Scudo Sports

Şehir Bisikletine Yarış Bisikleti Bar-End'i Takılabilir mi?

Çağatay Çağlar

Forum Demirbaşı
Kayıt
25 Mayıs 2012
Mesaj
496
Tepki
223
Şehir
Göztepe, İzmir
Arkadaşlar merhaba. İmzamda göreceğiniz şehir bisikletine sahibim. Bisikleti sürerken edindiğim sürüş pozisyonu benim tam istediğim değil malesef. Yarış bisikleti alacak bütçem de yoktu. Acaba diyorum birkaç ufak değişiklikle bisikletime bu özelliği kazandırabilir miyim? Bisikletimin lastikleri ince ve hız yapmaya çok elverişli. Ancak kazık gibi veya çok hafif eğik bisiklet sürünce bunun bir esprisi kalmıyor. Herhangi bir şekilde gidondan aşağıya doğru bakan bir bar-end takmam mümkün müdür? Deneyen veya gören var mı? Memnun kalır mıyım?

Herkese iyi forumlar.
 
Scudo
Gidonu değiştirip yol/yarış bisikleti gidonu yapabilirisiniz fakat biraz masraflı olur bence. Ayrıca bir yol bisikleti keyfide veremez.
 
Ebayda var şu linkten bakabilirsin, drop bar end diye geçiyor sanırım
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
@hamibektas

Gidon değiştirme olayı asla giremeyeceğim bir olay. Şayet öğrenciyim ve bisiklet, harcama yaptığım tek spor ve sosyal aktivite değil. Sadece bar-end bakıyorum ve bir yarış bisikleti hissiyatı vermeyeceğinin de bilincindeyim ancak illa ki birşeyler fark etmeli. Sonuçta bisikleti gidon elciklerinden değil de daha aşağıda bir seviyede bar-end'lerden tutacağım. Sürüş pozisyonum illa ki rüzgarın hızımı daha az keseceği bir pozisyona dönüşmesi lazım. Kafada kurunca mantıklı geliyor ama bir nabız yoklamak istedim, belki deneyenler veya görenler vardır diye..
 
@Eser Sevinç

Eser çok teşekkür ederim link için, 45 TL civarı birşey gibi duruyor. Çok da büyük bir mebla değil. Yalnız fikrini almak isterim, imzamda görmüş olduğun bisiklete öyle bir bar-end taksam bir parça da olsa fark yaratır mı yoksa hiç girişmeye değmez mi?
 
@Çağatay Çağlar

Ne demek istediğinizi anladım. Sizin de dediğiniz doğru. Gidon değişimi masraflı ayrıca sizinde düşünceniz " drop bar end " miş. Fakat onları gidona sabitlediğinizde frenle mesafe konusunda sıkıntı yaşayabilirsiniz. Aniden durmanız gereken bir yerde tekrar yukarı elinizi atmak hele birde ani durumlarda zordur. Ama alışırsanız sıkıntı olmaz heralde.
 
kullandığınız bisikleti bende almayı düşündüm yalnız yüksek gidon tasarımını berbat buldum. Gidon alçak olacak ki rüzgardan ve viraj dönme kabiliyeti yükselsin. yani ön tekerleğe ne kadar yakın olunursa bisiklete hakimiyet o kadar artar. size tavsiyem gidon tutucusu aşağı ayarlama varsa gidonu yere yakın ayarlayın.
Resimdeki Cube pro cross'daki gidon seviyesine getirin.....

http://www.cube.eu/uploads/pics/cross-pro.jpg

Ayrıca bu bisikleti almanyadan getirtebilirsem getirtecem.. :)
 
@hamibektas

Bisikletimin fren sistemi muazzam bir boyutta değil. Şayet bir defa frenleme ile ilgili kaza geçirdim ve anladım ki hızınız 45 km/s veya üzerinde iken öyle birkaç metrede durulmuyormuş. En azından benim fren sistemimle. Frene ihtiyaç duyabileceğim, tali yolların bol olduğu, şehir keşmekeşinin içerisinden geçeceğim yerlerde zaten hız yapamayacağım ve süper dikkatli olacağım için drop bar-end'leri kullanmam veya kullansam da hızım yavaş olacağından durma sorunu yaşamam gibime geliyor. Bisiklet yollarında veya tali yolun hemen hemen hiç bulunmadığı caddelerde sağda tempolu giderken de ani frene ihtiyaç duyarsam artık Allah kerim, elimizi frene olabildiğince hızlı atıp çaresine bakıcaz :) 3.ayımdayım bisikletimle ve cidden drop bar-end eksikliğini hissediyorum. Bir deneyelim bakalım, olmayacak gibiyse kullanmayız napalım..

Yardımcı olan herkese teşekkürler.
 
@turanza

Teşekkür ederim, gidon açısı fotoğraftaki bisikletteki ile aynı şuan. 50 ile -10 arasında derecelendirme var ayarlama yerinde ve 10 derecede. -10 bir alt kademe ama o kadar indirmeyi düşünmüyorum şayet gidon direkt aşaüğı doğru bakacak ve sağlıklı olacağını sanmıyorum. Bu haliyle iyi :) İlk aldığımda baya saçma sapan yukarıdaydı gidon :D Direkt seviyesini indirttim haliyle.
 
Ben de düşünüyorum konu tam denk geldi e-bay'de bende gördüm fakat yerli sitelerde benzerleri var mıdır acaba bilen var mı ?
 
@Çağatay Çağlar

Dolar kuru ebay'de Türk parasına göre baz alındığında 75Tl yapıyor bu ürün için. Şayet bu ürünü ilk kez görmekle beraber bu aparat takıldığında boyun arasına spacer eklenip yükseltmekte gerekebilir aksi takdirde bu ek bar end'ler dönüş esnasında önce dizlere, sonra da kadroya çarpacaktır. Ki maşanızın şaft uzunluğu da bu spacerlara uygun değilse umduğunuzu da bulamayabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Ali İmren
@Dogukanaksu

O kadar fark edebilir mi yahu dolar kuru? Yani bir bilgim yok ama fazla bir fark gibi geldi bana. Ben cadde üzerinde yer alan 3 bisikletçiye de uğradım geçen hafta. Ne hikmetse üçünde de bu tip bar-end mevcut değil. Normal düz ve kısa bar-end ürünler var. Fiyatları 30 liradan başlıyor. Fakat hiç işimi görecek gibi havası yoktu. Yani gidonun uç noktalarından aşağı doğru montaj bile yapılsa kaba tabirle kanca şeklinde olmadığından tutuş rahatsızlığı hat safhada olacağı gibi vücuduma çok yakın duracağından muhtemelen iki büklüm bile durmak zorunda kalabilirim. Araştırıyorum ama storelarda yarış bisikleti bar-end ürünleri yok. Ne yapayım bilemedim.
 
sonuç ne oldu merak ettim ? origin 8 drop bar end takan / kullanan varmı ? bende düşünmüyor değilim :)))
 
bana göre gereksiz her bisikletin kendine göre bir geometrisi var senin bisiklette öyle tasarlanmış bence sorun bile yaratabilir
para biriktirip yol bisikleti almalısınız bence (benim yapacağım gibi) eminim amortisör hep kilitlidir sizin (benim gibi) :)
 
@emroo07

İyi diyorsun da daha bu aldığım bisikletin taksidi bitmemiş, nasıl bunu ölü fiyata satıp yeniden takside girebilirim? Yoksa ben de biliyorum bu bisikletten bir yol bisikleti yaratamayacağımı. Mühendis mantığıyla düşünürsem sürüş pozisyonumu daha yatarak oluşturursam drop bar-end yardımıyla, eminim ki kadro geometrisi yol bisikleti olmasa da performans ve sürüş keyfi açısından pozitif yönde fark yaratacaktır.
 
Eğer para harcayacaksan önce sabit maşaya geç derim. Karbon sabit maşaya geç sonra ne gibi değişiklikler yapacağına karar ver.
 
@muratcolakoglu

Parasal sıkıntım olmasa inanın bisikletimi hemen satar kendime 1500 liralık bir yol bisikleti alırım. Parasal sorunum hat safhada ve bisiklet sürüş pozisyonumu minimum harcamayla değiştirmenin yolunu arıyorum. Drop bar-end takıntımın tek sebebi bu yani. En ucuz yol bu gibi görünüyor. Bisiklet konusunda çok bilgili birileri varsa acaba kısmen de olsa işe yarar mı ona öğrenmeye çalışıyorum. Yanlış anlamayın ama maşayı değiştir, bisikleti sat yol bisikleti al gibi önerilerin bana hiç bir faydası yok şayet param olsa onları yapmayı ben de biliyorum arkadaşlar..
 
kardeşim acaba onun yerine selede yükseltecek yerin var mı? çünkü varsa gidon yüksekliği sorununa biraz da olsa yardımcı olabilir
 
Ben de tam tersini yapmak istiyorum : )
gidonunu ver gidonumu veriyim
bende slr 200 var
 
Geri