Scudo Sports

Sedona beni mahkemeye mi verecek?

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
@babajanovic servislede firmaylada alakalı konuşuyor ikisiylede irtibata geçmiş veikisindende aynı tepkiyi almış. tecrübelerinden ciddi anlamda faydalanmak isterim ama boş kelimelerle değil. herşeyi bir kenara bırakıyoruz ve şu işe bir el at da tecrübeleriniz bir işe yarasın henüz firma el değiştirmemişken arkadaşın bisikletini sıfır(sele ve kadro rengi uyumlu olan) ile değiştirde bu tartışma bir işe yarasın bizde uygulamalı olarak tecrübelerinden yararlanmış olalım. (bu arada klavye delikanlısı değilim yaşın benden büyük ve saygısızlık ettiğimi düşünmeyin aynı şekilde sizde @asusmune )
 
Scudo
Dostum 10 yıllık kolun yedeği olmayabilir evet ancak firma da gidip sana o kol için 10 yıl garanti vermiyor değil mi? 10 yıl garanti vermişse evet 10 yıl boyunca onun yedeğini sunmak zorunda.
Sunduğu garanti süresi boyunca o yedek parçayı sunamıyorsa uyumlu olan bir üst modeli teklif etmek zorunda, sen kabul etmezsen de iade almak zorunda.

@abbot
Öyle bir teklif gelse evi arsayı satar aynı model bisikletten 500 tane alır :) Kötü bir niyetle yazmıyorsun farkındayım, ben de iyi niyetle cevaplıyorum :)
Böyle bir durum olursa tasarımından ötürü olmasa da fiyatından ötürü durumu kabullenir, daha karlı çıkar çünkü.
Firma durumu kabullenmiyor çünkü ya o seleyi bulmak için üşeniyor ya da iadesini yapmak istemiyor. Sele için fiyat biçememek falan bunlar bahane, fiyat biçemiyorsan da düzgün bir sele yollarsın.

Yine söylüyorum ince bir ayrıntı, çoğu insanın anlayışla karşılayacağı ufak bir ayrıntı. Ancak müşteriyi maalesef haksız kılamıyor bu durum :) Müşteri haklı. Duyguları katmadan düşünmek gerek.
 
@Gökhan Akkaya ben neden derdimi anlatamıyorum ben gidip ulan nerde bunun yedeği demedim aradım yedek parçanız var mı yok denildi bende o zaman hangisini alayım dedim ve fikir alışverişinde bulunduk neden ben shimanoyu kötülüyomuşum gibi izlenim oluyo halbuki iyide reklam yaptım :)
 
@mehmetgunes

sizin gibi pesin fikirliler yuzunden malesef artik boyle seyler cok zorlasti. Benim yazdiklarimi basindan okusaydin ne demek istedigimi anlardin.
Neyse sahsen yasa takilmam, benim takilacagimi dusunerek onceden yazmani da anlayisla karsiliyorum. Ayrica klavye delikanlisi manasinda bisi yazmadim. Ofensif delikanli farkli bi anlama cikiyor ama kinayeleri anlamani beklemedim zaten.
Neyse ne artik sessiz ve gulerek izleyecegim bu forumu.
Ama dogru soyluyosun @mehmetgunes eger arkadasim yardim talep ederse sonuna kadar kendi malimmis gibi servislerle de firmalarla da savasirim.
 
Hocam ortamdaki gerginlik seviyesinden ötürü kimin ne anlatmak istediği anlaşılmıyor :) Benim anlatmak istediğim nasıl ki bir telefonu alırken donanımsal özelliklerine bakıyoruz, bir bisikleti alırken da tasarım faktörünü ön planda tutuyoruz. Kimse beğenmediği bir bisiklete binmiyor. Yani renk faktörü de bir akıllı telefonun ekran boyutu kadar önemlidir, bu kişiden kişiye değişen bir faktördür.
5" ekrana sahip bir müşteriye firma tarafında aynı telefonun 3" modelinin gönderilmesi ile birebir aynı durum bu. Kriterler farklı yalnızca.

Haliyle müşteri renk seçeneği konusunda hassas davranmakta sonuna kadar haklı. Kimse müşteriyi "TERCİHLERİ" nedeniyle yargılayamaz, bunu anlatmak istiyorum :D
 
@Arseyus

@kaju

başka bir mesajda da belirtmişsin büyükler niye böyle diye. zaten bu senin ki ergen tribi(antropozda olabilirdi). ya yaşın onyedi yada gelişmişsin ama ergen kafasından çıkamamışsın. okulu bitir bir işe başla hayatın gerçeklerini, gerçek problemleri gör. askere git yalnız ayakta kal, her çeşit insan tanı. sonra bunların büyük problemler olmadığını anlıycaksın.
ben sen haksızsın sedona haklı demedim. hatta mesajımda sen ne dersen de sedonanın böyle birşey söylememesi, yazmaması gerektiğini belirttim. ama burda ki üslubundan seninde çözümün değil problemin bir parçası olduğun çok net anlaşılıyor. müşteri her zaman haklıdır. bir ürüne para veriyoruz diye firmayı almış olmuyoruz. bildiğim kadarıyla bir kere daha selenin değiştirilmesini talep edip olumsuz sonuç alırsan, bisikleti verip para iadesi alabilirsin. yap kurtul. sonra market bisikleti al. o paraya farklı renklerde. günlük kıyafetinin rengine göre uyumlu olanı kullanırsın. kal sağlıcakla.
 
@babajanovic
yok ben ofensif delikanlının anlamını biliyorum ama onu o kelimeyi niteleyerek değil genel yazış uslubum için söyledim bende bunu anlamanı beklemedim açıkcası genele bakarak konuşuyo olsaydın zaten firmayla ve servislede irtibata geçtiğini görmüş olurdun. neyse laf dalaşına girmeyi bir kenara bırakalımda faydalı birşeyler için arkadaşın bisikletini sıfırıyla değiştirip çenemi kapatmanızı rica ediyorum. bu sayede bizde birşeyler öğrenmiş olacağız . :)
 
Hepimiz genciz bisikleti seviyoruz, farklı renkli sele yollayan şirketlere karşıyız. Bu konuda mutabıksak, Ahmet Çakarın da dediği gibi "sedona adam mıdır"?
 
@mehmetgunes senin cenen kapanmaz delikanli da benim uyku vaktim geldi. Kucuk abdestini git dok, buralarda yaristirma. Her kelimenin anlamini iyi ogren, yoksa hayat buralar gibi degil. Gercek hayatta da musterinle boyle konusuyorsan tez zamanda batarsin. Senin cenen kapandiginda biz ineriz buralara.
Iyi geceler
 
@abbot

Kimse kalkıpta 50 TL'lik sele için 400 TL'lik sele vermez. Önce bi hayal dünyasından çıkalım. İkincisi istersen 1000 TL'lik sele göndersin eğer kadroma uyum sağlamıyorsa takmam ben o seleyi. Ben bu konuda takıntılı olabilirim ama bu sana takıntılı olma deme hakkını vermez buna saygı duymak zorundasın. Kaldı ki kendi orijinal selem iyi olmamasına rağmen görüntü bozulmasın die farklı bir sele ile değişmedim ne kadar ciddi olduğumu anlarsın umarım..
@kaju

Yaşı 15 olupta sizden daha ilimli insanlar var. Ancak 35 yaşında birisinin yapıcı olmak yerine birde üstüne bana hakaret edercesine düzgün bir müşteri değil demeniz ne kadar doğru bir şey? Birincisi hakkımda bir bilgiye sahip değilsiniz. İkincisi olsanız dahi hakaret etmeye hakkınız yoktur. Dikkat edin 35 yaşındasınız! Merak etmeyin Askerlik'te yaptım bir çok insan'da tanıdım. Basit meseleleri büyütecek bir insan değilim ancak basit dediğimiz olaylar sonra çok büyük felaketler getiriyor. Ben iyi niyetlen forum halkını bilinçlendirmek istedim burası bir forum ve bizler konu açmazsak kim nasıl bu bilgilere ulaşıcak veya aydınlanacak? Sizi aklı selim olmaya davet ediyorum. Bu firma ne sizin babanızın nede benim babamın firması. Uslubum sert olabilir ancak merak etmeyin size hakaret etmem. Sizde etmeyin!
 
  • Beğen
Tepkiler: canovar
@babajanovic

Ben gayet iyi anladım, ama siz bisiklete bindiğinizi anlamamışsınız. Düşer çizilir, kırılır. Ben selemde sökülme olsa yapacağım şeyi anlatayım size. Dikmeyi denerim, olmuyorsa yapıştırmayı denerim. Hiç biri olmadı başka bir arkadaşın önerdiği gibi siyah dandik bir sele alır keyfime bakarım. Yani sanırsınız ki bahsettiğiniz şey volvo koltuğu, hepi topu plastik üzerine giydirilmiş yarım santimetrelik bir sünger ve onun üzerine dandik bir baskı ile kaplanmış suni deri. Yarın öbür gün o renkler sürtünmeden dolayı silindiğinde ne yapacaksınız? Aaaa sedona kalitesiz boya kullanmış dandikmiş bu sele diye geri mi yollayacaksınız. Yollarım derseniz, alem güler size.

Para kıymetlidir evet ama en nihayetinde bu bir bisiklettir. Bisiklete bu kadar değer yüklemeyin, güzel olan kısmı basit olmasıdır.
 
Bu tarz olaylarda her bir detayın mutlaka verilmesi gerekiyor. Konuyu açan arkadaş bazı önemli detayları sonradan paylaşmış,
Tekrarlamaya gerek yok ama, Bisiklet 2015 Sedona 325 herhalde ve üzerindeki sele sedona 6076..Sedona bu seleyi farklı modellerde ve senelerde kullanmış.
Seledeki ilk yırtık fark edildiğinde değişim talep ediliyor ve Firma değiştiriyor ancak renk farklı. İşte itirazınızı bu noktada yapsaydınız ; 'Ben bu seleyi istemiyorum bisikletin ahengi bozuldu' şeklinde iade istemeyi keşke deneseydiniz,
Eminim düşündünüz, sonra siz seleyi 'hadi kullanalım ne olacak' dediniz ama içinize de bir türlü sinmedi ki bu konuda size hak veriyorum, size 'büyütme kardeşim diyenler' bence haksız(ben de büyüttüğünüzü düşünsem de diyemiyorum çünkü bu subjektif bir konu haklısınız),
1 sene sonra selede arıza tekrar ortaya çıktı ve yeniden sele talep edildi ve size 50 TL fiyat mı biçildi, yoksa daha olayın en başında mı 50 TL dendi, sanıyorum en son talebinizde 50 TL dendi..
50 TL mevzusu, firmanın kusurlu malı değişiminde yaptığı renk hatası, sizin ayıplı olduğunu düşündüğünüz malı 1 sene kullanmanız ve yeniden değişim talep etmeniz ve yine aynı ürünü yollamaları bunlar kritik detaylar..

Bu arada stok mevzusunda acaba şöyle bir durum olabilir mi, stokun gerçekten olmaması? Çünkü siz ürünü geçen sene aldınız ama senenin sonuna doğru aldınız. 2015 model bisiklet 2016 yılı başında vs. alınmışsa ki öyle demişsiniz stokta gerçekten olmayabilir mi ve firma bu stoku ne kadar süre boyunca elinde tutar/tutmak zorunda mı mesela? Ben bu satırları yazarken cevap gelmiş 'garanti süresince ürünün stokunu temin etmeli' diye. Sedona 6076 seleyi hala kullanıyor ama tabi ki her sene farklı renklerde bisikletlerde ve renklerde. Yalnızca rengi farklı ancak modeli aynı olan her iki selenin, SEDONA firması için maliyeti değişmiyorken sizi niye mağdur etmek istesin, stok mevzusuna bu yüzden takıldım yani sizin bisikleti alma kullanma ve 2017 yılında 2015 model bisiklete ait seleyi talep etmenizi vs.

Doğru renk stok var da size vermemişlerse diyecek laf yok hakikaten,
Gerçekten yoksa eldeki şartlara göre uygun renk değiştirilmek durumunda kalınmışsa ki şirketin size sunduğu çözüm olarak iddiası bu, burada bu ifayı kabul etmeme hakkınız vardı ama 1 sene kullandıktan sonra hala var mı orasını teknik olarak bilemiyorum,

Neyse keşke burada hakkınızı doğru yerde doğru mecralarda arama yoluna gitmiş olsaydınız paranızı tıkır tıkır geri alırdınız,
Firmanın cevabında herhangi bir tehdit de algılanmıyor bence, yalnızca sedona için değil her gerçek ve tüzel kişi için bu hak saklıdır.
Bence siz olayın en başında haklıydınız ama bugün hala haklı mısınız bilemiyorum. Bu konu zaten tamamen hukuk ile alakalı bir konu başından sonuna, dolayısıyla doğru cevap orada burada değil bence, burada tabi ki herkes aynı görüşte olamayacak.
Bu platformda kendinizi üzmeyip hukuki olarak başvurunuzu yapsaydınız keşke..
 
@gael bu arkadaşa bu kadar kafa patlatmaya değmez. Normal bir şey söyledim çirkef bir üslup ile geri dönüş aldım. Haklı görsemde arkadaşı üslubundan kaybediyor. Ayrıca böyle durumlarda dediğiniz gibi isteğiniz olmaz ise hemen iade yoluna gidilmeli hemen kırmızı halılar ayağınıza serilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
@Carcass06 üslubu beğenmesem de konudan sapmamak lazım polemikle bir yere varılmıyor maalesef, beyfendinin bir sıkıntısı olmuş paylaşmış, bence firmayı şikayet edecekti parasını alacaktı keyfine bakacaktı. Arkadaş bence %100 haklı olduğu kanısında, başlık da öyle söylüyor zaten tamamı şunu anlatıyor başlığın " bu kadar haksızlığa uğratmalarının üzerine bir de sedona beni mahkemeyi mi verecek"
Dediğim gibi bugün de haklı olsa hukuken, bunlar şöyle namussuz böyle şerefsiz hakkımı yediler dersen adam seni dava eder net. O iş başka bu başka yani, ben de ederim sen de edersin burdan birine yardırsan.. çizgiler belli sonuçta.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
@gael

Bazı düşüncelerinize katılmaklan beraber bazılarına katılmıyorum. Ben hak aramaktan ziyade Forum'daki iyi niyetli insanları aydınlatmak istedim. İsteseydim olayların üzerine gerekli yerlerden giderdim ama benim öncelikli amacım bu değildi. Eğer sedona bana orijinal seleyi veya parasını iade etmiş olsaydı köşeme çekilmeyecektim yine konu açacaktım bu defa nasıl bir süreçten geçeceğimi anlatacaktım. Eksik veya fazla bir şey yazmadan sadece olduğu gibi. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın dediğimiz sürece maalesef ülkece bir yere varamayız bu zihniyetten kurtulmamız lazım. Ben bunu anlatmaya çalışıyorum. Birde sele olayını tam anlamanız için tekrar yazıcam.

2016 yılında sedona bayisinden 325 modelini satın aldım. İlk hafta içerisinde selede yırtık olduğunu fark ettim. Durumu bayiye izah ettim. Bayii aradı sedonayı durumu aktardı. Sedona seleyi gönderdi. Gelen sele sadece rengi yanlış değildi aynı zamanda desenleri bile yanlıştı. İkinci kez sele talep edildi yine yanlış sele gönderildi. Durum böyle olunca idare ederim uzatmaya gerek yok diyerek 2017 yılına girdik ve yırtık artınca durumu tekrar bayiye ilettim. Zaten bayinin bana sözü vardı biz halledeceğiz haber veririiz felan. Haber gelmeyince bayiye uğradım bayii istersen sen bir ulaş konuş dedi. İşte bu konuyu açmadan dakikalar önce sedona ile maille görüştük. Mail'de başta aynı sele var isterseniz 50 TL Gönderilim dendi sonra ben bisikletim garantide felan diyince olaylar başka bir hal aldı ve sizin selenizin aynısı yok dendi ve bunun dışında bir çözümümüz yok diyerek konu kapatılmaya başlandı bende sorunu çözmelerini aksi taktirde bir forum sitesine olumsuz düşüncelerimi aktaracağımı söyledim. Onlarda doğal hakkınız dediler ve herhangi bir karalama olursa hukuki haklarımız saklıdır dediler.

Ben mesajımda tehdit göndermedim sadece forum sitesinde konu açmadan önce onları uyardım sonuçta uyarmasam bile ben bu konuyu açacaktım. Tarafımca tehdit felan söz konusu bile olamaz. Zaten forum sitesine konu açmak olumsuz bir düşünce ve eleştiriyi haklı olmama rağmen yazmama tehdit denmesi heralde çok komik olur. Ancak onların hukuki felan demesi bana tuhaf geldi ben tam olarak ne dediklerini bile anlamadım ancak çok üzücü bir cümle oldu benim için. Sonuçta hakkını arayan bir kullancıyım ve ben karşılarında rakip bir firma değilim. Takdiri ise forum üyelerine bıraktım. Üzücü yorumlar gelsede çok isabetli yorumlar'da geldi. Ancak forum ailesi maalesef beni şaşırttı ben asla böyle negatif bir yorum beklemiyordum. Konunun en güzel yanın olaylara tarafsız objektif yaklaşan kişilerin olması. Ben eleştiriye açık bir insanım ancak eleştirenler öz eleştiri değil farklı bir şekilde yazdılar. Yaşları ufak felanda değil en çokta o tuhafıma gitti..
 
  • Beğen
Tepkiler: canovar
gördüğüm en saçma konu Allah başka dert vermesin derim normalde ama böyle mokunu çıkaran memnuniyetsiz adamlara daha büyük dert versin.
 
@smclk89
Ben sadece bana garanti kapsamında sunulan haklarıma bakarak hakkımı aradım ve sen bunun için bana bedua ediyorsun. ALLAH seni ıslah etsin.
 
@Arseyus hocam firma daha ilk sele olayında size farklı sele göndermiş? desen farklıysa? Bir de bu selenin fotosu yok mu hakikaten nerde bu bisiklet şu anda bu sele yanlış olan sele?
Anladığım şu allah bilir eski model selelerden birini yolladılar mevcut modellerde kullandıkları sedona 6076 selesinden değildi, o zaman ilk mesajınızda fotoşopladığınız olaydan farklı bir anlam çıkıyor,
Herkes ne anladı adam sedona 6076 yolladı ama yeşilini yolladı " e kardeşim abarttın oldu" ama desen falan farklıysa farklı bir model yollamış?
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
@gael

Photoshop'la tasarladığım sadece rengi anlıyabilmek içindi. Desen olayını belirtmedim. Aynı zamanda sadece renk uyumsuzluğu değil orjinal selem ile desen uyuşmazlığıda vardı. Yani tip olarak aynı ancak renk ve desen olarak değişik seleydi ve her 2 defasında aynısını yolladılar. Benim anlamadığım tek olay madem bir defa gönderdiniz neden ikinci kez aynı şeyi gönderiyorsunuz? Bu adamların sistemlerinde ne gitti nereye gitti niçin gitti die hiçmi bir bilgi yok? Bayi benle oyun mu oynuyor uğraşmamak için yoksa sedona'damı bir sıkıntı var? Eğer bayi'de bir oyun çevirseydi sedona bana bunu mail ile belirtirdi işte bize talep gelmemiş felan filan die. Demek ki bayi sedona'ya ulaşmış ama sedona garanti kapsamındaki kuralı tam anlamıyla uygulamıyor ben hak arayışına çıkınca Forum'un tepki gösteren bir kitlenin içinden birisi bana bedua bile etti.
 
Yahu @Arseyus hiç üzerime vazife değil ama renk ne fark eder yahu, malınıza bu kadar tapmayın. Üç parça demire tutturulmuş iki tekerlek neticede. Bu forum sizi fazla gazlamış yok sedona yo zart zurt. Marka beklentiniz öyle üst seviyeye çıkmış ki, uçmuyor diye başlık açsanız şaşırmam. Yok kadrosu şöyleymiş, yok deseni böyleymiş. Sizin derdiniz bisiklete binmek mi şekil yapmak mı? Selemin desenleri kalaylı aneeeyyyyyyy.

Sen bi gel İstanbul da 1 sene yaşa ne dert kalır ne tasa.
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri