Scudo Sports

Scott Speedster 40 VS Bianchi FS (20 kg)

@mcanb

Evet haklısınız. Ama durum belki biraz alışık olmamakla alakalıda olabilir. Kaller daha önce tam ayak ucuna doğru ayarlanmıştı. Şimdi ise kaller ortaya doğru kaydırıldı. Bakalım bide böyle deniycem.
 
Scudo
@Aydın Hiçyılmaz

Teşekkür ederim.Benim de arka tekerin solunda kalan contayı çıkarmıştık.İşini iyi bilen birine yaptırın derim.çünkü hassas ayar yapılması lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aydın Hiçyılmaz
@kustomizer

Cevabınız için teşekkürler ama ben büyük ihtimalle size yanlış bilgi verdim. Kusura bakmayın. Galiba benim bahsettiğim şey toz kapağı yada somun kapağı diye geçiyor. Sürtünme yapan o.

Tabi böyle söz ile olmuyor. Yanlış anlamalar olabilir. O yüzden en kısa zamanda fotoğrafını çekip buraya koymam lazım. Yoksa yanlış anlamalara sebebiyet verebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: İlyas ŞANLI
(link)

Arkadaşlar yukarıya bisikletin arka göbeğin resmini koydum.

(link)

Evet yukarıdaki resimde ise sürtünmenin oluştuğu kısım kırmızı olarak işaretlenmiştir. Bu kısmın bisikletde ne işe yaradığı, çıkartılmasının mahsurlu olup olmadığı, eğer çıkartılması mahsurlu ise ne tür bir ayarlama ile sürtünmenin ve gıcırtının önlenebileceği konusunda değerli ve bilgili arkadaşlarımızdan yorumlarını rica ediyorum. İnanın yardımlarınız çok makbule geçecektir.

O kısımda siz sadece üst kabuk (koruyucu kapak ) kısmını görüyorsunuz. Altında somun olması lazım. O plastik kapak arka tekerin devrinde azalma olduğunda sürtünme ve gıcırtıya sebep oluyor. Göbekle birlikte tam dönmüyor tekliyor düşük devirde.
 
  • Beğen
Tepkiler: İlyas ŞANLI
Bahsettiğim plastik parçayı çıkardım ve bisikletin arka tekerleğinin dönüşüne baktım. Gelişme olmuş. Daha önce elimle çevirip bırakınca 15 sn dönüyor demiştim. Birde çıkardıktan sonra denedim ve 30 sn döndü. Ve pedalı bir tam devir ve hızlı çevirince 32 sn döndü demiştim. Bu şekilde ise 50 sn döndü.

Yani açıkça görülüyorki, tekerlek artık daha akıcı dönüyor. böyle iyi oldu ama acaba bu plastik parçayı çıkarmam uzun vadede göbeğe zarar vermesin. Tozdur, yağmurdur, sudur falan. Bundan korkuyorum.

Artık göbeğin yağlı kısmı gözüküyor. Bu kısmın atmosfere açık olması pek iyi olmayacak heralde.
 
Bence sende benim gibi zamanla alışacaksın ? Zira bütün geçişlerde hep daha fazla ümit beklentimiz var ama sadece zaman meselesi bence :) Ben ilk geçişimde çok bocalamıştım ama şimdi MTB nerde Scott s40 nerde diyorum.
Bu arada hayırlı olsun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aydın Hiçyılmaz
@nime
Sağol. Evet bu ilk deneyim benim için yol bisikletinde. Alışıyorum yavaş yavaş. Cumartesi günü 110 km sürüş yaptık. Bianchi ile böyle bir sürüş yapsam, müthiş kalori harcar ve terden sırılsıklam olurdum. Fakat yol bisikleti ile doğru dürüst terlemedim bile. Şu an ise en büyük sorunum kilitli pedaller. Bisikleti aldığımdan beri 3 günde tam 5 defa düştüm. Oysa 3 yıl kullandığım dağ bisikletinden sadece 1 defa düşmüştüm. Oda yağışlı(çiseli) havada yanlış fren kullanmaktan olmuştu.

Neyse bunada alışacağız yavaş yavaş. Bütün düşmeler durma öncesinde gerçekleşti. Pedal çok sıkıydı. Onu gevşettim sonuna kadar. Hafta sonu denemeyi düşünüyorum. Allahım inşallah bundan sonra düşmem.
 
Bendede 1999 yılı alınma Bianchi Aspid Sf 6*4=24 vitesli bisikletim var, ama tüm vites sistemini değiştirerek 3*9=27 yaptım. Bisikletimin dizayn olarak mükemmel, Ön maşa yatık, rahat bir bisiklet. Scott, trek, corratec vs gibi konforludur diyebilirim. Yalnız uzun mesafeli 40 km sonrası bisiklet ağır gelmeye başlıyor. Yol Bisikletine geçiş nasıldır diye sordum kendi kendime. Konfor olarak, Viraj dönme kabiliyeti, Yol tutuş, vs nasıl.....
 
@iskender şerit

Bu soruya yol bisikleti konusunda tecrübeli arkadaşların cevap vermesi daha doğru olur diye düşünüyorum. Henüz alışma devresinde olduğum için benim cevaplamam doğru olmayabilir.

Ama şu anki halim için dağ bisikletinin daha rahat ve daha kolay kontrol edilebildiğini söyleyebilirim. Yol tutuşunda herhangi bir sorun hissetmedim. Tabi yeni olduğum için fazla risk almıyor ve agresif sürmüyorum. Ayaklarımın pedallara bağlı olması beni biraz huzursuz ve rahatsız hissettiriyor. ( Normal pedal kullanma şansınızda var tabii. )

Bisikletleri arabalara benzetecek olsaydım, yol bisikletlerini pist yarış arabalarına(F1-Formula), dağ bisikletlerini ise ralli arabalarına benzetirdim. Ralli arabaları ile hoplayıp zıplayabilir, ani manevralar yapabilirsiniz.
 
@Aydın Hiçyılmaz

Ya ben çok iyi alıştım da ne oldu geçenlerde dalgınlığıma geldi ve sol ayağımı çıkardım durmadan ama sağ tarafa yaslanınca yere güm :D ama olsun düşmeden bu iler hiç olmaz !!! Olur ama ders vermez nedense illa bir yer kanayacak ya ondan :p
 
  • Beğen
Tepkiler: Aydın Hiçyılmaz
@iskender şerit


Yol bisikletinde rahatlık pek aranmaz ama ben çok rahatım hatta yerden gelen titreşimleri bile aldırmıyorum ama bu ne istediğine bağlı ? Bence gayet hoş MTB yi aratmiyor bana ama asfaltta :) Yol tutuşu güzel ama bir yandan daha sakat zira lastik daha ince ! Ama gayet başarılı lastikler var onlardan alır kullanırsan bir sorun olmaz bence :) Viraj kabiliyetine kullanandan kullanana değişir !
 
Yol bisikletine yavaş yavaş alışıyorum. Aslında ilk tanışmada haksızlık etmiş oldum yol bisikletine. Bugün 15 km kadar sürdüm. Maksimum hız:50.4 km/s, ortalama hız:29.4 km/s. Ortalama kadans:71. Maksimum kadans:132. Diğer bisiklet ile tuttursam tuttursam heralde ancak 18 km/s tutturabilirdim.

Yokuş aşağıda 70 km/s hız yaptım. Hatta arabalardan dolayı ara sıra frene basmak zorunda kaldım. Yoksa 75km/s bile çıkabilirdi. ( Bu 15 km lik yolda yapılmadı. 15 km lik yol genel olarak düzdü. Pek eğim yoktu. )

Uygun eğimli inişlerde bu bisikletler 80/90 km/s te kadar çıkabilir diye düşünüyorum.

15 km lik sürüşde nabzımıda ölçtüm. Maksimum:200, ortalama:169. Harcanan kalori:398 kcal. Bu değerler henüz ham olduğumu gösteriyor. İnşallah ileride daha iyi olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb
@Aydın Hiçyılmaz

Bak ne güzel alışıp gidiyorsun :) Genel ortlaman iyi ama zamanla daha da iyi olucaksın :) Allah cc yolunu açık etsin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aydın Hiçyılmaz
Geri