bu arada kendi bisikletimde değişimleri şu sırayla yapmayı düşünüyorum:
iç-dış lastikler ve jant şeridi.
jant göbekleri.
sele(şimdiki plastik tabanlı ve gıcırtı yapıyor, mecburi değişim)
spd'ye geçiş düşünüyorum.
aynakol.
arka aktarıcı.
arka vites kolu
fren kolları(şimdiki vites&fren kolum birleşik olduğundan vites kolu değişince fren kolu da mecbur değişecek)
gidon&gidon boğazı
ön aktarıcı(fazla ön vites değiştirmediğimden acelesi yok, acera yetiyor.)
ön vites kolu
fren bacakları
sele borusu
maşa(performans olarak çok zorlamadığımdan xcm yetiyor, hafiflik için epicon ya da f1rst gibi bir maşa alabilirim)
jantlar(pahalı olacağından ve zaten göbekleri değiştirmiş olacağımdan şimdikileri gittiği yere kadar kullanırım)
tabi benim şimdiki hali de dokuzlu sistem olduğundan ve xt 9'lu sisteme geçeceğimden parçaları tek tek değiştirme şansım var, senin yedili sistemi dokuzlu ya da onlu yapman için tek seferde çekiş sistemindeki tüm parçaları değiştirmen lazım.(aktarıcılar, kollar, ruble, zincir, aynakol)
sıralamamdan da anlaşılacağı üzere ilk önceliğim akıcılık, ikincisi hafiflik.
jant göbeklerin yeterince akıcı değilse değişime oradan başlamanı öneririm, ama jant baştan örüleceğinden montajı da masraflı oluyor.