Scudo Sports

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

selamlar arkadaşlar üç bisiklet arasında kaldım hangisini önerirsiniz hangsi daha iyidir almam daha iyi olur
salcano city life
kron tx 150
merida crossway 40d
uzun bir süre bisiklet sürmüşlüğüm var kendime uygun düzgün bir bisiklete geçmek istiyorum gerekli araştırmaları yaptım az çok sen son bu ikisi arasında kaldım ama duruma göre merida da alabilirim biraz daha ucuz olması daha iyi olur süreceğim yer erzincan dümdüz şehir rahatça hız yapabilecegim beni yormayacak eziyet etmeyecek birşey istiyorum çok uzun süre bisiklet kullandım sonrasında düzgün bir bisiklete geçince önemini kavradım sonra araştırdım ve yeni bir bisiklet almak istiyorm yardımcı olursanız sevinirim
bu 3ünden birini alacagım artısı eksisi nesi var nesi yok neyi önerirsiniz ve neye dikkat etmemi önerirsiniz söylerseniz bir de sizin ağzınızdan dinleyebilirsem sevinirim
link paylaşmak isterdim ama yeni oldugum için sitede paylaşamıyorum malesef

Link paylaşamadığınızda ilan numaralarını paylaşabilirsiniz.

(link)
(link)
Kron ilanı yayından kalkmış. Düzenleme aşamasında da olabilir tabii.

Merida her yönden Salcano'dan iyi. Salcano belirtildiği gibi 24 vites değil, 21 vites, vidalı rubleli.
Fiyatını hak etme konusunda (link) veya benzerlerinin fiyatlarına bakmak kısmen fikir verebilir.
 
Scudo
peki abi meridaya bütçem yeterse almaya çalışacagım dediğin gibi aynı model bisikletlere 2 gün baktım ama bana uygun yada içimi rahatlatacak pek birşey bulamadım dediğin gibi ilan numarasını da atıyorum buraya. bu ikisinin karşılaştırmasını yapabilir misiniz biri kron tx 150: 1169168844 diğeri salcano önceden attıgım foto: 1173410046 fiyatı hak etme dediğin yerde de şuan fiyatlar aşağı yukarı böyle bu tür bisikletler için kimisinin vites seti kiminin freni farklı olyor fiyatlar ona göre oynuyor 0 ların yarı fiyatları zaten verecegim parayı gözden çıkardım rahatça veririm 7-8k bütçe var şuan ona 10k yapmaya çalışıyorum merida almak için ama o kadar önemli mi şuan onu düşünmeye başladım
 
peki abi meridaya bütçem yeterse almaya çalışacagım dediğin gibi aynı model bisikletlere 2 gün baktım ama bana uygun yada içimi rahatlatacak pek birşey bulamadım dediğin gibi ilan numarasını da atıyorum buraya. bu ikisinin karşılaştırmasını yapabilir misiniz biri kron tx 150: 1169168844 diğeri salcano önceden attıgım foto: 1173410046 fiyatı hak etme dediğin yerde de şuan fiyatlar aşağı yukarı böyle bu tür bisikletler için kimisinin vites seti kiminin freni farklı olyor fiyatlar ona göre oynuyor 0 ların yarı fiyatları zaten verecegim parayı gözden çıkardım rahatça veririm 7-8k bütçe var şuan ona 10k yapmaya çalışıyorum merida almak için ama o kadar önemli mi şuan onu düşünmeye başladım

(link)
Kron TX 150'in en büyük kadrosu 51, bu bisiklet 55 kadro olamaz. Zaten 55 kadro bisiklette bu kadar yüksek sele ve gidon kullanımı için herhalde sürücünün 2m üstü boyda olması lazım. Bana kalırsa epey küçük bir kadro, bu yükseltme çabaları ondan. Sağdan hiç fotoğraf koymadığı için üstündeki vites sistemi ve durumu hakkında hiç ipucu yok. Bisikletin orijinali 3x8 ama aslında 3x8 sete uyumlu olmayan bir ön attırıcı ((link)) ile geldiği için vites sorunlarına hazır olmak lazım ama belki değiştirilmiştir, gerekirse de değiştirilebilir. Onun dışında sorunsuz gibi görünüyor ve yenice bir model.

(link)
Geçen sefer attırıcı modelini Tourney TZ gibi görüp Salcano'nun 21 vites olduğunu yazmıştım ama şimdi bilgisayardan bakınca Tourney TX olduğunu gördüm. Yapısına bakılırsa gerçekten 55 kadro. İlanda yazıldığı yıldan (2022) daha eski gibi görünüyor (2019-2020) ama sorun değil. Jelleri patlamış selesini değiştirmek lazım ya da kılıfla idare edilebilir. Onun dışında başka sorunu yok gibi, fiyatı da iyi ama mutlaka yakından durumunu görmek lazım. MTB olmadığı için kazaya karışmadıkça pek kırık-çatlak sorunu olmaz, V fren olduğu için önemli bir fren sorunu da olmaz. Vites sistemi faalse, lastikleri-jantları düzgünse makul bir seçenek.
 
her ikisine de bisikletten ve sorunlarından anlayan bir arkadaşla yakından bakacağız bir sorunu var mı diye
peki benim boyum 1.90 abim son olarak bunu da göz önünde tutarak hangisini tercih etmemi önerirsin
 
her ikisine de bisikletten ve sorunlarından anlayan bir arkadaşla yakından bakacağız bir sorunu var mı diye
peki benim boyum 1.90 abim son olarak bunu da göz önünde tutarak hangisini tercih etmemi önerirsin

Salcano'yu.

Kron'un kadro boyu bence doğru değil. İletişim kurulabiliyorsa kadro boyunu ölçmesi istenebilir (orta göbeğin merkezinden sele kelepçesine kadar uzunluğu ölçmeli) ama 1 km öteden baksam bu kadro 55 değil derim:
1716890294100.png
Bu kadro bence 41 cm civarı (16"). Öyleyse 1.90 boyda çocuk bisikleti gibi kalır.

Kron TX 150'nin zaten 55 kadrosu yok, en büyüğü 20" ~ 51 kadro. Trekking bisikletlerinde 55 kadroda üst borunun neredeyse hiç eğilmeden devam etmesi lazım, örneğin Salcano'da öyle.

Yine de Kron'a yerinde bakılabilir, aşırı düşük ihtimal ama belki fotoğraflar yanıltıyordur. Artık emlakçılar ev içi fotoğrafları yüklüyor; ev resimlerde kervansaray gibi, gerçekte nohut oda bakla sofa.
 
Salcano'yu.

Kron'un kadro boyu bence doğru değil. İletişim kurulabiliyorsa kadro boyunu ölçmesi istenebilir (orta göbeğin merkezinden sele kelepçesine kadar uzunluğu ölçmeli) ama 1 km öteden baksam bu kadro 55 değil derim:
317586 dosyayı görüntüle
Bu kadro bence 41 cm civarı (16"). Öyleyse 1.90 boyda çocuk bisikleti gibi kalır.

Kron TX 150'nin zaten 55 kadrosu yok, en büyüğü 20" ~ 51 kadro. Trekking bisikletlerinde 55 kadroda üst borunun neredeyse hiç eğilmeden devam etmesi lazım, örneğin Salcano'da öyle.

Yine de Kron'a yerinde bakılabilir, aşırı düşük ihtimal ama belki fotoğraflar yanıltıyordur. Artık emlakçılar ev içi fotoğrafları yüklüyor; ev resimlerde kervansaray gibi, gerçekte nohut oda bakla sofa.
eyvallah teşekkür ettim abim dediklerine dikkat edip kontrolleri yapıp alacagım sonucu bilgilendiririm istersen hayırlı günler dilerim sağolasın
 
Merhaba arkadaşlar, 3 yıldır aktif olarak kullandığım Carraro Sportive 225 bisikletimi geçen yaz çaldırınca tekrar bisiklet arayışına girdim. Bisikletimden genel olarak memnundum. Aynı ayarlarda 12k-14k bandında, günlük 20 km kadar işe gidiş geliş için çoğunlukla asfaltta ve düz arazide (Antalya merkez) kullanılacak, beni uzun yıllar üzmeyecek bir model tavsiyesine ihtiyacım var. Carraronun yeni 3xx serilerinde amortisör olmaması beni düşündürdü yoksa bu modellere bakıyordum. Mosso ile Carraronun kadro kaliteleri birbirine yakınsa Mosso da tercih edebilirim. Diğer markalar da olabilir tabii ki. Teşekkür ediyorum
 
Merhaba arkadaşlar, 3 yıldır aktif olarak kullandığım Carraro Sportive 225 bisikletimi geçen yaz çaldırınca tekrar bisiklet arayışına girdim. Bisikletimden genel olarak memnundum. Aynı ayarlarda 12k-14k bandında, günlük 20 km kadar işe gidiş geliş için çoğunlukla asfaltta ve düz arazide (Antalya merkez) kullanılacak, beni uzun yıllar üzmeyecek bir model tavsiyesine ihtiyacım var. Carraronun yeni 3xx serilerinde amortisör olmaması beni düşündürdü yoksa bu modellere bakıyordum. Mosso ile Carraronun kadro kaliteleri birbirine yakınsa Mosso da tercih edebilirim. Diğer markalar da olabilir tabii ki. Teşekkür ediyorum

3xx serileri yeni değil. Carraro'nun 3xx serileri yıllardır amortisörsüz, onların süspansiyonlu denkleri 2xx serileri. Önceden de böyleydi. Örneğin (link) düz, (link) süspansiyonlu dengi; (link) düz, (link) süspansiyonlu dengi v.b.

(link)
 
3xx serileri yeni değil. Carraro'nun 3xx serileri yıllardır amortisörsüz, onların süspansiyonlu denkleri 2xx serileri. Önceden de böyleydi. Örneğin (link) düz, (link) süspansiyonlu dengi; (link) düz, (link) süspansiyonlu dengi v.b.

(link)
Anladım hocam, ben hep yeni model olarak gördüğüm için o şekilde düşündüm, peki mosso tavsiye eder misiniz? Amortisör olması anlamlı bir fark oluşturur mu?
 
Anladım hocam, ben hep yeni model olarak gördüğüm için o şekilde düşündüm, peki mosso tavsiye eder misiniz? Amortisör olması anlamlı bir fark oluşturur mu?

Bir Mosso Legarda kullanıcısı olarak (link) tavsiye ederim. Bu sene model güncellemesi yapmadılar, zaten 5 yıldır küçük değişikliklerle ilerliyorlar ama ürünler hala güzel.
Onun dışında Bianchi modellerini de tavsiye ederim: (link)
Bisan da olabilir ama model ve fiyatlarına hakim değilim: (link)
Kron modelleri hesaplı ama bazı modellerinde (özellikle 3x7 ve 3x8 viteslilerde) hatalı bileşen seçimi var, model bazında bakmak lazım: (link)

Ben süspansiyon sevmeyen taraftayım, bisikletlerimin sadece 1/5'i süspansiyonlu ama kullanım şartlarım ona uygun. Kullanım şartlarınız süspansiyon gerektiriyorsa öyle alın, gerektirmiyorsa gereksiz fiyat, ağırlık, tıkırtı, bakım, tırmanma zorluğu v.b.'den kaçının.

Süspansiyon konusunda eski bir mesajımdan alıntı aşağıda, içindeki süspansiyon ile ilgili konuların linklerine de göz atabilirsiniz:

...
Neredeyse tüm süspansiyonlu modellerde sertlik ayarı ve kilit var, ağırlığın çok sorun olacağını sanmıyorum ama çok sertleştirilmiş ya da kilitlenmiş bir süspansiyon gereksiz taşınan ağırlıktan başka bir şey değil. Çok bozuk yol ve arazide kullanılmayan, kaldırımlara -rampa dışında- inilip çıkılmayan bir bisiklette, özellikle belli bir süspansiyon kalitesinin üstüne çıkmadıkça süspansiyon pek de konfor sunmuyor ki bunlar yapılacaksa alınması gereken zaten dağ bisikleti. Maşa seçimi için şu eski konulardaki tartışmaları incelemek kullanım şekline göre ihtiyacı daha iyi şekillendirmek için faydalı olabilir: Şehir bisikletinde ön amortisörun olması avantaj mı dezavantaj mı? , Şehir içinde sabit maşa ve amortisör farkı ve Düz maşa mı? amortisör mü?

Birkaç yıl önce düz maşalı şehir/trekking bisikleti bulmak oldukça zorken, modeller oldukça sınırlıyken şimdi neredeyse her modelin hem düz hem süspansiyonlusunun sunuluyor olması bence genel eğilimin düz maşaya doğru yöneldiğini gösteriyor.
...
 
Bir Mosso Legarda kullanıcısı olarak (link) tavsiye ederim. Bu sene model güncellemesi yapmadılar, zaten 5 yıldır küçük değişikliklerle ilerliyorlar ama ürünler hala güzel.
Onun dışında Bianchi modellerini de tavsiye ederim: (link)
Bisan da olabilir ama model ve fiyatlarına hakim değilim: (link)
Kron modelleri hesaplı ama bazı modellerinde (özellikle 3x7 ve 3x8 viteslilerde) hatalı bileşen seçimi var, model bazında bakmak lazım: (link)

Ben süspansiyon sevmeyen taraftayım, bisikletlerimin sadece 1/5'i süspansiyonlu ama kullanım şartlarım ona uygun. Kullanım şartlarınız süspansiyon gerektiriyorsa öyle alın, gerektirmiyorsa gereksiz fiyat, ağırlık, tıkırtı, bakım, tırmanma zorluğu v.b.'den kaçının.

Süspansiyon konusunda eski bir mesajımdan alıntı aşağıda, içindeki süspansiyon ile ilgili konuların linklerine de göz atabilirsiniz:
Hocam tekrardan merhabalar, muhtemelen mosso legarda 2327 modellerinden birini alacağım ama bir de Bianchi'nin şu modelini gördüm fakat dikkatimi çeken şey bu modelin satıldığı bir yer göremedim, (link). Bu konuda bilginiz varsa yardımcı olursanız sevinirim.
 
Hocam tekrardan merhabalar, muhtemelen mosso legarda 2327 modellerinden birini alacağım ama bir de Bianchi'nin şu modelini gördüm fakat dikkatimi çeken şey bu modelin satıldığı bir yer göremedim, (link). Bu konuda bilginiz varsa yardımcı olursanız sevinirim.

Nirone güzel bir model. 8 viteste olabilecek en iyi arka vites grubuna sahip, 11-40'a kadar kullanabilen (link) ile birlikte geliyor. Muhtemelen bu arka attırıcının ünlü olmasının sebebi olan 11-40 rubleyi takmamışlardır, çünkü 11-40 ruble + 42-34-24 aynakol ikilisi toplam kapasiteyi aşıyor. Arkada 11-36 kullanmışlarsa bile tırmanma yeteneği zaten yeterince iyiyken önde yine tırmanmaya elverişli 42-34-24 aynakol kullanmışlar. Sonuçta tırmanma yeteneği iyi olmasına rağmen yüksek hıza elverişsiz bir bisiklet oluşmuş. Kapasite sınırı nedeniyle arkada 36'lık ruble kullanmışlarsa, önde daha büyük bir ikili aynakol kullanarak ya da yine 3'lü aynakolda kalıp klasik 48-38-28 aynakol kullanarak yüksek hız yeteneği de kazandırabilirlerdi. Bu bisikletin ideal konfigürasyonu arkada 11-40 ruble ve önde 50-34 aynakolla olurdu ama yol-trekking bileşenlerini karıştırmak istememiş olabilirler. Yine de beklentilere uyuyorsa bu haliyle oldukça güzel. Zamanla iç piyasaya yayılabilir ama bu çok gecikebilir ya da hiç olmayabilir de. Carraro'nun üst modelleri için parasını ödeyip aylarca bekleyenler biliyoruz. Bianchi'Nin "Nirone 7" adını bir yol bisikleti modeli için de kullanması aramalarda bu bisiklete ulaşmayı zorlaştırıyor, tesadüfen satan bir yer olsa bile ona ulaşmak şimdilik kolay değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: 1800210022
Nirone güzel bir model. 8 viteste olabilecek en iyi arka vites grubuna sahip, 11-40'a kadar kullanabilen (link) ile birlikte geliyor. Muhtemelen bu arka attırıcının ünlü olmasının sebebi olan 11-40 rubleyi takmamışlardır, çünkü 11-40 ruble + 42-34-24 aynakol ikilisi toplam kapasiteyi aşıyor. Arkada 11-36 kullanmışlarsa bile tırmanma yeteneği zaten yeterince iyiyken önde yine tırmanmaya elverişli 42-34-24 aynakol kullanmışlar. Sonuçta tırmanma yeteneği iyi olmasına rağmen yüksek hıza elverişsiz bir bisiklet oluşmuş. Kapasite sınırı nedeniyle arkada 36'lık ruble kullanmışlarsa, önde daha büyük bir ikili aynakol kullanarak ya da yine 3'lü aynakolda kalıp klasik 48-38-28 aynakol kullanarak yüksek hız yeteneği de kazandırabilirlerdi. Bu bisikletin ideal konfigürasyonu arkada 11-40 ruble ve önde 50-34 aynakolla olurdu ama yol-trekking bileşenlerini karıştırmak istememiş olabilirler. Yine de beklentilere uyuyorsa bu haliyle oldukça güzel. Zamanla iç piyasaya yayılabilir ama bu çok gecikebilir ya da hiç olmayabilir de. Carraro'nun üst modelleri için parasını ödeyip aylarca bekleyenler biliyoruz. Bianchi'Nin "Nirone 7" adını bir yol bisikleti modeli için de kullanması aramalarda bu bisiklete ulaşmayı zorlaştırıyor, tesadüfen satan bir yer olsa bile ona ulaşmak şimdilik kolay değil.
Merhabalar Hilmi Bey,

Öncelikle bizleri tercih etmeyi düşündüğünüz için teşekkür ederiz.

Talep etmiş olduğunuz modelimiz 2024 uluslararası koleksiyon modelimizdir. Sene içerisinde üretimleri tamamlanıp bayilerimiz için alımını yapabilirsiniz.
Fabrika olarak perakende satışımız maalesef bulunmamaktadır.

Anlayışınızı rica eder, iyi günler dileriz.

BIANCHI SALES SUPPORT

BİANCHİ BİSİKLET SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ MAH. 4.CADDE NO:7 TORBALI/İZMİR

Modelle alakalı göndermiş olduğum maile gelen cevap hocam. Umarım diğer arkadaşlardan merak edenler varsa yardımcı olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Merhaba,

Haftasonlari sahilde kullanmak icin gezi bisikleti ariyorum. Asagidaki modellerden hangisini tavsiye edersiniz?

Bianchi T0014
Peugeut T11 X2
Carraro Sportive 227
Kron Tx 500
 
Merhaba,

Haftasonlari sahilde kullanmak icin gezi bisikleti ariyorum. Asagidaki modellerden hangisini tavsiye edersiniz?

Bianchi T0014
Peugeut T11 X2
Carraro Sportive 227
Kron Tx 500

Birbirinden oldukça farklı modeller. Seçim kriterlerinizi bilmiyorum ama birkaç görüş yazabilirim:

Süspansiyon istiyor musunuz? İstiyorsanız Peugeot T11x2'yi listeden çıkarabilirsiniz, istemiyorsanız sadece o kalır.

Eski Peugeot T11x2'nin Bianchi'ye geçtikten sonraki karşılığı (link) . Ufak farkları olan başka Bianchi modelleri de güzel: (link)

Eski Peugeot T14FS'de de, yeni Bianchi (link)'de de bisiklet 3x8 vitesli olmasına rağmen önde 3x7 uyumlu ön attırıcı (link) kullanılıyor. Vites sorunları yaşatması muhtemel. Sınır viteslerde kullanmadıkça sorun yaşanmayabilir ama kusursuz çalışmasını isteyen doğru modelle değiştirmeli. FD-TY710, FD-M310, FD-TX800 v.b. iyidir.

Kron TX 500 vites sistemi bakımından listenizdekilerin en iyisi. Mosso Legarda 2330 MSM H'ye yakın özelliklerde. Bianchi'de de (link)'e denk. Bianchi de Mosso da genel kalite ve marka güveninde Kron'dan iyi sayılır ama nihai kararda fiyata bakmak lazım.

Carraro Sportive (link) genel olarak güzel ama Carraro'nun nispeten yüksek fiyatlarına bakıldığında bu fiyata ya da az üstüne 3x10 Mosso ve Bianchi bulunabiliyor. Carraro'nun 3x10'lu modeli Sportive (link) belirgin daha yüksek fiyatlı ama bunda arka vitesin diğerlerindeki Deore 6000'den daha iyi Deore 8000 olmasının önemli etkisi var.
 
Cevabiniz icin tesekkur ederim. Pek bilgim olmadigindan internet arastirmalarinda buldum. Butcem musaittir hangi modeli almami onerirsiniz?

Tesekkurler
@Spartiat
 
Cevabiniz icin tesekkur ederim. Pek bilgim olmadigindan internet arastirmalarinda buldum. Butcem musaittir hangi modeli almami onerirsiniz?

Tesekkurler
@Spartiat

Süspansiyon istiyorsanız listeniz Kron TX 500 > Carraro Sportive 227 > Bianchi T0014 şeklinde sıralanabilir. (link) piyasada çok hesaplı fiyata bulunamıyorsa ben olsam onun yerine (link) (Mosso bu modeli yenilemedi, o nedenle piyasada özellikle de gereken kadro boyunda bulmak pek kolay değil) veya (link) tercih ederdim. Resmi sitesine bakılırsa Kron TX 500 neredeyse (link) fiyatında, o zaman Sportive 230 tercih etmek çok daha mantıklı, çünkü bileşenleri daha iyi. Bütçe daha da müsaitse Scott Sub Cross serisine ve onun zirvesindeki (link)'a kadar çıkılabilir.

Süspansiyon istemiyorsanız tercihler tamamen değişir, çünkü yukarıdaki modellerin bazılarının birebir süspansiyonsuz karşılıkları yok ama ona bu konudaki seçimi yaptığınızda bakalım.
 
Mosso glv 290 almayı düşünüyorum en büyük boyu 53 cm 185 sim 53 cm olurmu bana
 
Dostum al kullan işte. Mosso iyidir,seni heryere götürür bakımlarını yap yeter. Ben bu bisikletle ege turu,ve kapıdağ Çanakkale ayvalık vs tur yaptım. Şehir içinde de sürekli tur yapıyorum kamplı olarak. Zaten 2.3 sene kullanıp değişiyoruz sürekli bisikleti. Uygun bütçeli ve güzel bir bisiklettir tavsiye ederim. Msm h ct modeli.317398 dosyayı görüntüle
çok teşekkür ederim Allah güle güle kullanmayı nasip etsin. Alacağım inşallah.
Aynısının 21 vites olanı. Bütçeniz yetiyorsa 24 vitesli olanı alın.


acaba şu modele ne dersiniz: LEGARDA 2324 MSM H kampanya varmış da daha iyi ise bunu alacağım.
 
Son düzenleme:
Merhabalar,
Foruma yeni üye oldum. Hali hazırda spor geçmişi olan fakat bisiklet konusunda pek bilgisi olmayan biriyim. Ankara'nın yokuşlarında beni üzmeyecek, işe gidip gelmemi sağlayacak, haftasonları uzun yol katedebileceğim bir bisiklet arıyorum. Çevremde Carraro 328 önerisinde bulundular. Hem carraro hem farklı modellerde 20k ya kadar önerilere açığım. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Oreon
Geri