Scudo Sports

Sedona pompa kullanımı

farukbas77

Daimi Üye
Kayıt
3 Haziran 2012
Mesaj
319
Tepki
35
Şehir
Yalova
Arkadaşlar sedona mini pompa aldım.Acaba o kitleme yeri pompaya yapışıkken mi yoksa açıkken mi kapanmış oluyor.Yani hava basarken nasıl kitliyoruz???
 
Scudo
:alkis:mad:Gökhan Toros
Diyecek bir şey yok :)
 
Gökhan kardesimize katiliyorum, ben birsey demek isterdim ama bu tür sacma konulara yorum yazinca sonu berbat bitiyor. O yüzden diyecek bir sey yok.
Ama sanada hak veriyorum, pompa kullanmasi cok karisik ve zor. Pompa kullanmanin 6 aylik kurslari var, istersen bir arastir ve kayit ol derim. Basarilar....:)
 
diğer kişilere katılmıyorum insanı rezil etmemek için ve maksat sohbet olsun birşeyler paylaşmak olsun diyerek cevap veriyorum tabi bu bukadar kolay şeyler için konu açmayı desteklediğimi göstermez elbette araştırsak kim bilir forumda ne kadar daha saçma konu vardır bundan beter. bendeki pompa açıkken kilitli durumda oluyor.
ters cevap verenler de madem gereksiz bir konu neden girip cevap yazdiniz tepkinizi ilgilenmeyerek gösterseydinizya.
 
@mustafa genç
Mustafa abi cevabın için çok teşekkürler.Diğer yorum yazanlarada hak veriyorum.Açtığım konu için forumdakilerden özür diliyorum.Kalabalık yaptığım için... Bir daha ki sefere dikkat ederim olur mu???
 
  • Beğen
Tepkiler: 33murat33
Aynı pompadan bende kullanıyorum.Küçük,hafif ve güvenilir bir pompadır.Ek bilgi;sibopa takılan vidalı kısmını söküp içindeki kauçuk parçayı ters çevirip takarsanız ince siboplarda kullanabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: 33murat33
mandal kapalı durumdayken siboba takıyoruz. taktıktan sonra mandalı kaldırıyoruz sıkışıyor ve kapalı konuma geliyor. çıkartırkende aynı işlemin tersini uyguluyoruz. yani lastiği şişirdik işimiz bitti. mandalı kapalı konuma(aşağı) getiriyorz. ve hafifçe siboptan ayırıp lastiğimizi şişirmiş oluyoruz ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: 33murat33
Merhaba arkadaşlar. Bugün sedona mini pompa kargo ile eve geldi. Ben evde yoktum. Benim küçük oğlan paketi açmış, pompayi kurcalamis. Eve geldiğimde pompa, pompayi bisiklete takma parçası ve takma parçasının vidalari vardı. Ama iğne yok idi. Öğrenmek istediğim şu. Pompa ile birlikte iğne de geliyor mu? Gelmiyor mu? Oğlan hatırlamıyor. Bisiklet lastiği sisirmek için iğneye ihtiyacimiz var mı? Yoksa sadece top sisirmeyeyim mi iğne kullaniliyor. Cevap için şimdiden teşekkürler..
 
Merhaba arkadaşlar. Bugün sedona mini pompa kargo ile eve geldi. Ben evde yoktum. Benim küçük oğlan paketi açmış, pompayi kurcalamis. Eve geldiğimde pompa, pompayi bisiklete takma parçası ve takma parçasının vidalari vardı. Ama iğne yok idi. Öğrenmek istediğim şu. Pompa ile birlikte iğne de geliyor mu? Gelmiyor mu? Oğlan hatırlamıyor. Bisiklet lastiği sisirmek için iğneye ihtiyacimiz var mı? Yoksa sadece top sisirmeyeyim mi iğne kullaniliyor. Cevap için şimdiden teşekkürler..

İğne gelmez.İğne top şişirmek için.
Bisikletinizin lastiğini şişirmek için iğneye ihtiyacınız yok.
Sadece lastiğnizin presta(ince) subap ve shrader subap olması önemli.Bu değişim de aşağıdaki Giyo pompadaki ile aynı şekilde yapılıyor:
 
  • Beğen
Tepkiler: 33murat33
@33murat33 sedona mini pompa bende de var. Ucu normal siboplar için. Kullanırken arkasındaki kulağı açmanız gerekiyor. Herhangibir ara bağlantı yok.

Önemli not: maalesef kadro baglanti aparati pompayi sıkı biçimde tutmuyor. Yolda düşürebilirsiniz. 5 mm genişliğinde kesilmiş iç lastik ile tutturmanizda fayda var. Paket lastiği ise yaramıyor. Sağlıcakla pedallayın.
 
sedona mini pompa bende de var. Ucu normal siboplar için

Demek ki farklı olabiliyormuş, bendeki de farklı.Benimkinin ucundaki aparatı değiştirip hem presta(ince) hem de shrader (oto) subap için kullanabiliyorsun.
 
Sanırım bendeki pompa da hem ince hem oto lastiklere hava basabiliyor. Çünkü kullanma talimatinda öyle bir bilgilendirme resmi vardı.
Ben Sedona 410 aldım internetten. Mersin bayisine kurulum yaptırdım. Kurulum esnasında ben yoktum. Almaya geldiğimde arka lastiğin havası biraz azdı. Çalışana arka lastiğe hava basalim dedim. Aldığım cevap kesinlikle olmaz çünkü arkaya hava basarken iç lastik patladı ben buradan yeni lastikle değiştirdim dedi. Neyse öyle yola çıktım. Mersin bisiklet yolunda ilerliyorum. Yaklaşık 1 km. sonra teker kilitlendi. Ne oluyor dedim kendi kendime. indim bisikletten. Sağına soluna baktım bir sorun göremedim. Hafiften zorladım pedalı. Boom diye bir ses geldi. Bir baktım ön lastik içi parçalanmış. En az 10- 15 cm. lik yarilma meydana gelmiş. Montajdan sonra yedek lastik almıştım dükkandan. Bir lastikçi bulup değiştirdim.
Arkadaşlar sizce bunun nedeni ne olabilir. Bence kesinlikle normal bir durum değil. İç lastiklerin kalitesizliginden mi kaynaklanır? Yoksa dış lastiklerden mi kaynaklanır? Buna benzer mesajlar okumuştum burada. Bu konuda beni bilgilendirirseniz sevinirim...
 
Az önce pompayi inceledim. Tek taraflı kullanmaya müsait. Oysa etiketinde iki sibob için gözüküyor. Aslında bütün mesele şu. Pompayi detaylı inceledim. Pompa TARKAN yani TAYVAN yapımı. Adamlar oradan almış. Üstüne sedona yazısı yazmış. Sonrada sedona pompa diye satıyor. internetten alışveriş beni çok yipratti. Bundan sonra bisikletimle ilgili ne alacak sam sadece DECATHLON dan alacağım..

TARKAN kelimesi TAIWAN olacaktı,
 
@33murat33 forumda bilgi ve tecrübe olarak benzetme yaparssak ; ilk yardım seviyesinde olandan, acilde müdahale edebilecek hatta kalp ve beyin ameliyatı yapabilecek seviyede kullanıcı var. Sayfalar dolusu yazılar var ki sürekli ilgi toplar buradaki yazılar. Takipte kalın. Belki bu basliga da paylaşım yapar bu arkadaşlar.
Baslangic seviyesinde bir kullanici olarak kisaca benim öğrencilerim ise; lastiklerin kullanılmasa bile belli bir raf ömrü olduğu, her lastiğin farklı max-min basınç değerlerinin olduğu ve kullanıcının ağırlığına göre değiştiğini öğrendim.
Size yardımcı olabilmeleri için bisikletin model yılı , üzerindeki lastiğin markası ,ölçüsü ve lastik uzerinde yazan basinc değerleri ve kilonuzu yazarsanız daha hızlı çözüm bulabilirsiniz. Bir de patlak lastiğin resmi varsa faydali olabilir. Verilecek yanitlardan bizler de faydalanmis oluruz . Sağlıcakla pedallayın.
 
Az önce pompayi inceledim. Tek taraflı kullanmaya müsait. Oysa etiketinde iki sibob için gözüküyor. Aslında bütün mesele şu. Pompayi detaylı inceledim. Pompa TARKAN yani TAYVAN yapımı. Adamlar oradan almış. Üstüne sedona yazısı yazmış. Sonrada sedona pompa diye satıyor. internetten alışveriş beni çok yipratti. Bundan sonra bisikletimle ilgili ne alacak sam sadece DECATHLON dan alacağım..

TARKAN kelimesi TAIWAN olacaktı,
Kesinlikle iki taraflı olması gerekiyor. Fotoğrafını buraya atarsanız mutlaka yardımcı olmaya çalışırım

Sanırım bendeki pompa da hem ince hem oto lastiklere hava basabiliyor. Çünkü kullanma talimatinda öyle bir bilgilendirme resmi vardı.
Ben Sedona 410 aldım internetten. Mersin bayisine kurulum yaptırdım. Kurulum esnasında ben yoktum. Almaya geldiğimde arka lastiğin havası biraz azdı. Çalışana arka lastiğe hava basalim dedim. Aldığım cevap kesinlikle olmaz çünkü arkaya hava basarken iç lastik patladı ben buradan yeni lastikle değiştirdim dedi. Neyse öyle yola çıktım. Mersin bisiklet yolunda ilerliyorum. Yaklaşık 1 km. sonra teker kilitlendi. Ne oluyor dedim kendi kendime. indim bisikletten. Sağına soluna baktım bir sorun göremedim. Hafiften zorladım pedalı. Boom diye bir ses geldi. Bir baktım ön lastik içi parçalanmış. En az 10- 15 cm. lik yarilma meydana gelmiş. Montajdan sonra yedek lastik almıştım dükkandan. Bir lastikçi bulup değiştirdim.
Arkadaşlar sizce bunun nedeni ne olabilir. Bence kesinlikle normal bir durum değil. İç lastiklerin kalitesizliginden mi kaynaklanır? Yoksa dış lastiklerden mi kaynaklanır? Buna benzer mesajlar okumuştum burada. Bu konuda beni bilgilendirirseniz sevinirim...
Büyük ihtimalle iç lastik düzgün oturtulmamıştır. Dış lastikle jant arasına sıkışmıştır. Veya yılan ısırığı olmuştur.
 
  • Beğen
Tepkiler: 33murat33
Sedona mini pompayı ben de kullanıyorum ve çift taraflı. Bence de bir yanlışlık olmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: 33murat33
Geri