Scudo Sports

Sedona 701 V için tavsiyelerinz var mıdır?

Emin Çam

Üye
Kayıt
11 Ocak 2014
Mesaj
13
Tepki
6
Şehir
İstanbul
Merhaba arkadaşlar :) yeni bisiklet aldım Sedona 701 V . Şu an için çok güzel ama vites ayarına bir baktırmam gerekli ara sıra geçişlerde problem yaşadım.
Bir de lastikleri daraltmayı düşünüyorum.Tecrübeleriniz ve tavsiyelerinizi anlatırsanız sevinirim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan
Scudo
Merhaba,

MTB bisikletler için,1,75'den daha düşük lastikler için; kayma riskinin olduğuna dair bilgiler mevcut,

Bende 1,75 Lastiğe geçiş yapacağım,öneririm..
 
  • Beğen
Tepkiler: Emin Çam
Benim anlamadığım madem MTB alıyorsun neden ince lastik ile değiştiriyorsun?
Çık gez dağlarda mis gibi orman havası. Egzos dumanından uzak ne güzel dimi..

Hadi MTB aldın asfalt yolda kalın lastik olmadı dimi.
İnce lastik takacan mecbur. Bak yine olmadı. Bu sefer şehir veya hibrit almalıydın.

Ben de dahil herkes aynı hataya düşüyor. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan
@Adem Kaya

ben de ileride lastiklerini inceltmeyi düşünerek mtb aldım ve pişman olacağımı sanmıyorum.
aynı fiyatla düzgün bir yol bisikleti zaten alamazdım, alacağım şehir bisikleti bile bundan biraz düşük donanımda kalırdı.
ayrıca eşit kalitedeki 28 inch jantların sağlamlığının da 26'ya göre düşük olacağını hesaba katarsak sert kullanıma ince tekerlekli mtb daha uygun gibi geliyor. daha hafif jant ve tekerleklerle daha düşük yuvarlanma direnci de sağlanabilir, daha çabuk hızlanabilir, daha atiktir.

28 jant olması sihirli bir şekilde performans katmıyor, daha büyük tekerleği döndürmek için daha fazla güç gerekiyor. 26 mtb ile bir yüksek viteste kullanır, yakın bir güçle yakın bir hıza çıkarım ben de. zaten açıları da çok farklı değil mtb ve şehir bisikletlerinin...

hepsinin dışında istediğin an 2.2 lastiklerini takıp arazide tur yapabilme avantajın da var günlük kullanımının yanında :)

lastik kalınlığından önce kalitesi önemlidir kayma konusunda diye düşünüyorum(daha deneyemedim) ve 1.50 schwalbe siparişini çarşamba günü vereceğim. ondan sonra bu tahminlerim hakkında daha net konuşabilirim :) şimdilik neredeyse hepsi sadece tahmin...
 
  • Beğen
Tepkiler: Emin Çam
@Adem Kaya

Fiyatı ve kalitesinden dolayı mtb seçtim.
Ben kendimi ve bisikletleri az buçuk tanıyorum.
Şehir bisikleti alsam o bana en fazla 1 sene dayanırdı.dağıtırdım ön takımları..

Benim sizden istediğim Tartışma ortamı değil Çağlayan arkadaşımızın ki gibi öneriler.

@Mert C.

En yakın zamanda lastikle ilgili deneyimlerini bekliyorum :)
 
@Emin Çam

kendim kullanmasam da alma kararı vermemi sağlayan etkenlerden biri de kullanan birinin memnun olduğunu söylemesi.
ya rubena ya cst kullanıyordu, emin değilim ama ucuz olanlardan işte :) 26x1.50 ve sadece virajlarda yavaşladığını söyledi.
benim almayı düşündüğüm lastik ise yol tutuşu ıslak zeminde bile 6/6 olan bir schwalbe olacak :D çok umutluyum.
http://i.imgur.com/ZWj8kf2.png

çok fazla kişinin kullandığı ve genellikle memnun olduğu marathon plus 26x1.75 modeli aynı değerlendirmede 4/6 puan almış. :rolleyes:
2 hafta kadar kargo beklesem şubat başında kullanmaya başlayabilirim diye düşünüyorum(kar yağmazsa, yoksa kar olduğu sürece 2.2leri kullanmaya devam ederim)
 
Sevgili arkadaşım eğer patlamayan lastikse istediğin schwalbe al yada başka bir x markanın kevlar lastiğini al dişsiz olsun vites konusunda gelince daha yeni bisiklet bir.alışma süreci var bunlar olacak en fazla 1 ay içinde zaten kendine gelir ilk bakım ve ayarlar'dan sonra oturacak yerli yerine.
 
bu arada kendi bisikletimde değişimleri şu sırayla yapmayı düşünüyorum:
iç-dış lastikler ve jant şeridi.
jant göbekleri.
sele(şimdiki plastik tabanlı ve gıcırtı yapıyor, mecburi değişim)
spd'ye geçiş düşünüyorum.
aynakol.
arka aktarıcı.
arka vites kolu
fren kolları(şimdiki vites&fren kolum birleşik olduğundan vites kolu değişince fren kolu da mecbur değişecek)
gidon&gidon boğazı
ön aktarıcı(fazla ön vites değiştirmediğimden acelesi yok, acera yetiyor.)
ön vites kolu
fren bacakları
sele borusu
maşa(performans olarak çok zorlamadığımdan xcm yetiyor, hafiflik için epicon ya da f1rst gibi bir maşa alabilirim)
jantlar(pahalı olacağından ve zaten göbekleri değiştirmiş olacağımdan şimdikileri gittiği yere kadar kullanırım)

tabi benim şimdiki hali de dokuzlu sistem olduğundan ve xt 9'lu sisteme geçeceğimden parçaları tek tek değiştirme şansım var, senin yedili sistemi dokuzlu ya da onlu yapman için tek seferde çekiş sistemindeki tüm parçaları değiştirmen lazım.(aktarıcılar, kollar, ruble, zincir, aynakol)

sıralamamdan da anlaşılacağı üzere ilk önceliğim akıcılık, ikincisi hafiflik.
jant göbeklerin yeterince akıcı değilse değişime oradan başlamanı öneririm, ama jant baştan örüleceğinden montajı da masraflı oluyor.
 
Geri