Scudo Sports

scott sportster city mi hussar mı yoksa aspect 60 mı alsam

Kayıt
16 Kasım 2008
Mesaj
13
Tepki
1
Şehir
mersin
arkadaşlar bisikletimi değiştirmeyi düşünüyorum ama kararsız kaldım.bikaç model beğendim ama hangisi daha iyi sizce.öncelikle genelde günlük kullanım için binmenin yanısıra zaman zaman asfalt yayla yollarına sürüyorum ancak yakın zamanlarda bir mersin-antalya turu planlamaktayım sportster P7 city sanki daha doğru seçim gibi geliyor ama doğrusu emin değilim yardımlarınızı bekliyorum karşılaştırma yapabilirseniz sevinirim.teşekkürler
 
Scudo
Eğer uzun turlar ve çoğunlukla asfalt kullanımı için düşünüyorsanız sportster uygun seçim. Ben de sportster p5 kullanıyorum. Ama benim bildiğim kadarıyla sportsterin modelleri p6'ya kadar, p7 diye bir modeli olduğunu bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: icewinefire
haklısınız bir yanlışlık yapmışım P7 değil P5 olacak. özelllikler aşağıda :
Weight:Men13.5 kg

Frame:Evo/Aero Alloy 07 tubing w-semi integrated headtube

Fork:Suntour NEX 4010 Susp.fork 1 1/8 50mm travel integr. 700C

Headset:VP 42 semi integrated 44/50mm

Derailleur (Rear):Shimano RD-M340 Acera 24 Speed

Derailleur (Front):Shimano FD-C051 31.8mm clamp

Shifters:Shimano ST-EF 58-8 easz fire w/gear indicator

Brake Levers:incl in SL

Brakes:Shimano FC-TX 71 48/38/28 w/chainguard

Crankset:Shimano FC-TX 71 48/38/28 w/chainguard

BB-Set:Shimano BB-TY 30 68-122mm

Handlebar:HL-MTB-152 steel 580mm, 5°bend

H'stem:Rocket Stem Eco Scott 40mm adjustable NVO

Pedals:Xerama SP 872-N

Seatpost:HL-SP 233 26.8mm

Seat:Scott Sportster

Hub (Front):Scott FM 31

Hub (Rear):Shimano FH-RM 30

Chain:KMC Z 72 silver

Cassette:Shimano CS-HG30-81 11-30T

Spokes:2.0mm stainl.

Rims:Rigida ZAC 19 700C 32H cnc

Tires:S207 700x27C semi-slick

350 euro civarı bir fiyatı var özellikle vites sistemi hakkında bilgim yok nasıl sizce
 
Ben de alırken vites sistemini pek önemsememiştim doğrusu. Sadece rakamlar üzerinde durup ne gerek var 9'lu sisteme diyerek deore ve üstü sistemlerin kullanımda sağlayacağı avantajları gözardı etmiştim. Ama XT donanımlı bir bisiklet sürünce aradaki farkı gördüm. Bu yaz büyük ihtimalle vites sistemi komple xt olacak. P5 in standart donanımındaki acera da çok sorun çıkarmıyor ama xt kullandıktan sonra beni artık tatmin etmiyor açıkcası. Başlangç için iyi bir seçim bence bir süre sonra vites sistemini ya da fren sistemini isteğiniz doğrultusunda değiştirebilirsiniz. Bu arada fiyatı 460€ olması lazım bir daha kontrol edin bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: icewinefire
merhaba

sottozero doğru söylüyor bende bir p5 kullanıcısıyım ve çokkkkkk memnunum tur için kullanıyorum çok dengeli oturaklı yolu harıka ama arkadaşın dediği gibi üstündeki donanım düşük ben nerdeyse full XT yaptım azıcık pahalıya gelıyo ama harika oluyor aynakolu firex 3.3 aldım 48 li olduğundan 44 lü xt ayna kola göre yol akışı bence daha iyi bence asla pişman olmazsın
 
  • Beğen
Tepkiler: icewinefire
scott sportster city mi hussar mı yoksa aspect 60 mı alsam


tıpkı konuyu açan arkadaş gibi ben de aspect ve sportster city arasında kaldım...en çok takıldığım nokta dayanıklılık konusu...sportster serisi (p5 düşünüyorum) 500-600 kmlik uzun bir turda bana sorun çıkarır mı? bir de bu modeli alsam sadece asfalt yollarda mı kalmalıyım değilse ne tür yollarda sağlam durabilecektir sizlere danışmak istedim...teşekkürler...
 
@ADYY-7 PTE

Asfalt olayını açmak lazım. Diğer bisikletlileri bilmiyorum ama benim yolumun %90 nı asfalt olmakla birlikte doğru dürüst asfalt üzerinden gidemiyorum. En iyi ihtimalle emniyet şeridi ya da banket denilen bölümden gidebiliyorum. Trafik kurallarına göre en sağ şeriti bisiklet kullanabiliyor ama ben cesaret edemiyorum . Grup halinde giderken bu belki mümkün olabilir ama tek başına tehlikeli. Şimdi gelelim bu banket ya da emniyet şeridlerinin kalitesine; bu bölgelerde asfalt yer yer patlamış parçalanmış yer yer ortadan kalkmış ya da ağır vasıtaların oluşturduğu dalgalanmalarla tuzaklanmış durumda. bazı bölümlerde de Karayoları'nın araçları ile özellikle tırtıklandırılmış oluyor. ayrıca genelde bira şişelerine ait olmak üzere cam parçacıkları, kamyonlardan düşen tahta kasa vs parçaları ile bezenmiş :) bulunuyor. Benim sıklıkla kullandığım Bornova -Karşıyaka arasındaki "Altın yol" da durum bu. 2 gün önce izmirden Kemal Paşa'ya gittim (İzmir Ankara yolu ilk 20 km si) yolun en sağı da yukarıdaki tarifime uyuyordu. arabalarla geçip giderken insanlar farketmiyor. Ben de bisiklet kullanmaya başlayınca fark ettim ki Asfalt yollarda bisikletin gerçekten kullanabildiği bölümler bu derece kötü-kalitesiz . Tüm BUnları yazmamın iki nedeni var 1- Bisikleti asfaltta kullanıcam demek sadece bir temenni ( iyimser bir dilek) çok kaliteli yollar var olmakla birlikte bunların büyük bölümü otoban olduğu için bisikletle kullanıma kapalı. 2- Tüm bunlara karşın benim bisikletim düz maşalı ve bir rahatsızlık hissetmiyorum. yani amortisör ihtiyacı duymuyorum. ben düz maşa 700-37 lastiklerle bu yolları katedebildikten sonra yeterli basınçta şişirilmiş sağlam lastiklerle , ve hele hardtail bisikletle hiç çekinilecek bir şey yok.
Scott P5 de kilitli amortisör yok galiba P4 den itibaren kilitli amortisör var buna dikkat edin bence
 
Jef'e (Yaş itibariyle bizden büyüksünüz abi dememiz lazım aslında ama adınızı bilmediğim için kusuruma bakmayın) katılıyorum. Türkiye de bisiklete binmek için düzgün yol bulmak çok zor. Ben defalarca lastik patlattım. Kaç kere akord ayarı yaptırdım onu hiç saymadım. Ama bu sorunlar sadece şehir bisikletleri için değil, eminim mtb kullanıcıları da yaşıyorlardır. Düz maşa ya da amortisörlü olması çok fazla fark yaratmaz bence de. Zaten amortisörün esneme aralığı 5 cm. Sadece kollarınız daha az titreşime maruz kalıyor amortisör olunca. Kilitli amortisörün eksikliğini de pek hissetmedim ben. Ama p4 ün kadrosunda da ufak tefek değişiklikler var ve jantları da daha güzel.
 
Merhaba,
Ben de aynı kararsızlığı yaşadım. Karşılaştırmalarımı yaptım. Elimde eski de olsa bir 26" olması sebebiyle 28" 'e yöneldim. Amortisörü, özellikle inişlerde yolun bozuk olduğu kısımlardaki riski azaltması açısından, olumlu buluyorum. Benim ana kullanım amacım uzun turlar. Bu sebeple, amortisörün kilitli olmasına dikkat ettim. Henüz bisikletim (Giant X-Sport 0) yeni olduğu için çok detay veremiyorum ama kararımda yukarıdaki sebepler etkili oldu. Sportster serisine alternatif olarak Giant X-Xsport serisine de göz atmanızı öneririm.

Selamlar
five
 
  • Beğen
Tepkiler: icewinefire
Ben de birkaç aydır eski bir cro-moly bisikletle Güzelbahçe-Urla-Seferihisar üçgeninde düzenli ufak turlar(20-30 km)yapıyorum...Asfalt denilen yollar acınacak halde.Bisikletten anlayan bir arkadaşın topladığı (Amortisörlü iken düz maşaya çevrilmiş,oldukça iyi donanımı olan) bir bisikleti almak üzereyim...Ancak yolların bu durumu -bozukluğu-beni de muallakta bıraktı...Belki bisikleti bu şekilde alıp,sonra tekrar amortisör takarım...
 
Geri