Scudo Sports

Sırt çantasını gidon çantası olarak kullanmak

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Mesaj
1.582
Tepki
403
Bisiklet
Salcano
Market alışverişi yapıp dönerken sırtımda 8-10kg(bazen daha da fazla) yük taşımaktan rahatsız olup, yaz sıcaklarının da etkisiyle üstüne terletme sorunu da eklenince başka çözümler aradım...
şunu da denemek için bu bel yastıklarından aldım ama fazla yükle çok iyi sonuç vermedi: https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=135255
en sonunda gidona bir şekilde takmayı becerene kadar uğraşıp farklı şekillerde denedim, kadro üstünden de bağladım ama pedal çevirmeye engel oluyordu vs...
en sonunda paça bantlarını denedim ve gayet memnun kaldığım bir sonuç elde ettim...
tekerleğe/frene sürtme yok, fren/vites kollarına engel olma yok... belki uzun vadede gidonu çizebilir ama sonuçta kumaş, ve çiziklere takılmıyorum.
http://i.imgur.com/SbxKpuh.jpg
http://i.imgur.com/6mdHhio.jpg
http://i.imgur.com/tJAo4li.jpg
http://i.imgur.com/4WnOfLe.jpg
http://i.imgur.com/lpsi7eb.jpg
http://i.imgur.com/SD8uFpv
arka bagaj almama sebebim: kısa mesafe kullanıyorum, tur yapmıyorum, hem gereksiz masraf hem de gereksiz ağırlık.
kadro/sele/gidon çantası almama sebebim: boyutları yeterli değil
paça bantlarını dijital asma terazi ile denedim ve tek paça bandı 40kg üzerinde yükü açılmadan taşıyabiliyor, sırt çantasına koyduğum 40kg yük ile denediğimden aynı şekilde çantanın da taşıdığını biliyorum... ancak normal şartlarda 40kg olacak kadar şey zaten sığmaz bile. kısacası açılma, kopma, yırtılma derdi de yok. :)
sırtımda taşırken selenin verdiği rahatsızlık da çok daha fazla oluyordu tabi... şimdi bayağı rahatladım... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: GökhanRR
Scudo
hep hayalimdeydi şu sırtımı terletip mahveden sırt çantamı gidona sarmaş dolaş sarıp basıp gitmek,bi çözüm bulup paça bantlarıyla yapmışssın kısa vadede güzel çözüm,tebrikler :D
Ama ağırlığa bağlı olarak gidonda denge problemi yaratır sanırım,bi de ne kadar da olsa sabit durmaz,sağa sola öne arkaya kayar durur gibime geliyor,(yani en azından ben bunu nasıl çözeceğimi düşünüyordum)sende denge&kontrol problemi yarattımı Mert?
 
@Sinan Ş

bir paça bandıyla iki sapını ve üst kısmındaki küçük tutma sapını birbirine sabitledim, iki paça bandıyla gidonun sağ/sol yanlarına sabitledim ve bir paça bandıyla da saplarından gidon boğazına sabitledim.
biraz oynuyor tabiki sert kutu değil sonuçta, kumaş çanta... ancak beni rahatsız edip kontrolümü zorlaştıracak bir seviyede değil. tek elle bile rahatlıkla sürüyorum dolu çantayla.
tabi çantanın uygun bağlantı noktaları olması da işimi kolaylaştırdı, her çantayı sabitleyecek bir yol var mıdır bilemem :)
 
Kankacım, gidonu sola sağa çevirmelerinde, kadronun alın borusuna sürtünmeler çok olacak, kadronun boyasını sökebilirsin dikkat et...
 
@Berksan

çiziklere takılmıyorum :) görüntü ya böyle kötüleşecekti ya da arka bagajla... rahatlığım bisikletteki çizikten daha önemli benim için.
ancak sırtıma gelen yumuşak süngerli kumaş sonuçta, çok çizeceğini de sanmıyorum.
 
çantadan paça bantlarını geçirdiğim kısımlar:
http://i.imgur.com/durEkQx.jpg
http://i.imgur.com/epvCRE2.jpg

paça bantları reflektörlü olduğundan flaşsız çektim, biraz bulanık haliyle... kamera pek iyi olmayınca :) açık güneşli alanda güzel çekiyor ancak...
 
Böylece vites / fren kablolari iyi calismaz ve yakinda masaraf acmaya baslar. Bence bu cözümü uygulamasan daha iyi edersin. :)
 
yuklu iken on frenini kullanmayiniz bence, malum agirlik merkezi one kayacak momentte oyle. kotu sonuclar cikabilir.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@celalettin aktas
ön freni dikkatli kullanın filan deseniz tamam da ön freni kullanmamak ne kadar mantıklı sizce? fren gücünün büyük kısmını oluşturuyor ve doğru kullanmak koşuluyla mutlaka her zaman da kullanılması gerekiyor.
100kg taşımıyorum sonuçta o çantayla ben, ortalama 10kg civarı bir yük ancak... bisiklet de bir anda ön tekeri kilitlenip takla atacak bir şey değil frene bir anda abanmadığınızda. arkası hafifçe kalkar en kötü ihtimalle ve hissedip freni bırakabilirsin reflekslerin çok kötü değilse, ki benim değil...
@Murat Cömez

fren/vites telleri yağlı olarak borunun içinde hareket halindeler sonuçta, plastik borunun üzerindeki ufak bir yük çok sorun çıkaracak bir şey değil bence. zaten kullanımda da herhangi bir sıkıntı yaratmadı. frenler de aynı yumuşaklık ve hassaslıkta, vitesler de zorlanmadan ve takılmadan geçiyor... bu yöntem sorun çıkarırsa zaten paslanmış olan ve değiştirmeyi düşündüğüm tellerimi değiştirdikten sonra uygulamayı belki bırakırım, ancak sorun çıkaracak gibi durmuyor...
ayrıca her gün hafif de olsa bu yükleri taşımam gerekiyor. bir şeyler ayarlamam şarttı ve mevcut şartlardaki en iyi çözüm bu.
 
mert bey yanlis anlasildim galiba, herhalde tabiki de on fren agirlikli olarak kullanilacak. sadece toerik de olsa ani frenlerde one dogru bir hareket olmasi sizin sagliginiz acisindan kotu sonuclar dogurabilir demek istedim. boyle fevri cevap vereceginizi dusunemesim, mesajimi yok sayiniz.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Mert C.

Neyse sen daha iyi bilirsin, ben anladigimdan degilya iste öylesine laf olsun diye söylemistim. :)
 
Bir ayı geçti, her gün aralıksız bu şekilde kullandım bu süreçte. halen bir soruna sebep olmadı. olacağını da sanmıyorum.
ön freni normal bu amaçla üretilen gidon çantalarını kullanınca sorunsuz kullanabilirken yükü sırt çantasıyla asınca birden kötü sonuçlar doğurabilir oluyor nedense... ağırlık merkezi ve moment bunlarla kaymıyor ama :D :
http://i.imgur.com/BeTVcKo.jpg
düzgün şekilde uygun yerlerden bağlandığında fren/vites/maşa kablolarına da büyük bir baskı yapmıyor. zaten bir aylık süreçte ne frenleme performansında ne de vites geçişlerinde sorunum olmadı.
 
İste bu iyi gibi. Ama yinede arka tarafta kullanmak daha guvenli. Forumda bir tane daha vardı. Tehlikeli görünüyordu ve ergonomik değildi. [emoji106][emoji41]


 
@Murat Cömez

Ayrıca sevgili Murat CÖMEZ abimide dikkate almanızı tavsiye ederim. Zira vites ve fren kablolarının bana yaptıgı keleği bir tek o biliyor!..[emoji41] Zorunda kalmadıkça arkaya bagajda kullanın çantalarınızı.[emoji4]


 
Geri