Scudo Sports

Sedona kadroları ve ağırlık konusu hakkında

ben de tarttim, lastikler yalnız değişik orjinalden ama tahminimce aynı ağırlıktalar. üzerinde hiç aksesuvar yokken 12.2 kg geldi. üzerine orjinal lastikleri(schwalbe little albert) takınca tekrar tartarım. bir de tabi ön attırıcım şansıma Deore LX çıktı, deore olan ile arasinda fazla ağirlik farki olduğunu sanmiyorum 5-10 gr dir en fazla.
 
Scudo
761 de 16 inch ve 18 inch seçenekleri olmasına rağmen karbon ve scandium da sadece 16 var.
neden böyle sizce? 16 ya 185 lik birisi binebilir mi?
 
Bu Kadrolar Yarışcılar için üretilmiş sanırım. Bisiklet yarışcılarınında çoğu kısa boylu olduğu için 17-18-19 üretme ihtiyacı duymamışlar bence. Tabikide ihtiyaç var mesela ben... 16" küçük geliyor ondan başka bir karbon kadro almayı düşünüyorum. İnş seneye çeşitli boy seçenekleri ile karşımıza çıkar sedona...
 
751 in kadrosu hakkında bilgisi olan varmıdır veya komple bisikletin ağırlığı nedir?
 
Modele gelecek talebin büyüklüğüne göre her boy üretililebilir. Ancak planlama ve üretim aşamasında her farklı boy kadro maliyeti arttırır. Bu yüzden az üretilen modeller genellikle daha kısıtlı ölçülerde olursa ekonomik olabilir. Takdir edersiniz ki Sedona gelişmekte olan bir marka ve zamanla satış miktarları arttıkça farklı model ve boylarla yelpaze genişleyecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bike-City
751'in kadrosu 3 defa dipçiklenmiş.
Ancak bisikletin toplam ağırlığı veya kadronun yalın ağırlığı hakkında bir bilgim yok. Zaten üzerindeki donanımla da o bisikletin ağırlığını pek düşünmemek gerek.
 
Zaten pahalı kadrolar oldukları ve az satılacakları için en çok kesime hitap edecek olan 16" boyu seçilmiş bu boyu kısalar da orta ve hafif uzun boylular (tam manasıyla olmasa da ) kullanabilir, ideal kullanımı orta boylulardır: 1.70m vs.
 
2007 turkuaz olanda kadro esnemesi ve boya ile ilgili sorunlar büyük ölçüde çözülmüş diye biliyorum...
 
ben 2007 kadro 761 imde bu sorunla karşılaşmadım ama tecrübeli sayılmam o yüzden ben hissetmemiş de olabilirim.
 
Elbette ki pedala bastığında kadronun ne kadar esnediğini hisseden hassas algıya sahip insanlar da vardır. Ancak bu tip ölçümlerin kalibre edilmiş deneyler sonucunda yapılması ve birden fazla sayıda örnek ile yapılması gerekir (yani aynı kadrodan bir kaç tane ile).

Şunu göz ardı etmemek gerekir ki, bisiklete taktığınız lastiğin diş yapısı, içindeki basınç, jant tellerinizin gerginliği, aztelli/çok telli olması hatta aynakolunuzun biraz gevşek olması bile normal bir kadronun esneme payından çok çok fazladır ve bu esnemelerin karşısında kadro esnemesi ihmal edilebilir. (bir an mukavemet dersinde gibi hissettim kendimi, kağıt üzerinde hiç bir şeyi ihmal edemezsiniz, oysa gerçek hayatta ihmal edip duruyoruz)

Bir zamanlar 70'li yıllarda yol kadrolarını test eden bir adamın yazısı elime geçmişti. Adamcağız testleri gerçekleştirebilmek için kadroları sabitleceği özel bir cihaz yapıp sonra pedalabasıldığında oluşacak yükü taklid eden bir burma kolu ile her kadroyu sabit yükle test etmiş. Yani düzgün bir sonuca varmak için etraflı test etmek gerek. Yoksa kişisel görüşten ileri gidemez.
 
(link)
bu da benim bike sd-751
sd-751 1600 gr
sd-761 1500 gr (kadro ağırlıkları)
açıları arasında da hiç bir fark yok.
bisikletın toplam ağırlığı ıse 11.2kg
 
(link)
abi bende sedona sd-751 var çok menunum toplam ağırlığı 11kg
kadronun kendi ağırlığı 1600 gr sd-761 ile arsında 100 gr fark var açılarında hiçbir fark yok
sd 751 den oncekı bisikletimde sd-761 bisikletin çok sevdiği ozellığı toplu olması yokuslarda çok rahat sprınt yapma ozellığıne sahıp olması
 
(link)
bu sd751 ona gore kıyaslıya bilirsiniz.
ağırlığı 11.1 kg(lastıklerın tanesi 751 gr değiştirip swalbe kojak takıcam 750 g daha hafifleyicek)
 
agırlık kac inc kadroya ait. bana 761 hala cok hafif gelmiyor
 
16" inch SD-761 kadromu kendim tarttım 1580 gr.
 
  • Beğen
Tepkiler: polo34
en iyi bildiyim bisikletin ağırlığı SLR200 10,5 kg fabrikanın yalancısıyım abi
 
burdan sedona carbon sadece kadro satılıyormu ve satılıyorsa f fıyatını ogrenebılrımıyız?
 
Geri