Scudo Sports

Seneye uzun yol için şimdiden hazırlık bisikleti?

Tolga Kuş

Üye
Kayıt
25 Nisan 2013
Mesaj
24
Tepki
24
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
Herkese merhaba,

İstanbul çıkışlı Antalya'ya kadar devamlı sahil kısmından köylerden geze geze konaklaya konaklaya çadırımla tur yapmak istiyorum.


Şimdi bi bisiklete ihtiyacım var.
Bana bu tur için bisiklet önerisinde bulunursanız çok memnun olurum :)

Ayrıyetten şimdiden mi bu tur için bisikleti almalıyım yoksa tura çıkacağım tarihe kadar başka bi bisikletle kısa turlar ve antrenmanlar yapıp sonra mı esas bisikletle tura çıksam bilemedim. Siz ne dersiniz?

Bu arada boyum 192cm kilom 140.
Fakat doktor kontrolünde hızla kilo veriyorum. Tur zamanı 98 kilo olmamın ideal olduğunu düşünüyorum.


Bütçe antrenman ve kısa turlar için 1000TL-max. 1800TL

Uzun tur içinse max bütçe: 3000Tl

Merida CROSSWAY 20-V düşünüyorum. Sizce uygun mudur?

Arkadaşlar bu arada benim kilom bisikletin hasar görmemesi açısından uygun mudur? Gözardı ettiğim bi konu olduğunu farkettim. Özellikle belirttiğim modelde sorun yaşar mıyım?
Veya yol bisikleti alsam, şehir bisikletinden daha ince tekerlekli olduğundan dolayı soruyorum. 140 kilolarda sürücem şuanda sonuçta fakat bi kaç ay sonra baya bi kilom azalmış olacak. sorun olur mu o tekerlekler ve jantlar?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
hocam bence bütçenizi tek bir bisiklete jrcarsanız daha iyi bir sonuç çıkacaktır ortaya. bisiklet olarak trek makasının bazı modellerini önermiş idi bu frumdan bir arkadaş 140 kgye kadar dayanıklı diye fakat modeli tam bilmiyorum.
bisiklet tavsiyesinde daha tecrübeli arkadaşlar yadımcı olaaklardır
 
@gıbıç


Cevabın için sağol hocam.
Trek markasına bende baktım fakat o bütçeye yılbaşından sonra çıkabilirim. Ve benim şu an ki kondisyonuma bakarsam 4 ay hiç bisiklete binmeden bi kaç aylık bisiklet sürüşüyle çıkamam o tura. o yüzden önceliğim birazda max 1000-1800 lira civarında bi bisiklet. Belki de modifiyeyle bu bisikletle tura çıkmak.
 
Antreman için yol bisikleti düşünürseniz triban 500 veya bütçenizi zorlayabilirseniz triban520 modellerine bakabilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Kuş
Triban 500 yol bisikletinin kilo sınırı 100. Ben cumartesi günü decathlondaki arkadaşa sormuştum. O dedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Kuş
@Tolga Kuş hocam ozaman sana antreman için carraro sportive serisinden 224 veya 225 öneririm hem geirye biraz bütçede kalır.
alttaki arkadaşın dediği gibi triban 500 ve 520 de düşünülebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Kuş
Fuji touring iyi gider

Baska bisikletede gerek yok
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Kuş
@dogukan.bjk2

Sağol hocam. Ama uzun yolda pek Btwin kullanan görmedim diyicektim ki, antrenman için dediğini hatırladım:)

@harunbas141

Uyarın için sağolasın, hayat kurtarır:)

@gıbıç

Hocam önerin teşekkür ederim. Dikkate alıcam.

@gmfaruk

Ben hiç bu markaya bakmamıştım. 2016 model kadro boyu bana göre buldum 2900 Lira'ya.
Aklım bu bisiklete kaydı diyebilirim.

Sormak istediğim bişey var, bu bisikletin tekerleği çok ince olanlardan mı yoksa dağ bisikleti tekerleği ile yarış bisikleti olanların tekerleği arasında bi lastik kalınlığı daha var, bu o mu? 2cm kalınlığı.
(Bilmeyince tarif ne zor:))

Taşıma kapasitesiyle ilgili bi bilginiz var mı? Veya tahmininiz?
 
İki bisiklet yerine ucuz ikinci el ev için bir kondisyon bisikleti alabilirsiniz. Önümüz yağış ve kış. Kondisyon bisikletiyle evde kardiyo yapar hızla kilo verirsiniz. Baharda da istediğiniz kiloya ulaşmış olarak istediğiniz bisikleti alırsınız.
Dediğim bisikletleri 100-200 lira gibi fiyatlara bulmak mümkün.
 
Benim kullandığım bisikletin brüt taşıma kapasitesi 120 kg. 12 kg kendi ağırlığı var. Yani net 108 kg taşıyabiliyor. (Kendi ağırlığının 9 katı)
O zamana kadar 98 kilo olsan yanında 10 kilo eşya taşıyabilirsin. Bu da tur için yetersiz gelir.
Oysa ki dağ bisikleti geometrisine sahip ama standart jant-lastik tura uygun ve bisikletin üzerinde turda gerekecek ekipmanların montajı için her delik düşünülüp eklenmiş.
Bu kadronun daha fazlasını taşıyacağına inansam da uzun turlarda riske girmeye değmez.
Bu arada ben 84 kiloyum.

Alacağın bisiklet titanyum değilse hafif olmasın. Hafifse zayıftır.

Bisikletimin ağırlığının 9 katını taşıması durumundan hareketle sana 14 kg civarı ağırlığı olan kadro boruları etli bir bisiklet lazım.

Unutmadan: Disk fren olsun. Amaç tur bile olsa bu ağırlıkta bence V frenle sıkıntı yaşarsın. Merida'nın V frenli modelini yazdığın için not düşeyim dedim.
 
Yol bisikleti olmaz sana dostum. Konforsuzdur. , uzun yolda zulum olur. Bence sen celik yada cromoly bi kadro bul. Bu sezon kapanmaya basladi yavastan . Piyasada uygun fiyatlara on numara fuji turingler gozume takiliyor 2. Elde
 
@gmfaruk

Hemen bakıyorum @gmfaruk teşekkürler dostum.


@Ahmetgitar

Mevsimsel olarak aslında doğru söylüyorsunuz. 2 hafta sonra Ekim ayındayız.
Üyeliğim olan bi otel var oranın salonunu kullanıyorum.
Bisiklet, squat ve bel hareketlerine ağırlık vererek kışı değerlendirebilirim.
En azından hasta olup 10 gün sürememekten iyidir.


@hsngrms

Ben, bisikletlerin taşıma kapasitesini kendi ağırlığının 9 katı olduğunu bilmiyordum. Bu yol gösterici bi bilgi benim açımdan sağol:)
Otel veya pansiyondan ziyade -mümkünse- doğada veya plajda çadır kurmayı düşünüyorum. Bu isteğim ek olarak çadır+uyku tulumu ve mat olarak yük kapasitesine ekleniyor.
Ama bunu yapmalıyım :) Yaşadığımı hissetmeli ve çocuklarıma,torumlarıma anlatacak maceralarım olmalı:)


@mariokaldato

Fuji touring modelini araştırırken iki teker bir adam youtube kanalına denk geldim. Kanalın sahibinin bisikletiymiş ve anlatıyordu. Dayanıklılığından ve burkulma direncinden bahsediyordu. Verdiği bilgilerde Fuji touring modelinin bana uymadığını düşüneceğim hiçbişey söylemedi.
Çelik veya cromoly kadrolu başka bisiklet önerebilir misiniz?
 
Markalara göre bisikletlerin maksimum ağırlık kapasitesine dair örnek bir tablo var şurada: (link)

1 lbs = 0.453592 kg (çok kabaca yarıya bölüp kg'a çevirebilirsiniz.)

Değerler 130-160 kg arasında değişiyor. Bu aralıkta bir tur bisikletinin malzeme kalitesi ve dolayısıyla marka güvenilirliği çok önem kazanıyor. Cannondale, Fuji, Raleigh gibi markalar max taşıma ağırlıklarının yüksekliğiyle hemen öne çıkıyorlar. Uzun turcuların yaygın tercihlerinden Surly Long Haul Trucker için, sürücü ve yükün toplam ağırlığının 136 kg'ı geçmemesi söyleniyor. (link)

Kendi kilonuzu ve muhtemelen 25-30 kg'lık yükünüzü düşünürsek, siz sanırım sınırları biraz zorluyorsunuz. Kışı iyi bir zayıflama ve spor programı ile geçirmek doğru bir strateji olabilir. Bence kalite ve dayanıklılık açısından güvenilir markalardan kesinlikle şaşmayın.
 
@cahitakin


Linkini verdiğiniz tabloda Fuji taşıma kapasitesinde ön plana çıkan markalardan olması beni sevindirdi:)
Max. taşıma kapasitesinden en az 10kg daha mı az olmalıyım? Ben ve yüküm dahil.

Malzeme kalitesini ve bileşenlerini yeni yeni öğreniyorum sayılır. Ayrıca yolda kalmak en son isteyeceğim şeylerden biri.

Takip ettiğim kadarıyla doğru bilgi paylaşımı burada ki üyelerde üst seviyede. Bende körü körüne kendi istediğimi satın almaktan ziyade önerilerle amacıma uygun olanı tercih etmek istiyorum.
 
@Tolga Kuş Bey Selamlar. Yaklaşık bir yıldır düzenli bisiklet kullanıyorum ve yaşım kadar bisiklet sürmüş abiler var ama yine de fikrimi belirteyim. Ben olsam ucuza bir MTB alırım ve diyetle (Karatay da olabilir) fazla kilolarımı veririm. (MTB kalın lastikleriyle konforlu ama yorucudur, zaman kısıtlıysa aslında daha fazla efor harcamış olursunuz) İstediğim kiloya varınca da bir tur bisikleti (tercihen Fuji Touring) alırım. Önünüzdeki uzun yolculukta başarılar ve iyi eğlenceler dilerim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Kuş
Kolay gelsin :) MTB lerde ağırlık sınırı nedir bilmiyorum ama, sıkıntı olmaz sanırım. (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Kuş
@Tolga Kuş Hocam yanlış anlaşılma olmasın ben kendi bisikletimden yola çıkarak bir varsayımda bulundum. Hatta başına özellikle "Bisikletimin ağırlığının 9 katını taşıması durumundan hareketle" yazdım. Çeşit çeşit kadro malzemesi var, farklı farklı geometriler var, bu sebeple her bisiklet direkt ağırlığının 9 katını taşır diye bir varsayım yapmadım, sadece alacağın bisikletin çok hafif olmaması gerektiğine dikkat çektim. (12+ kg olmalı bence)

Arkadaşların paylaştığı tabloya da bakınca aşağı yukarı dediğim gibi çıkıyor sonuçlar ama yinede en güzeli araştırmak zaten büyük markalardan neredeyse her modelle ilgili bilgi çıkıyor Googleda İngilizce arama yapınca.

Bir de mesela bir bisikletin üzerinde standart olarak sepetleri de olabilir ve üretici onları da katıp ağırlığı vermiş olabilir. Haliyle sepetin dirence katkısı yok, bu yüzden direkt 9 katı diye düşünmek yine yanılabilir.

Bu arada MTB ile başlayıp sonra Fuji Touring alma konusu bana maddi yönden makul gelmedi. Fuji Touring zaten kapasitesi yüksek bir bisikletse yani 160kg ise buradan 13kg kendi ağırlığını düşersen 147 kg, bu da yüksüz bir şekilde arkadaşımızı rahatlıkla taşıyabileceği anlamına geliyor. Hal böyleyken niye 2 defa bisiklete para verilsin, direkt Fuji Touring ile başlanabilir ve zayıflayınca aynı bisikletle tura çıkılabilir. Atladığım bir şey mi var?

Bir düzeltme yapayım.

Giant için cahitakin in paylaştığı site bilgi yok demiş fakat Giant Owner's Manual içinde ağırlıkları yayınlamış. (Bisikleti aldığımda kitapçık vermişlerdi orada da aynı bilgiler yazıyormuş sonradan gördüm)
(link)
Yalnız işin enteresan yanı Giant'ın Owner's Manual ile Fuji'nin Owner's Manual bazı yönlerden çok benziyor.
(link)
Taşıma kapasitesi olarak yazılan ağırlıklar birebir aynı.

Başta bisikletim için taşıma kapasitesi 120 kg demiştim (Alman bisiklet satıcısının biri öyle yazmıştı ona binaen).
Fakat şimdi görüyorum ki bisikletim tura da uygun olduğu için kılavuza göre 355 lbs yani 161 kg kapasiteli.
 
@hsngrms Hocam bilgilendirme için sağol.

Fuji Touring bisikletini deneme hatta canlı olarak görme şansım olmadı fakat tipini beğendim.

Ben motosiklette kullandığım için fuarlara gidip orada ki yeni modellere bakıyordum, fakat bisiklet alanında çok zaman geçirmiyordum.
Acaba orada yeni modeller fuara özel fiyatlardan satılıyor mu?
 
Geri