Scudo Sports

Sele borusu sökme

Kayıt
10 Ekim 2013
Mesaj
6
Tepki
1
Şehir
istanbul
Bisiklet
Castello
herkese selamlar. benim eski bisikletim catellonun sele borusunu sökemedim.w40 ve yağ sıktım. zorladık ama olmadı. bir fikri olan varmı.
 
Scudo
Çekiç vur hocam seleye yandan o iyice kuflenmis. Boruya vurma kirarsin.
 
sele borusunu mengeneye sıkıştır ama kadro yukarıda kalacak şekilde değil kadro yatay duracak şekilde sıkıştır sonra kadroyu vida söker gibi saat yönünün tersinde çevir % 100 çıkıyor, bırak sıkışmış boruyu ben nerdeyse kaynamış boruları öyle çıkardım üstelik kadron hiç zarar görmez, önemli olan sağlam bir tezgaha bağlanmış mengene bulman, kapı pencere yapan ufak atölyelerde rahatça halledersin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
@Bülent ÖZER

Ya da Bülent Abi'nin yöntemine ek olarak mengene yok ise ve kadro daha önemli olduğu için Campagnolo ve benzeri dışında da tabi bir seleborusu ise Ø 6-7mm uç ile boruyu karşılıklı delip sağlam ve kuvvet alabileceğiniz uzunlukta tornavida ile vana açar gibi çevirerek çıkartabilirsiniz.
Çekiç ile vurma ise sanayide kendini usta diye tabir eden malzeme bilgisi olmayan kişilere has bir yöntemdir o yüzden bu şekilde uygulamalar ilk başta seat-tube ve seleborusu giriş kısmında olacak genleşmeden ötürü kadroyu çatlatma olasılığı çok yüksektir.
 
bugün bir su borusu anahtarı ile sele borusunu söktüm. ve boru çok pas yapmış. pas sökücü sıkıp içini ve sele borusunu yağlayıp yerine taktım çokta güzel oldu.teşekkür ederim. arkadaşlara

bugün bir su borusu anahtarı ile sele borusunu söktüm. saat yönü terinde çevirdim ve açıldı. boru çok pas yapmış. pas sökücü sıkıp içini ve sele borusunu yağlayıp yerine taktım çokta güzel oldu.teşekkür ederim. arkadaşlara
 
Merhabalar. Sormak istedigim birşey var. Yotube bisiklet kanallarinda yabancilar sele borusunu da gres yağı ile yağlıyorlar ve öyle takıyorlar, bu boru hareket etmemesi gereken bir parça, yağlamak kaymasina sebep olmaz mi? Yaglamak gerekir mi?
 
Merhabalar. Sormak istedigim birşey var. Yotube bisiklet kanallarinda yabancilar sele borusunu da gres yağı ile yağlıyorlar ve öyle takıyorlar, bu boru hareket etmemesi gereken bir parça, yağlamak kaymasina sebep olmaz mi? Yaglamak gerekir mi?
Karbon gresi hocam sürdükleri malzeme. Karbonun daha sıkı tutunmasi,fazla tork gerektirmeden kaymaması için.
 
  • Beğen
Tepkiler: oguz169
Merhabalar. Sormak istedigim birşey var. Yotube bisiklet kanallarinda yabancilar sele borusunu da gres yağı ile yağlıyorlar ve öyle takıyorlar, bu boru hareket etmemesi gereken bir parça, yağlamak kaymasina sebep olmaz mi? Yaglamak gerekir mi?

Alu kadro da, doğrusu, gresleyip takmak. Diğer türlü seleyi sökmek istediğiniz de çok uğraştırır. Bu işlem pedalları takarken de geçerli. Bu arada karbon için olanlar farklı, gres değil, daha çok tutunma amaçlı kullanılıyorlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Ben ara sıra söküp temizliyorum yoksa bazen ses yapıyor. Takarken de biraz sıvı gres sıkıyorum,sapa sağlam yerinde duruyor.
 
Merhabalar. Sormak istedigim birşey var. Yotube bisiklet kanallarinda yabancilar sele borusunu da gres yağı ile yağlıyorlar ve öyle takıyorlar, bu boru hareket etmemesi gereken bir parça, yağlamak kaymasina sebep olmaz mi? Yaglamak gerekir mi?
Birbirine dokunan iki metal parça zamanla kaynar. "Seizing" diye de geçer. Bir süre sonra sele borusunun kadroya kaynamasını istemiyorsanız bir şey kullanmalısınız. Bunu önlemek için Shimano'nun özel anti-seize yağı var ama pahalı ve bana gereksiz geliyor. Ben SKF rulman gresi kullanıyorum.

Tork değerlerine göre sıkarsanız zaten sele borusu oynamaz. Ben tork anahtarıyla değerinde sıkıyorum. Gresli olmasına rağmen hiç problem yaşamadım.
 
Geri