Scudo Sports

Sele borusu aşağı iniyor

Kayıt
30 Nisan 2012
Mesaj
74
Tepki
10
Şehir
İzmir
Kargoyla bisikletim geldi ama bir sorun yaşıyorum.

http://www.decathlon.com.tr/media/824/8248975/big_a9124ad336344b88b180bf37033f8e2f.jpg

Burada görüleceği üzere sele borusunun altında klips var, onu kapatınca sele borusunun sabit kalması lazım ama yeteri kadar sıkmıyor, oturunca hemen aşağı iniyor. Yan tarafında vidamsı dönen bir şey var sıkıştırmak için ama ne kadar uğraştıysam sıkıştıramadım. Yolda birden aşağı inerse başıma kötü şeyler gelebilir.
 
Scudo
@Burak Özkan

Karşısındak vidayı kelepçe açıkken sıkıp, sonrasında kelepçeyi kapatmayı denedinizmi?
 
Aynı sorunu bende yaşadım. Mandalı komple çıkarttım. Elimle yavaş yavaş çevirirerek yerine alıştırdım ve sıkıntı kalmadı. Tavsiyem pas sökücü sprey yada yağ benzeri birşey le yerine alıştırmanız. Vidayı sununa kadar sıkıp açmanız. Sonrasında yağı veya spreyi temizleyin ama.
 
Sele borusu aşağı iniyor. Ne kadar kelepçeyi sıkarsam sıkayım. Özellikle arazide sürüşte sert çukurlara giriyorum aşağı kayma oluyor. Böyle bir şey alsam kesin çözüm olur mu? Screenshot_20240402_165330_com.dmall.mfandroid.jpg
 
1 - Kelepçeyi sıktığında kelepçenin iki yakasının birbirine değmesi.
2 - Borunun çapı kadrodaki deliğe uygun olmaması ve bu sebeple harici adaptör kullanmak.

Yukarıdaki 2 durum da yok ise, yeni kelepçe almaya gerek yok. Kırmızı renk civata sabitleyici al. Kadrodaki deliğe 1 damla (sadece 1 damla!) damlat, boruyu daha önce tespit ettiğin yüksekliğe ayarla ve kelepçeyi sık. 24 saat bekle. Hazırsın.
 
Bende de aynı sorun vardı (var). Gres yağı kullanılması öneriliyor diye birşey okudum. Gres yağı zamanla iki metalin birbirine tutunmasını mı ne sağlıyormuş.

İhtiyacım olduğu anda gres yağı bulamadım, ben de çözümü sıkabildiğim kadar sıkmakta buldum. Eşim koltuğu indiremiyor mesela.

Sanırım teflon sınıfı gres yağ oluyormuş.

Ara sıra seleyi 1cm yukarı kaldırma ihtiyacı hala duyuyorum.
 
Sele borusu aşağı iniyor. Ne kadar kelepçeyi sıkarsam sıkayım. Özellikle arazide sürüşte sert çukurlara giriyorum aşağı kayma oluyor. Böyle bir şey alsam kesin çözüm olur mu? 316084 dosyayı görüntüle
Sele borunda çok metal tozu biriktiyse onları sil.gress varsa onlarıda sil genede kayıyosa
@Can Çelik hocamın dediği yöntemi yap.
Çunku o conta sabitleyicile çok kuvvetli.
Önce daha temiz ve garanti yolları denemen
Önerimdir. Sele borun aluminyumsa sıkıla gevşeys ezilmiş olabilir. Ucuza ve uygun ölçüde sele borusu bulursan onuda bir dene.

Bende de aynı sorun vardı (var). Gres yağı kullanılması öneriliyor diye birşey okudum. Gres yağı zamanla iki metalin birbirine tutunmasını mı ne sağlıyormuş.

İhtiyacım olduğu anda gres yağı bulamadım, ben de çözümü sıkabildiğim kadar sıkmakta buldum. Eşim koltuğu indiremiyor mesela.

Sanırım teflon sınıfı gres yağ oluyormuş.

Ara sıra seleyi 1cm yukarı kaldırma ihtiyacı hala duyuyorum.
Gressi sele borusuna sürülme nedeni genelde yapışmayı önlemek ve ayarlarken kaymayan sele borularını haraket etmesini kolaylaştırmak.bana gress sürmek çok mantıklı gelmedi.
 
Bende de aynı sorun vardı (var). Gres yağı kullanılması öneriliyor diye birşey okudum. Gres yağı zamanla iki metalin birbirine tutunmasını mı ne sağlıyormuş.

İhtiyacım olduğu anda gres yağı bulamadım, ben de çözümü sıkabildiğim kadar sıkmakta buldum. Eşim koltuğu indiremiyor mesela.

Sanırım teflon sınıfı gres yağ oluyormuş.

Ara sıra seleyi 1cm yukarı kaldırma ihtiyacı hala duyuyorum.

Merhaba ;

Kullanılması önerilen gres değil Carbon Assembly Compound/Paste diye geçen farklı bir malzeme.

Motorex Carbon Paste ya da Park Tool Supergrip Carbon and Alloy Assembly Compound olarak iki ürünü örnek verebilirim. Mutlaka farklı markalar da vardır. Bu ürünün özelliği yüzeyler arasındaki sürtünmeyi arttırarak kaymasını engellemektir.
 
1 - Kelepçeyi sıktığında kelepçenin iki yakasının birbirine değmesi.
2 - Borunun çapı kadrodaki deliğe uygun olmaması ve bu sebeple harici adaptör kullanmak.

Yukarıdaki 2 durum da yok ise, yeni kelepçe almaya gerek yok. Kırmızı renk civata sabitleyici al. Kadrodaki deliğe 1 damla (sadece 1 damla!) damlat, boruyu daha önce tespit ettiğin yüksekliğe ayarla ve kelepçeyi sık. 24 saat bekle. Hazırsın.
Kırmızı dediğiniz yani Bu olur mu? damlattiktan sonra nerdeyse hiç sökülemez diyor. Herhalde 1 damla yaparsam kaynatma yapmaz dediğiniz gibi.
Screenshot_20240402_214601_com.dmall.mfandroid.jpg
Sele borunda çok metal tozu biriktiyse onları sil.gress varsa onlarıda sil genede kayıyosa
@Can Çelik hocamın dediği yöntemi yap.
Çunku o conta sabitleyicile çok kuvvetli.
Önce daha temiz ve garanti yolları denemen
Önerimdir. Sele borun aluminyumsa sıkıla gevşeys ezilmiş olabilir. Ucuza ve uygun ölçüde sele borusu bulursan onuda bir dene.


Gressi sele borusuna sürülme nedeni genelde yapışmayı önlemek ve ayarlarken kaymayan sele borularını haraket etmesini kolaylaştırmak.bana gress sürmek çok mantıklı gelmedi.
Başka sele borusu denedim yine kaydı. Gres sürerim arada temizleyip. Ama kaymayı engellemedi.
 
Kelepçeyi sıktığında iki yakası birbirine değmiyor ise, bunu alabilirsin. Deliğin 2-3 mm içine küçük bir damla bırakacaksın sadece.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
Kırmızı dediğiniz yani Bu olur mu? damlattiktan sonra nerdeyse hiç sökülemez diyor. Herhalde 1 damla yaparsam kaynatma yapmaz dediğiniz gibi.
316097 dosyayı görüntüle

Başka sele borusu denedim yine kaydı. Gres sürerim arada temizleyip. Ama kaymayı engellemedi.
ben zaten gres surmek mantıklı demedim aksine gresi sadece temizle ve yenisini surmeden geri tak diye oneride bulundum.@MutluGezgin gres onerisinde bulundu. bende mantıkli gelmedi dedim.cunku gresin surulme amacı kadroya sıkı gecen sele borularının ayarlama yaparken yukarı asagı daha rahat haraket etirilebilmesi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
Aynı sorun bende vardı sele kelepçesini öyle bir sıkıyordumki boru yamulacaktı ama yinede bir süre sonra aşşaya kayıyordu. Gresd denedim sele kelepçesini değiştirdim yine olmadı sonradan farkettimli sele borunun girdiği kadronun boya katmanı zamanla dökülmüş o bir katman boya yüzünden boru gevşiyor aşşaya iniyordu çare bulamadım bisikleti sattım
 
Geri