Bir zamana karşı spesiyalistinin en önemli vasıflarından birisi bisiklet üzerindeki duruşu ve konumlanmasıdır.Aero pozisyondayken yol aldıkça sele üzerinde öne kaymayı önlemek için kullanıyor.
Uci kurallarına göre sele ayna kola göre belli bir uzaklıktan daha yakın olamaz.
Tt'ciler genelde iyi güç uygulayabilmek için selenin önüne oturur. Kaymamak için de zımpara, cırtcırt vs koyar.
Öncelikle, yeni bir taktik değil. Son fotoğraf 2015 dünya şampiyonasından, ve Tony Martin daha önce de zamana karşı bisikletinin selesine zımpara kağıdı yapıştırıyordu.
Burada amaçlanan şey daha aerodinamik bir sürüş pozisyonu elde etmek. Ne demek istediğimin daha kolay anlaşılması için önce kötü bir zamana karşı pozisyonu örneği vereceğim:
Bu adamın duruşunu saat yönünde çevirirseniz, sele öne gelir, omuzlar (ve dolayısıyla kollar ve gidon) aşağı iner ve daha aerodinamik bir pozisyon elde edilir. Şunun gibi:
Fakat, UCI seleyi istediğiniz kadar öne almanıza izin vermez; selenin en uç noktasının orta göbeğe göre en fazla ne kadar önde olabileceğinin bir sınırı vardır. Ancak selenin neresine oturacağınıza karışamaz. Bu yüzden zamana karşıda bisikletçilerin çoğu selenin ucuna oturur. Ucuna oturulmuş seleden iyice aşağı kaymamak için de bisikletçinin ya kolları ile kendi ağırlığını desteklemesi gerekir, ya da kaymayı zorlaştırıcı böyle önlemler alması.
Marjinal kazanımların kitabını yazan takım Team SKY 'dır.Team Sky'ın tedrisatından çıkmayan herhangi bir inovatif düşüncenin genellikle yaşaması çok zordur.
Team Sky'ın aero kazanımlı zamana karşı mayosu
trolleniyorum sanmıştım çok pis aydınlanma yaşadım canyon instagram hikayesinde "Selenize zımpara kağıdı koyar mısınız?" diye bir anket yapmıştı.Seçenekler de "hayatta olmaz" ve "eğer beni hızlı yapacaksa" idi. Şaka sanmıştım ve koyarım işaretlemiştim
Komutanların askerler için söylediği meşhur söz geldi aklıma nedense ama biraz ters olmuş seleye takmış zımparayı. Biz iki saat gidiyoz paramparça oluyo o kadar korumaya, adam eskitemeyince zımpara takmış inat etmiş eskitecek.
bu iş biraz da maddiyat ile ilgili şimdi bu adam bir tayta 100 tl ödese acaba yine aynısını yaparmı.bayramda abimler köye giderken arabanın tek lastiği pert oldu değiştirene dek akla karayı seçti 15 gün araba garajda yattı şimdi yabancı adamlara bak en iyi sıfır lastikleri sırf hava uğruna drift vs yapıp yakıyorlar.onlara göre kıymetsiz bize göre kıymetli şeyler
@Murat B. Bilgilendirme için çok teşekkürler hakkaten düşünüp duruyorum niye niyeee diye 5 dakikadır Garipsediğim şey şu oldu, Sele'nin üzerine zımpara yerine halılarda falan kullanılan kayma engelleyici plastik bir aparat kullanılması mümkün değil mi acaba aşağıdaki örnekteki gibi? Adamın bildiğin taytı parçalanıp kıçı kanamış..