Scudo Sports

Shimano vites serileri hakkında

lukunku86

Aktif Üye
Kayıt
4 Aralık 2008
Mesaj
117
Tepki
46
Şehir
TRABZON
en merak ettiğim ve sürekli karıştırdığım bir meseledir. Burdan da anlayabileceğiniz gibi bu konuda pek tecrübem bulunmuyor. Ne kadar araştırdıysam da, farkı tam olarak anlayamadım :)

shimano vites serilerini sınıflarına göre sıralayacak olursak nasıl sıralayabiliriz ?
tx, tourney, altus, acera, alivio deore, XT, XTR ( yazmadığım olabilir bu konuda yardım bekliyorum, sıralamayı nasıl yapabiliriz ? )

bir kaç sorum daha olucak :)

vitesler sadece ağırlık azaldıkça mı sürüşü kolaylaştırırlar yoksa yapıldığı malzeme, sürtünmelerin azaltılması vs mi bunda rol oynar

ve uzun yollu geziler için için hangi vites fren sistemlerini önerirsiniz ?

teşekkür ederim...
 
Scudo
Serilere bakarsanız;

Deore, SLX, XT, XTR alttan üste doğru 9'lu sistem için olan serilerdir ve XTR en üst modeldir... Bunların aralarındaki fark yukarı doğru çıkıldıkça sistemlerin hafiflemesininden çok vites geçişlerinin hızlanmasıdır... Yani üst modelde daha kaliteli vites geçişi olur ama sizi daha hızlı götürmez... Bunun yanında yukarı doğru çıkıldıkça özelliklede XTR modelinde ömür alt serilere göre daha azdır çünkü hafiflik amacıyla kullanılan malzemeler aşınmaya daha eğilimlidir... )lu serinin fiyat/performans/ömür karşılaştırmasındaki lideri XT dir...

Deorenin altındaki seriler ise 8'li sistemle çalışır ve ömürleri uzun olmasına rağmen genelde vites geçişleri ve genel çalışma kaliteleri daha azdır... Ama ideal bir günlük ve gezi bisikleti için 8'li sistem ömür açısından oldukça idealdir... Çünkü hem 8'li sistemler daha sağlam ve uzun ömürlüdür... Bu serilerde ise alınabilecek en iyi set Alivio'dur... Uygun fiyatı az parça değişimi gerekliliği ile öne çıkmaktadır...
 
Ek olarak bisiklet firmalarının çıkardıkları tur bisikletlerine bakacak olursanız vites sistemini ön planda tutmadıklarını görebilirsiniz. Viteslerin yeteri kadar seri geçmesi, uzun ömürlü ve sağlam olması yeterlidir. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: lukunku86
yorumlarınız için hepinize tekrar teşekkür ederim, o kadar fiyat farkına rağmen bir avantajı olmalıydı XT ve XTR ' ın :)
tam ağırlıklarını bilememekle birlikte sadece 50-60 grm lık bir farkın ( belki de 100 gibi ) seçim yaparken pahalı olan modelin tercih edilmesi yine de biraz kafa karıştırcı
parçaları o kadar hafifletmek yerine akıcılık kazandırmaya çalışılsa daha mantıklı olmaz mıydı. Yani bu sadece malzemenin hafifletilmesiyle mi sağlanabilir. Bir şekilde alivio da kullanılan malzemeyle deore veya XT deki akıcılık yakalanamaz mı ? ( zincir ve arka dişlilerin de değiştirilmesiyle mesela )

son olarak hala beklediğim sıralama gelmiş değil :)
tourney,altus, acera ve alivio nunda içinde olduğu XTR a kadarki sıralamayı nasıl yapabiliriz ( nacizane isteğim :))
 
  • Beğen
Tepkiler: b-cagri
sıralamayı yapöışsınız işte..

tourney(7li),altus,acera,alivio(8 li),deore-slx(eskiden lx),xt,xtr..

sıralama bu şekilde...
 
Tabiki xt yada Xtr'ın büyük avantajları var. Fakat siz gezi ve tur amaçlı kullanacağınızı söylediğiniz için bahsi geçen avantajlar sizin kullanım alanınızda pek önemli olmadığından boşu boşuna daha pahallı olanlara yönlendirmedik sizi. Tabiki bir deoreye göre xt yada xtr'ın vites performansı daha üst noktada. Benzer iki sistemi kullandığım için bir örnek vereyim.

Hızlı bir inişin ardından dik bir rampa tırmanmaya başladınız. Fakat iniş için yüksek konumda ayarladığınız vitesiniz rampa başında sizi zorladı ve vites küçültmeye çalıştınız. Alt serilerder ön attırıcıyı düşürmeye çalıştığınızda eğer pedalınız yeterli devirde değilse bi türlü düşmez sadece ön vites kafesi zincire sürter durur. Fakat aynı olayı üst grup bir viteste denediğinzide zinciriniz büyük bir stres altında olsa dahi sorunsuz vites küçültme işlemini yapacaktır. Bu yarışlarda, performans turu v.b etkinliklerde büyük ehemmiyet taşır. Fakat gezilerde bisikletin performansı, görünümü kalitesi biraz 2. plandadır. Siz bisikletin sırtında rahat ediyorsanız ve bisikletiniz gezi sırarında sorun çıkarmıyosa olay bitmiştir ;)
 
@bisikletcanavari

şimdi daha mantıklı bakabiliyorum olaya, bu son yorum da çok faydalı oldu :)
bilgilenmemde cevaplarını esirgemeyen arkadaşların hepsine teşşükkür ederim

bu foruma katılmaktan gerçekten çok mutluyum, şimdiden çok şey öğrendiğime inanıyorum ve her geçen gün daha da öğreneceğime eminim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: bisikletcanavari
Bir soruda benden; bu aralar sram serisini inceliyorum xo, x9, x7, x5,x4 diye sıralanmaktadır, peki bu sınıflar shimano nun hangi sınıflarına denk gelmektedir aşağı yukarı? Teşekkürler.
 
Aşağı yukarı

Shimano-Sram

XTR-XO (Mtb yarış serisi. Freeride tarzı daha sert disiplinlerde de kullanıldığı görülmektedir)

Saint-__ (Shimanonun sadece sert sürüşler için ürettiği (Dh, fr...) sağlamlığın, ağırlıktan bir adım öne çıktığı çok şık bir kompenent)

XT-X9 (Bir üst grubunun bir çok özelliğini bünyesinde barındıran fakat daha ince düşünülmüş performansa etki edebilen bazı eklentilerin bulunmadığı yarışlarda fiyat-performansına göre en uygun set)

SLX-X7 (Turlarda, gezilerde ve spor amaçlı kullanabileceğiniz ve performansından memnun kalacağınız güzel bir set)

Deore-X5 (Üst grup kompenentlerin 9 vites uyumlu en alt kategorisidir. Zaman içerisinde en üst gruba konulan teknolojiler zaman içerisinde en son bu kompenente kadar daha basitleştirilmişi uyarlanır)

Not: Sramda X4 diye bir set yok. En üst grup XO dışında X'in yanındaki rakamlar hep tek sayıdır ;) X3 var mesela ;) X1'de yok bu arada :)
 
@bisikletcanavari

SRAM seni burdan duydu ve cevap vermek istedi sanırım :D
(link)
 
@Atacan

Bu da bana kapak olsun :D Son yeniliklere bakmam gerekirdi.

Hatamı düzelttiğiniz için teşekkür ederim ;)
 
Sıralamayı yaparsak tourney,altus,acera,alivio,deore-slx(2007lx),xt,xtr..
Tabi malzemeye göre hafiflikte :)
Hasan ÇAğrı bey çok güzel anlatmış xtr hafif oldugu için aşınmaya eğimli :)
Param çok fazla parça değiştirme olayım olur diyosanız xtr kısa ömürlü yüksek performans ;)
Yok , maddi durumum çok iyi değil diyorsanız xt uzun ömürlü orta seviyeli performans
Saygılar ... :)
 
Altus kullanıcısıyım.ön ve arka vites değiştirici ayarını yapmayı bilmiyorum, Vites ayarı yapmayı bilen arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim?
 
Bu konu hortlatılmalı çok yararlı bir konu olmuş neyin ne olduğunu anlamış bulunmaktayım.İlk hedefim XT ileriiiii
 
aslında yarış da kullanılmayacaksa xtr almak boşuna gibi bir şey xt her şey için idealdir Hasan abinin dediği gibi zaten Deore den sonraki parçalar(deore de dahil profesyonel sınıfa giriyor )
 
konu tam aradığım konu, açan ve bilgilendiren arkadaşlara çok teşekkürler, ama xt ve xtr arasındaki fark konuşulmuş genelde..
ben sakarya'da şehir içinde kullanmak için bir bisiklet almayı düşünüyorum. biraz baktım carraro 502 met key ve 704 azimut modelleri cazip geldi bana.
502'de tourney, 704'te acera vites sistemleri kullanılıyor. bu ikisi arasında nasıl bir kalite farkı var ?
ve ayrıca bu bisikletler ayarında (fiyatı 500 lira civarında), f/p açısından daha iyi olduğunu düşündüğünüz başka bir marka/model tavsiyesinde de bulunursanız çok müteşekkir olurum..
şimdiden teşekkür ederim cevaplar için..
 
Geri