Scudo Sports

Sele borusu ve kadronun kaynamasi

kerem bey bir mengene bulun (küçük atölyelerde veya bisiklet tamircilerinde vardır .) sele borusunu mengeneye kadro yere paralel olacak şekilde sıkıştırın yani kadro yukarı değil yatay olacak şekilde önce kadroyu bir iki sağ sol yaptırın oynatın hafifçe oynayacaktır ondan sonra vida söker gibi kadroyu çevirerek birazda kendinize çekerek çıkartın yani seleborusu sabit kadroyu çevirerek çıkarıyorsunuz en etkili yöntem bu ben böyle çıkartırım kaynamış seleborularını.
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem oktar
Scudo
teşekkür ederim bülent bey mengene ile sele borusu birazcık hırpalanacak haliyle ama sıcak su soğuk buz torbası gibi genleşmeye yönelik yöntemler işe yaramazsa zaten sele borusunu gözden çıkaracağım söylediğiniz yöntemi yapmak için de müsait bir yer olması gerekecek :(
 
seleborusuna zarar vermedende çıkarmak mümkün aslında iki adet 2-3 cm kalınlığında tahta takozu seleborusu kelepçesinden sıkıştırırsan hiç birşey olmaz, benim yazdığım son çaredir zaten, içine akşamdan wd40 sıkıp sabah bisikleti bacak aranıza alıp seleyi sağ sol yaparakta belki çözüme ulaşabilirsiniz, birde kadronun seleborusunun girdiği kısımın alu olması lazım bisiklet ful karbonda olsa furş,orta göbek ve seleborusu bölgelerini aluminyum yapıyorlar, istisnalar hariç aluminyum karbon ile kaynamaz ama aluminyum aluminyum ile montaj sırasında biraz gres yedirmezseniz fena halde sarar, kaynamış gibi olur bisikletin tüm ekipmanların montajında mutlaka bir parça gres sürmeyi ihmal etmeyin derim hem sesi keser hemde sökma takma montajında kolaylık sağlar.
 
merhaba arkadaşlar bir süredir sele borusu için çıkarma girişimlerim bugün sıcak su uygulaması ile devam etti ancak ne yazıkki başarılı olamadım. Ancak wd40 ve pas yağ çözücü ile ara ara sıkıp bekletiyorum bu şekilde çıkacağını umuyorum aksi halde artık bir bisikletçiye gidip sele borusunu kestirerek kurtulmaya çalışacağım
 
@kerem oktar

Çelik olsaydı ; pas sökücü ve bulaşık detarjanı uygulamanızı ve sağlam bir boru anahtarı ile yüklenmenizi tavsiye edebilirdim. Ama alu. olunca zarar verebilir,üzerini sıyırabilir... gibi birçok şey olur diye tahmin ediyorum ama gözden çıkarttıysanız tabi denemenizde fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem oktar
mustafa bey henüz sele borusunu gözden çıkarmadım karbon bir sele borusu alacağım zaman artık keserek kurtulacağım tabi alana kadar yükseklik ayarında bir problem olmadığı için kullanmaya devam edeceğim
 
@kerem oktar

Sele borusunun ucu ile sele arasına ek bi aparat bulsanız. Yani kendinize göre 5-10 cm uzunluğunda,bir ucu sele borusundan geniş diğer ucu sele ye girecek çapta bir boru olsa diye düşündüm ama sabitleme si sıkıntı olur malum sele olunca sağlam da olması lazım, o yüzden biraz uçuk bir fikir sanırım
 
evet biraz uçuk oldu gibi :) işin enterasan yanı bu bisikleti mart ayında aldım 3 ay gibi sürede böyle bir şey olması çok enterasan
 
@kerem oktar

Yıkadıysanız arasında biriken nemden dolayı olmuş olabilir ama alü. boru nasıl o kadar güçlü kaynamış şaşırdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem oktar
@Mustafa demirbacak


mustafa bey aynen dediğiniz gibi bisikleti yıkadıktan sonra kalan ıslaklık nem yüzünden oldu yani her yıkamadan sonra sele borusunu çıkarık orayı kurulamak gerekiyormuş. Şu sele borusunu hayırlısı ile bir çıkarabilrsem artık orjinal karbon sele borusu alacağım ve her ay çıkarıp takacağım :)
 
Arkadaşlar nihayet sele borusunu çıkarmayı başardık. Sevgili Hüseyin Şahin abi ile yoğun bir uğraş ile seleborusu yerinden çıktı ancak bizde aradan çıktık neredeyse :) ilk başta eski gözden çıkarılmış olan bir seleyi sele borusuna taktık ve tersinden çekiç ile var gücümüzle vurduk milimetre bile oynamadı seleye yanlardan vurduk sağlı sollu hiç dönmedi en sonunda sıcak su uygulaması yaptık kadroya önce sıcak suyu yavaş yavaş döktük sonra seleyi yerinden çıkardık ve yukarıdan aşağı sert bir şekilde vurunca sele içeri kaydı seleyi yeniden taktık ve elimizle seleyi sağ sol yaparken çıkardık. Hüseyin abi olmasaydı tek başıma başaramayacaktım tabi. Ancak burada yine aynı sorunu yaşayan arkadaşlar wd40 ve pas sökücülerle çare bulamazlarsa yapacakları yönten sıcak su ile kadroyu genleştirmek sonra seleyi çıkararak sele borusuna sert bir darbe ile vurmak sele borusu aşağı inerse artık çıkabilir demektir herkese iyi forumlar dilerim ve bilgilerini paylaşan tüm arkadaşlara çok teşekkür ediyorum
 
Sonunda başardınız demek sevindim :) Bende sele borusunu çok zor uğraşlar sonucu çıkartmıştım. En büyük boy boru anahtarı yardımıyla tabi boruda zedelenmelerde olmuştu sonra zımparalayıp düzeltmiştim.
 
Soğutma yöntemi kesinlikle işe yarıyor ama aluminyum ve karbonun nasıl kaynadığına göre değişebilir. Bu uygulamadan önce sele borusunun kadroya girdiği noktadan azar azar wd 40 vb. sıkarak genleşme sırasında parçaların arasından yağ sızdırarak açılmayı kolaylaştırabilirsiniz
 
Geçmiş olsun ama başına böyle bir şey gelebilecek arkadaşlar için yazıyorum. Saç kurutma makinesi ve aşağıda gördüğünüz soğutucu sprey alıyorsunuz. Sıkışan bölümü iyice ısıtıp sonra soğutucuyu sıkıyorsunuz. Çıt diye ses geldimi tamamdır. Vurma kırma abanma yok. :)
http://www.tachohellas.gr/prd_images/15I1GQQJL.jpg
 
@kerem oktar

Ben olsam o sele borusuna, boruyu çıkardıktan sonra, her türlü işkenceyi yapardım..
 
@Edip Dinçer

Edip bey Hüseyin abiye teslim ettim seleborusunu kendisinden de forumda satışa sunmuş olduğu ritchey superlogic sele borusunu satın aldım :)


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
http://img.tapatalk.com/d/14/07/04/zyte9a2u.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/07/04/5y6u2a3a.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/07/04/9eqa2u9u.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/07/04/avy8y2ap.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/07/04/dyzytuvu.jpg





iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
@Mustafa demirbacak


Zor oldu ama çıktı Mustafa bey sele borusu kesinlikle sert darbeyi almadan yerinden oynamıyor. Ilk önce kadronun uç kısımları kaynama yapmıştır diye düşünüyorduk ama yanılmışız nasıl olmuşsa iç kısımlarda sele borusu üzeri sanki katran bağlamış gibiydi belkide karbon kadroda alüminyum sele borsusu kullanmamak gerekiyor...


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
@Deniz ÇINAR

Karbon çatlamasın hocam :) pek anlamam gerçi karbon ani sıcak soğuk değişimlerinde ne tepki verir.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
@İlkay Erkılınçoğlu

Ben önce wd40 sıktım sonra seleborusunu buz torbasını sardım bekledim ama malesef olmadı sele borusu daha içerde kaynadığı için oraya kadar ulaşmıyor bile wd40 velhasıl seleborusunun yüzeyini görseniz darbe olmadıkça yağlamanın da tek başına çözüm olmayacağını düşündürdünüz sizde :)


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Geri