Scudo Sports

Şehir-tur bisikleti ortalama hızı

Kayıt
16 Mayıs 2013
Mesaj
25
Tepki
22
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Öncelikle herkese merhaba. İstanbul'ta yaşıyorum ve en son lise sona kadar Eskişehir'de devam ettirdiğim bisiklet hobimi biraz daha profesyonel bir şekilde İstanbul'da devam ettirme kararı aldım. Bisiklet satın alma evresinde bisikletforum'daki başlıca konuları okudum. Bana oldukça yararı oldu, tecrübelerini ve bilgilerini paylaşan herkese teşekkürler.

Okuduğum konulardan yola çıkarak, bisikleti şehir içi ulaşım ve spor için kullanacağımdan, başlangıç olarak az bir bütçe harcamak amacıyla Salcano City Sport 40 modelini bir hafta önce satın aldım. Bisikletimden oldukça memnunum.

Şimdi konu başlığının amacına gelecek olursam. Bisiklet sürmeye uzun bir süre ara verdiğimden kondisyonum(bacak kaslarım vs) yapı itibariyle hala dolu gözükseler de oldukça hamlanmış. İlk günden itibaren aşama aşama yüksek kadans ile (bu forumda okudum) kondisyon çalışmalarıma başladım. Bir haftada yaklaşık olarak 200 km yaptım. Bugün 80 km'lik bir parkuru tamamladım.

Gelelim ortalama hız konusuna. Bisikleti ilk aldığım 2-3 gün boyunca ortalama hızım şehir için (cadde+sokak+trafik) 15km/saat'lerde geziniyordu. Bugünkü parkurumda anadolu yakası sahilinde düz yolda, ortalama hızımın yaklaşık olarak 20-25 km/saat civarı olduğunu dijital göstergemden ölçtüm. Tabi direkt yola çıktığım konum caddebostan olmadığından biraz yorgunluk ve uzun yol(80km'yi) göz önünde bulundurmamız gerek. Yani direkt düz yolda yarım saat-bir saat kadar performans yapsam belki 25km/saat'i tutturabilirim.

Sizlere sormak istediğim konu da tam olarak bu. Şehir-tur bisikleti sahipleri, bisikleti ne kadar süredir kullandıklarını ve yol parkur şartlarını da göz önünde bulundurup (düz yol/trafik/yokuş gibi durumları göz önüne alarak) ortalama hızlarını paylaşabilirler mi? Mesela düz trafiksiz yol için sizce hedefim yaklaşık bir saatlik bir performansta ne kadar ortalama hız olmalı? Ayrıca benim başlangıç için ortalama hız ve genel performansımı da yorumlayanlar olursa çok sevinirim.

Tekrardan herkese merhaba diyor ve bu güzel forum ve profesyonellerin arasında bulunmaktan oldukça memnun olduğumu belirtiyorum.
 
Scudo
3 gündür trek fx 7.2 kullanıyorum. Bugünkü Bayrampaşa-GOP-Eyüp turumda 30 km mesafeyi 20 km/h ortalama ile tamamladım. Trafik pek yoktu, yolda 1 tane 100m yüksekliğe çıkış, birer de 150 metreden iniş ve çıkış vardı.
 
Bahsettiğiniz inişlerden biri(eğer direkt meydandan eyüpe inen yol ise) eyüp'ten gop meydana olan çıkışı geçen hafta tek solukta tırmandım. Böyle bir işkence olamaz, özellikle meydana yaklaşırken :)

Cevap için teşekkürler, şimdilik bende bir sorun yok gibi :)
 
Bence sadece sür radımanlı olarak limitlerini kontrol et ve besinlerine de dikkat et yeterli. Ben pek yapmıyorum bunu trafıklı ortam hız orn zeytinburnu sarıyer arası 25 trafık yoksa 30 35 e cıkarabılırsın sanırım.Tabiki sana tam profesyonel bişey söyleyemem ama baabamda hep der her hafta üstüne bişey ekle :D Ben çogu zaman ulaşım olarak kullanıyorum tabiki bisikletin nimetlerindende yararlanmış oluyorum boylece
salcano sl 500 s kullanıyorum

bildiklerinizi ve arastırdıklarınızı paylasırsanız sevinirim:D
 
Şehir trafiğinin koşullarını bilemiyorum ama düz yolda, pedal çevirme amaçlı turda 20 kilometre bence idealdir. Çünkü ortalamadan bahsediyoruz. Uzun bir yolda ise 25-30 arası yeter yeter artar. 30'un üzerinde artık ciddi bir kondüsyon ve amaç gerekir diye düşünüyorum. Yani sırf ortalamam yüksek olsun diyen birinin, şehir bisikletiyle 30 ve üzeri kasmasına hiç gerek yok. Hem bisikletin yapısı buna uygun değil, hem de şehiriçi için pek mantıklı değil.

35 kilometre ortalama demek, ciddi ciddi bu işle ilgilenmek demek kanımca. Çünkü yol bisikleti yarışlarında bile 40-42 kilometre civarı ortalamalar söz konusu.
 
26 km yolu yaklaşık 22km/s ortalama ile 70 dakikada geliyorum. Buradaki yorumlara bakarsak üzülmeme gerek yokmuş. 40 yaşında adamım ben :) Bu tempo gayet iyi. Zaman geçtikçe daha da iyi olur belki. Zaten 30'u aşmak fiziksel olarak mümkün olsa bile İstanbul yollarında mümkün değil.
 
Yol bisikletine her noktada benzerlik gösteren bir şehir bisiklet dışında piyasadaki cari bisikletler içinde bu hız mevzuna en iyi cevap verecek şehir bisikleti olarak merida t5 ile corratec shape pro yu görüyorum. İkiside gaz bisiklet gibi geliyor bana.
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN
düz trafiksiz yolda 28-30 km,trafikli ve yokuşlu yolda 10-20 ideal daha fazlasını beklememek gerekiyor...
 
Bisiklet sporuna yeni başlamış birisi olarak ben de düşüncelerimi yazmak isterim. Bisikleti alalı 6 gün oldu ve şu anda 115 km yol yapmış bulunmaktayım.
Konya-Beyşehir --> 77 km (İlk 28 km tırmanış). Süre: 8 saat
Beyşehir Merkez-İzcilik Kampı (Gidiş-Dönüş)--> 38 km (Düz yol). Süre: 85 dk

Bu süre zarfında yaptığım sürüşlerde şunu gördüm ki hız konusunda hava koşulları çok önemli. Özellikle RÜZGARA dikkat !!!! Zira hızı %30-40 oranında etkiliyor. Sorunuzun cevabına gelecek olursak;
-Yokuşta 10-15 km/s
-Düz yolda 25-28 km/s
-Şehir içi trafikte 18-20 km/s bu hızlar ideal görünüyor.
 
Ben, turlarımda mutlaka yüksek ağırlık kullanıyorum; Bisikletim Cr-Mo, yani çelik kadro ve koltuğu ile beraber yaklaşık 18 kg civarı da oğlumun meydana getirdiği yük söz konusu. :) Bu "Ağır Şartlar" altında, düz ve boş yollarda 20 km/h, çıkışlarda eğim ve mesafe durumuna göre 5-8 km/h aralığı ve inişlerde de can güvenliğini öncelikli düşündüğüm için 35-40 km/h civarında hızlarda seyrediyorum. Performans konusu bu şartlarda benim için maalesef "Davul'un Sesi" şimdilik. Belki anormal şartlarla da kıyaslamak istersiniz diye belirteyim dedim. Verdiğiniz rakamlar bence oldukça iyi. Tekerinize taş değmemesi ümidiyle...
 
''ortalama hız'' denen şey zaten hep az çıkar. yani molalar, bakkal çakkal duraklamaları, trafik dur kalkları falan filan. ortalama hızınızı düşürür. trafiksiz, düz bir yolda sürdüğümüzü farzedelim; tur bisikleti ile fazla yıpranmadan 28-30 km hız yapmak mümkündür. ama dediğim gibi ortalama hız yine az çıkar.
 
@Haydar Deniz

katılıyorum, aracımla yaptığım yolculuklarda bile en temiz örnek şu, evimden çıkıp izmite gideyim diyorum, yol boyu hız sabitleyiciyi 90 km 'ye getiriyorum, bırakın mola vermeyi, sırf başlangıçtaki ana yola çıkış ve ana yoldan çıkışlar ile, araç sollama ya da yavaşlamalardaki stabilite bozulması sebebiyle bile vardığımda ortalamam yaklaşık 70 km civarında oluyor..

bence dikkat edilmesi gereken ne kadar süre pedal çevirebildiğiniz. ortalama hız ölçecekseniz, hiç durmadan ve hiç pedal çevirmeyi kesmeden, belirli bir hızda ne kadar süre pedal çevirebiliyorsunuz..

mesela ana yol üzerinde bir yerden yola çıktınız ve durmaksızın pedal çevirmeye başladınız, ortalama 30 ile yarım saat bile hiç durmadan pedal çevirebilirseniz, 15 km yol almış olursunuz. bu 15 km sonrası vermeniz dinlenme ihtiyacınızı da biliyorasnız (10 dk, 15 dk vb.), ortalama bir hız ile hangi mesafeyi ne kadar sürede gidebileceğinizi ölçebilirsiniz (amacınız bu olmayabilir, sadece düşündüklerimi paylaşmak istedim).
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
25 km, 50 dakika. ort hız 29.4 km/h yol düz ve hafif rüzgarlıydı...bisikletim sse
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Yaklaşık üç aydır salcano xrs 40 kullanıyorum.(48 kadro)172 cm boy 78 kiloyum.Daha öncesinde yol bisikleti tecrübem yoktu.İlk başladığım zamanlarda 23-23,5 km/saat ortalamayla gidiyordum.
Az biraz tecrübe ve kondisyonla 24.5 24.9 arası bir ortalama tutturdum.Bu artış size çok az gelebilir ancak profesyonel bir arkadaşım bu performans artışının kayda değer bir artış olduğunu kendimi fazla zorlamamam gerektiğini söyledi. Alanya -Manavgat arası düz sayılabilecek yer yer basit rampaların olduğu bir güzergah kullanıyorum.Her gün tam olarak 30 km yol katediyorum.En iyi performansım 24,9 km/s yaklaşık 1 saat 10 dakika sürüyor.
30 km/s ortalama bana şu an için hayal gibi geliyor.Yaşımın 35 olması ve sigara kullanıyor olmamın da etkisi de var tabii.Ama çok zevkli bir uğraş.Bu bisiklet bana sigarayı bıraktıracak buna inanıyorum.
 
İyi bir donanım ve lastiğe sahip 16 kiloluk çelik bir tur bisikleti ile İstanbul'dan Ankara'ya gelmek gibi bir düşüncem var.
Bisikleti İstanbul'dan alıp yaşadığım şehre geleceğim. Kondisyonum fena değil. 1-2 ay içerisinde daha da iyi olur.
Sorum şu, yol bisikletiyle 100km (trafiksiz) yolu 30km ortalama ile giden birisi aynı eforla 100km yolu bahsettiğim bir tur bisikletiyle ne kadar sürede gider?
Başka bir deyişle; Kadıköy'den başlayıp Ankara'daki evime bir günde nasıl gelebilirim? :)
 
@Ahmetgitar hocam selamlar :) en kısa yolu anlatıyorum can kulağıyla dinleyin, ilk önce kadıköyden gataya doğru geçip yol boyunca devam edersin oradan haydarpaşalimanını da teğeet geçtikten sonra karşına meşhur harem çıkacak ve turunuz birgün içerisinde bitmiş olacak :)
 
@mustafacicekr6
Ben bisiklet sayesinde bıraktım. Bir aydır dönmeyi de düşünmüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: yavuztezcan
Specialized sirrus comp kullanıyorum. İsimlerin özellikleri :
Product Description
The Sirrus Comp Disc provides road bike geometry with flat bar handling so you can ride fast on longer rides, but also be stable and quick in town. The hydraulic disc brakes mean you'll have confidence to ride regardless of the weather or what you're carrying on your racks
  • Super light fully-manipulated E5 Premium Aluminium frame is built for high speed, low-fuss, and great versatility; with tapered headtube, internal routing, rack/mudguard mounts, and wide tyre clearance
  • Premium Aluminium disc fork with Cr-Mo steerer; with mudguard mounts and ample tyre clearance for added versatility
  • Double BlackBelt protection and a wider 28c profile make the Specialized Espoir Sport tyres perfect for city or open road use
  • FSA Omega compact alloy crankset with 50/34 configuration for lightweight, wide-range gearing
  • Adjustable, 4-position, oversized forged alloy stem with 31.8mm bar clamp for strength and versatile positioning; plus Body Geometry Targa gel grips lock on and help alleviate hand pain and tingling fingers
  • Strong, reliable, Tektro Draco hydraulic disc brakes for sure stopping and control in any weather with any load
  • Sporty yet comfortable Body Geometry Targa Comp fitness saddle with light, durable hollow Cr-Mo rails
The Specialized Sirrus Comp Disc 2014 Features are:
Frame: Specialized E5 Premium Aluminium disc, fully-manipulated butted tubing w/ smooth welds, internal cable routing, tapered/integrated headset, mudguard/rack eyelets
Fork: Sirrus disc, Cr-Mo steerer, aluminium crown/lowers
Headset: 1-1/8" FSA Campy style, integrated cartridge, 15mm alloy cone spacer
Bars: Specialized flat bar, double-butted alloy, 10-degree backsweep, 31.8mm
Stem: Specialized Elite-Set, 3D forged alloy, 4-position adjustable, 4-bolt, 31.8mm clamp
Speed: 18
Front Mech: Shimano
Rear Mech: Shimano 105
Chainset: FSA Omega, forged alloy 50/34
Bottom Bracket: FSA, sealed bearings
Cassette: Shimano HG-50, 9-speed, 11-32
Chain: KMC X9
Front Brake: Tektro Draco 2, hydraulic disc, 160mm rotor
Rear Brake: Tektro Draco 2, hydraulic disc, 160mm rotor
Rims: AXIS 1.0 Disc
Front Hub: AXIS 1.0 Disc
Rear Hub: AXIS 1.0 Disc
Spokes: AXIS 1.0 Disc
Tyres: Specialized Espoir Sport, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x28c Front Specialized Espoir Sport, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x28c Rear
Seatpost: Alloy, 2-bolt, 12.5mm offset, 27.2mm
Notes: Sirrus, 1.5mm Varus angle, nylon body, symmetric alloy cage, low profile bearing system, toe clip capable pedals


Normal bir yokuştan inerken en büyük dişli ve son viteste 50km/s hızını geçemedim ve pedal çevirdiğim halde boşa dönüyordu. Sanırım bu vites sistemini ben henüz çözemedim bu durum normal mi vites ayarlarında bir problem mi var? Vites ayarlarını nasıl yapabilirim önereceğiniz bir site var mı?
 
@Heraklia Strava ile ölçtüm hızımı. Pedalın boşa dönmesi benim kafama takılan.
 
Geri