Merhabalar,
Erdoğanlar bisikletten kendime 2008 "Aspect 50" aldım.Alırken bileşenlerinin neredeyse hepsini değiştirdik.(Buna en güzel örnek Mega9 sisteme geçmemiz).Aslında 2009 modellerini bekleyecektim.Ama üretici firmaların yeni fiyat politikaları ve vade farksız 10 taksit kampanyası dürtüklemesi ile bu şekilde bir çözüm yaptım.Ben alırken bu vade farksız 10 taksit kampanyasının son anına yetiştim sanıyordum.Ancak, eylül sonuna kadar uzaltılmış.Bu bağlamda ben yaptığımdan pişman değilim.Sizede 2009 modellerini beklemektense hoşunuza giden bir seriyi almanızı öneririm.
Aldığım bisikletten ufak bir resim;
http://lh5.ggpht.com/mustafa.sarialp/SMUJQyAkoqI/AAAAAAAAAKs/QJY0PKd_n3U/s800/dsc00183%20%28Modified%29.jpg
Bisiklet elime benim perşembe akşamı ulaştı.İnanırmısınız o günden beri canla başla ayarlarını tamamlamaya çalışıyorum.Şimdi diyeceksiniz ne var ayarlarında , hayır.Eğer sizde Gsoc stajından aldığınız parayı sponsorunuza (Burda benim sponsorum sevgili babam oluyor ) veriyorsanız.Herşeyi titreyerek yapıyorsunuz...
Bisikleti almadan İnternet üzerinde ne kadar bakım/onarım belgesi varsa topladım.Ancak, hem kendiniz yeni bisikletinizi kobay yapmaktan korkuyorsunuz , hemde eliniz o hassas ayarları yapacak kadar alışkın değil.
İşte bizde bu sebepten neredeyse cumadan beri hergün Erdoğanlar bisikleti arayıp bisiklete dokunmadan gerekli bilgileri alıyorduk.Sanırım sorduğumuz şeyler çok basit ve bir okadarda amatörce olmalı ki artık onlarda bizim rahatsız etmemizden sıkılmış olmalılar.
Bu bağlamda , bende yaşadığım garip sorunu burada sizlere sormak istedim...
Biliyorum çoğunuz yerel bir bisikletçiye götürmemi önereceksinizdir.Haklısınız ama Kayseri de durum biraz karışık.Benim gördüğüm İki çeşit bisiklet teknikeri var Kayseri'de;
Bir grup bu tip donanımları tanıyan ve kendide benzer donanımları fahis fiyatlara satan kişiler.Bu kişiler donanımı iyi tanıyor ama sanki sizi biraz yolmak amaçlı garip önerilerde bulunuyorlar.Düşünün daha hiç binilmemiş ve satan firmadan her türlü ayarı ve testi yapılıp gönderilmiş olarak söylenen(?) bir bisiklet ilk günden "Revizyon" ister mi?Tabi satan firma buna kızıyor haklı olarak.Sizde bisikleti kapıp yıllardır uğradığınız teknisyenden özür dileyerek ürünü satın aldığınız firmadan bu konuda yardım istiyorsunuz.Tabi onlarda sizi kırmadan hemen size yardım ediyorlar.Bianchi yetkili servisliğini yapan bir teknisyene yöneliyorsunuz.Tabi teknisyen hayatında Mega9 donanımı hiç görmemiş, ona orda neden bu şekilde bir ihtiyacınız olduğunu anlatabildiğiniz kadar anlatıyorsunuz.Sonrasında çevredeki dükkan sahiplerinin sorularını yanıtladığınız yerde terliyorsunuz.
Bir şekilde sıra size geliyor ve "Usta" bisikleti inceledikten sonra siz hemen sorunlu kısımları söylüyorsunuz.Tabi bunlardan sonra artık bisikletiniz ustanın kobayı...
O eline allen anahtarını ve yıldız tornavidasını kapınca korkmaya başlayıp, hemen araştırmalarınız ve firmanın yönlerdirmesini ustanızla paylaşıyorsunuz.Güzel bir azar ve Japonya hikayesinden sonra ustayı kıvranarak izlemeye başlıyorsunuz.Ustanın elini attığı ilk yer sevgili Mehmet Yeşilörenin aman elletmeyin dediği Furç kısmı.
Halbuki yapması gereken gidonun hizasını ayarlamak.Ustam şurdan yapacağız onu falan demeye kalmadan usta açıp deneyip tekrar sıkıyor.Tabi korkunç karın ağrısı sizi sarıyor.
Artık çok geç ...Neyse, sıra aktarıcıların ince ayarlarına geliyor.Bu sefer usta cebinde ki yıldız tornavidasını çıkarıp arka aktarıcıya geçiyor.Tabi siz konuşmaya başlayınca bir fırçada çevrede toplanan kalabalıktan yiyorsunuz.Sonuçta usta onuda ayarladım diyor.Biraz biniyor geliyor.Tamam sorunsuz çalışıyor diye bisikleti size teslim ediyor.Sizde bu arada öz eleştiri yapıyorsunuz;acaba çok mu paranoyakça davranıyorum...
Sonrasında ufak detayları sormaya kalkınca çevredeki yaşlı topluluk "orasıda öyle kalsın" babında selzenişlerde bulunuyorlar.
Siz teşekkürünüzü edip gerekli ücreti ustanıza verdikten sonra evinize doğru içiniz rahat dönüyorsunuz.
Sabahın 6 sında kalkıp gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra yola koyuluyorsunuz.Kayseri'li arkadaşlar bilirler Yukarı talas bisiklet sürelecek en güzel yerlerden biridir.Kayseri'nin sosyete bağları arasından %10 eğilim bir süre çıkışlı sonrasında korkunç hızlarda inişler yapabilinecek güzel bir parkur.
Küçük viteslerde tırmanmaya başlarsınız.Bisiklette hiç bir sorun yoktur.Lockout dahil herşey sorunsuz çalışmaktadır.8 - 10 km sonra ufuk çizgisini görür biraz dinlenmeye karar verirsiniz.Artık gerçek anlamda test başlamıştır.Amortisörü tamamen açarsınız.artık ayna kol dişlisini 3'e geçirme vakti gelmiştir.7 - 8 -9 derken artık son sürat inmeye başlarsınız.Yol asfalt olmasına rağmen doğalgaz çalışması nedeniyle arabalar için bile engebeli denecek kadar kötüdür yollar.Neyse, siz temkinli bir şekilde 3 - 4 km inersiniz.Dönüşten sonra vitesi tekrar yükseltmeye kalkınca zincir aynakolunun üzerine düştüğünü görünce temkinli bir şekilde durup zinciri elinizle yerine yerleştirsinizdir.Aklınızda Zilyon tane soru vardır...Sonra elinizde kaldırıp vites geçişlerini denersiniz.Bakarsınız en küçük dişliye geçmiyor zincir...Bu sefer arka aktarıcının vites kolundaki kabloyu germeye başlarsınız.(Bu vites koluna giren telin olduğu yerdeki vidayı dışa doğru çevirmekle oluyor.)10 dakika sonrasında sorunsuz çalışacak kıvama getirirsiniz.Artık içinizde korku ve üzüntü karışıklığı ile engebeli yerleri bisiklete binmeden geçersiniz.Artık düzgün asfalt yola gelince üzerine biner ve evin yolunu tutarsınız.Suratınız asık bir şekilde eve varırsınız.Bisikleti pit-stop(Ayar sehbası) yerleştirip yapmanız gereken gsoc projenizle ilgilenmeye koyulursunuz.Artık saat 5'e geliyordur.Karnınızın gurultsunu azaltmak için bisikletle dolanmayı düşünürsünüz.Bisiklete yaklaşında günün en komik şoklarından biri ile karşılaşırsınız.İki tekerinde tamamen inmiştir.Bu nasıl olur diye incelediğinizde gözünüze ön ve arkada 3 diken ilişir.Artık şansızlığınız konusunda felsefi konuları düşündükten sonra yeni ustanıza doğru yola koyulursunuz.
Ustanız nasıl yaptın falan muhabbetlerinden sonra güzelce içlastiklerinizi yamalar.Binmeden bisiklet yanınızda eve doğru yürürsünüz.Tabi bu arada mahalle aralarında çocuklara bunun hareket bisikleti olmadığını , sizin hareket yapamayacağınız izahını yaparak geçirirsiniz.
Eve varınca pit-stop'a koyarken bisikletten tıkırtı duyar ne oldu acaba diye bakarsınız.Biraz bakındıktan sonra furç kısmının gevşediğini görürsünüz.Artık onu düşünecek kadar moralinizin olmadığı için bu işi sabaha bırakırsınız.Pazar sabahı babanızı da işe bulaştırır apartmanın yanında su ile bisikletinizin üzerindeki çamurları yıkar ve iyice durularsınız.
Tertemiz olduktan sonra "hadi vites sistemine ince ayar çekelim" dersiniz.İlk önce razı olmaz ama hazırlıklısınızdır.Bulduğunuz dökümanların çıktılarını beraber bir süre inceleyip tartıştıktan sonra ayarlamaya koyulursunuz.30 - 60 dk derken bir türlü ayarını yapamazsınız.Siz en büyük dişliye geçişi düzeltikten sonra bu sefer ya orta dişililerde yada en küçük dişlilerde vites geçiş sorunu başlar.Bu sefer onları ayarlarsınız tekrar en büyük dişliye zor geçer.Alnınızdan akan teri gören komşularınızda yardıma gelir fikir üretirler...
Artık bunu vites kolundan telin gerginliği ile ayarlamayacığınızı bildiğinizden.Elinizde ki dökümanları inceleyerek hangi vidanın ne görevi olduğunu kavramaya çalışırsınız.Gerekli cesareti topladıktan sonra yıldız toranvidanızda ayarlamaya koyulursunuz.
Burdaki en kötü husus Arka aktarıcının Xt Shadow olması;
http://lh3.ggpht.com/mustafa.sarialp/SMUFXGwF_0I/AAAAAAAAAKA/zwyNl4Ub7hQ/s400/dsc00178%20%28Modified%29.jpg
Diğer viteslere göre vidaların işlevleri farklı ve üzerinde tel gerginliği ayar vidası yok...
Aktarıcının kafesi paralel durumda ;
http://lh5.ggpht.com/mustafa.sarialp/SMUJQM3z0iI/AAAAAAAAAKc/EPGzDze7Er8/s400/dsc00181%20%28Modified%29.jpg
Bir 15 dk daha ve artık ayarları istediğiniz gibi olmuştur.
Vida konumları ;
http://lh3.ggpht.com/mustafa.sarialp/SMUFV_qylwI/AAAAAAAAAJo/s7kyobC8yRM/s400/dsc00175%20%28Modified%29.jpghttp://lh6.ggpht.com/mustafa.sarialp/SMUFWMMYF-I/AAAAAAAAAJw/ocE_3poVO4M/s400/dsc00176%20%28Modified%29.jpg
Babanız test sürüşünden dönerken size çekinerek bir şeyler soramaya çalışır.Önde ki tıkırtıları onunda farkettiğini anlarsınız ve sizde sorunun kaynağını gösterirsiniz.Artık kendine güveni tam olan baba-oğul alleni ellerine alır boşluğu alırlar.Çok sıkmaya korkarlar çünkü ikiside ilk defa yapıyordur.
Neyse,tekrar yeni bisiklet teknikerlerinin yolunu tutarlar.Orda Usta siz bunu sıkamamışsınız der ve tekrar sıkar.
Akşam olur iftardan sonra bisikletler ile gezmeye çıkılır.Dönüşte tekrar bakılır furc boşlamış...
Konuyu anlattığıma göre sorumu da sorabilirim.İnternette furc kısmının ayarı ile ilgili videolar mevcut.Saten bizde onları inceleyerek yapıyoruz.Ama bu şekilde furc kısmı devamlı boşlar mı ?Biliyorum saçma ama bozulmuştur denmesini de istemiyorum.Daha 2 defa binmek furc kısmını bozmaya yeter mi? ... Şuan Eski ve yeni iki teknikerimde Jantlara akord ayarı gerektiğini söyleyip duruyorlar.Halbuki biz bu ayarların yapıldığını sanıyorduk...
Sonuç olarak bu gibi sorun silsilesi ile boğuşup duruyoruz.Sizler bu konularda ve özellikle furc kısmı konusunda yardım bekliyorum.Sanırım şuan Erdoğanlar bisikleti arasam.Bana vites ayarı gerektiği(?) ve belkide furc kısmının 2 günde bozulmuş olabileceği söylenecek...
Bu konuda önerilerilerinizi bekliyorum...
Erdoğanlar bisikletten kendime 2008 "Aspect 50" aldım.Alırken bileşenlerinin neredeyse hepsini değiştirdik.(Buna en güzel örnek Mega9 sisteme geçmemiz).Aslında 2009 modellerini bekleyecektim.Ama üretici firmaların yeni fiyat politikaları ve vade farksız 10 taksit kampanyası dürtüklemesi ile bu şekilde bir çözüm yaptım.Ben alırken bu vade farksız 10 taksit kampanyasının son anına yetiştim sanıyordum.Ancak, eylül sonuna kadar uzaltılmış.Bu bağlamda ben yaptığımdan pişman değilim.Sizede 2009 modellerini beklemektense hoşunuza giden bir seriyi almanızı öneririm.
Aldığım bisikletten ufak bir resim;
http://lh5.ggpht.com/mustafa.sarialp/SMUJQyAkoqI/AAAAAAAAAKs/QJY0PKd_n3U/s800/dsc00183%20%28Modified%29.jpg
Bisiklet elime benim perşembe akşamı ulaştı.İnanırmısınız o günden beri canla başla ayarlarını tamamlamaya çalışıyorum.Şimdi diyeceksiniz ne var ayarlarında , hayır.Eğer sizde Gsoc stajından aldığınız parayı sponsorunuza (Burda benim sponsorum sevgili babam oluyor ) veriyorsanız.Herşeyi titreyerek yapıyorsunuz...
Bisikleti almadan İnternet üzerinde ne kadar bakım/onarım belgesi varsa topladım.Ancak, hem kendiniz yeni bisikletinizi kobay yapmaktan korkuyorsunuz , hemde eliniz o hassas ayarları yapacak kadar alışkın değil.
İşte bizde bu sebepten neredeyse cumadan beri hergün Erdoğanlar bisikleti arayıp bisiklete dokunmadan gerekli bilgileri alıyorduk.Sanırım sorduğumuz şeyler çok basit ve bir okadarda amatörce olmalı ki artık onlarda bizim rahatsız etmemizden sıkılmış olmalılar.
Bu bağlamda , bende yaşadığım garip sorunu burada sizlere sormak istedim...
Biliyorum çoğunuz yerel bir bisikletçiye götürmemi önereceksinizdir.Haklısınız ama Kayseri de durum biraz karışık.Benim gördüğüm İki çeşit bisiklet teknikeri var Kayseri'de;
Bir grup bu tip donanımları tanıyan ve kendide benzer donanımları fahis fiyatlara satan kişiler.Bu kişiler donanımı iyi tanıyor ama sanki sizi biraz yolmak amaçlı garip önerilerde bulunuyorlar.Düşünün daha hiç binilmemiş ve satan firmadan her türlü ayarı ve testi yapılıp gönderilmiş olarak söylenen(?) bir bisiklet ilk günden "Revizyon" ister mi?Tabi satan firma buna kızıyor haklı olarak.Sizde bisikleti kapıp yıllardır uğradığınız teknisyenden özür dileyerek ürünü satın aldığınız firmadan bu konuda yardım istiyorsunuz.Tabi onlarda sizi kırmadan hemen size yardım ediyorlar.Bianchi yetkili servisliğini yapan bir teknisyene yöneliyorsunuz.Tabi teknisyen hayatında Mega9 donanımı hiç görmemiş, ona orda neden bu şekilde bir ihtiyacınız olduğunu anlatabildiğiniz kadar anlatıyorsunuz.Sonrasında çevredeki dükkan sahiplerinin sorularını yanıtladığınız yerde terliyorsunuz.
Bir şekilde sıra size geliyor ve "Usta" bisikleti inceledikten sonra siz hemen sorunlu kısımları söylüyorsunuz.Tabi bunlardan sonra artık bisikletiniz ustanın kobayı...
O eline allen anahtarını ve yıldız tornavidasını kapınca korkmaya başlayıp, hemen araştırmalarınız ve firmanın yönlerdirmesini ustanızla paylaşıyorsunuz.Güzel bir azar ve Japonya hikayesinden sonra ustayı kıvranarak izlemeye başlıyorsunuz.Ustanın elini attığı ilk yer sevgili Mehmet Yeşilörenin aman elletmeyin dediği Furç kısmı.
Halbuki yapması gereken gidonun hizasını ayarlamak.Ustam şurdan yapacağız onu falan demeye kalmadan usta açıp deneyip tekrar sıkıyor.Tabi korkunç karın ağrısı sizi sarıyor.
Artık çok geç ...Neyse, sıra aktarıcıların ince ayarlarına geliyor.Bu sefer usta cebinde ki yıldız tornavidasını çıkarıp arka aktarıcıya geçiyor.Tabi siz konuşmaya başlayınca bir fırçada çevrede toplanan kalabalıktan yiyorsunuz.Sonuçta usta onuda ayarladım diyor.Biraz biniyor geliyor.Tamam sorunsuz çalışıyor diye bisikleti size teslim ediyor.Sizde bu arada öz eleştiri yapıyorsunuz;acaba çok mu paranoyakça davranıyorum...
Sonrasında ufak detayları sormaya kalkınca çevredeki yaşlı topluluk "orasıda öyle kalsın" babında selzenişlerde bulunuyorlar.
Siz teşekkürünüzü edip gerekli ücreti ustanıza verdikten sonra evinize doğru içiniz rahat dönüyorsunuz.
Sabahın 6 sında kalkıp gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra yola koyuluyorsunuz.Kayseri'li arkadaşlar bilirler Yukarı talas bisiklet sürelecek en güzel yerlerden biridir.Kayseri'nin sosyete bağları arasından %10 eğilim bir süre çıkışlı sonrasında korkunç hızlarda inişler yapabilinecek güzel bir parkur.
Küçük viteslerde tırmanmaya başlarsınız.Bisiklette hiç bir sorun yoktur.Lockout dahil herşey sorunsuz çalışmaktadır.8 - 10 km sonra ufuk çizgisini görür biraz dinlenmeye karar verirsiniz.Artık gerçek anlamda test başlamıştır.Amortisörü tamamen açarsınız.artık ayna kol dişlisini 3'e geçirme vakti gelmiştir.7 - 8 -9 derken artık son sürat inmeye başlarsınız.Yol asfalt olmasına rağmen doğalgaz çalışması nedeniyle arabalar için bile engebeli denecek kadar kötüdür yollar.Neyse, siz temkinli bir şekilde 3 - 4 km inersiniz.Dönüşten sonra vitesi tekrar yükseltmeye kalkınca zincir aynakolunun üzerine düştüğünü görünce temkinli bir şekilde durup zinciri elinizle yerine yerleştirsinizdir.Aklınızda Zilyon tane soru vardır...Sonra elinizde kaldırıp vites geçişlerini denersiniz.Bakarsınız en küçük dişliye geçmiyor zincir...Bu sefer arka aktarıcının vites kolundaki kabloyu germeye başlarsınız.(Bu vites koluna giren telin olduğu yerdeki vidayı dışa doğru çevirmekle oluyor.)10 dakika sonrasında sorunsuz çalışacak kıvama getirirsiniz.Artık içinizde korku ve üzüntü karışıklığı ile engebeli yerleri bisiklete binmeden geçersiniz.Artık düzgün asfalt yola gelince üzerine biner ve evin yolunu tutarsınız.Suratınız asık bir şekilde eve varırsınız.Bisikleti pit-stop(Ayar sehbası) yerleştirip yapmanız gereken gsoc projenizle ilgilenmeye koyulursunuz.Artık saat 5'e geliyordur.Karnınızın gurultsunu azaltmak için bisikletle dolanmayı düşünürsünüz.Bisiklete yaklaşında günün en komik şoklarından biri ile karşılaşırsınız.İki tekerinde tamamen inmiştir.Bu nasıl olur diye incelediğinizde gözünüze ön ve arkada 3 diken ilişir.Artık şansızlığınız konusunda felsefi konuları düşündükten sonra yeni ustanıza doğru yola koyulursunuz.
Ustanız nasıl yaptın falan muhabbetlerinden sonra güzelce içlastiklerinizi yamalar.Binmeden bisiklet yanınızda eve doğru yürürsünüz.Tabi bu arada mahalle aralarında çocuklara bunun hareket bisikleti olmadığını , sizin hareket yapamayacağınız izahını yaparak geçirirsiniz.
Eve varınca pit-stop'a koyarken bisikletten tıkırtı duyar ne oldu acaba diye bakarsınız.Biraz bakındıktan sonra furç kısmının gevşediğini görürsünüz.Artık onu düşünecek kadar moralinizin olmadığı için bu işi sabaha bırakırsınız.Pazar sabahı babanızı da işe bulaştırır apartmanın yanında su ile bisikletinizin üzerindeki çamurları yıkar ve iyice durularsınız.
Tertemiz olduktan sonra "hadi vites sistemine ince ayar çekelim" dersiniz.İlk önce razı olmaz ama hazırlıklısınızdır.Bulduğunuz dökümanların çıktılarını beraber bir süre inceleyip tartıştıktan sonra ayarlamaya koyulursunuz.30 - 60 dk derken bir türlü ayarını yapamazsınız.Siz en büyük dişliye geçişi düzeltikten sonra bu sefer ya orta dişililerde yada en küçük dişlilerde vites geçiş sorunu başlar.Bu sefer onları ayarlarsınız tekrar en büyük dişliye zor geçer.Alnınızdan akan teri gören komşularınızda yardıma gelir fikir üretirler...
Artık bunu vites kolundan telin gerginliği ile ayarlamayacığınızı bildiğinizden.Elinizde ki dökümanları inceleyerek hangi vidanın ne görevi olduğunu kavramaya çalışırsınız.Gerekli cesareti topladıktan sonra yıldız toranvidanızda ayarlamaya koyulursunuz.
Burdaki en kötü husus Arka aktarıcının Xt Shadow olması;
http://lh3.ggpht.com/mustafa.sarialp/SMUFXGwF_0I/AAAAAAAAAKA/zwyNl4Ub7hQ/s400/dsc00178%20%28Modified%29.jpg
Diğer viteslere göre vidaların işlevleri farklı ve üzerinde tel gerginliği ayar vidası yok...
Aktarıcının kafesi paralel durumda ;
http://lh5.ggpht.com/mustafa.sarialp/SMUJQM3z0iI/AAAAAAAAAKc/EPGzDze7Er8/s400/dsc00181%20%28Modified%29.jpg
Bir 15 dk daha ve artık ayarları istediğiniz gibi olmuştur.
Vida konumları ;
http://lh3.ggpht.com/mustafa.sarialp/SMUFV_qylwI/AAAAAAAAAJo/s7kyobC8yRM/s400/dsc00175%20%28Modified%29.jpghttp://lh6.ggpht.com/mustafa.sarialp/SMUFWMMYF-I/AAAAAAAAAJw/ocE_3poVO4M/s400/dsc00176%20%28Modified%29.jpg
Babanız test sürüşünden dönerken size çekinerek bir şeyler soramaya çalışır.Önde ki tıkırtıları onunda farkettiğini anlarsınız ve sizde sorunun kaynağını gösterirsiniz.Artık kendine güveni tam olan baba-oğul alleni ellerine alır boşluğu alırlar.Çok sıkmaya korkarlar çünkü ikiside ilk defa yapıyordur.
Neyse,tekrar yeni bisiklet teknikerlerinin yolunu tutarlar.Orda Usta siz bunu sıkamamışsınız der ve tekrar sıkar.
Akşam olur iftardan sonra bisikletler ile gezmeye çıkılır.Dönüşte tekrar bakılır furc boşlamış...
Konuyu anlattığıma göre sorumu da sorabilirim.İnternette furc kısmının ayarı ile ilgili videolar mevcut.Saten bizde onları inceleyerek yapıyoruz.Ama bu şekilde furc kısmı devamlı boşlar mı ?Biliyorum saçma ama bozulmuştur denmesini de istemiyorum.Daha 2 defa binmek furc kısmını bozmaya yeter mi? ... Şuan Eski ve yeni iki teknikerimde Jantlara akord ayarı gerektiğini söyleyip duruyorlar.Halbuki biz bu ayarların yapıldığını sanıyorduk...
Sonuç olarak bu gibi sorun silsilesi ile boğuşup duruyoruz.Sizler bu konularda ve özellikle furc kısmı konusunda yardım bekliyorum.Sanırım şuan Erdoğanlar bisikleti arasam.Bana vites ayarı gerektiği(?) ve belkide furc kısmının 2 günde bozulmuş olabileceği söylenecek...
Bu konuda önerilerilerinizi bekliyorum...


