Scudo Sports

Şehir bisikleti önerileri

Kayıt
27 Nisan 2014
Mesaj
37
Tepki
2
Şehir
istanbul/küçükçekmece
Selamlar, haftasonları kısa mesafeli sürüşler için şehir bisikleti almak istiyorum. Netten araştırdığım kadarıyla Kron TX 150 modelini beğendim fakat bu model hakkında olumsuz yorumlarda yapılmış maşa ve göbek sorunları gibi. Bu sorunlar çok yaygın mıdır ihtimal yüksek ise daha sonra yapılacak olan masrafları şimdiden bütçeye dahil edip daha yüksek model mi alınmalıdır? Benzer fiyatlı başka hangi markalar tercih edilebilir? Ayrıca çevremde kimsede bisiklet yok bu modelleri sadece netten görebiliyorum nerde görüp inceleyebilirim. Son olarak yaşım 30 boy 1.84. Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
Merida t2 ' yi bir incele 10.5 kg ile fiyatına göre en akıcı bisiklet
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN
2011 agustosundan bu yana kron tourer sehir tur bisikleti kullanıyorum.cıkardıgı tek masraf arka gobek mili kırıldı.Zaten cokta kalıteli birsey degilmiş.te yandan yaptıgım masraflar keyfi ve yükseltme amaclı masraflar oldu.Sana önerim düz maşalı,28 teker,700 28 veya 700 32 dış lastikli,minimum acera(yeni model) veya alivio setli V frenli bir sehir bisiklet.Bu kriterleri göz önünde bulundurarak modeller arasında inceleme yapabilirsin.Kullandıgım gunden bu yana girip cıkmadıgım(arazi,dağ koşulları haric) yer kalmadı.
 
@r.ezk
Merida ya baktım 820 dolar fiyatıyla Kron Tx 150 den hayli pahalı fakat yinede gidip bakacağım.
@Barış TURAN
Düz maşa ve v fren önermenizin nedeni nedir ben amörtisörlü ve disk frenli bir model almak istiyorum hiç kullanmadım fakat daha havalı geliyor bana :) tx 150 hakkında düşüncelerini nedir maşa ve göbek sorunu çok pahalı değil ise düşünülemez mi? yada tx 250 - tx 500 modellerine mi yönelmeliyim?
 
Giriş seviyesi bisikletlerdeki amortisrler hem kullanışsız hem de çok agır(ortalama 2500 gr).Gereksiz yük taşımanıza gerek yok.Sabit maşa ile daha rijit ve hızlı bir sürüş keyfi yaşarsınız.Disk frenler de agırlık getirir.V frenin bakımı kolaydır.Yarış koşmayacaksanız benim fikrim disk fren cok gereksiz.Havalı kısmına gelince o sizin tercihiniz.Saglam bir yokuşa kendinizi vurdugunuzda giriş seviyesi külçe gibi agır bir amortisör ve disk frenlerle 500 metre sonra söylenmeye başlarsınız ve pişmanlık duygusu yokuşta sizi sabit maşayla kısa sürede yakalar. :) Bahsettiğiniz modelleri bilmiyorum fakat bence disk fren ve amortisörden uzak durun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Salih Eroğlu
Ben scott speedster 60 fb aldim 2013 model 3 haftadir kullaniyorum super bir bisiklet.Kadrosu yol kadrosu agirlik 9.5 ön maşa karbon.Tavsiye ederm
 
Şehir bisiklleti için üç kural:HFS
Hafif olacak: Olmazsa olmazdır, bisiklet dediğin hafif olacak.
Fonksiyonel olacak: Şehir içinde hızlı, şehir dışında yük taşımaya uygun olacak. Hafif bozuk araziye girebilecek.
Sağlam olacak: Kadroya her hal ve şartta güveneceksin.

Bisiklet önerim: Scott sub.
 
carraro sportive 225 bu kriterlere uygun mudur? 1000 tl civarıda bütçe ayırabilirim
 
Bazen donanıma çok takılıp ağırlığı atlayan arkadaşlar var..
Uzun mesafede 13.5. -14 kg lık bir mtb ile 10.5 -11 kg şehir bisikleti arasındaki farkı anlayıp bisiklet seçmek gerek...
Uzun vadede kullanıma bağlı bozulmayacak ekipman yoktur, ki amatör(sporcu olmayan) olan pekçok kişi içinde piysadaki ekipmanların tamamı yeterlidir..
Özetle: kadro ömürlüklük hafif seçim
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat KAHRAMAN
@r.ezk

o zaman şöyle sorayım siz olsanız 1000 tl civarı bütçeyle hangi modeli alırsınız? marka ve modelleri pek bilmiyorum yardımcı olur musun?
 
İnanın fiyatları takip etmiyorum ama ben geçen sene t2 yi 1400 e almıştım..
Suan dolar arttı o yuzden hepsinin fiyatları arttı iyi bir pazarlıkla 1500-1600 e gelirse normal sanırım.. Sadece biraz rengi değişmiş 2013 model bulursanız daha uyguna gelebilir..
 
Tavsiyeler üzerine sabit maşalı ve v frenli modellere göz gezdirdim en alt giriş seviyesi bisiklerler bu özelliklerde fakat diğer sistemleri de vites gibi alt modeller tercih edilmiş biraz üstü modellerde daha iyi vites sistemleri yanında amortisörlü maşa ve disk frenlerde sunulmuş. Bu durumda giriş seviyesi sabit maşalı v frenli bir model tercih edilip ilerleyen zamanlarda gerekli görülen iyileştirmelerin yapılması mı mantıklı yada direk giriş seviyesi üstü yani amortisörlü disk frenli bir model tercih edip hiç uğraşmamak mı? Ayrıca alacağım bisikletin görsel olarak güzel görünmeside önemli jantlarında ve kadrosunda yazılar olan modeller daha hoşuma gidiyor daha sonra böyle değişiklikler yapmak mümkün mü? Şu an kafamda olan bazı modeller şunlar olumlu olumsuz değerlendirir misiniz?

Sedona 320 630 dolar
(link)

Sedona 310 535 dolar
(link)

Carraro Sportive 225 1035 tl
(link)

Merida Crossway 40 v 635 dolar
(link)
 
Disk fren şehir içinde gerçekten gereksizmiş. Çok rahat kullanımı o diskler de şekil duruyor ama bize extra masraf olup üstüne bir de ağırlık taşıtıyorlar. Maşa için de benim kullandığım kadarıyla bazı yollarda çok iş görüyor bazı yollarda da akıcı sürüş için kilitlemek gerekiyor. Onun için kilitlemeli bir maşa tercih ederseniz iki sürüşü de tecrübe edebilirsiniz.

Sedona 325 kullanıyorum selesi hariç çok memnunum sedona 320 yi tavsiye ederim aynı olan ekipmanları hakkında yorum yapabilirim lastikler çok güzel elcikler ergonomik ama eldivenle sürmek gerek. raceface ekipmanlar gayet iyi. Frenleri farklı ama şehir şartlarında şikayet edeceğinizi sanmam avidlerden. Vitesler hakkında bi bilgim yok malesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat KAHRAMAN
Bir arkadaşımdan Cannondale Quick 5 alma ihtimalim var diğer almayı düşündüğüm bisikletlere göre donanımı daha düşük fakat kalitesiyle aradaki farkı kapatır mı? yoksa benim gibi yeni başlayacak birisi farkı anlayamaz mı?
 
ben sportive 224 ile salcano city sport 40 arasında kalmıştım son olarak cs 40 aldım. çok da memnunum kaymak gibi kayıyor. ancak tabi tercih sizin tabi.
 
yaklaşık bir aydır yaptığım araştırmalar sonucu cannondale bad boy 9 aldım konu kapanabilir
 
Geri