Scudo Sports

sıfır yeni takılan lastik

nuruasakir

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Eylül 2015
Mesaj
703
Tepki
311
Yaş
34
Şehir
istanbul
İsim
recep
Bisiklet
Salcano
herkese merhaba
yeni lastik aldım ve kullanmaya başladım ancak düşük kalitede olan eski lastiğime göre hız performansı düşük geldi bana sanki ortalama yüzde on daha yavaş gidiyorum daha çok yük biniyor ayaklarıma

acaba sebebi lastik yeni iken ilk başta performans düşük mü oluyor 100-200 km sonra normale döner mi

tecrubesi olan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim yoksa bu halde elden cıkarırım lastikeri
herkese teşekkurler
 
Scudo
@nuruasakir bence 100-200 km beklemeden lastik basınçlarını kontrol edin. Düşük basınç direnç yaratır. Lastiğinizin üstünde yazan basınç değerlerinde olduğundan emin olun.
 
lastik havasini kontrol ettim 110 psi.lastik hakkinda bilgi arastirma yaptigimdada dusuk direnc yuksek performans yorumlari paylasilmis
 
bu lastiklerde ters düz var mı bilmiyorum herhangi bir şey yazmıyor
 
yol yarış slick lastik 700*23 tekrar inceleyecegım ama herhangi bir yön görmedim
 
Sürtünme direnci ya da ağırlığı fazla olabilir...
Ama beslenme vb başka sebepler de olabilir. İyi beslenmediğim zaman bisiklet gerçekten ağırlaşıyor. Birkaç sürüş daha yapın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: nuruasakir
eski ve yeni lastiklerinizin marka modellerini söylerseniz belki daha iyi yorum yapılabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: nuruasakir
eski lastik btwin ilk serisi zannedersem kenda firmasına ait akıcılık iyiydi ıslak zeminde cok zayıftı
yeni lastik michelin pro3 service course
performans odaklı aldım lastiği yol tutuşu sessizliği titreşimi ıslak zemindeki performansı gercekten cok güzel ancak
bisiklet ağır geldi kendi rotamda 25-30 km ort hızl gittigim yolda 21 km ye düştüm
lastik yeni oldugu için olabilir mi diye düşündüm
 
@nuruasakir
Bilgiçlik yapmak istemem, yanlışım olabilir ama ıslak zeminde yol tutuşu iyiyse o zaten performans lastiği değildir. Biraz tırtıklı ve ağırdır. Yol tutuşu isterseniz performanstan, performans isterseniz yol tutuşundan ve dayanıklılıktan taviz verirsiniz diye biliyorum...
 
michelin pro3 genelde övülen bir lastik eski lastiğinize göre daha iyi olması lazım sorun başka bir sepepden olabilir belki, bir kaç deneme daha yapın belki formsuzdunuz yada yol hava şartları farklıydı
 
  • Beğen
Tepkiler: nuruasakir
beslenmeden ve forumdan da olabılır zira yemek yedikten 30 dk sonra cıktım yola.lastik tırtıksız all season yazıyor
 
Lastikler ağırlıkları ve hamurları yönünden farklılık gösterir. Eskimiş lastik aynısının sıfırından 50 gr a kadar daha hafif olabilir 700mm çapta 50 gr ın dönmesi ile 100 gr dönmesi arasında fizik kuralı olarak fark vardır yani çok memnun olduğumuz bir lastik markasının modelinin bile eskisi ile yenisi arasında fark vardır. Çok büyük bir fark varsa yeni aldığınız lastiğin tpi değeri eskisinden çok daha azdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: nuruasakir
şu anki lastiklerimden sağlamlık konusunda çok memnunum ama ağır, ve fren basınca çok kayıyor.
 
bu pro3 tam olarak ne lastiği performans mı yoksa başka türmü
110 tpı
210 gr
düşük yuvarlanma direnci
patlamaya dirençli (kabında çivi sembolu var)
sessiz titreşim emici
katlanbilir yapı
yüksek yol tutuşu

özellik olarak bunlar verilmiş.

ben yine akşam yola çıkıp tekrar test ölçecem çıkmadan önce iyice ısınacağım 12 km lik rotada biraz zorlayacam ort 30 civarı olursa sıkıntı yok demektir
 
Bana kalırsa lastiği değerlendirme ölçütünüz hatalı biraz. Birçok değişkeni olan sürüşlerinizde tek bir yere bakıyorsunuz, ort hız. Diğer bütün değerleri (nabız, sıcaklık, kadans, trafik, rüzgar v.s) sabitlerseniz lastiğin ortalamanıza olan etkisini anlayabilirsiniz ki bu da günlük sürüşlerde uygulanabilir bir şey değil çok. Lastiğin ortalamaya etkisi ancak profesyonel testler sonucu ortaya çıkar ve bu etki son derece minimaldir. Lastiğin yol tutuşunun artması veya azalması anlaşılabilir belki ama performansa olan etki kolay kolay hissedilemez.

Lastiğe gelecek olursak; aynı lastiği kullandım ve yol tutuşu gayet iyi ancak patlak koruması çok başarılı değil. Ayrıca çabuk yıpranan bir lastik, kaymak asfalt istiyor biraz. Kısacası, kullandığınız süre boyunca sizi tatmin edecektir ancak çok fazla km yapıyorsanız kısa sürede değiştirmeniz gerekebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: nuruasakir
@Ali.K bu lastik firmasını biliyorum araçta da kullanıyoruz hassas bi lastik
diğer kriterleri bilinç altı olarak hesaba katıyorum tabi kabaca bunlar da hata gösterebilir elbette
haftada 100-150 km kullanıyorum kış ayları erken yıprranması sorun değil benim için ana kriterim 1- yuvarlanma direnci 2-fiyatı 3-yol tutuşu
 
@nuruasakir 110 tpi tam orta bir değerdir.
Patlamaya tam direnç diyen lastikler 30-60 tpi olur
100-200 tpi genelde her yola gelir antrenman lastiğidir
Performans 200 den sonra başlar ve piyasada tubular yada tubeless olmayan 410 tpi var. Daha yüksek performanslar tubular la mümkün ama onuda yarış harici kullanmak akıllıca değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: nuruasakir
@Ali.K lastiğin performansa etkisi kişimin hemen hissedeceği bir durumdur ki özellikler aynı güzergahta antrenman yapıyorsa bu çok çabuk anlaşılır.
Lastiklerde devrilme kat sayısı vardır yani lastiğin yük altındayken yuvarlaklığını koruma kabiliyeti diyebiliriz kısaca. Bu değer basınç sabit olasada lastikten lastiğe değişir ayrıca lastiğin-iç lastiğin ağırlığı da devrilme direncinde rol alır uzun lafın kısası teki 200 gr olan bir lastikten 150 gr olan lastiğe geçtiğinizde sanki 5 kg lik fazla ağırlık varmıştı atmış gibi olursunuz. Normal bir iç lastiklerin süper light bir iç lastiğe geçtiğinizde bile dış lastik değişmemesine rağmen büyük fark olur. Herkese tavsiyem araba markası olan lastiklerden uzak durun eğer bisikletin üzerinde gelirse bitirin ve bir daha almayın çünkü bisiklet markaları her zaman daha düzgün fiyatla satılır ve kalitesi de daha iyidir. Araba markaları bu işi biraz zul görür ve tanesine 100 dolar alırsa yapar maliyet 20 dolar olsa bile 100 ister çünkü araba kadar çok eskitmez.
 
Geri