklet kulansalar; en azından A1 sınıfı ehliyetli personel gerekecek, ayrıca motorun sigorta, vergi, bakım gibi pek çok masrafı var. Şok gibi fiyat rekabeti yapan bir firma elbette en ucuz çözüme yönelecek....
 
Geri