Scudo Sports

Shimano XT BR-M760 Fren Ayakları

sener35

Daimi Üye
Kayıt
8 Aralık 2007
Mesaj
258
Tepki
88
Şehir
İZMİR
İsim
Şener P.
Bisiklet
Sedona
arkadaşlar Shimano XT BR-M760 V Fren Ayağı kullanan arkadaşlar varsa beni bu fren hakkında bilgilendirebilir misiniz?
özellikler:
Güçlendirilmiş paralel link:Evet
Fren Pabuc Tipi:S70C
Kartuş pabuç Tutucu:Evet
Ort. Ağırlık:502 gr

parelel link ne işe yarar, ayrıca gördügüm kadarıyla frende metal küçük destekler var. bu destekler ne kadar sağlıklı. xt nin kalitesine diyecek yok tabii. sadece deneyenlerin tecrüberinden yararlanarak bilgi sahibi olmak istedim. (bu modeli diğer lx ve deore v frenler ile kıyaslar mısınız?) hangisini tavsiye edersiniz? teşekkürler...
 
Scudo
bu frenlerden kullanıyorum.Tutusu baya iyi.Paralel link daha güçlü bi tutus saglıyo.Ama Bi kere kullandım sonra diğer bisiklete takmak için kutusuna kaldırdım,bugunde yeni bisiklete takerken frenin bozuldugunu farkettik,gerçi Mehmet abi yeniden canlandırdı ama xt kalitesindeki bi frenin böyle bişey yapcagı hiç aklıma gelmezdi hemde 1 kullanımda.
 
O küçük metal parçalar dediğin şey paralel baskı destek noktaları oluyor.Ve pabucun janta her noktadan(paralel) sürtmesini sağlıyor ki bu da fren performansının yüksek ve pabucun daha uzun ömürlü olmasını sağlıyor.

http://img160.imageshack.us/img160/2593/xtfrenbp7.jpg
By (link)
 
işte ben de bu dayanak yerlerini diyorum.hiç de sağlıklı durmuyo.bizi yarı yolda bırakma ihtimali var mı?yighitjan frenin neresi bozuldu tam olarak tarif edebilir misin?bilgilenmek amacıyla tşk..
 
bi dakika yaa nası yani "Sağlıklı durmuyor"...
İşte o parça frenin daha sağlıklı tutmasını sağlıyor.Eğer bozuk değilse yarı yolda bırakmaz, seni en yakın bisikletçiye davet edeyim bi kontrol ettir.
2008'den itibaren o paralel linkler sadece XTR'lerde olacak.
Yani 2008 XT'lerde o paralel baskılardan bulunmamakta...
 
Birkaç hafta öncesine kadar bu frenleri Baradine pabuçlar ile kullanıyordum ve benim gözümde çok iyi ürünler. Kıyaslamayı ancak BR-M420 (Alivio) ile yapabilirim ki, aralarında açık performans farkı var. Bacaklar çok daha rijid. Ama erkek çocukluğum tuttu, gayet düzgün ve tatmin edici çalıştığı halde söküp yerlerine LX hidrolik fren taktım. Şimdi "E n'oldu yani, marifet mi ettik" diye düşünmekten kurtulamıyorum. Yani LX hidrolikler kötü değil ama XT V'lerden de daha iyi değil.

O dört kollu paralel baskı mekanizmasının fazla bir halta yaradığına inanmıyorum. Yani, zaten frenler boşta iken pabuç yüzeyleri janttan en fazla 1 mm uzakta olmalılar. Sıkıldıklarında jant yüzeyine değene kadar kaç derece oynuyorlar ki, paralel mekanizma ile düzeltilmeleri gereksin? Kaldı ki, herhalde benim gibi herkes pabuçları janta basılı haldeyken ayarlıyordur. Yani zaten temas anında kendiliğinden doğru açıyı bulacak şekilde ayarlanır V-frenler.

Bana kalırsa, Shimano'nun argecileri ve pazarlamacıları "Yav bu mal zaten yüksek performanslı, üst düzey bir ürün, bir de bu mekanizmayı eklersek fazladan üç-beş kişiyi de yüksek fiyatına bu yolla ikna ederiz" diye düşünmüşlerdir. Tabii herhangi bir teknik hesap yapmadan bu varsayımlarda bulunuyorum.

Fakat paralel baskı mekanizmasının avantajına ilişkin şüphelerim bir yana, bu frenler gayet iyi ve o parça hiçbir şekilde bir zayıflık oluşturmaz, çünkü üzerinde önemli bir kuvvet yok. Alıp kullanmayı düşünenlere kesinlikle tavsiye ederim.
 
@yighitjan

Senin dediğin olay hemen hemen her bacakta olabilir. Senin bacaklarının yayı bozulmuş (banada bi çok kere olduğu gibi). Ayrıca erhana arkadaşımızda haklı. Ne kadar işe yaradığı tartışılır ama asla kötü denilemez!
 
cazgır sorun yayda değil içinde dönen bi parça var(Silindir şeklinde)Onun pürüssüz olması lazım ama bende pütürlü bi hale gelmişdi(Nedeni tartışılır,1 kere kullandım kullanmadım sayılır çünkü hep yokus yukarı çıktım ve kaldırdım yeni bisikletim için.)Param olsa Avid Single Digit-Sl alcam paralel link yok ama hafif bi model,tutuşunuda iyi oldugunu sanıyorum.
 
Bende paralel itme linki bulunan Xt fren bacaklarından var.Açıkçası o fiyata daha hafif bir fren tercihi yapmadığıma pişmanım.Fiyatı ne kadar bilmiyorum ama belki biraz daha pahallıdır avid single digit 7'yi öneririm.

Xt paralel itme bölümünün perçinleri zamanla gevşeyerek boşluk yapıyor. Teorik olarak oldukça iyi düşünülmüş ve işe yarar gibi görünen bir sistem olsa da frenin janta temas etmediği sürece janta paralel olmasının fren performansıyla uzaktan yakından pek alakası bulunmamakta. Fren esnasında fren pabuçları jant yüzeyine tam otursun yeterli ;) Eğer atladığım bir nokta yoksa ve cidden gereksiz olduğuna hem fikirsek extra getirdiği ağırlığı da gözardı edemeyiz ;)
 
Geri