Scudo Sports

Seramik ve çelik rulman farkı

@Gökhan Toros

işte bir geyik mesaj da bu. Konu rulmanı dağılmış jantlar mıdır? Ayrıca bu rulmanlar boşta dönsün diye üretilmez yük altına dönsün diye üretilir. Boşta döndürme gösteri amaçlı yapılır.
 
Scudo
@Veysel A.

Rüzgar direncinin de yaklaşık üçte ikisi sürücüden kaynaklanıyor zaten. O yüzden yüksek hızlarda giderken en önemli şeylerden bir tanesi sürüş pozisyonu.
 
  • Beğen
Tepkiler: ayz0067
@Murat B.

Bisiklete bağlı kısmı 1/3'e tekabül ediyorsa bisiklet yarışçıları için birkaç saniyelik avantaj sağlıyacaktır ki bu onlar için hayati etkiye sahiptir herhalde. Teşekkürler bilgi için...
 
Aynakol göbeği için mi yoksa tekerlek göbekleri için mi bu soru ? Hafiflik haricinde bir avantajı var mıdır ? Ayrıca Edip Bey seramiklerin bazen yokuşlarda kırıldığı görülmüştür demişti. Bence yarışmıyorsak seramik rulman ya da karbon grupsete gerek yok. Not : Kadro ve janlar için aynı yorumu yapmıyorum.
 
@Hasan SAYLIK

Fiyat/Getiri oranina bakmak gerek.

Mesela, 250 gramlik gidonumuz varken, 200 gramlik karbona gecmek icin 300 dolar para veriyoruz.
Ama hafif ic lastiklerin tanesi 15 dolar civari ve normal ic lastiklerden 50 gram daha hafif.

Ayni sey, seramik rulmanlar icin de gecerli. 3wattlik bir avantaj saglayacak teker basina. 250 dolar...
Ustumuze duzgun oturan bi forma alirsak 20 watt avantaj getirecek bize.
Ya da 20 dolarlik latex ic lastikler teker basina 10 watt avantaj saglayacak.

Getirinin cok kucuk oldugu alanlarda, hobi kullanicilarinin yatirim yapmasi gereksiz oluyor. Ha yaparsa da neden yaptin demem, parasi vardir, yapar...
Ama MTB ayakkabisi ile aluminyum kadrolu yol bisikleti kullanan adamin gidip de seramik rulmanlara servet dokmesini de anlamiyorum. Oncelikleri iyi ayarlamak gerekiyor.
 
@ebubekir sözbir

Ben de atacak ta kırılmayacak sandım :p
 
Artık tüm markalar işin boyutunu kullan at malzemelere çevirdiği için 1996-2003 arasındaki kalite ne yazıkki artık yeni ürünlerde yok dönem kullan at donemi satış olsun sirkülasyon olsun... Babannemin arçelik buzdolabı bozulmuyor ama gel gelelim babamların bosh 10 yılını doldurunca iptal... Sanki içinde saat var ve 10 yıl dolunca otomatik bozuluyor. Mecbur yenisini alıyoruz...
İlk çıkan seramik rulmanlardan bulabilirseniz düşünülebilir çünkü amaç yaygınlaşması için olabildiğince sağlam ve kaliteli olmasıydı. (Tutundurma politikası)


 
  • Beğen
Tepkiler: Veysel A.
3 yıldır downhill kaykay sporuyla meşgulüm, ve rulmanların sürtünmesizliği bisikletteki kadar önemli. seramiği ucuza getirmek isteyenlere önerim, ''tamamen seramik'' rulmanlar çok pahalı olduğu için, seramik yerine çelik bilezik kullanmak ve 2 ayda 1 rulmanları göbekten söküp aynı bilyaları yeni çelik bileziklere takarak kullanmaya devam etmek. kaykayda 608 numaralı 8/22mm rulman kullanılıyor, bilya çapı 3.969mm. aliexpress'ten zamanında 100 adet Si3N4 (silikon nitrit, siyah bilya, alınabilecek en iyi bilya) almıştım, 20 dolar civarıydı. dandik standart çelik rulman almak gerekiyor bi de. bunu da 1 sene önce bi hırdavatçıdan 200 tanesini 250tl ye almıştım. en ucuzundan almanın bi sakıncası yok çünkü bunların bileziklerini kullan-at sarf malzemesi olarak kullanacağız. yalnız kafesinin (bilyaların birbirine eşit mesafede durmasını sağlayan parça) plastik olması lazım ki bilya değişimi yapabilelim. malzemeleri elde ettikten sonra bu küçük çocuğun fidget spinner için çektiği bilya montaj videosunu izleyin ve ucuza minimum sürtünmeli teker sahibi olun.

 

Özet:
* seramik rulmanlar, tam olarak seramikten yapılmıyormuş. sadece bilyaları seramikmiş.
* 1000km'de standart shimano 105 rulmanlara göre 4.9watt avantaj sağlıyormuş.
* kaliteli tam çelik rulmanlar(SKF RZ, NSK VV, NTN LLB) ceramicspeed'ten daha iyiymiş(ve ucuz).
* seramik bilyalar, çevresindeki çelik yataktan daha sert olduğu için yatağını aşındırıp zamanla verim kaybına neden olurmuş(ilk birkaç yüz km'den sonra bir artısı yok).
 
@gezgin gezer

1 - bilezik, kafes ve bilya olarak tamamen seramik rulmanlar da var. minimum enerji kaybı adına kullanılabilecek en iyi rulmanlar bunlar. birbirine değen iki parça da (bilya ve bilezik) seramik olduğu için birbirlerini aşındırmaları çok uzun sürüyor. yani diğer bütün rulman tiplerinden uzun ömürlüler bilyaları kıracak bir kuvvetle karşılaşmadıkça. fakat 2 dezavantajı var: çok pahalılar, ayrıca bilezik çakma toleransının çok iyi ayarlanması gerekiyor. olması gerekenden 10 mikromilimetre dar bir yuvaya çakıldığında dış bilezik kırılıyor ve verilen o kadar para bir anda çöpe gidiyor.

3 - hiç bir tam çelik rulman seramik bilyalı bir rulmanın sürtünmesizliğini veremez. bilyaların seramiğe göre yumuşak olmasından dolayı zamanla deforme olmasını geçtim, bilyalar ve bilezik korozyon olmasın diye mecburen yağlanıyor, bilyaların yağlı bir yolda yuvarlanmaya zorlanması da sürtünmeyi arttırıyor. bir futbol topuna, aynı kuvvet ile, yüzeyi pürüzsüz bir asfaltta vurulsun, bir de çamurlu bir toprak sahada. hangisinde daha fazla ilerler?

4 - evet seramik bilyalar yatağı daha hızlı aşındırıyor. ama çelik bilyalılarda da bilezik ve bilyalar beraber aşınıyor. iki elemanın da aşınmasındansa, bir tanesinin diğerini (bilyanın bileziği) aşındırması ve aşınanın (bileziğin) belli zaman aralıklarıyla değiştirilmesi daha mantıklı.
 
bilyalar ve bilezik korozyon olmasın diye mecburen yağlanıyor, bilyaların yağlı bir yolda yuvarlanmaya zorlanması da sürtünmeyi arttırıyor.
Tam tersi bir şeyler okumuştum. Genellikle gereğinden fazla yağlandığı için bilyalar boşa dönüyor zemini buzlu yolda araba kullanmak gibi diye .Ne dersiniz ?
 
@serdarunalan

frenler sıkılıysa buzlu zemin kuru zemine göre daha iyi kayar evet. ama verdiğiniz örnek yanlış.

şöyle deseniz olurdu: rulmanları ideal sürtünmesizlikteki bir arabayı boşta olacak şekilde buzlu zeminde arkasından ittirdiğimizi düşünelim. buzlu zeminin tekerlere uyguladığı sürtünme, tekerlerin dönmesini gerektirmeyecek kadar küçük olur mu? tabi ki olmaz.

isterseniz deneyebilirsiniz, bir rulmanın tek kapağını açıp bir süre mazot içinde bekletin. yağı tamamen çözülmüş olacaktır. sonra da aynı rulmanın yine tek kapağını açıp içine biraz daha gres sıkın. sonra iki rulmanı karşılaştırın. hangisinin daha az dönme direnciyle çalıştığını gözlemlersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: serdarunalan
Tam soramamışım . Yağ ortamda olacak ama ne kadar ? Genelde fazla oluyormuş. Seramikte ise yatak ve bilye seramik olanlarda yağlamaya ihtiyaç yokmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: :DDD
@serdarunalan

yukardaki arkadaşın gönderdiği, GCN in mühendis Hambini ile yaptığı videoda da söylendiği gibi, genel mantık ''ne kadar az/akışkan yağ, o kadar az dönme direnci''. yani bileziklerin içi ve bilyaların üstünde mikron mertebesinde bir yağ filmi oluşması yeterli. aslında hiç olmasa en iyisi, ama o zaman da, metalin havadaki oksijenle temasından dolayı korozyon başlıyor. aynı videoda şu da belirtiliyor, kullanılan yağ ne kadar ince olursa sürtünme bakımından o kadar iyi, ama aynı oranda da akıcılaşıyor teker dönerken. ve yağ rulman kapaklarından dışarı akıyor. ''eski yağdan arındırma - yeni yağ tatbik etme'' olayını daha sık yapmak gerekiyor.
 
Tam tersi bir şeyler okumuştum. Genellikle gereğinden fazla yağlandığı için bilyalar boşa dönüyor zemini buzlu yolda araba kullanmak gibi diye .Ne dersiniz ?
Bu bahsettiğinizi yukarıdaki videoda zaten dile getiriyorlar. 9:00'dan itibaren. Hambini fazla gres yağı kullanılmasını önermiyor.
 
Geri