Elbette ki pedala bastığında kadronun ne kadar esnediğini hisseden hassas algıya sahip insanlar da vardır. Ancak bu tip ölçümlerin kalibre edilmiş deneyler sonucunda yapılması ve birden fazla sayıda örnek ile yapılması gerekir (yani aynı kadrodan bir kaç tane ile).
Şunu göz ardı etmemek gerekir ki, bisiklete taktığınız lastiğin diş yapısı, içindeki basınç, jant tellerinizin gerginliği, aztelli/çok telli olması hatta aynakolunuzun biraz gevşek olması bile normal bir kadronun esneme payından çok çok fazladır ve bu esnemelerin karşısında kadro esnemesi ihmal edilebilir. (bir an mukavemet dersinde gibi hissettim kendimi, kağıt üzerinde hiç bir şeyi ihmal edemezsiniz, oysa gerçek hayatta ihmal edip duruyoruz)
Bir zamanlar 70'li yıllarda yol kadrolarını test eden bir adamın yazısı elime geçmişti. Adamcağız testleri gerçekleştirebilmek için kadroları sabitleceği özel bir cihaz yapıp sonra pedalabasıldığında oluşacak yükü taklid eden bir burma kolu ile her kadroyu sabit yükle test etmiş. Yani düzgün bir sonuca varmak için etraflı test etmek gerek. Yoksa kişisel görüşten ileri gidemez.