Scudo Sports

Sirrus pro sürüş pozisyonu değiştirme

HikmetYılmaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2012
Mesaj
618
Tepki
750
Şehir
Istanbul Maslak
Bisiklet
KTM
Genelde işe gidip gelirken kullandığım bir 2013 Sirrus Pro'm var. M boy.
Bazen, özellikle düzgün yollarda ve sahilde rüzgara karşı giderken bisikletin dik sürüş pozisyonunun benim hızımı kısıtladığını hissediyorum.
Gidon boğazının altında 2 adet spacer var. Belki de L kadro almalıydım, ondan da tam emin değilim.
Pozisyonu daha yatık ve aerodinamik hale getirmek için hangi yöntem daha anlamlı olur? Bu konuda fikirlerinizi alabilir miyim?

a) 1 ya da 2 spacer'ı boğazın altına alıp gidonu aşağı indirmek.
b) Daha uzun bir gidon boğazı ile değişim.
c) İkisinin kombinasyonu ?
d) Yol bisikleti al :D

http://cdn.bicyclebluebook.com/zoom/spec_sirrus_pro_13_z.jpg
 
Scudo
2 spacer'ı boğazın altına alıp, gidon boğazının da açısını tersine çevirirseniz faydası olacaktır.
Bunlar da yetmezse yol bisikletine geçersiniz.
 
Onu denemeyi düşünüyorum zaten, benim asıl merak ettiğim gidon boğazını uzatmak, gidonu aşağı almaya göre geometri açısından daha doğru bir operasyon mudur? (Masrafını saymazsak). Yeni gidon boğazı alıp bir de öyle denemeye değer mi? Yoksa tamamen anlamsız bir masraf mı olur?
 
evet Sirrus'un alın borusu uzun olduğu için yelken etkisi yapabiliyor. Bu durumda söylediğiniz gibi rüzgarlı havalarda hızı çok düşüyor.
***
Eser Bey'in söylediği gibi spacer'ları yukarı çıkarıp gidonu aşağı indirin. gidonu da ters çevirdiğiniz zaman kısmen işe yarar.
gidon boğazını uzatmanın ise hıza hiç bir katkısı olmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: Eser Sevinç
Bu pozisyon arkandaki trafiği rahatlikla takip edebilmen için uygundur. Sehir bisikletini yol bisikletine cevimeye calismak cok birsey kazandirmaz. Pedala daha saglam bas ruzgarin keyfini cikar.
 
Barend alıp aşağı doğru takarak daha yatay bir sürüş pozisyonu sağlayabilirsiniz.
 
@MehmetAli07

Mehmet ali bey bir önceki konuda SS in alın borusu uzunluğunun (head tube length) bir dezavantaj oluşturduğunu söylemiştiniz. Sonra dönüp kendi sitelerinden bu uzunluğu çek etmek istedim. SSE de M boyda (485 mm) alın borusu uzunluğu 165 mm. Sonra dönüp birde scott sub a baktım. Yine M boy (480 mm) da bu uzunluk 155 mm. Acaba 1 santimlik bir fark önemli bir farkmıdır diye düşünüyorum. Sanırım buradan fitneslar için bir kadro geometrisi incelemesi bize farz oldu.
 
@mehmetsunu
evet dezavantaj oluşturuyor. zaten arkadaşın rüzgar sorunun temelinde yatan nedenlerden biri bu.
SSE.................M............165mm
Scott SUB........M.............155mm
ayrıca bu fark kadro büyüdükçe daha da fazlalaşır.
SSE................ L ...............190mm
SUB................ L ...............175mm
 
http://www.bikeandoutdoor.com/FB,2812,15,tranz-x-triatlon-gidon-jd-802-yol-bisikleti-gidonlari-tranz-x-jd-802.jpg

şunalrdan alabilirsn
 
2 spacerı üste alıp gidonu aşağıya indirdim. 1 haftadır bu şekilde işe gidip gelerek (23 km) yaklaşık 100 km yaptım, bisiklet biraz hızlandı gibi geliyor. Ama dramatik bir değişiklik olduğunu söyleyemeyeceğim.
Herhangi bir rahatsızlık, ağrı vs yapmadı o sebeple böyle bırakacağım. 80+ km'lik bir sürüş yaptıktan sonra eğer hala ağrı sızı ve rahatsızlık hissetmezsem boruyu da keserim :)
http://s30.postimg.org/rb1fq2c29/DSC_0289.jpg
 
Bu kadar kişi yorum yapmış, kimse boyunuzu sormamış.

Boyunuz kaç cm?

Sirrus ile o kadar dik pozisyonda durmuyor olmanız lazım zira.
 
boyum 176 cm,bisiklet M boy.
Aslında pozisyon aşırı dik değil, ama ben biraz daha fazlasını istedim. Bu aralar yol bisikletine halleniyorum belki de o sebepten :)
 
(link)

Buraya göre L kadro almanız gerekiyormuş. Hele torsonuz da uzunsa bisiklet size küçük gelecektir. :(

Bence aşağı almak da bir çözüm ama eğer performanslı kullanmak istiyorsanız gidon boyunu uzatmak daha iyi olacak gibi.
 
176 cm tam M ile L'nin tam sınırında sayılır:). Şu an fena olmadı gibi, masrafa girmeyip böyle bırakacağım.
 
Aslında teamül sınırdaysanız küçük kadroyu alın der ama vücudunuz ve kollarınız uzunsa kadro küçük kalmış olabiliyor.

Küçük bisikleti kullanmanın ve hakim olmanın zevki de başka aslında :)
 
Geri