Scudo Sports

Şehir/tur bisikleti tavsiyeleri

Yanlış anlamazsan Sub 20 'yi denemenizi tavsiye ederim. Hem sürüş pozisyonu vede agrasif yapısı her iki yönüyle tatmin edici.

Bu arada benimde boyum 1.70 Medium size kullanımı cok rahat.
 
Scudo
Aşağıdaki 4 bisikletten birini almayı düşünüyorum, hangisini tavsiye edersiniz.

bianchi guipago 870TL

Kadro Alüminyum 6061 HF / Entegre Maşa Yatağı
Maşa 28"YOL 1.1/8" ALÜMİNYUM
Jant 28/622X19 BYTE ÇİFTKAT ALÜMİNYUM SİYAH 36H
Lastik 700X38C 40-622 C-1118 SİYAH
Vites SHIMANO ACERA 24 VİTES
Fren MEKANİK DİSK SHIMANO BRM-416A ROTOR 160mm
Sele SELLE ROYAL 8546URC


Whistle Guipago 1160 Man 1000TL

Kadro ALLOY HYDROFORMED WHISTLE CUSTOM
Gidon BYTE ALLOY RIZER 20MM
Gidon Boğazı BYTE ALLOY AHEAD AÇI AYARLI
Sele Sapı BYTE L:350mm DIA:31.6mm
Sele SELLE ROYAL 8546URC VIPER WHISTLE LOGOLU
Çatal Yatağı CH-918 TEW 1.1/8
Çatal 28″ALLOY HYBRID
Krank Takımı SHIMANO FC-M431 48X36X26T
Göbek SHIMANO HB-RM60 -SİYAH 36H QR
Arka Değiştirici SHIMANO DEORE RD-M591
Ön Değiştirici SHIMANO ALIVIO FD-M430L6
Vites Kolu SHIMANO ALIVIO SL-M430 9X3
Arka Dişli SHIMANO CS-HG30 9-VİTES 11-32
Fren SHIMANO BR-M432
Dış Lastik 700X35C SİYAH/ REFLEKTÖRLÜ/ BYTE ASOLO
Jant WHISTLE TKK 4X9 SİYAH
Pedal VP-X92 CR-MO TEK TARAF KİLİTLİ

SALCANO CITY SPORT 21 VR 450tl

TİP : 700C TREKKING
VİTES : SHIMANO ST-EF60/ RD-TX55 21 VİTES
KADRO : 6061 ALÜMİNYUM KADRO
MAŞA : HI-TEN MAŞA
FREN : TEKTRO 837 ALÜMİNYUM V-FREN
G. BOĞAZI : ZOOM AHEAD ALÜMİNYUM DERECELİ GİDON BOĞAZI
KRANK TAKIMI : SUNTOUR CW10- XCC-T208 KRANK TAKIMI
TEKER GÖBEĞİ : SHIMANO FH-RM30/HB-RM40
RUBLE : SHIMANO CS-HG20 KASET 12-28
TEKERLEK : SALCANO X-PRO3 8X4ÖZEL ÖRÜM TEKERLEK SETİ
LASTİK : CONTINENTAL TOURING PLUS REFLEKTÖRLÜ LASTİK


SALCANO ASTRO 291 27 975TL

TİP : 29" MTB
VİTES : SRAM X5 27 VİTES
KADRO : HYDROFORMED BUTTED ALÜMİNYUM KADRO
MAŞA : SUNTOUR SF11 XCR RLO GİDONDAN KİLİTLEMELİ MAŞA
FREN : AVID JUICY 3 HIDROLİK DİSK FREN TAKIMI
GİDON : SALCANO/ZOOM MTB-AL-152B ALÜMİNYUM GİDON
G. BOĞAZI : SALCANO/ZOOM TDS-D345 3D FORGED ALÜMİNYUM GİDON BOĞAZI
SELE : VD-1121 SALCANO LOGOLU, JEL TAKVİYELİ SELE
SELE BORUSU : SALCANO/ZOOM SP-238 ALÜMİNYUM SELE BORUSU
KRANK TAKIMI : SUNTOUR CW9-XCR T419 KRANK TAKIMI
TEKER GÖBEĞİ : SRAM MTH306 QR
RUBLE : SRAM PG-950 KASET 11-34
TEKERLEK : SALCANO X-PROD1 8X4 ÖZEL ÖRÜM TEKERLEK SETİ
LASTİK : CONTINENTAL RACE KING 29x2,2 LASTİK
SEÇENEKLER : KADRO ÖLÇÜLERİ 19"-21"
 
Ben olsam salcano 291 seçerdim.Hidrolik disk fren var.Vites sistemide güzel.Lastik konusunda eğer uzun yolda gideceksen ince lastik kullanmalısın.
Bide şu bisiklete bak istersen.(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: curly89
sedonalar daha mantıklı. Amacınıza göre city sportu ya da diğerini seçin derim. Arazide kullanacaksanız astro kullanmayacaksanız city sport
 
salcano city sport'un yeni modellerine bakın. hidrolik frenli olanları gerçekten mükemmel. kesinlikle tavsiye ediyorum. şehir içi kullanım için mükemmel bi bisiklet...
 
  • Beğen
Tepkiler: curly89
City Sport 24VS hakkında şehirdışı için ne düşünüyorsunuz acaba? Bagaj takılıp vs uzun yol yapılabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: curly89
Merhabalar! :)

Ben ikinci el trek fx 7.2 ya da specialized sirrus sport bakmanızı da öneriyorum.

İyi günler!
 
  • Beğen
Tepkiler: curly89
Söylenenlerin aksine şehir içi veya uzun tur kullanımı için disk frenin gereksiz masraf, gereksiz ağırlık ve bir arıza durumunda gereksiz zaman kaybından bir şey olmadığını söyleyebilirim. Vazgeçin artık şu disk fren sevdasından. Asfaltta kullanmak için dağ bisikleti alınması yetmiyormuş gibi bir de tur bisikletlerinde de disk fren öneriliyor. Saçmalıktan öte bir şey değil açıkçası. Disk frenin onlarca götürüsü yanında şehir içi veya uzun turlarda kullanımda size hiçbir getirisi yoktur. V fren bu kullanım alanında oldukça yeterlidir.

Sorduğunuz modeller arasında yok fakat salcano 24 vr'ye bi bakın isterseniz. 500-600 tl civarında olması lazım, donanım olarak gayet iyiydi. Tur için oldukça uygun ve konforlu. Yine whistle guipago da donanım açısından gayet iyi. Fakat her bisiklet seçiminde bas bas söyleniyor ben de söylemek istiyorum. Parçalar illaki değişecektir zamanla fakat kadro yerinde kalacaktır. O nedenle sizi ömür boyu idare edecek göze hoş gelen, içinize en fazla sinen kadroyu almanız en önemlisi. Parçaları zaman içinde paranız oldukça kademe kademe yükseltebilirsiniz. Hem bisikleti upgrade etmek oldukça keyiflidir, parçalarını teker teker kendiniz taktığınız bir bisiklete binmek size hazır yüksek donanımlı bir bisiklete binmekten daha fazla keyif verecektir.
 
Merhaba, yazdıklarınızı saygıyla karşılamakla beraber sadece "saçmalık" kısmını dışarda tutarak tamamen farklı düşüncede olduğum için cevap vermek istedim. Öncelikle şunu belirtmeliyim. Farklı sınıftaki her bisikletin farklı bir karakteristiği ve kullanım amaçları olduğu gibi çıktığınız yolda yaşadığınız tecrübeler de farklılaşıyor. Bu da bisiklet, yol, sürüş konforu ve özellikle güvenlik açılarından tercihlerinizin bu doğrultuda değişmesine yol açıyor. Kendi açımdan: Tur bisikletim var, amortisörü var, hidrolik disk freni var ve bundan son derece memnunun. Memnuniyetimin sebebi de hava atmak ya da ne kadar pahalı ekipmanlar kullandığımı birilerine göstermek için değil, düştüğüm çok ciddi ve beklenmedik zor durumlarda bana sağladığı faydalar için. "Hayatımı" demek belki iddalı gelebilir ama evet hayatımı kurtardığı için. Tabi bunu sadece disk fren özeline indirgememek lazım. Çünkü güvenlik olarak bakıldığında lastik de aynı derecede (bence daha da fazla) önemli. Aynı cümleler "Tur bisikletlerinde dişli lastiğe hiç gerek yok. Tamamen slick lastik kullanmak gerekir. Tur bisikletleri için dişli lastik kullanmak "saçmalık" şeklinde yazılmış olsaydı da ben yine bu cevabı yazardım sanıyorum. Veya "Tur bisikletinde amortisöre ne gerek var." denseydi.

Tecrübe ile ilgili olarak, kısa kısa kendi görüşlerimi yazayım ki yazdıklarımın da bir anlamı olsun: (Yer: Mersin batı girişi) Düz yolda yol çızgisine daldığım için fark etmediğim park halindeki arabaya çarpmaktan son anda frenlemem (ki burada disk frendeki fren dozajını ayarlayabilmek çok işime yaradı) ve Schwalbe Racing Ralph (28") lastiklerin dişleri sayesinde kurtuldum. Buna karşın kardeşimin eşiyle yaptığımız turda (Yer : Özdere yakınları) ön jantın yamulması sonucu jant fren pabuçlarına sıkıştı ve düz yolda takla attı. Kolunun kırık olduğu 15 gün sonra ortaya çıktı.

Yaptığımız uzun, dik ve aynı zamanda bol virajlı inişlerde (Yer : Anamur yakınları Melleç inişi, 2. Yer: Gemlik yakınları Haydarıye Köyü - Kumla inişi) frenlemeyi ayarlamanın en büyük yardımcısı (kilitlenebilir) amortisör olmuştu. Hızlı yapılan inişlerde yoldan kaynaklanabilecek zıplamaları ve kontrol kaybını azaltmak ve yine gerekebilecek ani frenlemeyi yapabilmek için amortisörü de gerekli buluyorum. (En azından ne gerek var demiyorum.)

Tüm bu yazdıklarımı kişisel tecrübemi aktarmak adına yazdım. Kimseye özellikle ters düşmek ve tartışma başlatmak adına değil. Lütfen bu yazımı bu kapsamda değerlendirin. Amacım, farklı tercihlerin farklı tecrübelerden kaynaklanabileceğini, tercih bilinçsiz olsa bile ileride yaşanabilecek istenmeyen durumlarda kullanıcıya fayda sağlayabileceği, ilerideki tercihlerin daha bilinçli yapılmasına fayda sağlayabileceğini hatırlatmaktı.

Kazasız ve keyifli turlar.
 
Haklısınız yine benim de yer yer cümlelerime "bana göre" şeklinde eklemeler yapmam gerekiyordur sanırım. Saçmalık kısmı dahil. Çünkü yazdıklarınızı okuyunca size de hak vermemek elde değil gerçekten. Fakat dediğiniz gibi olay tecrübe ve kişinin tercihlerine göre değişkenlik gösterebiliyor. Ben de sizin gibi hem disk hem de v fren kullanmış biri olarak disk frenin yanında v frenin bir eksikliğini hissetmemekle birlikte artılarını gördüm. Ama dediğiniz gibi iş kişinin tercihlerinde bitiyor.

Saygılar, teşekkürler.
 
trek 7.2 fx ikinci el bakmanızı öneririm.
oldukça memnunum, daha oldukça yeni olmama rağmen 160 km lik parkurda çok rahat ve konforlu idi. benden bir iki gömlek üstün arkadaşların toplam yorgunluğu ile benimki farklıydı. ben arada bisiklet değiştirerek de 10-20 km yaptım ama hemen kendiminkine dönmek istedim..bu elbette kargadan başka kuş tanımam durumu da olabilir, subjektif yargı olabilir. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: curly89
Bence de tur bisikletinde hidrolik fren ihtiyaç dışı. Dezavantajları avantajlarından çok daha fazla. Ben de size disk fren ile yaşadığım olumsuzlukları yazabilirim. Birinde fren esnasında sid maşamın sol bacağı kaliperin olduğu yerin ortasından kırıldı. Hızım 30km ya da üstü olsa sonuç çok kötü olabilirdi. Tur bisikletlerinde ağırlık daha fazla oluyor. Bu daha fazla yük demek.
Birinde de yokuş inerken hidrolik frenim boşaldı. Fren kolunun içindeki lastik parça yağ kaçırdı, basınç yapmaz oldu. Bana büyük masraf çıkardı. Onun dışında hidrolik frende panik anında kontrol daha zor oluyor. Takla olayı daha çok oluyor.
 
SALCANO ASTRO 291 27 975TL bu bir dağ bisikleti. size salcano city sport 27 hds tavsiye ederim. hidrolik disk frenli çok iyi parçalara sahip ön amörtisörlü bir şehir bisikleti.

bir de sedona 321 var ama duyduğum kadarıyla bulmak çok zormuş 2012 modeli bekleniyormuş. eğer bulabilirseniz hiçbirini düşünmeden sedona 321 almanızı öneririm. şimdiden hayırlı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: curly89
uğur yılmaz, merhaba, benim de bahsettiğim şey bu işte. Kişisel tecrübelerin tercihe etkisi. Çünkü disk frenin dozajını ve kuvvetini çok daha güvenilir buluyorum. Ama bisiklet bakımının da etkisini yadsımamak gerekiyor sanırım. Kilo konusu da bence göreceli. Asla kullanmadığım ama yanımda bulundurduğum çok fazla malzeme oldu. Ama kendimi güvende hissettim. Zaman zaman 1-2 kiloyu fazladan taşısam da. Kazasız ve keyifli turlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: curly89
Cevap yazanlara teşekkür ederim.

Dün akşam bir arkadaşımla konuşurken elimdeki eski parçaları kullanarak, bisikleti kendime göre toplamamı önerdi. Sizce tur bisikletimi beraber toplayalım mı yoksa hazır bisiklet mi alayım.

Dün akşam eski bisiklet parçalarımın içindeki sağlam durumdaki parçaları ayırdım:
-Amobea vitra gidon ve sele seti
-deore aynakol
-hg50 8li ruble
-1 adet lx v-break fren
-1 adet deore v break fren
-xt 8li ruble uymulu arka aktarıcı
-deore lx ön aktarıcı


Almam gereken parçalar:
-Jant
-Lastik
-kadro
-maşa
-furç takımı
-zincir
-fren-vites kolu
 
bagaj takan arkadaşları gördüm. uzun yola çıkanlarda oldu. bisikletten gayet memnunlar :)
 
Teşekkürler Yavuz Bey Sedona 311 aldım bende
 
Arkadaşlar selam,

Oldukça kilolandım, ayrıca formsuzum. 1 yıl öncesine kadar aktif sayılabilecek spor yaşantım vardı. Çeşitli nedenlerden ötürü yaşam stilim değişince ve günün 2/3'ünü bilgisayar karşısında geçirince 1 yılda yaklaşık 25 kilo aldım.

Geçtiğimiz aylarda Trek FX 7.4 satın alarak kendime çeki düzen vermeye karar verdim. Yediğime içtiğime artık daha fazla dikkat ediyorum. Uyku saatlerimi de eskisine kıyasla daha normalleştirmeye başladım.

Yaklaşık bir aydır, çoğu zaman her gün olmasa da en az 2 günde bir düz yolda 15-30 km arası sürüyorum. Bacaklarım inceden açılmaya başladı. Sele ile ilgili rahatsızlığım da alışmaya bağlı azaldı.

Mesafeyi gün geçtikçe biraz daha arttırmayı planlıyorum.

Yalova'da ikamet ettiğim için şimdilik Yalova - Karamürsel arası veya Çiftlikköy - Merkez arası git gel yapıyorum.

Kilomu, formsuzluğumu dikkate alarak hangi turlara katılabilirim bana çeşitli fikirler verebilir misiniz. Örneğin 1 ay daha düzenli 30 km/gün sürüşler gerçekleştirdikten sonra Bursa-Çanakkale (Bursa-Bandırma-Çanakkale bildiğim kadarıyla düz sayılır) arası, çadırda konaklayabileceğim tur önerir misiniz?

Şehir dışı, yeni başlayanların da katıldığı toplu gerçekleştirilen tur önerilerine de açığım. Yeter ki uyum gösterebileceğim zorlukta olsun. Ekipman ve vakit konusunda sıkıntım yok.

Selamlar
 
Geri