Scudo Sports

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Merhaba çok Acil birisi bakabilirse sevinirim, carraro Sportive 328 alivio aktarıcılı olan model ve bisan trx 8600 altuslu model arasında cok kararsiz kaldim. Arasındaki fiya farkı ise 1000 tl İkinci el olmak uzere sizce hangisini tercih etmeliyim?
 
Scudo
Merhabalar,

200. sayfadan itibaren yazılanları okudum. Bisiklet konusunda oldukça cahil olduğumdan dolayı neredeyse hiçbir şey anlamadığım mesajlar dahi oldu. Ancak Spartiat başta olmak üzere bilgili arkadaşların tavsiyeleri çerçevesinde kabaca bir liste yaptım. Bisikletten pek anlamadığım için aşağıdaki listedeki bisikletlerin bazıları çok farklı segmentte bile olabilirler. O yüzden kusuruma bakmayın.

Öncelikle 1.76 boyunda, 67 kilogram bir insanım. Uzun yıllardır fitness ile ilgilendiğimden dolayı fitim. Bisikleti mümkün mertebe her gün dışarıya çıkıp kardiyo bağlamında olabildiğince asfalt üzerinde kullanmak üzere almak istiyorum. Geçtiğimiz 10 günde Ayvalık'ta dayımın Carraro 225 sportive modeli bisikletini arnavut kaldırımı ve stabilize yolda kullanınca bende böyle bir heves oluştu. Amacım ise kısa sürede en fazla kaloriyi yakmak, tempolu bisiklet sürmek.

Kabaca son 50 sayfadaki yazılanlara göre listeye eklediğim bisikletler şunlar. Yeni üye olduğum için link eklememe izin vermedi maalesef:

Legarda 2221
Legarda 2224
Legarda 2227
Peugeot t11
Peugeot t19
Peugeot t17fs
Carraro 227
Carraro 328
Carraro Elite 906
Carraro Elite 806
Carraro Cr-T-Trip
Kron tx150

Bütçem normal şartlarda 10-11 bin TL civarında ancak önereceğiniz bisiklet anlamlı bir fark ortaya koyacak ise 15 bin TL'ye kadar kendimi zorlayabilirim. Öte yandan benim amacım şehir içinde fitnessvari bir sürüş olduğu için ve sular seller gibi terleyen bir insan olduğumdan bisiklette olabildiğince fazla içme suyu taşımam gerekiyor. Bazı mesajlardan anladığım kadarıyla bisikletler ek parçalarla modifiye de edilebiliyor. Ben bunlardan pek anlamadığım için halihazırda benim işimi doğrudan görebilecek bir bisiklete yönelirsem muhtemelen daha hayrıma olacak gibi geliyor. Tavsiyeler için şimdiden teşekkürler.
 
@LegendSoul96 İstediğiniz sürüş tarzı için hafiflik önemli görünüyo, Legarda burda başta elenir, Carraro'ların da muadillerine göre ağır olduğu çokca yazıldı forumda, yine de tarzınıza en uygunları 327 ve 328. Peugeot için sadece T11'i önermek uygun, 327 ve 328'den hafifse kesin T11 derim. Bu 3 model de çift matara kafesi için bağlantı yeri vermiş, fotoğraflardan belli.
 
  • Beğen
Tepkiler: LegendSoul96
Merhabalar,

200. sayfadan itibaren yazılanları okudum. Bisiklet konusunda oldukça cahil olduğumdan dolayı neredeyse hiçbir şey anlamadığım mesajlar dahi oldu. Ancak Spartiat başta olmak üzere bilgili arkadaşların tavsiyeleri çerçevesinde kabaca bir liste yaptım. Bisikletten pek anlamadığım için aşağıdaki listedeki bisikletlerin bazıları çok farklı segmentte bile olabilirler. O yüzden kusuruma bakmayın.

Öncelikle 1.76 boyunda, 67 kilogram bir insanım. Uzun yıllardır fitness ile ilgilendiğimden dolayı fitim. Bisikleti mümkün mertebe her gün dışarıya çıkıp kardiyo bağlamında olabildiğince asfalt üzerinde kullanmak üzere almak istiyorum. Geçtiğimiz 10 günde Ayvalık'ta dayımın Carraro 225 sportive modeli bisikletini arnavut kaldırımı ve stabilize yolda kullanınca bende böyle bir heves oluştu. Amacım ise kısa sürede en fazla kaloriyi yakmak, tempolu bisiklet sürmek.

Kabaca son 50 sayfadaki yazılanlara göre listeye eklediğim bisikletler şunlar. Yeni üye olduğum için link eklememe izin vermedi maalesef:

Legarda 2221
Legarda 2224
Legarda 2227
Peugeot t11
Peugeot t19
Peugeot t17fs
Carraro 227
Carraro 328
Carraro Elite 906
Carraro Elite 806
Carraro Cr-T-Trip
Kron tx150

Bütçem normal şartlarda 10-11 bin TL civarında ancak önereceğiniz bisiklet anlamlı bir fark ortaya koyacak ise 15 bin TL'ye kadar kendimi zorlayabilirim. Öte yandan benim amacım şehir içinde fitnessvari bir sürüş olduğu için ve sular seller gibi terleyen bir insan olduğumdan bisiklette olabildiğince fazla içme suyu taşımam gerekiyor. Bazı mesajlardan anladığım kadarıyla bisikletler ek parçalarla modifiye de edilebiliyor. Ben bunlardan pek anlamadığım için halihazırda benim işimi doğrudan görebilecek bir bisiklete yönelirsem muhtemelen daha hayrıma olacak gibi geliyor. Tavsiyeler için şimdiden teşekkürler.
Bisan Rx 9100 fitness de bakabilirsiniz
@LegendSoul96
(link)
(link)
canlı halini görmek istersen bu ilana da bakabilirsin
(link)
××××
daha iyi bir şey olsun 15 bin bandını zorlarım dersen 2. el de şunun içinde pazarlık yapabilirsin
(link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: LegendSoul96
firestone ve M.Hamza.Afacan verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim.

@firestone Lütfen cahilliğime verin ama bir bisikletin hafif olması tam tersine onun sürüşünü kolaylaştırmaz mı? Ben birim sürede en fazla kaloriyi yakmayı hedeflerken işimin kolaylaşması ne derece mantıklı olur?

@M.Hamza.Afacan Carraro sportive x'i de listeme aldım fakat sıfırı epey pahalı. Fantastik derecede şanssız bir insan olduğumdan dolayı da ikinci el bakma işine girmek pek istemiyorum açıkçası. Acaba bu bisikletin sıfırını düşünmeye değer mi? Mesela carraro 328 ile arasındaki fark aradaki fiyatı yansıtacak derecede belirgin mi?

Ek olarak da ilk mesajımda belirtmediğim bir hususu eklemek istiyorum. Diyelim ki fitness hedefime ek olarak görece kısa mesafelerde (~10-20 km) ulaşım amacıyla da bu bisikleti kullanmaya başladım. O durumda Carraro 328 veya Peugeot t11 bu amacıma da hizmet eder mi? Çok kötü havalarda denemelerde bulunmam fakat hafif yağmurlu, rüzgarlı havaları da bisikletin kaldırabiliyor olmasını beklerim.

Son olarak da şunu belirtmek istedim. Geçtiğimiz hafta üst üste 6-7 gün dayımın carraro 225'ini kullanırken 1 kere zincir atma durumu yaşadım. Asıl problem ise vites değiştirmelerde sıkça vitesin geçmemesi durumu idi. Yani vitesin yağ gibi akmasını beklerken durum pek de böyle olmadı. Bu bisikletin problemi mi yoksa bisikletlerin genel mantığı mı budur? Yani almayı planladığım bisikletten tam olarak ne beklemeliyim?
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
@LegendSoul96 Kardiyo bağlamında fitness sürüşü dediğiniz için daha hafif bisiklet tercih etmenizi önerdim. Zone 2 antrenmanı ve kadans önemli, üstelik sporu sürdürebilmek için keyif almak da önemli. Bi defa aldıktan sonra hafifletmeniz zor ama ağırlaştırmak gayet kolay.

Bisan RX 9100 de gayet güzel bi seçim olabilir.

Vites geçişleri bakım ve kullanım ile ilgili. Zincir uzamıştır, ayar gerekiyodur gibi sebepler. Bisikleti seçmek kadar bakımına dikkat etmek de önemli.
 
firestone ve M.Hamza.Afacan verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim.

@firestone Lütfen cahilliğime verin ama bir bisikletin hafif olması tam tersine onun sürüşünü kolaylaştırmaz mı? Ben birim sürede en fazla kaloriyi yakmayı hedeflerken işimin kolaylaşması ne derece mantıklı olur?

@M.Hamza.Afacan Carraro sportive x'i de listeme aldım fakat sıfırı epey pahalı. Fantastik derecede şanssız bir insan olduğumdan dolayı da ikinci el bakma işine girmek pek istemiyorum açıkçası. Acaba bu bisikletin sıfırını düşünmeye değer mi? Mesela carraro 328 ile arasındaki fark aradaki fiyatı yansıtacak derecede belirgin mi?

Ek olarak da ilk mesajımda belirtmediğim bir hususu eklemek istiyorum. Diyelim ki fitness hedefime ek olarak görece kısa mesafelerde (~10-20 km) ulaşım amacıyla da bu bisikleti kullanmaya başladım. O durumda Carraro 328 veya Peugeot t11 bu amacıma da hizmet eder mi? Çok kötü havalarda denemelerde bulunmam fakat hafif yağmurlu, rüzgarlı havaları da bisikletin kaldırabiliyor olmasını beklerim.

Son olarak da şunu belirtmek istedim. Geçtiğimiz hafta üst üste 6-7 gün dayımın carraro 225'ini kullanırken 1 kere zincir atma durumu yaşadım. Asıl problem ise vites değiştirmelerde sıkça vitesin geçmemesi durumu idi. Yani vitesin yağ gibi akmasını beklerken durum pek de böyle olmadı. Bu bisikletin problemi mi yoksa bisikletlerin genel mantığı mı budur? Yani almayı planladığım bisikletten tam olarak ne beklemeliyim?
Rica ederim.
Carraro sportive x ile Bisan rx9100 fitness da yol grup setleri var. Sportive x de 2x10 tiagra , RX9100 fitness da da 2x8 claris bulunuyor.
Diğer seçenekler olan T11, 328 gibi trekking bisikletler de de trekking ve mtb vites parçaları ile geliyor.
Arka aktarıcılarında Aynı vites sayılarına sahip Yol grup setleri ile mtb veya trekking setleri arasında en az 1'e 1.5 fiyat farkı oluyor. dolayısıyla 2x10 vites Sportive x'in daha pahalı ve 2x8 vites rx9100 fitness in 3x9-2x9 trekking bisikletlerle aynı fiyat seviyesinde olmasının sebebi bu. Bu iki bisikletlerle daha hızlı gidebilir, daha iyi spor yapabilir ve bununla birlikte hobi amaçlı veya şehir içi ulaşım içinde kullanabilirsiniz. Bütün bu bisikletler dişli asfalt lastikleriyle yağmurlu havalarda da kullanılabilir.
Gönderdiğim ilanda ki sportive x bulunduğunuz şehirdeyse görmenizi tavsiye ederim. kadro boyu size uygunsa Shimano yetkili servisi olan bir bisiketçide kontrol ettirebilirsiniz. Eğer göründüğü gibi temiz ve sorunsuzsa almanızda bir sakınca yok. Ancak bütçeniz yeterli ise tabiki sıfırını almanız daha iyi olur. Üstelik bisiklet bayileri peşin fiyatına taksit imkanı da sağlıyorlar. 2. el den çekiniyorsanız ve sıfırı da sizi çok zorluyorsa , Bisan rx 9100 fitness da uygun fiyata sıfır alınarak sportive x ile size aynı hizmeti sunacaktır. Şunu bilmeniz de gerekir ; Bisan rx 9100 fitnessin kadrosu max 700.28 genişliğinde yol lastikleri takmanıza izin verirken, sportive x 700.35 lastiklerle geliyor . yani sportive x i 700-28 lastiklerle hız , 700.35 lastiklerle şehir içi ve 700.38 gravel lastikleriyle hafif arazide de kullanabilirsiniz.

sportive x i sıfır almak isterseniz şöyle ithal çok iyi marka olan specialized modelleri de var. bunlara da bakmanızı öneririm (link) v (link)

bütün bu bisikletler mesela down hill gibi 10 mt den atlamadığınız sürece bu şartlarda kullanılabilir (Çok kötü havalarda denemelerde bulunmam fakat hafif yağmurlu, rüzgarlı havaları da bisikletin kaldırabiliyor olmasını beklerim. )
 
  • Beğen
Tepkiler: LegendSoul96
M.Hamza.Afacan ve firestone

Peki Bisan'ın rx 9500 modeline ne dersiniz. Herhalde 9100'ün birkaç üst modeli. Hepsiburada'da fiyatı beklediğimden daha iyi gözüküyor ve 52 kadro boyuyla muhtemelen ölçülerime tam uygun. Eğer bunu da değerlendirmeye alırsak en baştan itibaren düşündüğümüzde carraro 328, peugeot t11, carraro sportive x, bisan 9100 rx, specialized sirrus 1.0 ve 2.0 ve son olarak bisan 9500 rx arasından hangisini seçmek en uygun olacaktır? Bütçemin 15 bin civarı olacağını söylemiştim fakat sınırımı biraz aşıyor olmasına rağmen siz önerince sirrus model bisikletler bir anda gözüme hoş gelmedi değil. İnsanlar bu bisiklet için kadrosunun çok kaliteli olduğunu ve bu kalite sayesinde fiyatına değebileceğini de belirtmişler. Bir anda o bisikletlere kanım ısındı niyeyse. Nihai olarak ne yönlü karar vermek en optimal olacaktır?
 
Rx 9500 karbon maşasıyla güzel bir yol bisikleti
Sora ve 105 setli 2 modeli var . kadrosu bana çok şık geliyor.
15 bin fiyat bandında olan 2x9 sora setli olanı. yol bisikleti olarak alınabilir bir seçenek

şimdiye kadar konuştuğumuz bisikletler düz gidonlu modeller iken rx9500 drop barlı yol bisikleti . neden olmasın
 
  • Beğen
Tepkiler: LegendSoul96
@LegendSoul96 Specialized Sirrus için fikrim olumsuz değil, ilk baktığımda 1.0 modelini 2x7 vites görünce anında eledim, sonradan kaset ruble olduğunu gördüğüm için sıkıntı yok, 2.0 ise microshift ve promax hd frenler, bi o yönden araştırmak lazım, bilgim yok. Donanımlar düşük olsa da kadro iyi olduktan sonra ilerde yükseltme ile elinizde iyi bi bisiklet olur, benim de 2020'de bisiklet alırken yaptığım tercih bu yönde oldu.

Yol bisikleti ayrı konu, hatta burda Gravel seçimi bile düşünülür, dropbarlı bisiklet kullanıp öyle düşünün bu seçenekleri.
 
  • Beğen
Tepkiler: LegendSoul96
Merhaba,

Arkadaşım için şehir bisikleti veya hibrid bisiklet bakıyorum. Ön amortisör, arka sabit. V Fren. Dağ bisikletinden farklı olarak aradığım şey aslında lastiklerin ince olması, o yüzden şehir bisikleti bakıyorum. 7-8 yıldır bisiklet dünyasından uzağım, modeller her şey değişmiş. Carraro Sportive 220, Kron TX100, Peugeot T17FS ve T10 modellerine bakıyorum. FP ürünü arıyorum. Hem başlangıç bisikleti olması hem de genel olarak herkesin tercih ettiği, diğerlerine nazaran biraz daha sorunsuz bir marka/model arıyorum. Bütçe 10bin civarı, mümkünse 10 binin altında kalmasını tercih ederim. Üstte LegendSoul96'nın da oluşturduğu bir liste var, oradan da faydalanmaya çalıştım. Tavsiyeleriniz olursa sevinirim, hatta mümkünse nokta atışı tavsiyeler tercihe şayan :)
 
Merhaba,

Arkadaşım için şehir bisikleti veya hibrid bisiklet bakıyorum. Ön amortisör, arka sabit. V Fren. Dağ bisikletinden farklı olarak aradığım şey aslında lastiklerin ince olması, o yüzden şehir bisikleti bakıyorum. 7-8 yıldır bisiklet dünyasından uzağım, modeller her şey değişmiş. Carraro Sportive 220, Kron TX100, Peugeot T17FS ve T10 modellerine bakıyorum. FP ürünü arıyorum. Hem başlangıç bisikleti olması hem de genel olarak herkesin tercih ettiği, diğerlerine nazaran biraz daha sorunsuz bir marka/model arıyorum. Bütçe 10bin civarı, mümkünse 10 binin altında kalmasını tercih ederim. Üstte LegendSoul96'nın da oluşturduğu bir liste var, oradan da faydalanmaya çalıştım. Tavsiyeleriniz olursa sevinirim, hatta mümkünse nokta atışı tavsiyeler tercihe şayan :)
Max bütçeni bilmeyen insanlar nasıl nokta atışı yapsın.
 
Öncelikle herkese merhabalar;
Uzunca bir süre şehir merkezine uzak bir yerde yaşayacağımdan ötürü evime 3-4 km uzaklıktaki marketlerden, dükkanlardan günlük alışverişlerimi yapmak, ufak tefek eşyalar taşıyabilmek için şehir bisikleti bakınıyorum fakat boyum 1.95 ve bacak içi uzunluk 95cm olduğundan dolayı uygun kadro boyuna sahip bir model bulamadım. Hangi marka ve modele yönelmem gerektiği konusunda yardımlarınızı rica ederim. (Bütçe 0-15.000 tl)
Şimdiden teşekkür ederim.
 
Bisan trx 8100 ile Peugeot T19 arasında çok kararsız kaldım ve ikisi arasındaki ne gibi farklılıklar olduğunu karşılaştırabilecek nitelikte verileri veya yorum göremedim hiç. bu konuda bilgisi, fikri, yorumu olan varsa çok memnun olurum. fiyat farkı 400 civarı..
 
Bisan trx 8100 ile Peugeot T19 arasında çok kararsız kaldım ve ikisi arasındaki ne gibi farklılıklar olduğunu karşılaştırabilecek nitelikte verileri veya yorum göremedim hiç. bu konuda bilgisi, fikri, yorumu olan varsa çok memnun olurum. fiyat farkı 400 civarı..

(link)
1700398276361.png

(link)
1700398290675.png
İkisi de 3x7 vitesli, vidalı rubleli giriş seviyesi modeller.

TRX 8100 trekking bisikleti sınıfında, T19 bagaj ve çamurluğu nedeniyle şehir bisikleti sınıfında.

TRX 8100'de vites sistemi tümüyle Shimano Tourney, T19'da Shimano vites kolu içerse de markasız aynakolla tamamlanan Sunrace.

T19'da onun tercih edilmesini gerektirecek bir özellik göremedim. Belki hazır çamurluk ve bagajla gelmesi ama daha iyi bir modele bunlar takılabilir ya da başka markalardaki benzerlerine bakılabilir. Piyasada daha ucuz satan bir yer bulduysanız başka ama 8230 TL resmi fiyat bu özelliklerde bir ürün için pahalı. Buna benzer (link) modelleri özellik bakımından daha iyi ve daha ucuz.

Şehir/trekking bisikleti seçerken ilk yapmanız gereken seçim süspansiyon isteyip istemediğiniz olmalı. TRX 8100 süspansiyonlu, T19 düz maşalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: selimarslan
teşekkür ederim değerli yorumlarınız için.
giriş seviyesi olmasına takıldım şimdi de. mesela giriş üstü ve aradaki fiyat farkına kesinlikle değer diyebileceğiniz/önerebileceğiniz bir marka/model var mıdır acaba? örneğin 8100 city ile 8500 city arasındaki neredeyse 6 bin TL lik fark var. aralarında gerçekten bu kadar major bir fark var mıdır?
not: düz sahil yolunda, arka bagajında 3 yaşında çocuk gezdirebileceğim bir bisiklet arayaşındayım.
 
teşekkür ederim değerli yorumlarınız için.
giriş seviyesi olmasına takıldım şimdi de. mesela giriş üstü ve aradaki fiyat farkına kesinlikle değer diyebileceğiniz/önerebileceğiniz bir marka/model var mıdır acaba? not: düz sahil yolunda, arka bagajında 3 yaşında çocuk gezdirebileceğim bir bisiklet arayaşındayım.

Giriş seviyesi olması önemli değil, giriş seviyesi bisikletleri tüm bisiklet hayatı boyunca memnuniyetle kullananlar var.
"Giriş seviyesi", maliyet nedeniyle olabilecek minimum özelliklerde tutulmuş anlamında. 3x7 vites, Shimano'nun baz vites bileşenleri, V fren, alüminyum kadro ve kötü denemeyecek ama olabilecek en düşük maliyetli diğer bileşenler tüm markaların giriş seviyesi modellerinde bulunan özellikler.
Sizin kullanım amacınıza göre bunların hiçbiri sorun değil. Sadece bisiklet bir tutku haline gelmeye başladıkça bazı özelliklerin eksikliğini hissetmeye başlarsınız ama öyle bir durum olursa bu bisikleti satıp ya da eşe dosta verip istediğiniz başka bir modeli alırsınız.
O nedenle burada giriş seviyesi sözüne takılmayın. Sadece T19 bence fiyatını hak etmeyen bir model. Hatta ben üretici olsam bu tür vasat altı bileşenler içeren modelleri kendi markamla satmam, beyaz eşya/elektronik firmalarının yaptığı gibi (Vestel/Regal, Arçelik/Altus gibi) alt markayla satarım. Örneğin Ümit bisiklet bunun benzerini yapıyor, Mosso ile Ümit'te hiçbir zaman birbirinin yerine geçebilecek modeller üretmiyor, Mosso'yu üstte, Ümit'i ekonomik grupta tutuyor.
Alternatifler için şu sayfalardaki modellere bakabilirsiniz:
  • Mosso (link) - (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • Peugeot (link)- (link)
  • Ümit (link)- (link)
  • (link)
Bu sayfalarda görebileceğiniz vitessiz bisikletlerle 6, 7, 3x7 viteslilerin dışındakiler kaset rubleli modeller. Ender olarak 3x7 olmasına rağmen kaset rubleli olanlar da var. Ama önceden yazdığım gibi, bu belirttiğiniz kullanım koşulu için önemli bir kriter değil. Daha önemli konu süspansiyonlu olup olmayacağı ve bagaj gibi aksesuarların hazır olmasını isteyip istemediğiniz. Bu sınıflardaki bisikletlerin neredeyse tamamında bagaj yuvaları olduğundan sonradan bagaj takılabilir, hatta yuvalar olmasa bile bagaj için farklı çözümler var.
Üretici sitelerinde göreceğiniz fiyatların çoğu piyasanın üstünde, o nedenle beğendiğiniz bir model olursa fiyat taraması yapmadan karar vermeyin.

Son ve bisiklet seçiminden bağımsız bir not, çocuğun önde taşınabildiği çözümlere de bir şans verin ((link)), çünkü çocukların gördüğü tek şeyin ebeveynlerinin sırtı olmasına üzülüyorum. Yabancılar bu konuda daha şanslı, kargo bisikletleri çocuk taşımak için harika.
 
Tur bisikleti arayanlar için Decathlon'a yeni bir ürün gelmiş:
(link)
tur-bisikleti-touring-520.jpg


Microshift 1x11 vites, önde 36, arkada 11-46
Tektro HD frenler
Alyan anahtarıyla sıkılan sokma mil 36 tel jantlar (ilk defa bir üründe jant teli boylarının da verildiğini görüyorum, önde 287 mm, arkada 290 mm)
Deore XT 6V, 0.5A, 3W dinamolu ön göbek
Fotoğraftaki gibi gökyüzüne bakmaması gereken 30 lux ön aydınlatma, 4 dakika gecikmeli sönen arka lamba
5 mm delinme önleyici katmanı olan 42 mm lastikler. 1295 gram ağırlık.
Kal uyumlu pedallar
Çamurluk, bagaj
Bol aksesuar yuvası
Toplam 16 kg ağırlık

tur-bisikleti-touring-520.jpg
 
Geri