Scudo Sports

Sedona 711V Güzel Bir Before After Çalışması :)

T. Yıldırım

Aktif Üye
Kayıt
7 Ekim 2014
Mesaj
136
Tepki
70
Şehir
Bursa
Bisiklet
Cervélo
Merhaba arkadaşlar :) Bu konuda İzmir'den satın aldığım bir bisikletin before-after çalışmasını paylaşıcam kısmetse. İyi kötü bütün yorumlarınız bekliyorum.

BEFORE

http://i.imgur.com/vuuQGPR.jpg

http://i.imgur.com/9eTi6wh.jpg

http://i.imgur.com/41kKSHX.jpg

http://i.imgur.com/qC14VmG.jpg

http://i.imgur.com/GlQOZBJ.jpg

http://i.imgur.com/RXy7Cyn.jpg

http://i.imgur.com/X3R628F.jpg

http://i.imgur.com/m9VKn4k.jpg

http://i.imgur.com/JOBGpB2.jpg

http://i.imgur.com/Y8NieCS.jpg

http://i.imgur.com/qjp6vID.jpg

YAPILAN İŞLEMLER

1- Tabiki de ilk önce bisikletimizi örümcek ağlarından ve tozlarından arındırıyoruz. Ardından da bir güzel cilamızı atıyoruz :)

http://i.imgur.com/pgMPLub.jpg

2- Paslanan vida ve cıvataları sitrik asite bandırıp pasını söküyoruz. Ardından karbonatlı suya bandırıp metal rengini kazandırıyoruz.

3- Vites - Fren ayarlarını yapıyoruz. Jant göbeklerini ve orta göbeği bir güzel gres yağına boğuyoruz :)

4- Sele borusuna beyaz fırın boya atıyoruz. Kurumaya bırakıyoruz. (Pazartesi günü resimleri atacağım.)

5- (aygünmandacı) Scott Drop Anatomic Yol Gidonu aldık. Eskisini çıkardık ve gidonumuzu yeniledik.

http://i.imgur.com/2ZZbm6O.jpg

http://i.imgur.com/kEslRpa.jpg

6- (Nurettin A.) Cannondale C4 Boğaz aldık. Eskisini çıkardık. Pazartesi kargolanacak.

https://i.hizliresim.com/rdMVQ3.jpg

https://i.hizliresim.com/LoA4aZ.jpg


(Paylaşıma devam edilecek.)
Paylaşımların devamı için lütfen buradan devam ediniz -> https://www.bisikletforum.com/f100/sedona-711v-guzel-bir-before-after-calismasi-143729/#post1770226
 
Scudo
küller küllere tozlar tozlara karışsın :cool:
 
Temizlendikden sonra güzel olmus hayirli olsun.

1. Seleborusunu beyaza boyatmayla beraber kuruyunca yerine zorlamadan takamayacaksiniz cünkü capi boyadan dolayi genislede. Zorlayarak takincada malesef bosuna boyanmis olacak.

2. Bisikletinizin bir MTB oldugundan, yol gidon ve gidonbogazini neden takmak istiyorsun onu anlamis degilim.
 
@Murat Cömez

Hocam sele borusu konusunda şöyle açıklayayım : Sele borusu deliği biraz büyük o yüzden zorlamadan girebilir. Ayrıca uygun ayarı bulduktan sonra oynama yapmayacağım için sorun olmaz diye düşündüm. İnşallah düşündüğüm gibi olur :)

Ayrıca bisikletin bazı parçalarında sele borusu vs. setinin üstünde dağ bisikletinde kullanılması için üretilmemiştir yazıyordu :O
Kadronun üzerinde de etiketler var geometriyle alakalı tek sorun kadro boyunun küçük olması. Ancak benim için sorun olacağını zannetmiyorum çünkü sürüş tarzım biraz değişik. kadro boyu işime bile yarayabiliyor. Boğazı değiştirme sebebim önceki boğazın kısa olmasıydı. Gidonu ise daha rahat olur düşüncesiyle aldım. Ayrıca ben bursa asfaltı caddesinde oturuyorum. %12'ye yakın bir eğimle 3 km yol iniyorum. Bu gidon ile daha fazla eğilebilirim diye düşündüm.

Bu arada 26 inç lastik arıyorum üzerindeki lastiklerin tanesi 800g civarında :( Tavsiyeleri alabilir miyim ? Aklımda Maxxis Detonator var.
 
@T. Yıldırım

Eğer % 12 gibi sert bir eğimden iniyorsanız, kurs gidon (dropbar) ile çok aşırı hız kazanırsınız. Özellikle iniş hız performansınızı arttırmak gibi bir amacınız yoksa bu seçimi hiç tavsiye etmem.

Kontrollu bir iniş istiyorum derseniz, tam tersini yapmanız, yani gidonu yükseltmeniz ve/veya seleyi indirmeniz gerekir ya da MTB ile sık sık yaptığımız gibi, sürüş sırasında kendinizi selenin gerisine kaydırıp gövdenizi alçaltmak.

Tabi çıkışlarda bunun tersi doğru: yüksek sele, alçak gidon ya da ayağa kalkıp öne doğru ağırlığı vermek.

Güzel çalışmanızda başarılar diliyorum ve izliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
merhaba drop barlı mtb ilk defa görcem .Vites ve fren kollarını nasıl drop bara uyumlu hale getirceksiniz .
 
@M.Ozkul

Teşekkür Ediyorum.

@Haluk Eke

Hocam açıkçası biraz hız merağı var genlerimde :) Ayrıca mtb gidon ile iniş yaptım fakat eğilmeye çalışırken belimi çok ağrıttım. Yüzümde felç geçirdi soğuk yüzünden. Ayrıca bu yolun çıkışında da dediğiniz gibi kolaylık sağlıyor. Teşekkürler.

@Arda_7

Mantıksal olarak ilginç olsa da görüntüde gayet hoş duruyor. Verdiği rahatlık için söze gerek yok. Vites fren kolları olarak da değişiklik yapmayacağım ve gidona kilitlenen çemberleri biraz açtırıp sanayi türü etli kablo cırtı (toplayıcısı) ile sabitleyip kullanmayı uygun gördüm. Akşam denedim ve fikrimin başarılı olacağını farkettim. Sorun çıkmadı çok şükür. Yorum için teşekkürler. Umarım böyle bir düşüncesi olanlar için yararım olur.
 
Merhaba Arkadaşlar yeni güncellemelerle karşınızdayız.

7- Cannondale C4 Boğaz elimize ulaştı. Montajını yaptık.

http://i.imgur.com/4RoncKW.jpg

8- Sele borusunu kurumadan aldım ve montajını yaptım.

http://i.imgur.com/blL5aJU.jpg

9- Erdoğanlar Bisikletten Sram SuperCork Beyaz Gidon Bandı sipariş ettim. Çarşamba alacağım kısmetse.

(Paylaşıma devam edilecektir.)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat T.
projeyi sevdim takipteyim :in:

lastik tavsiyesi istemişsiniz. michelin country rock kullanıyorum mayıs ayından beri. ben lastiklere aşık oldum, bayıldım. erimesinler bitmesinler diye napsam diye düşünüyorum zorda bulunuyor 2009 hatta daha eski bir üretim başlangıcı var. çok zor bulunuyor. 580gr tanesi
 
@Sinan A.
Ayni lastim benim bisikletimdede var tek kelime ile asfalt icin muhtesem bir lastik. Yolu hissedebiliyorsunuz.
 
gidon olayı saçma geldi komik gözükecek en son halinin fotosunu at da görelim merak ettim bu arada lastiklerini yol lastiği yap eğer o gidonla kullanacaksan
 
@Sinan A.

Hocam teşekkürler. Tavsiyenizi değerlendiricem. Ancak 580gr biraz ağır geldi bana. Maxxis Xenith alabilirim 420g.

@Berke1999

ne kadar süredir kullanıyorsunuz ve patlama oldu mu ? Teşekkürler.

@Eren Can Güldalı

Umarım sizi yanıltacak bir çalışma yapabilirim. Fotoğrafları tabiki atacağım. Tavsiye için teşekkürler.
 
@T. Yıldırım
Yeni aldigim bisikletin uzerinde geldi site icinde hizli ve keskin donuslerde asiri bir guven veriyor. Suanlik patlama olmadi.
 
Ayrıca SRAM SuperCork bantları aldım. Bu akşam sarıcam kısmetse.
 
cok guzel olacak gibi geliyor, hadi bakalım.. bisikletin hakkını vereceksin, şanslı bisikletmiş :alkis:
 
@Eren Can Güldalı

(link) ;) @T. Yıldırım
Bursanın neresınde oturuyorsunuz ?
 
@Rafet Ç.

Hocam inşallah hakkını verebiliriz. Ama bu akşam başıma bir sıkıntı geldi. Vites fren kollarının sabitleme çemberinin birini kırdım. Kaynak ile olur inşallah.

@ebubekir sözbir

Hocam ben sizi baya tanıyorum forumdan. Btwin Triban 3 jantları için görüşmüştük hatırlarsanız. Mudanya'da oturuyorum. Hastaneden mudanyaya inerken yol üzerindeyim. Bisikletle geçmişsinizdir muhtemelen.
 
  • Beğen
Tepkiler: YüzSürKoş
@Berke1999

Benimkilere bi kez cam bi kez tel battı. telde yapilabilecek hiçbirşey yoktu patlamaması imkansızdı. Camda da bence öyleydi.

patlama direnci bana düşük geliyor ama çokta düşük değil tabi ki. 2 aydır hiç patlamıyor mesela nerdeyse hergün üstündeyim
 
@T. Yıldırım
Musaıt oldugumda yolum duserse kısmetse bulusuruz.Mudanyanın yolları guzel .MTB o guzel asfaltta senı yorar .Su anda butcenı bılmıyorum ama bana sorarsan bursadakı bısıkletcılerden ya da soganlıdakı pazardan klasık yol bisikletı al. 100 Lıraya kadar bulurusn .Yoksa bu MTB ye gereksız masraf yapıcaksın.Bu bısıkletle rampadan Bursa tarafından Mudanyaya asagıya saldıgını dusunelım.Yol ayrımından anı bır arac cıksa sende gıdonun alt kısmından tutmus olsan nasıl fren yapıcaksın.MTB ye ılla takıcaksan da yol gıdonunda fren sıstemının olsun.Tur bisikletlerındekı gıbı fren ve vıtes ayrı olursa daha az masrafla tamamlamıs olursun (link)
 
Geri