Scudo Sports

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Ben katlanır kullandım, kullanıyorum. Bilen bilir, burada da ne zamandır brompton arıyorum ikinci el ama brompton sahipleri zalım, hayın ve insafsız oldukları için satmıyorlar bisikletlerini. Ben de madem öyle başka tür bir şeyler bakayım dedim.
Ama mesele şu ki katlanırdan başka bisikletten anlamıyorum. Şehir ne demek cyclo ne demek hibrid ne demek bilmiyorum. Katlanırı tercih etmemin nedeni, yorulduğumda katlayıp bir cafeye girip bir şeyler içebilmem ya da biraz uzağa gittiğimde, eğer dönüşü gözüm yemezse atlayıp bir araca dönmem. Ama asıl neden lastik patlaması! Lastiğe bir şey olursa ben beceremem değiştirmesini. Bunu katlayıp, atlıyorum bir araca ve dönüyorum. Şimdi koca bisikleti alsam, lastik patlasa, ben ne yaparım yollarda o bisikletle, patlak lastikle, bir başıma, yaban ellerde, çaresiz. Kandırırlar beni oralarda.

İşte sayın abilerim hal böyleyken böyle. Lafı uzatmadan bisiklette istediğim özellikleri şu şekilde dikkatinize sunayım.

1) Lastiği kesinlikle patlamayacak. Tamamen asfaltta süreceğim ama toprağı görünce de hemen cortlamasın. Var mı bitmeyen sakız gibi patlamayan lastik yapan bir marka?

2) Hızı sevmem ama katlanırdan hızlı olsa iyi olur.

3) Biraz uzun yola gelecek. Yani mesela Bakırköy'den evden çıkıp Sarıyer'e belgrad ormanına gitmek katlanırla gözünde büyüyor. Bu bisikletle rahatlıkla gidebilmeliyim. Gideceğim en uzun yol ise Şile olur, 120-130 km. O da belki yani, kırk yılda bir.

4) Ben araçlarda markacıyım abiler. Bu bisiklet bilinen bir marka olmalı. Trek, cannondale ya da specialized gibi.

3) Bunda ikinci el istemem, sıfır olacak. Bütçe max 3000 TL. Tabi bu paraya o markalar varsa.

Durum bundan ibaret. Görüşlerinizi bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
@Mehmet Nejat Karahan
Valla dostum bende gelecek önerileri fütursuzca bekliyorum. Derin hayalllere daldim sayende
 
Şu an turda olan bir forumdaşınız olarak yokuşları rahat çıkabilceğiniz büyüklükte dişlisi olsun arka rublenin bu sebepten 24 vites altı bakmayın derim. V fren işinizi görür fazlasıyla. Kadro içine iki su matarası rahat sığmalı şu pozisyonda \|
Patlamaya dirençli lastik olsun. Tayt yerine seley iyi seçin taytı yıkamak mesele. Bagaj çantasınında ağırı hafifi var hafifinden alın. Amortisörlü veya amortisörsüz tamamen kişisel tercih çünkü artı ve eksileri var ama amortisörlü olacaksa gidondan kilitlemeli olsun mutlaka. 41 kadro tur için küçük kalıyor.
 
@mariokaldato @Berke Şahan çok teşekkürler. Ama ikilemler şu an üçlemlere doğru gidiyor :) dediğiniz mosso markasına da bakacağım. @Berke Şahan aslında satmak gibi bir derdim yok ama iyi bir bakımla zaten sadece 2-3 ay kullanılacağı için uzun ömürlü olsun derdindeyim.

Lastik açısından fikriniz benim için değerli aslında. Nasıl lastik olmalı neye dikkat etmeliyim?

Bir de nereden almamı önerirsiniz? İstanbul'da yaşıyorum.
 
@burcuakan
Kesinlikle asfalt lastigi olmali ve bisikletiniz 28 jant , önüne sepet neyim takilasi olmali

Istanbulda cok fazla magaza var , fiyatlar asagi yukari aynidir. Birde bisikletin sizin boyunuza uygun kadro olcusunde olmasina dikkat ediniz . cok pahali bsey de almak gereksiz . ama yazlkta birakacak olmaniz cok dramatik. Istanbulun keyfini bisiklet ile cikarmak var iken neden yazlikta yatsin
 
@Mehmet Nejat Karahan Hocam lastik patlağından herkes dert yanıyor ama benim başıma çok nadir geliyor. Bir şey olursa iç lastik değiştiriyorum yamayla uğraşmadan; valla çok basit herkes yapar aslında. Yine de turcuların çok kullandığı Schwalbe Maraton Plus gibi lastiklere para bayılabilirsiniz, kullanan arkadaşım çok memnundu Maraton Plus'tan. Brompton' a ben de bitiyorum ama fiyatlar çok uçuk; diğer Tern, Dahon gibi katlanırlar da böyle çekici değil. Sedona, Carraro gibi markaların şehir bisikletleriyle 200 km' ye yakın günlük turlar yapan gördüm; sürüşü de gayet keyifli zaten. Bir de gönüllerin şahı Fuji Touring var. kesin bakın. Sedona' nın kadroları Speşılayzıd'ın alt seviye kadrolarından çok farklı durmuyor, Fuji zaten kendini kanıtlamış bir marka. Markaya çok takılmayın, bazen para israfı oluyor sadece.
 
@burcuakan istediğiniz bisikletler biraz ağır olacak ve taşıması biraz zor olabilir öncelikle. Bu konuyu düşünün alırken, gerekirse yazlığa en yakın yerden alıp bisikletçiye gönderim yapmasını söyleyebilirsiniz.

Le Grand Madison serisine bakabilirsiniz. Bakımı kolay (göbekten vitesli), sağlam (çelik kadro ve maşa) ve çok şık retro modeller. Buna ileride lastik olarak Schwalbe Delta Cruiser, Schwalbe Big Apple gibi lastikleri alacağınız bisikletin jant boyutuna göre taktırabilirsiniz. Biraz daha kalın bir lastik boyutu tercih edebilirsiniz. Bu lastik modellerinin kahverengi ve krem rengi versiyonları da var ki çok şık duruyorlar.

Buna alternatif olarak Decathlon’daki Btwin Elops 520 de bir alternatif olabilir. Yine şık, sağlam kadrolu (çelik kadro, ömür boyu garantili) ancak vites sistemi bakım gerektiren ve LeGrand kadar iyi değildir elbette ancak 300-400₺ kadar daha ucuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Ned Stark
Eyvallah düşüneceğim

@Berke Şahan
Fuji'ye bir bakayım
 
@Mehmet Nejat Karahan Cannondale daha tatlı duruyor

(link) fuji yurtdışı sitesinden siparişle getirebiliresin bu modeli

@Mehmet Nejat Karahan (link) ben bundan sipariş verdim eminönü doğubankın arkasında bisikletçiler var tex bisiklet giant bayisi pazarlıkla 2300 indirdim normal fiyatı 2690 tl canavar gibi bisiklet kablolar kadro içinden geçiyor
 
@Ned Stark seninkini gördüm harika duruyor da şimdi buradan bir arkadaş 27 vites al dedi. 24 yeter mi acaba?
 
Çok teşekkür ederim. tam olarak istediğim dizaynlar bunlar, hafif nostaljik ama herkes aliminyum kadro tavsiye ediyor, çelik olmaları biraz beni düşündürdü. aliminyum kadrolarına baktığımda ise sanırım dış dizaynlarından dolayı fiyatlar 3500 lere tırmanıyor.

ben sanırım şunlardan birinden yürüyeceğim.
Siz seçin artık birini :)

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)
 
@burcuakan
Direk sedona lady diyorum. Ama istersen katlanir bisiklet bak . hem memlekete de goturursun kolayca , bakkala , bime filan gidersin
 
@burcuakan @mariokaldato Üreticiler bu hanım bisikletlerine fazla önem vermiyor bence, yine dediğim gibi unisex şehir bisikletlerine bakmanız iyi olur. Bunlar arasında en iyisi Sedona Gusto olmakla beraber en pahalısı da o; ki gerçekten pahalı. Fiyat-Performans için Carrora Juliet uygun duruyor ama Mario hocamın katlanır tavsiyesini de dinleyin, tam sizlik.

@Yavuz Onat Bisikleti gidip- görüp bizzat siz getirecekseniz güzel bisiklet. Onun dışında hem güvenlik açısından sıkıntı olmaz, hem de ekstra vergi-kargo masrafınız olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Yavuz Onat
Nereden alacaksiniz ki bunu ? Ikinci el sanirim ve baya ucuz. Bi uckagit olmasin
 
@burcuakan

aluminyum kadro tabii ki daha hafiftir ancak çelik kadar da sağlam değildir. Siz yazlıkta kullanacağınız ve tahminen çok tepe çıkmayacağınız için aradaki 1-2 kg fark sizi korkutmasın. Yolladığınız modeller arasında en çok Sedona'yı beğendim, bakım kolaylığı olarak ise Carraro Juliet Nexus 7. Ben yılda bir zincir yağlayayım, vites bakımıyla uğraşmayayım derseniz Carraro'yu, daha şık, bir tık daha performanslı derseniz Sedona'yı tercih edin derim. Diğerlerini ben olsam düşünmezdim bile açıkçası. 3500'lere çıkma gibi bir durumunuz var ise KTM Tourella Nexus 7'li versiyonu öneririm. Ömürlük bir kadrodur kendisi. (3 viteslisi ise 2100 lira civarında indirimde Kaçkar Bisiklet'te, kesinlikle değerlendirilebilecek bir model bu fiyatla) Ağırlıklar 16-19 kg arasında değişir bu modellerde. Başlangıç kiloları bile gördüğünüz üzere oldukça ağır, dolayısıyla çok kg olayına takmayın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri