WD40 sıkın bir kaç defa 15-20 dk bekleyin, sağa sola çevirerek çıkarmayı deneyin, ilk defada olmaz ise bir kaç defa aynı işlemi deneyebilirsiniz ,WD40 hemen hemen her hırdavatçıda vardır.Küçük boyları 10-12 TL civarıdır.Spreydir.
Sele borusu ile kadro arasına sızabilecek her noktadan bir miktar araba fren hidroliği (yeşil renklidir) damlatır ve bir yarım saat beklersen sonuç alabilirsin.
Aynı sorun benim bisikletimin birisinde de var...Wd-40 dahil bütün pas sökücüleri denedim çok büyük güç uyguladık ama nafile...Milim oynamıyor yerinde...Kadrom cro-moly. Acaba ısıtılarak çıkartılsa ne gibi sorunlar olur ?
Sele borusuna üstten çok güç uygulamadan çekiçle bir kaç kez vurun. Titreşimle tutunduğu bölgeden ayrılmasına yardımcı olmuş olursunuz. Sağa sola çevirerek çıkartmaya çalışın. İşlemi borunun etrafından WD40 sıkarak yaparsanız daha kolay netice alabilirsiniz.
wd 40 ı birde bisikleti ters çevirip sele borusunun kanalına bisikletin altındaki delikten gönderin ve 1 gün kadar o şekilde bekleyin hidrolik daha etkili olur ama boyaya ve değdiği yerlere ciddi zararlar verir ...
Bir tesisatçıdan rica edin yada kendiniz bir yerlerden bulun. Kurbağacık
Seleyi sökün.
Bu aletle sele borusunu sıkıca kavrayın.
Üstten çekiçle bir kaç sefer vurun. (Evet kadro içine biraz daha gidecek, ama aynı zamanda pası kiri kıracaksınız bu şekilde.) Fazla abartmayın. Sele borusu bir kaç mm oynasa yeterli.
Daha sonra kurbağacığı sağa sola çevirerek yatağı alıştırın ve çıkartın. Sele borusu bir miktar çizilecek ama muhtemelen demir bir sele borusu kullanıyorsunuz. Haliyle bir kaç milyona yeni bir tane alabilirsiniz.
fren hidroliği kesin çözüm benim de bi ara başıma geldi bi araba frencisinden hidrolik alıp döktüm 1 gece beklettim sonra biraz güç vererek saga sola çevirdim oynamaya başladı ve çıktı.Fren Hidroliğini deneyin derim ben
Benimde favorim....daha gecen çarşamba günü yıllardır bilgisizlikten bakamadığım bisikletimin gbeklerini açmaya çalıştım...ön göbeği rahat sökerken arka göbeğisökmede bayağı zorlandım.. ruble tarafına basıta ittire çıkardım..
ters kısımdaki göbeğe giren somun ile onu dibindeki sabitleme somunu birbirine ikiz olmuş.. yağ damlat olmadı ince yağ olmadı.. wd 40 buldum gittim hırdavatcı tanıdığı bi güzel sıktırdım bekledim olmadı....babam çabamı yeterli görecekki banada fren hidroliğini kullanmamı söyledi ..inanmadım denedim. 15-20 dk sonra çok daha az kuvvet ile bir birlerinde ayırdım ama iflahım kesildi vesselam..
paslanmalara karşı kısa çözüm bence fren hidroliği..
nerelerdemi??? bilindik her arabada..