Scudo Sports

Şehir bisiklet tavsiyesi

murat E

Üye
Kayıt
19 Şubat 2014
Mesaj
16
Tepki
3
Şehir
istanbul
Merhaba Arkadaşlar;

Kron xc250 modeli ile kısa ve hüsranla devam eden bisiklet turlarına daha profosyonel şehir bisikleti almak istiyorum.Bisiklet konusunda profosyonel değilim.İncelelemeler sonucu şuan aklıma yatan model sedona 350 modeli.Kısmetse haftaya fuarda bakıp görüp beğenirsem almak istiyorum.Özellik olarak incelendiğinde sedona değilde o rakama .... markayı alman daha iyidir.sedona şöyledir bu marka alırsan bu olur gibi beni bilgilendirirseniz sevinirim.Bisikleti bir kere alıp uzun sure sorun çıkarmadan kullanmak istiyorum.Sitede fiyatı 1190 $.Pişman olacağım bi seçim yapmak istemiyorum.Bu konuda fikirlerinizi bekliyorum.Teşekkürler

KADRO6061 ALUMINIUM 26
BEDEN17/19
VİTES SAYISI30
MAŞAVIVA AIR RL
ORTA YATAK-
AYNAKOLDeore FC-T611
VİTES KOLUDeore SL-T610
FRENDeore BL-T615
ZİNCİRSHIMANO HG-54
VİTES / ÖNDeore FD-T611
VİTES / ARKADeore RD-T610
KASETSHIMANO CS-HG62 11-34
ELCİKVELO COMFORT
GİDONRACEFACE EVOLVE FLAT 600MM
BOĞAZRACEFACE EVOLVE
SELE BORUSURACEFACE EVOLVE 375mm 31,6
JANT ÇEMBERİDT SWISS 444D 29
HAZNE / ÖNDeore HB-M615
HAZNE / ARKADeore FH-M615
FURÇ TAKIMINECO 142
PEDALShimano PD-T420
SELESEDONA 6076
LASTİKSCHWALBE MARATHON 700X38
PARK AYAĞITRANZ-X
 
Scudo
Donanım olarak iyi bir model. Tasarım olarakta güzel bir havası var. Ben sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum . Tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat E
Birazdan herkes kendi markasının şehir bisikleti modelini önerecek...

Benim tavsiyem; arazide ya da çok bozuk yollarda kullanmayı düşünmüyorsanız sabit maşalı modellere bakın. O rakama asfalt performansı yol bisikletine yakın şehir bisikletleri alınabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat E
yol güzergahım asfalt ve yamalı yollarda kullanacağım.Yol bisikleti almak daha mantıklı olucak belki ama gönlüm şehir bisikletlerinden yana.

Sabit maşalı bisiklet ile ayarlanabilir amortisörlü bisiklet arasında çok fark oluyormu.Murat bey sizin önerebileceğiniz sabit maşalı bisiklet modelleri varmı ?
 
Bisikletin kendisini görünce daha da çok sevebillirsiniz. Yalnız kadro Sedona nın kendi sitesinde belirttiği gibi 26 değil, 28. Zaten beklenen de o olsa gerek.
Terminoloji daha hala oturmadı galiba. Bu bisiklet için kimi markalar "hybrid" demiş. Merida ise " cyclocross" demiş. Bizim bildiğimiz siklokros la uzaktan yakından ilgisi yok!
Tekerinize taş değmesin.

Not: Murat bey yanıtlar ama maşalar arasında ciddi farklar var. Her şeyden önce ağırlık farkı var.
 
@murat E

Gönlünüz hangisinden yanaysa onu almanız en doğrusudur, çünkü gönlünüzdekini alırsanız her türlü nazını çekersiniz, başkasını alırsanız en ufak sorunda "keşke bunu almasaydım" dersiniz. Zaten ben yol bisikleti de önermedim, korkarım beni yanlış anladınız...

Sedona'ya baktığınız için onun sabit maşalı modelini önerebilirim: 620. Onun dışında ilk aklıma gelenler Specialized Sirrus (özellikle "elite" olanı) ve Merida Speeder serisi.

Amortisör, kilitli durduğu sürece gereksiz ağırlık. Sabit maşa ile amortisör arasında 1-1,5kg kadar bir ağırlık farkı oluyor, üstelik bu ağırlık bisikletin önünde toplandığı için dengeyi de bozuyor. Amortisörlü modellerin genelde lastikleri de daha kalın ve dolayısıyla daha ağır oluyor, fazladan taşıyacağınız ağırlık 2 kiloyu geçiyor. Amortisör kilitli değilken de hem pedala uyguladığınız gücün bir kısmını tekerleklere iletilmeden kaybolmasına sebep oluyor, hem de viraj performansını olumsuz etkiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat E
yorumlara bakarak hıza olan ilgimden dolayı specialized markası ilgimi çekmeye başladı.Kalitesini ispatlamış markaların bisikletlerinde v fren kullanımı nasıldır.Akortun bozulmasından dolayı papuçlar tekere sürteceğinden dolayı hidrolik disc fren kullanan modeli tercih etsem daha iyi olur diye düşünüyorum.Trek merida veya specialized modeli kullanan arkadaşlar bukonuda ne dersiniz.Hidrolik disc frenli bisiklet yolda sıkıntı yaşarsan tamiri zor olur diye olumsuz yorumlar var ama bisikletin bakımlarına özen gösterdimi disc fren sıkıntı yaşanırmı.Forumlarda disc frenli olupta sikayet eden yoruma rastlamadım.
 
Eğer bahsettiğiniz şekil yollarda kullanıcaksanız şu tarz maşası olan bisikletleri tercih edebilirsiniz

http://imgim.com/3414incib4878668.png
 
bence dağlardan tepelerden inilmeyecekse amortisöre hiç gerek yok
 
  • Beğen
Tepkiler: murat E
@ikolaamortisör için dağdan taştan inmesi mi gerekiyor insanın? amortisör konfor elemanıdır. bozuk asfalt, beton zemin, parke taş, arnavut kaldırımı gibi kaymak asfalt harici her yolda amortisörün faydası vardır.
 
Alacağım bisiklette amortisör olmıcak bunu netleştirdim.Specialized model seçiminde kararsızım shimano sora sistemli mi, yoksa karbon maşalı shimano dağ bisikleti sistemlimi.Bu iki modelide test eden arkadaş varmı
 
Tilkinin dönüp dolaşıp gideceği yerin kürkçü dükkanı olduğu gibi alacağınız modellerin sınırıda bellidir. Yaylı maşa bir tercih meselesidir ama önerilmez. Hayatımızın % 90 lık kısmının işle ev arasında geçtiğini düşünürsek modern şehir koşullarında kullanılacak bir bisiklet için düz maşa yeterlidir. V fren sorunsuzdur. Muhtemeldirki bir arıza karşısında sorun edineceğiniz hiç bir şey olmaz. Alırsınız 5 lik alyan ve bir tornavida ayarını yaparsınız. Size daha net bir şey söyleyeyim. Aslında bunu daha önce kimseden duymamış olma ihtimalide yüksektir. Bisiklet firmaları tamamen bizim çocukluk algılarımıza hitap eder ve o algılar üzerine oynarlar. Profilden görünümü böyle sanki acayip bir buluş gibi duran amortisör, böyle hidrolikli rotorlu bir araba izlenimi veren fren ve renkli renkli boyalı kadrosu ile bisiklet imgesi bizleri tavlar. Simsiyah görünümlü, üzerinde gereksiz donanımı olmayan ama harika performanslı bisiklet sevilmez. İmaj bir bakıma herşeydir. Bisikleti götürecek şey görünümü değil motivasyon gücümüz ve kaslarımızdır. O harika görünümlü bisiklet yokuşlarda cehenneme dönüşür bizi bu spordan iğrendirir. Alacağınız bisiklet bu nedenle sade olsun derim. Kendi önerimi söyleyecek olursam şehir bisikletleri kategorisinde benim zirvem cube sl road dur. Ondan sonrası merida t serisi (2014 modeline ısınamadım ama) trek fx 7.5 ve scott sub tur.
 
''Delikli demir çıktı, mertlik bozuldu'' demişler.
Eskiden sadece single speed, düz maşa bisiklet varmış, kafa yoracak konu da hemen hemen yokmuş.
Vitesli bisiklet (inişli çıkışlı yerler için) bir gereklilik. Düz bir şehir için yine hiç gerek yok. Çok-çok üç vites veya birkaç fazla (tek aynakol + sınırlı sayıda ruble dişlisi).
mehmetsunu : ''Bisikleti götürecek şey görünümü değil motivasyon gücümüz ve kaslarımızdır.'' diyor. Esas olan bu, ancak ihtiyaç olan artılar eklenebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat E
(link)
(link)

arkadaşlar bu iki model arasında kaldım.aralarındaki fark elite 2014 de karbon maşa düşük vites sistemi ayna kol 48 dişli.elite int de ise sora vites sistemi alüminyum maşa ve ayna kol 50 dişli
 
hem görünüm olarak hem vites sistemi olarak elite siyah derim.. 1 ay önceki bisikletim... bir gören bir daha dönüp bakıyordu.. özlemiyor değilim...
 
  • Beğen
Tepkiler: murat E
(link)
Bu modeli atlamışım.3 model için hangisini önerirsiniz elite disk daha iyi gibi geldi hem fiyat olarakta hemde sites sistemi olarak daha iyi gibi
 
2013 model sanırım... 2014 tercih ederim..boya işçiliği daha güzel geldi bana 2014 lerin. özellikle siyahın mat boyasını yakından gördünüz mü fotograf harici...?
 
Geri