Sirrus pro sürüş pozisyonu değiştirme

KaanG

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2012
Başlık
17
Mesaj
719
Tepki
1.065
Şehir
Istanbul Maslak
Bisiklet
KTM
Genelde işe gidip gelirken kullandığım bir 2013 Sirrus Pro'm var. M boy.
Bazen, özellikle düzgün yollarda ve sahilde rüzgara karşı giderken bisikletin dik sürüş pozisyonunun benim hızımı kısıtladığını hissediyorum.
Gidon boğazının altında 2 adet spacer var. Belki de L kadro almalıydım, ondan da tam emin değilim.
Pozisyonu daha yatık ve aerodinamik hale getirmek için hangi yöntem daha anlamlı olur? Bu konuda fikirlerinizi alabilir miyim?

a) 1 ya da 2 spacer'ı boğazın altına alıp gidonu aşağı indirmek.
b) Daha uzun bir gidon boğazı ile değişim.
c) İkisinin kombinasyonu ?
d) Yol bisikleti al :D

http://cdn.bicyclebluebook.com/zoom/spec_sirrus_pro_13_z.jpg
 

Eser Sevinç

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Nisan 2011
Başlık
60
Mesaj
1.879
Tepki
2.824
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Eser S.
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
2 spacer'ı boğazın altına alıp, gidon boğazının da açısını tersine çevirirseniz faydası olacaktır.
Bunlar da yetmezse yol bisikletine geçersiniz.
 

KaanG

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2012
Başlık
17
Mesaj
719
Tepki
1.065
Şehir
Istanbul Maslak
Bisiklet
KTM
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #3
Onu denemeyi düşünüyorum zaten, benim asıl merak ettiğim gidon boğazını uzatmak, gidonu aşağı almaya göre geometri açısından daha doğru bir operasyon mudur? (Masrafını saymazsak). Yeni gidon boğazı alıp bir de öyle denemeye değer mi? Yoksa tamamen anlamsız bir masraf mı olur?
 

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Başlık
40
Mesaj
2.273
Tepki
6.088
Şehir
Antalya
evet Sirrus'un alın borusu uzun olduğu için yelken etkisi yapabiliyor. Bu durumda söylediğiniz gibi rüzgarlı havalarda hızı çok düşüyor.
***
Eser Bey'in söylediği gibi spacer'ları yukarı çıkarıp gidonu aşağı indirin. gidonu da ters çevirdiğiniz zaman kısmen işe yarar.
gidon boğazını uzatmanın ise hıza hiç bir katkısı olmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: Eser Sevinç

Gurkan Ortamevzi

Aktif Üye
Kayıt
11 Temmuz 2013
Başlık
14
Mesaj
131
Tepki
225
Şehir
KIEV
Bisiklet
Trek
Bu pozisyon arkandaki trafiği rahatlikla takip edebilmen için uygundur. Sehir bisikletini yol bisikletine cevimeye calismak cok birsey kazandirmaz. Pedala daha saglam bas ruzgarin keyfini cikar.
 

Hakan Can Onrat

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mayıs 2013
Başlık
25
Mesaj
669
Tepki
341
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Sedona
Barend alıp aşağı doğru takarak daha yatay bir sürüş pozisyonu sağlayabilirsiniz.
 

mehmetsunu

İKONOKLAST
Kayıt
28 Eylül 2011
Başlık
263
Mesaj
5.416
Tepki
12.947
Şehir
kayseri
Bisiklet
Cube
@MehmetAli07

Mehmet ali bey bir önceki konuda SS in alın borusu uzunluğunun (head tube length) bir dezavantaj oluşturduğunu söylemiştiniz. Sonra dönüp kendi sitelerinden bu uzunluğu çek etmek istedim. SSE de M boyda (485 mm) alın borusu uzunluğu 165 mm. Sonra dönüp birde scott sub a baktım. Yine M boy (480 mm) da bu uzunluk 155 mm. Acaba 1 santimlik bir fark önemli bir farkmıdır diye düşünüyorum. Sanırım buradan fitneslar için bir kadro geometrisi incelemesi bize farz oldu.
 

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Başlık
40
Mesaj
2.273
Tepki
6.088
Şehir
Antalya
@mehmetsunu
evet dezavantaj oluşturuyor. zaten arkadaşın rüzgar sorunun temelinde yatan nedenlerden biri bu.
SSE.................M............165mm
Scott SUB........M.............155mm
ayrıca bu fark kadro büyüdükçe daha da fazlalaşır.
SSE................ L ...............190mm
SUB................ L ...............175mm
 

Mert Ahmet

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Ağustos 2013
Başlık
27
Mesaj
444
Tepki
380
Şehir
Tekirdağ/Çorlu
http://www.bikeandoutdoor.com/FB,2812,15,tranz-x-triatlon-gidon-jd-802-yol-bisikleti-gidonlari-tranz-x-jd-802.jpg

şunalrdan alabilirsn
 

KaanG

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2012
Başlık
17
Mesaj
719
Tepki
1.065
Şehir
Istanbul Maslak
Bisiklet
KTM
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #10
2 spacerı üste alıp gidonu aşağıya indirdim. 1 haftadır bu şekilde işe gidip gelerek (23 km) yaklaşık 100 km yaptım, bisiklet biraz hızlandı gibi geliyor. Ama dramatik bir değişiklik olduğunu söyleyemeyeceğim.
Herhangi bir rahatsızlık, ağrı vs yapmadı o sebeple böyle bırakacağım. 80+ km'lik bir sürüş yaptıktan sonra eğer hala ağrı sızı ve rahatsızlık hissetmezsem boruyu da keserim :)
http://s30.postimg.org/rb1fq2c29/DSC_0289.jpg
 

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
19 Ocak 2014
Başlık
15
Mesaj
1.417
Tepki
2.937
Yaş
38
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
Bu kadar kişi yorum yapmış, kimse boyunuzu sormamış.

Boyunuz kaç cm?

Sirrus ile o kadar dik pozisyonda durmuyor olmanız lazım zira.
 

KaanG

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2012
Başlık
17
Mesaj
719
Tepki
1.065
Şehir
Istanbul Maslak
Bisiklet
KTM
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #12
boyum 176 cm,bisiklet M boy.
Aslında pozisyon aşırı dik değil, ama ben biraz daha fazlasını istedim. Bu aralar yol bisikletine halleniyorum belki de o sebepten :)
 

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
19 Ocak 2014
Başlık
15
Mesaj
1.417
Tepki
2.937
Yaş
38
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Buraya göre L kadro almanız gerekiyormuş. Hele torsonuz da uzunsa bisiklet size küçük gelecektir. :(

Bence aşağı almak da bir çözüm ama eğer performanslı kullanmak istiyorsanız gidon boyunu uzatmak daha iyi olacak gibi.
 

KaanG

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2012
Başlık
17
Mesaj
719
Tepki
1.065
Şehir
Istanbul Maslak
Bisiklet
KTM
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #14
176 cm tam M ile L'nin tam sınırında sayılır:). Şu an fena olmadı gibi, masrafa girmeyip böyle bırakacağım.
 

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
19 Ocak 2014
Başlık
15
Mesaj
1.417
Tepki
2.937
Yaş
38
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
Aslında teamül sınırdaysanız küçük kadroyu alın der ama vücudunuz ve kollarınız uzunsa kadro küçük kalmış olabiliyor.

Küçük bisikleti kullanmanın ve hakim olmanın zevki de başka aslında :)
 
Yukarı Alt