Scudo Sports

Şehir bisikleti vs dağ bisikleti

Scudo
amacına bağlı arkadaş, çok fazla engebeli arazide kullanmayacaksan, asfalt filan ise şehir, dağ bayır gezerim, tarlaya girer hoplar zıplarım dersen dağ. kötü bisiklet yoktur, amaca uygun olmayan bisiklet vardır.
 
@sinan_zorlu

aynen.
bir ekleme, rahat sürüş için şehir bisikletleri daha konforlu açılarda.
 
Sizin oradaki çevreye bağlı birde amaç.Diyorsundur bizim orada hiç dağ yok yol var o zaman şehir alırsın ama dağ varsa engebeli ise mtb alırsın..Çünkü şehir bisikletinin jantlar yamulur jant telleri yamulur..Mtb daha sağlamdır..
 
@fatihselim
Trek DS ve dağ bisikletine kısmen daha yakın. Firmalar şehir-tur bisikletlerini duruma göre dağ ya da yola yakın yapıyor. Cannondale Matrix ve Bad Boy farkı gibi.
(link)
Ancak iki tekerlek arası mesafeye ve diğer açılara dikkat edin.
Bu fark FOCUS, CUBE gibi Alman malı bisikletlerde daha belirgin
(link)
Alman malı şehir-tur bisiklelerinde kadro boylarının 1-2 cm uzadığını da göreceksiniz. yani resmen rahat sürüş için hazırlanmışlar.
Zaten üzerlerinde cross comfort design yazar.
İmzamdaki bisikletlerden Scott neredeyse Trek FX ile aynı geometride. Diğeri de Focus.
Başka bir deyişle şöyle söyleyim: rahatlık ve uzun yol diyorsanız şehir-tur bisikletleri daima daha önde. özellikle konfora önem verenler kesinlikle önü amortisörlü, hıza önem verenler ise amortisörsüz seçmeli. aralarındaki fark dev gibi olmayacaktır tabi. Ancak hissedilir bir fark var.
Peki dağ bisikletinin yeri neresi? tabiki adı üstünde yazılı, Arazi:in:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Ne yaparsan yap yamuluyor bu jantlar arkadaş :D %50 Şehir içerisinde, %50 Gelibolu yarımadasının dağların da orman yollarında sürüyorum. Arka tekerin jant çemberi yamuldu :D Bu arada tavsiye sakin süreceksen ve şehirde süreceksen mutlaka ama mutlaka şehir bisikleti bak. Ama deli danalar gibi süreceksen tabi Mtb bak derim :)
 
Bulunduğunuz bölgenin ve kullanacağınız güzergahın koşulları nasıl ?
 
Melıh,Bursa'da bır sehır bısıkletı kullanıcısı olarak sana tavsıyem sheır bısıkletlerıdır.2010'dan berı evdekı MTB'ye elımı surmedım.Bursa'da asfalt olan heryere gırer cıkarsın sehır bısıkletı ıle(Uludag yolları dahıl).Yol bısıkletı lastıgı kullanıyorum,bıraz kalın bır lastıkle nerelere gırersın var sen dusun.bır baska onerım ıse sabıt maşa.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
arkadaşın bisiklet almaya niyeti pek yok bence.
sadece "hangisi iyidir" diye sormuş bir kıstas vermeden.
.
konu PC başında canı sıkılıp öylesine bir konu açayımda gelen mesajları okurum diye bir konuya benziyor benim gözümde.
umarım öyle değildir
 
Ben yeni bir bisiklet alacağım sadece bana göre en iyisini seçmeye çalışıyorum ve yazdıklarımı okumak istemiyorsanda okuma seni zorla okutturmuyorum ben burada isteyen okusun istemeyen okumasın o kendisine kalmış birde bu yazdıklarım seninle kavga etmek için değil kavga niyetinde algılama....
 
Merhaba,

İnternette araştırma yaptığımda bu konu epey açılmış, çoğunda konu farklı yerlere gitmiş, kafalarda soru işaretleri giderilmemiş, bir sonuca varılamamıştır.

Her çeşit bisiklet kullanan bisiklet severler var, naçizane herkes objektif yorumunu yaparsa hem benim hem de ilerki dönemlerde arayan bu konuya ulaşıp aynı soru işaretleri varsa gidermesini sağlayalım.

Günlük işe gidip gelmelik bisiklet kullanıyorum, 2000cc aracımla cebimi zorluyor şehir içi :)
Biliyoruz ki yollarımız pek güzel değil, yayalardan dolayı kaldırımlardan atlamak zorunda kalıyoruz, şehir bisikleti bu atlayıp-zıplamaya uygun olur mu ?
Kadroya bakıyorum mtb ile farkı yok, tek fark vites oranları ve lastik kalınlığı mı ?

şehir bisikletleri 28 jant, fakat lastik yanak kalınlıkları ince, 26jant dağ bisikleti ile aynı çapa mı sahip, yani 2" fazla jant boyutunu mtb lastik kalınlığınla kapatıp yanyana durunca aynı boyda mı oluyor ?

ben de sahil insanlarda şöyle bir ön yargı var, düz yola gitmeyeceksen çukura gireceksen biryerden alayınca kadro jant yamulacak gibi bir algı oluşuyor.
V fren tek tercihim, mekanik disk sorunlu, hidrolik bana göre fazla profesyonel ve ekstra ağırlık. Çalınan ve beni yeni bisiklet arayaşına sokan sedona 701, v frenleri ile zınk diye dururdu, daha acilinde ön frenden destek alıyordum. gerçi bayır aşağı 62km hızla inerken durduramayıp bacağıma 11tane platin takılmasına sebep olmuştum.
Bu gibi durumda hidrolik disk frenlerin de yapacak pek birşeyi olduğunu sanmıyorum.

carraro sportive 224 epey ilgimi çekiyor. yeni modelinde koyu renk seçeneği de gelecekmiş duyduğuma göre.

mtblerden de 27.5 jant ve v fren kombinasyonu bir tek salcanoda var, ng450 27.5 v fren modeli de güzel, fakat ağırlığına bakınca tüm donanımlar aynı olmasına rağmen ng450 26 v fren modelinden daha hafif ??

türkiye yollarında, bozuk kaldırımlar, kırılmış asfalta dayanabilir mi ince tekerler ?

yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler.
 
Bence bozuk yol meselesini çok büyütüyorsunuz gözünüzde. :)
Bugün üretilen hiç bir bisikletin bir kaldırım inince veya bir çukura girince kadrosu çatlamıyor, jantı yamulmuyor veya lastiği patlamıyor korkmaya gerek yok.
Ağır bir arazi parkurunda bisiklet sürmeyecekseniz şehir bisikleti alın hatta hiç arazide ormanda işim yok sadece asfaltta sürerim diyorsanız yol bisikleti bile bakabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
Dayanir arkadasim! Kadroda dayanir, jantta dayanir, gobekte dayanir.
Birazdan birileri yol bisikleti (su yaris denilenlerden :) ) ile bunu ispatlayan Martyn Ashton videosu paylasir zaten.
Sehir bisikletleri genelde 1,50 civari city veya touring lastik ile satiliyor. O janta 2.00 lastik takarsan "al sana hoplama ziplamaya dayanan dag bisikleti oldu" diyen cikacaktir. Ince lastikle gorunce "dayanmaz hocam bu" diyende cikacaktir. Sonucta sen downhill yapmayacaksan her turlu dayanir. Darbeye dayanacak olan jant ve gobek. Kadrolar bundan 20 sene onceki yol ve kaldirimlara dayaniyordu simdiki teknoloji ile uretim hatasi yoksa hayli hayli dayanir. Kalitesiz gobekse modeli dag bisikletide olsa bir sure sonra sorun cikarir. Kalitesiz jantsa, akort istedikce yapilmazsa bir sure sonra dag bisikleti olsa bile sorun cikarir. Lastigin havasini az basarsan hangi tur bisiklet olursa olsun jant kesigi ile patlatir.
Sen hic korkmadan al sehir bisikletini! Saydigin modeller oyle cok kalitesiz seyler degil gayet guzel dayanir...
 
Bence şehirde ve asfaltta (en bozuk yollarda bile) amortisöre gerek yok. Düz maşalı bir şehir bisikleti en iyisi, 28x32 civarı lastikler ile. Şehirde amortisör tamamen gereksizlik (bence). Artık millet dağ bisikletlerinde bile ağır araziye girmeyecekse rijit maşa kullanıyor.


http://i1162.photobucket.com/albums/q540/fenred/48eda97b.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Dağ bisikletine dağ bisikleti demem önünde amatisörü olmadıkça demiş bir büyüğümüz ön amatisör şehirdede faydalı dağdada bana göre ha nolur kilitlemeli olur sonuçta türkiyenin kaldırımları avrupadaki gibi 5 cm değil yarım metre var nerden baksan :) şimdiki şehir bisikletleri cidden çok dayanıklı kaliteli bir bisiklette sorun yaşamazssınız bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@KaanG

Dogru diyorsunuz. On amortisor bileklerde ve dirseklerde sarsintiyi hafifletiyor dogru. Ancak iyi bir eldiven ve araziye girecekseniz bir parca dusurdugunuz hava basinci nedeniyle lastiklerde sarsintiyi absorbe ediyor. Sarsinti en cok bozuk zeminde suratli inislerde etkiliyor zaten. Gidona deli gibi yapismiyorsaniz, ayakta ve gidonu hafif serbest birakarak suruyorsaniz cokta fark yaratmiyor amortisor. Elbette yayli giris seviyesi yaygin kullanilan amortisorler icin konusuyorum. Hatta rijit masa ile hafifleyen bisiklet rahatca cekilip sektiriliyor engellerden. Önce önü indirdiginiz biraz yuksek engel inislerinde ön frene dokundugunuz andaki amortisorun one yigilma etkisi olmadigindan daha rahat kontrol edildigini dusunuyorum. Gecen yil bi heves amortisor olsun HD olsun diye aldim. HD den memnunum ama ilk firsatta duzgun rijit maşaya gecmeyi dusunuyorum. Genelde kros ve hafif kayalik arazide kullaniyorum. Downhilci degilimki ne yapicam amortisoru. Bisiklet kafadan 1,5 - 2 kg'ye yakin hafifleyecek hem daha ne olsun :)
 
700x35 lastikle inip çıkamadığım kaldırım, girip çıkamadığım çukur ve bozuk yol olmadı hiç. Ama haklısınız, MTB bu kadar yaygın olunca insan bir bildikleri vardır herhalde diye düşünmeden edemiyor :) Ama gerçek şu ki sokakta gördüğümüz MTB'lerin büyük çoğunluğu MTB replikası gibi bisikletler gerçek bir araziye vurunca ya onun bir yeri dağılır ya da sizi hastaneye gönderir, gerçek MTB'lerin maşaları bile yüzlerce dolardan satılıyor. Gerçek bir MTB maşası fiyatına düzgün bir şehir bisikleti alınıp yıllarca binilebilir.
 
@alierkanimrek

Hocam açıkcası ben bu dediğinize katılmıyorum gayet ucuzada gayet güzel mtb alınabilir gerçek mtb den kastınız nedir ng650 ile dağların downhill lerin anasını ağlatmış bisikleti tık dememiş insanlar var bence pahalı fiyat kaliteli bisiklet demek değildir.
 
Pahalı fiyat kaliteli bisiklet demek değil bence çok yanlış bir cümle.
Bu iki bisiklet aynı kalitede mi şimdi?
 
Geri