Scudo Sports

Schwalbe Marathon XR lastikile ilgili...

ermanatasoy

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2009
Mesaj
613
Tepki
773
Şehir
İstanbul/Bakırköy
Arkadaşlar merhaba.. size birşey danışmak istiyorum..

bisikletimi yeni aldım..

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=43093

öne ve arkaya schwalbe marathon serisi lastik taktırdım.. alırkende kutusunun üzerinde yazmasına rağmen pek önemsemediğim bir ayrıntıyı sormak istiyorum size..
lastiklerin birinde hd ceramic guard yazıyo diğerinde high density guard yazıyo..
farkları nelerdir.. sanki biri bu sezonun yeni modeli biri geçen sezon gibi birşeymi aralarındaki fark ciddi boyuttamı..?

ilginiz için şimdiden teşekkürler...
 
Scudo
Bilgisi olan arkadaşların yardımcı olmasını rica edicem...
 
Atölyemiz kepenk kapattı herhalde kriz nedeniyle :)
bisiklet üstadları bi yardımcı olursanız sevinicem valla..
 
sezon farkı olacağını sanmıyorum.
isimlere bakılırsa biri cam koruması diğeri kalınlık koruması gibi birşey çıkıyor ortaya:D :bilmiom:
 
  • Beğen
Tepkiler: ermanatasoy
@afd92

ilgin alakan için teşekkür ederim..
tereddütte kaldığım konu aralarında ciddi fark varmı acaba diye.. ama bildiğim öğrendiğim kadarı ile marathon xr patlamama dayanıklılık konusunda oldukça başarılı bir lastik.. dolayısıyla ikisinin farklı olması bana ciddi bir sıkıntı yaratmaz diye düşünüp ümit ediyorum :)
tekrar teşekkürler saygılar...
 
  • Beğen
Tepkiler: FarukDemir
Schwalbe'nin sitesinde söylediğine göre "High Density Ceramic Guard" bir yenilikmiş, muhtemelen lastiklerin arasında üretim serisi ve/veya zamanı farkı var. Ama Maraton'lar öyle veya böyle zaten kolay kolay patlamayan lastikler, bence çok dert edilecek bir şey değil.

Ve hatta sitenin "patlak önleyici sistemler" hakkındaki kısmında High Density Ceramic Guard'ın adı hiç geçmemiş, direk olarak High Density Guard yazmışlar. Bana sanki bir fark yokmuş gibi geldi.
 
Sitede ceramic guard yazan lastiklerde seramik parçaları içeren bir katman olduğu görülüyor.
Anlayabildiğim kadarıyla eski maratonlarda seramik yerine smartguard denilen bir direnç tabakası vardı. Son geliştirilen bazı lastiklerde ise seramik kullanılmaya başlandı.
 
  • Beğen
Tepkiler: ermanatasoy
sevgili halil kardeş ve serhad abi ilgi alaka için teşekkür ediyorum.. düşündüğüm gibiymiş.. benim gibi bir amatör için fazlasıyla iyi lastikler zaten.. umuyorumki patlak matlak uğraştırmaz beni :)
tekrar teşekkürler...
 
konu kirliliğne neden olmamak içinde bende sorumu buraya sıkıştırmak istiyorum.
26" mtb da kullanmak üzere schwalbe iç ve dış lastiklerden almayı planlıyorum. ama o kadar çok fazla çeşitlilik varkı açıkçası bilemedim.
mtb ı kullanım alanlarım genelde asvalt, mıcır yol tarzi yerler ve aşırı arazi koşulları olmayan patika yollar.

önerilerinizi benimle paylaşabilir misiniz ?
teşekkürler...
 
@Emrah TEZER

Emrah bey dediğiniz gibi çok modeli var.. marathon serisinin bile çok modeli var.. ama uzun araştırmalarım sonucu aldığım marathon xr serisini şiddetle tavsiye ederim.. gerçi benim tavsiyeme kadar çok daha bilgili forum kullanıcılarınınki daha kıymetli.. bisikletimi yeni aldım yaklaşık 100 km civarı yaptım maşallahı var...
 
erman bey
evet bende enes (bisikletcanavari) kardeşimizin çok değerli inceleme yazısı ile
(link)

Schwalbe Marathon XR Evolution
26×2.00
45-70psi hava basınç aralığında kullanım için
790 gr
Şehir içi,arazi,tur vb. birçok amaçta kullanılabilecek;çift katman korumalı yapısı ile sizi yolda bırakmayacak,patlamaya karşı şerit ve slime gibi benzeri önlemler almanızı gerektirmeyecek uzun ömürlü mükemmel bir lastik.

de karar kıldım. Biraz ağır ve pahalı bir seçim ama bence lastik önemli bir konu.
 
Marahton XR ile 1500 km yaptım.
Üzerinde hiçbir aşınma belirtisi yok, hala yeni gibi.
Katıldığım turlarda diğer arkadaşlara ait çok patlak lastik onardık ama benim iç lastikleri görme fırsatı henüz olmadı :)

Dezavantajı ağır olması ve fiyatı. Ama bence ikisine de değer.
Sorunsuz uzun turlar isteyenler için ideal.
Gerçi ben yeni sayılırım. Kıyas yapacak deneyimim yok. Sadece bundan çok memnun olduğumu söyleyebilirim.
 
Yakın zamanda eskimiş mtb lastiğimi kestim. İç lastikle dış yüzey arasındaki et kalınlığı bu lastiklere nazaran en az 3'te 1'i kadar.(Modele göre artar ya da azalır) Tabii bu arazi şartları için, yeterli tutunma, hafiflik v.s için bu gerekli. Fakat uzun, yol ve asfalt şartlar için işler çok değişiyor. Bir mtb lastiği ile uzun yol gidebilirsiniz ama aynı verimi alamazsınız ;) Bu tam tersi için de geçerli...
 
XR dunya harikasi. 10 bin km'den sonra bile tasiyor bisikleti. Patlama durumuna gelince yaklasik ortalama 3000 km de bir patlak, ama eskidikce durum degisebilir.
Selamlar
 
konu depreşme aşamasında iken :)
sırt çantamda yedek iç lastik taşımak istiyorum. peki iç lastikte tercihiniz ne olur ?
ağırlığı önemsemiyorum. kalın olması tercihimdir.
 
Geri