Şehir bisikletine yol gidonu takmak hakkında!

gezgin gezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2018
Mesaj
924
Tepki
1.600
Yaş
42
Şehir
balıkesir edremit
İsim
mehmet emin
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
@Aruera
bisikletin kadrosu bu haliyle uyuyorsa, gidonu değiştirmeye kalktığınızda kadro çok büyük gelecektir.
 
Scudo

Aruera

Aktif Üye
Kayıt
19 Mart 2019
Mesaj
192
Tepki
165
Şehir
Diyarbakır
İsim
B. BUDAK
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
@gezgin gezer
Bisikletin kadrosunun gidonla uyumundan bahsettiyseniz evet uyumlu, tüm bileşenler fabrika çıkışı. Kadronun büyük gelmesinin üstesinden herhangi bir adaptör, harici gidon boğazı vb. ile gelinemez mi?
 

gezgin gezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2018
Mesaj
924
Tepki
1.600
Yaş
42
Şehir
balıkesir edremit
İsim
mehmet emin
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
@Aruera
Aynı boydaki bir sürücüye uyacak yol bisikletleri ve şehir bisikletleri karşılaştırıldığında yol bisikletlerinin üst boru uzunlukları 40-50mm daha kısa oluyor.
Kadro boyunuza uyuyorsa, gidonu değiştiridğinizde çok fazla uzanmak zorunda kalabilirsiniz.
Örnek: yol bisikleti ML kadro üst boru 560mm, şehir bisikleti M kadro üst boru 600mm
(link)
(link)

Daha kısa gidon boğazı takmak düşünülebilir ama ne kadar kısaltılabilir/sağlıklı olur bilemiyorum. Mevcut gidon boğazınız 110mm ise 70mm takmayı deneyebilirsiniz.
 

Aruera

Aktif Üye
Kayıt
19 Mart 2019
Mesaj
192
Tepki
165
Şehir
Diyarbakır
İsim
B. BUDAK
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
@gezgin gezer
Kadro boyum 20 inç ve üst boruyu (link) faydalanarak 54 cm olarak ölçtüm. Boyum 1.84 bu ölçüler konforsuzluk veya fizyolojik rahatsızlıklara yol açar mı? Gidon boğazımı nerden ölçmem gerektiğini tam anlamadım çünkü gidonun maşaya bağlandığı yer birkaç parçalı, hangisini ölçmem gerektiğini bilmiyorum. Malumunuz Kron'un web sitesi şu aralar çökük. Hizmete dönünce gidon boğazımın uzunluğunu da öğrenmeyi deneyeceğim.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Aruera
Drop bar ve bullhorn gidonlar ile flatbar gidonlar farklı genişlikte olduğundan vites fren kollarını diğer gidonda kullanamazsınız. Hiç uğraşmayın.

Sizin vites fren kollarını dropbar ile kullanma ihtimali hiç yok. Vites kolları kelepçeli ayarlanabilir bir model değilse -ki pek olmuyor- gidona mümkün değil geçmez. Denedim biliyorum. Ayrıca alacağınız dopbar gidonun boğaza takılan bölümünün genişliği mevcut gidonunuzla aynı olmalı, ona da dikkat etmek lazım.

İlla drop bar istiyorsanız alternatifleriniz:
- sti kollar: çok pahalı çözüm, aktarıcıları ve fren ayaklarını da değiştirmek gerekecektir.
- bar end vites kolları ve drop bar fren kolları. Bunu başarılı şekilde yapan forum üyeleri var. Ama uygun bar end kolları bulmak zor olabilir biraz. Bisiklet dükkanlarında pek görmedim.
- gidon üzeri vites değiştiricileri: yukarıdaki seçenek ile aynı, ali expresste görmüştüm bunları. Genelde tourney set için 7li oluyor.
- bir de flatbarın ucuna dropbar gibi barend takanlar var. Youtubeda görmüştüm. O en ucuz çözüm ama konforlu olmayabilir. Yine yurtdışından almak gerekecektir.

Benim tavsiyem bunlarla uğraşmak yerine drop barlı bisiklet almanız. Ben flatbardan dropbara çevirme yapmıştım ama bisiklet zaten yol fren ve vites sistemine sahip bir fitness bisikletti. Sti kolları takıp hallettim.

Dropbar daha dar olduğundan daha aerodinamik oluyor ve hızlı gitmek kolaylaşıyor. Seleye daha az yük bindiğinden daha uzun süre kullanabiliyorsunuz. Rüzgarda da daha iyi.
Ancak gidon ve vitesleri kontrol etmek düz gidonda çok daha kolay. Ayrıca trafikte daha dik durduğunuz için hem çevreyi gözlemek kolaylaşıyor hem de daha görünür oluyorsunuz.

Amortisörlü bir bisikleti dropbara çevirmeyi önermem. Ani frende tehlikeli olur diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:

Aruera

Aktif Üye
Kayıt
19 Mart 2019
Mesaj
192
Tepki
165
Şehir
Diyarbakır
İsim
B. BUDAK
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
@BF Okuru
Anlattıklarınız içinde o kadar çok bilmediğim şey var ki... Tabi sizin suçunuz değil ben yeterince hakim değilim. Anlattıklarınızı uygulama ihtimalimin düşük olduğunu anladım ancak hepsini araştırıp öğreneceğim. Detaylı anlatımınız ve ilginiz için teşekkürler.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Aruera
Rica ederim.
Forumda “Durumu olmayanlar için bisikleti drobbar yapma projem” diye bir konu var, oraya bakmanızı öneririm.
(link)
 
Kayıt
29 Ağustos 2020
Mesaj
6
Tepki
0
Yaş
20
Şehir
Ankara
İsim
Mert
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Corelli
Beyler bende corelli fit bike 1.0 var tam yarış bisikleti gibi kadrosu tekeri felan ama gidonu mtb gidonu gibi yarış bisikleti gidonu takma istiyorum önerisi olan varmı?
 

emkiek

Üye
Kayıt
29 Şubat 2016
Mesaj
9
Tepki
6
Yaş
33
Şehir
kütahya
zamanında epeyce araştırmıştım hem de sadece arka vitesi olan bi bisiklet için. epeyce bi masraflı oluyor. yeni vites kolları fren kolları gidon almalısınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: MertÖzkaya
Kayıt
29 Ağustos 2020
Mesaj
6
Tepki
0
Yaş
20
Şehir
Ankara
İsim
Mert
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Corelli
zamanında epeyce araştırmıştım hem de sadece arka vitesi olan bi bisiklet için. epeyce bi masraflı oluyor. yeni vites kolları fren kolları gidon almalısınız.
Gidon kolay 100 liraya bulunur fakat kol almak istediğimde şu an piyasada sadece shimano tourney var oda 2*7 benimki 3*7 o yüzden vites kolu bulamıyorum yardımcı olurmusunuz?
 

lokatrus

Üye
Kayıt
24 Temmuz 2020
Mesaj
33
Tepki
41
Yaş
24
Şehir
ankara
İsim
ahmet ş.
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Geotech
Bisiklet türü
Şehir - Tur
kol için 2.el ara ama zor bulursun